PDA

Zobacz pełną wersję : Croma 1.9 150 KM przyspieszenie/reakcja na gaz



kasztan
21-08-2015, 07:44
Cześć.

Ostatnio jadąc w tracie wydawało mi się że Croma jakoś niechętnie się zbiera. Po powrocie trochę potestowałem i zauważyłem że:

1. na 2 biegu do ok. 3000 obrotów praktycznie nie odczuwam wgniatania w fotel, słychać że turbo gwiżdże już od 2000 ale nie czuć gwałtownego przyspieszania, jak już kopnie przy 3k to spory bąk dymu idzie.
2. ostatnio na 6 biegu jadąc 120 km/h wcisnąłem pedał gazu i samochód z bólem osiągnął 170 km/h i niezbyt chciał więcej- a przecież V max to ponad 200...
4. ogólnie samochód nie zachowuje się wg mnie na 150KM, poprzednie miałem Stilo 103 KM i mam mieszane odczucia. Wiem że różne silniki, turbodziura itp. ale mimo wszystko...

Jak myślicie co może być przyczyną? Parę tygodni temu zakładałem temat o wycieku który CzarnyGD zidentyfikował jako turbinę ale wymieniłem olej i od 2kkm nie ubyło nic więc raczej nic wielkiego się tam nie dzieje?

bzykol
21-08-2015, 07:49
Słowo klucz: egr. Miałeś stilo, to wiesz, że podstawa to komputer i logi ;)

CzarnyGD
21-08-2015, 08:37
Takie objawy może powodować kilka rzeczy. EGR przede wszystkim, do tego: wadliwie działające klapy wirowe w kolektorze, brudno czujnik doładowania, zawalona przepływka, zapchany DPF, układ podciśnienia, nieszczelny dolot i może (podkreślam może) taka błahostka ja ślizgające się sprzęgło.

Polecam wizytę na hamowni. Ona prawde Ci powie co do mocy i przebiegu momentu (będziesz wiedział kiedy się spodziewać strzału w krzyż).

Do tego zaopatrz się w interfejs ELM, zainstaluj MES (MultiEcuScan) i porób logi. (wartości oczekiwane vs. wartości rzeczywiste).

No zabawy trochę jest... Ja też powoli eleminuję kolejne rzeczy:)

P.S. Większość z tych rzeczy możesz sobie samemu podłubać, także się nie przerażaj:)

kasztan
21-08-2015, 09:11
Czyli wraca temat kolektora :)

DPF nie mam, więc to przynajmniej odpada. Czy zamiast MES mogę użyć FES? Z czego dokładnie zrobić logi? Do tej pory sprawdzałem tam jedynie korekty na wtryskach.

CzarnyGD
21-08-2015, 11:13
Ciśnienie doładowanie - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Masa powietrza - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Ciśnienie paliwa - wartość rzeczywista i oczekiwana.
Do tego obroty silnika, żeby było wiadomo w jakim momencie jesteśmy.

Co do zastąpienia MESa FESem to nie wiem. Wiem że FES jest starszym softem i może nie czytać, ale nie dam sobie ręki uciąć.

Capsel
21-08-2015, 12:31
Czy zamiast MES mogę użyć FES?

Oczywiście.

luk202
20-10-2015, 11:54
Witam.
Podłączę się pod temat, żeby nie zakładać nowego.
Otóż generalnie moje auto chodzi ok. Na 2 biegu może ciut oporniej ale 3 to już strzał i ciągnie od 2 tyś. Co prawda łączy się to z syczeniem/ gwizdem z prawej strony auta i generalnie słychać go nawet jadąc na trasie ze stałą prędkością.
Zastanawia mnie co innego - powolnie naciskam pedał na 2 biegu, obroty leciutko rosną i w okolicy 3 tyś nagle jakby ktoś odpiął przyczepkę lub spuścił ręczny. Ostry zryw do przodu. Czy to prawidłowe zachowanie?? Do tej pory same benzynki miałem i jednego wolnossącego merca 2,0D więc JTD to dla mnie nowość.
Inna sprawa to jak mogę sam ściągnąć logi i parametry pracy silnika - wytłumaczcie jak laikowi ;-)