Zobacz pełną wersję : Czyszczenie zaworu EGR w Bravo 1.6D multijet.
romario4
04-11-2015, 20:59
Witam.
Ostatnio zapaliła mi się kontrolka CHECK ENGINE, podpiąłem laptopa i wyświetliło mi kody błędów: P0490, P0487. Jak sprawdziłem jest to problem z zaworem EGR. Chciałbym skontrolować jego stan i ewentualnie wyczyścić. Stąd zapytanie do kolegów z forum czy ktoś już coś robił z tym zaworem w tym konkretnie silniku (1.6D 120KM)? W którym miejscu silnika on się w ogóle znajduje?
Czy kolega używał wyszukiwarki na forum. Temat jest już trochę związanych z Twoim problemem.
https://www.google.pl/search?q=fiat+bravo+1.6+zaw%C3%B3r+EGR&espv=2&biw=1164&bih=817&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIytHr07aAyQIVhj0PCh3xCgJC#tbm= isch&q=fiat+bravo+1.6+JTD+zaw%C3%B3r+EGR&imgrc=KrzjJJaAHTJDKM%3A
z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie
romario4
09-11-2015, 00:26
https://www.google.pl/search?q=fiat+bravo+1.6+zaw%C3%B3r+EGR&espv=2&biw=1164&bih=817&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAYQ_AUoAWoVChMIytHr07aAyQIVhj0PCh3xCgJC#tbm= isch&q=fiat+bravo+1.6+JTD+zaw%C3%B3r+EGR&imgrc=KrzjJJaAHTJDKM%3A
z tyłu za silnikiem trochę po prawej, chyba 3 imbusy u góry i dwa na dole, 2 h i po zabawie
Dzięki kolego.
Póki co kontrolka zgasła samoczynnie. Jak się jeszcze raz zapali. To trzeba będzie go rozebrać i wyczyścić (a może zaślepić). Od jakiegoś czasu zauważyłem że czasami na biegu jałowym obroty zaczynają delikatnie falować. Czy może to być przyczyna źle działającego zaworu EGR?
hm... ja bym nie czekał, zaślepienie może wywalić zaraz błędem, sam mam wyłączony EGR u Cinka i dodatkowo zaślepiony ale dopiero po ingerencji fachowca, dziś zgasła a jutro lub za parę dni jak będzie minus na zewnątrz to będzie inna robota przy aucie nawet w garażu a już będziesz mógł wykluczyć po umyciu, że to nie jet to a smoła jaka się tam gromadzi robi robotę no i zawsze to jakaś robótka przy aucie którą można samemu z bronkiem wykonać
W Bravo w grę wchodzi tylko częściowe zaepienie. Jest to jakieś rozwiązanie lecz dostęp do się jest na tyle dobry że raz na rok można się pobawić.
romario4
10-11-2015, 21:45
Jeśli chodzi o zaślepienie, to myślałem raczej o całkowitym, plus programowe wyłączenie.
romario4
14-11-2015, 20:37
Witam!
Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.
artix121
13-07-2016, 22:45
Witam!
Dzisiaj znalazłem chwilę, więc próbowałem odkręcić zawór EGR. Odpiąłem kostkę, odkręciłem dwie śruby mocujące ( nie było łatwo, miejsca nie ma za wiele ), i pojawił się problem, bo zawór nie chce zejść. Próbowałem obruszać go na wszystkie strony lecz nic to nie dało. Zbytnio nie było go nawet jak podważyć aby czegoś nie uszkodzić, więc dałem sobie spokój. Przy okazji odkręciłem ten kawałek rurki pod którą wkłada się zaślepkę, i ten odcinek który wchodzi do kolektora ssącego był nieźle zasyfiony.
Ja również próbowałem wyjąć EGR do czyszczenia i nie udało mi się go ruszyć.. Jest na to jakiś patent? muszę odkręcić coś jeszcze? Dodam że nie odkręcałem tej rury którą się zaślepia tylko sam zawór (2 śruby torx). Pozdrawiam.
romario4
13-07-2016, 23:00
Witam.
