RafalWawa
01-10-2015, 07:46
Witam ponownie
to trzeci ( i chyba już ostani) problem zauważony przy diagnostyce maryśki zony..
Przy mocnym przyspieszaniu (gaz w podłodze) po przekroczeniu ok 3000 obrotów z tyłu pojawia się solidna zasłona dymna (czarny dym). Mam też wrażenie że auto mogłoby się lepiej zbierać
Nie chciało mi się powtarzac tego z podpiętym kompem (zrobię w sobotę) ale zerknąlem w archiwa i widzę że w maju (ostatnie zrzuty logów) ciśnienie doładowania zmierzone było wyraźnie wyższe niż oczekiwane ( i to przy spokojniejszej jeździe).
EGR jest raczej sprawny (wymieniany w maju, wcześniej nie było z nim kontaktu, po tej właśnie wymianie sprawdzałem logi). MAsa powietrza zmierzona/oczekiwana tez wygląda dobrze.
Pozostaje wtrysk ( nie bardzo wiem jak to MESem zdiagnozowac, bo nie ma żadnych korekt - jak to jest np w cromie), albo (co chyba bardziej prawdopodobne) kierownice w turbo (turbo jest od nowości więc ma prawie 15 lat / 230 tyś przebiegu i nigdy nie było robione, a zona za bardzo z buta nie daje tym autem)
Gdzie te kierownice można w W-wie lub okolicy sprawdzić i ew wyczyścić?
A może jakies inne sugestie co do przyczyn tego kopcenia?
to trzeci ( i chyba już ostani) problem zauważony przy diagnostyce maryśki zony..
Przy mocnym przyspieszaniu (gaz w podłodze) po przekroczeniu ok 3000 obrotów z tyłu pojawia się solidna zasłona dymna (czarny dym). Mam też wrażenie że auto mogłoby się lepiej zbierać
Nie chciało mi się powtarzac tego z podpiętym kompem (zrobię w sobotę) ale zerknąlem w archiwa i widzę że w maju (ostatnie zrzuty logów) ciśnienie doładowania zmierzone było wyraźnie wyższe niż oczekiwane ( i to przy spokojniejszej jeździe).
EGR jest raczej sprawny (wymieniany w maju, wcześniej nie było z nim kontaktu, po tej właśnie wymianie sprawdzałem logi). MAsa powietrza zmierzona/oczekiwana tez wygląda dobrze.
Pozostaje wtrysk ( nie bardzo wiem jak to MESem zdiagnozowac, bo nie ma żadnych korekt - jak to jest np w cromie), albo (co chyba bardziej prawdopodobne) kierownice w turbo (turbo jest od nowości więc ma prawie 15 lat / 230 tyś przebiegu i nigdy nie było robione, a zona za bardzo z buta nie daje tym autem)
Gdzie te kierownice można w W-wie lub okolicy sprawdzić i ew wyczyścić?
A może jakies inne sugestie co do przyczyn tego kopcenia?