PDA

Zobacz pełną wersję : Praca zimnego silnika na 3 cylindrach przez kilkanaście sekund



balcerowicz79
07-02-2016, 23:49
Witam. Posiadam SC 1.1 Mpi PB/LPG rocznik 2003. 198000KM i od paru dni albo i dłużej zauważyłem że sc na zimno pali słabiej i to na 3 garnki ale już po parunastu sekundach zaczyna pracować na czterech i jest ok. . Zawsze rozgrzewam silnik na benzynie jadąc parę kilometrów, ale dziś w ramach testu przełączyłem od razu po zapaleniu na LPG i silnik zaskoczył natychmiast na 4 garnki a po przełączeniu na PB nadal parę sekund pochodził na trzech zanim zaskoczył. Co może być przyczyną takiego zachowania...bo wnioskuję, że jakby to była wina układu zapłonowego typu świece zresztą półroczne cewki czy kable to na LPG było by jeszcze gorzej niż na PB a tak nie jest. Podłączyłem multiecuscan free ale nie wykrył błędów w pamięci ECU ,ale na jednych parametrach mnie zdziwił. nie wiem bo były po angielsku a ja po ruski gaworit, ale 2 3 4 cylinder miał podobne parametry a 1 wyższy chyba wyrażony w ms-to chyba korekta wtrysku czy coś takiego...no i ładowanie pokazał 13,6V a na klemach mierząc multimetrem ma 14.2V.

cenioormo
08-02-2016, 09:26
kolego wtrysk pb na felernym cylindrze masz do wymiany. Koszta raczej nie duże :)

balcerowicz79
08-02-2016, 16:10
No tak podejrzewałem,(po ile chodzą wtryskiwacze w sklepach bo u mnie nie maja) ale dzisiaj o dziwo przy plus 9 stopniach odpalił normalnie, wykręciłem świece i każda wyglądała tak samo-lekko ciemna bo samochód popracował tylko 15 sekund na zimno na Pb przed wykręceniem świec, ale zwykle są koloru jasna kawa z mlekiem.
Zmniejszyłem przerwy do 0,7 bo wyczytałem, że pod gaz jest lepsza. Popsikałem Kontaktem przy okazji wtyki sterowania cewkami, i jest ok. Muszę poczekać na ochłodzenie żeby zobaczyć czy pomogło. Podłączyłem kompa i nadal zero błędów.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

22665 zdjecie z multiecuscan

balcerowicz79
08-02-2016, 22:20
22668
MES sondy lambda

balcerowicz79
09-02-2016, 21:08
Dzisiaj auto zapaliło na 4 cylindry,jednak po przejechaniu przez miasto na prostej docisnąłem gaz i podciągnąłem obroty w granice 4500-5000 i auto zaczęło lekko szarpać i troszkę mulić aż zaczął znowu pracować na 3 garach i migać Check. Po odpuszczeniu gazu i spadku obrotów zaczną pracować normalnie i kontrolka zgasła.
Jak wykryć, który garnek niedomaga skoro jest to tylko chwilowy objaw i świece nie mają różnicy w kolorze...czy pokaże coś MES które parametry są nie halo skoro ECU nie zapisuje błędów ???

Może ktoś z Was napisze ile jest i jakie czujniki mogę przeczyścić w seju-może to pomoże.