Odkręć rurę dolotu powietrza od przepustnicy, i od silnika z przodu, odchyl ją na bok, zdemontuj przepustnicę ( przy okazji ją wyczyść). Teraz będziesz miał lepszy dostęp do EGR'a. Ja go z całej siły ( bez narzędzi) ruszałem na wszystkie strony i w końcu puścił. Przy okazji może ci się sączyć płyn chłodniczy z pod uszczelki na której zamocowany jest egr (włoski patent)
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
artix121
13-07-2016, 23:16
Piszesz o silniku 1,6 tak? Bo o taki chodzi. Będę musiał zrobić jeszcze jedno podejście, chociaż trochę siły przyłożyliśmy do niego i ani drgnął.. Dzięki za rady.
romario4
10-08-2016, 04:43
Tak, silnik 1.6D. Przy czym ja już nie bawiłem się w czyszczenie, tylko wymieniłem na nowy. Przepraszam że dopiero po miesiącu odpisuje, ale jak się nic nie psuje to żadko się zagląda na forum [emoji3]
Wysłane z mojego SM-G388F przy użyciu Tapatalka
Panowie czy ktoś zaślepiając EGR skracał tą fajkę co wchodzi w kolektor ssący?
32881
ja to w 2.0 mjet w bravo2 odcinałem po zaślepieniu egr
ja to w 2.0 mjet w bravo2 odcinałem po zaślepieniu egr
W Bravo 2 2.0 M-Jet ten sam silnik co u mnie w 159-tce. Także myślę że to fajkę trzeba usunąć go jej rola jest zakończona.
hm... ja bym nie czekał, zaślepienie może wywalić zaraz błędem, sam mam wyłączony EGR u Cinka i dodatkowo zaślepiony ale dopiero po ingerencji fachowca, dziś zgasła a jutro lub za parę dni jak będzie minus na zewnątrz to będzie inna robota przy aucie nawet w garażu a już będziesz mógł wykluczyć po umyciu, że to nie jet to a smoła jaka się tam gromadzi robi robotę no i zawsze to jakaś robótka przy aucie którą można samemu z bronkiem wykonać
Witam,
dlaczego w bravo można tylko częściowo zaślepić egr?
Moje bravo to 1.6 120km
Pozdrawiam
HansKloss
09-02-2019, 21:01
Cześć!
Tydzień temu mechanik odłączył w moim Bravo (1,6 MJet 2010) w komputerze EGR i zaślepił tym https://allegro.pl/oferta/065a-zaslepka-egr-1-6-jtdm-fiat-alfa-romeo-lancia-7457953355?snapshot=MjAxOS0wMS0yM1QyMzoxMDo1NS40NT JaO2J1eWVyOzQ1MjZhOTRiZDU0YmUyMmVmNTU5ZGI0MmM5Zjkz OWJlNjA5OWY1ZGE2Yzg1YmFmYjBiNGMzNWZiMTI2YTQ0NGU%3D
Czas pokaże co z tego wyjdzie.
Cześć,
Czy ktoś mógłby polecić jakiś solidny zakład (najlepiej w Krakowie) który wyczyści EGR i kolektor dolotowy? I czy wogóle w naszym Bravo czyści się kolektor dolotowy? Obecnie mam przejechane ponad 150tys. km i wbrew temu co mówi mój mechanik, wydaje mi się że profilaktycznie dobrze by było wykonać w/w czynności. Po kilku telefonach do innych mechaników gdzie poinformowano mnie że "i owszem, wyczyszczą ale trzeba części przywieźć" :smile: - dałem sobie spokój, bo gdybym miał te części już zdemontowane to przypuszczam że wyczyściłbym je sobie sam
Słaby czas na takie zabawy, lepiej odkręca się śruby gdy cieplej.
Jak chcesz profilaktycznie to odkręcenie EGR żadna filozofia, jedynie trzeba uważać żeby sprężystej podkładki mie zgubić i dobrze założyć.
Za porządne czyszczenie dolotu dużo kasy położysz.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.