PDA

Zobacz pełną wersję : Drgania kierownicy przy większych prędkościach



carooso
08-08-2015, 23:50
Witam, jak w temacie pojawił się problem z drganiami kierownicy podczas większych prędkości. Auto było jakiś czas temu na naprawach u mechanika, gdzie powymieniane miało kupę części w zawiasie tylnym, z przodu natomiast wymieniono tylko łączniki stabilizatora bo reszta jest ponoć zwarta i szarpaki nic nie wykazały. Powiedziano mi również, że mam się przygotować na wymianę łożysk mcphersonów z przodu bo za niedługo będą kwalifikowały się do wymiany. Pytanie brzmi, czy owe łożyska mogą mieć wpływ na drgania kieratu? Koła (przy zakładaniu opon letnich) sprawdzone i są ok, tarcze chyba też, bo drgania są niezależne od hamowania. No i nie chce mi się wierzyć, żeby luzy już miała przekładnia kierownicza, bo chyba 160 kkm to trochę za mało na takie usterki. Przerabiał ktoś coś podobnego? Pozdrawiam ;-)

CzarnyGD
09-08-2015, 11:58
Skontroluj stan przegubów wewnętrznych półosi napędowych. Możesz to zrobić samemu, włażać pod samochód i sprawdzając czy nie ma luzów. Minimalne mogą być, ale jak już wyraźnie Ci stukają to są do wymiany i to one powodują drgania. Przechodziłem przez to niedawno i wymieniałem przegub wewnętrzny lewy. Pomogło.

RafalWawa
09-08-2015, 12:35
Przeguby przegubami, ale ja bym zaczął od najprostszego -pojechał do porządnego gumiarza i zrobił wyważenie. To że było ok na wiosnę nie znaczy że jest ok teraz (wystarczy że odpadł ciężarek albo jedno niefortunne hamowanie coś zmieniło w układzie mas). Najlepiej tam gdzie robią tzw optymalizację - czyli ustawiają odpowiednio oponę względem felgi by wyelimonować nieco ciężarów, a nie tylko doklejają kolejne jak winogrona..

andy5
09-08-2015, 15:03
Z tą optymalizacją to mogą być duże problemy widząc jak pracują i jaką wiedzę mają wulkanizatorzy, nie wiedzą nawet po co na nowej oponie jest kolorowa kropka.
W mojej Cromie przyczyną wibracji był uszkodzony amortyzator, po wymianie na nowe Monroe i przy okazji łożysk, wibracje ustały i mam wrażenie że na drogach jest o połowę mniej dziur.

carooso
10-08-2015, 15:13
Witam

Właśnie wróciłem od mechanika, prosząc o dokładne oględziny przedniego zawiasu. Mechanik stwierdził, że jest minimalny luz na łożysku amora prawego i żeby to olać na razie, za to duży luz jest na przegubach wewnętrznych, co chyba rozwiązuje problem. Dziękuję za sugestie ;-)

CzarnyGD
10-08-2015, 15:28
Jak już zdecydujesz się na wymianę tych przegubów, to masz dwie opcje. Możesz wymienić całość (krzyżak+kielich) lub tylko krzyżak.
Polecam wymianę całości, bo często wyrabiają się też kielichy, co powoduje że nawet po wymianie krzyżaka, problem po jakimś czasie wróci.

W autosklepie, oferują krzyżaki nowej generacji, które pozbawione są planetarnego układu. Zasadę działania mają tą samą, ale wyelminowany jest problem który powodował że potrafiły pęknąć.

https://www.autosklep24.pl/pl/p/Kielich-polos-lewa-CROMA-BRAVO-DELTA-1%2C6-1%2C9-JTDM-KPL/17921

Taka tylko sugestia...

P.S. Nakrętka przegubu zewnętrznego, przynajmniej u mnie mega ciężko się dokręca. Odkręcenie nie było problemem, ale dokręcić to pieruństwo to już był wysiłek. Podobno tak ma być:)

damazy61
05-01-2019, 10:56
Cześć, od pewnego czasu zmagam się z problemem drgań kierownicy w zakresie prędkości 110-160 km/h. Koła zimowe wyważane już 4 razy u różnych wulkanizatorów(optymalizacje,sracje itd wydałem na to już 400 zł) i dalej to samo. Zrobiłem test i założyłem na przód koła letnie i jest to samo. Także raczej problemem nie są koła. Luzów w zawieszeniu brak( w ciągu ostatnich miesięcy wymienione przednie wahacze, łączniki, obie półosie). Teraz mechanik sugeruje wymianę maglownicy na nową, regeneracje odradza. Czy takie wibracje/drgania kierownicy przy wyższych prędkościach mogą pochodzić od maglownicy?

lukq
05-01-2019, 13:26
Zatzrymalbym się na chwilę przy temacie półosi. Co dokładnie było wymieniane? Kielichy także?

Maglownica jeśli ma luzy może powodować wibracje, warto sprawdzić drążki kierownicze na początek w jakim są stanie.

Sama skrzynia biegów, jej łożyska, także może powodować wibracje.

W dziale Cromy jest temat przegub wewnętrzny, podobne problemy są opisywane.



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka

damazy61
06-01-2019, 21:55
Zatzrymalbym się na chwilę przy temacie półosi. Co dokładnie było wymieniane? Kielichy także?

Maglownica jeśli ma luzy może powodować wibracje, warto sprawdzić drążki kierownicze na początek w jakim są stanie.

Sama skrzynia biegów, jej łożyska, także może powodować wibracje.

W dziale Cromy jest temat przegub wewnętrzny, podobne problemy są opisywane.



Wysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu TapatalkaCześć, Wymienione zostały dwie kompletne półosie,wraz z kielichami i wszystkim co wchodzi w skład półosi. Drążki kierownicze jak i maglownica sprawdzona luzów brak. Skrzynia sprawdzona w dwóch zakładach zajmujących się automatami. Wibracje przy dużych prędkościach występują na kołach zimowych 16" oraz letnich 17". Koła wyważane już 4 razy. Geometria także zrobiona w Listopadzie 2018. Pomysłów już mi brakuje.

Wysłane z mojego Neffos X1 przy użyciu Tapatalka

chrom
06-01-2019, 23:44
a w jakim stanie zawieszenie? obadaj tez stan poduszek silnika, skrzyni

damazy61
07-01-2019, 12:42
a w jakim stanie zawieszenie? obadaj tez stan poduszek silnika, skrzyni

Z przodu oprócz amortyzatorów wszystko jest nowe tzn,wahacze FEBI, łączniki FEBI stabilizatora, sprężyny KYB. Na SKP przy teście amortyzatorów pokazało po 89% na obie strony.

lisekg
09-01-2019, 08:28
a poduszki silnika i skrzyni były sprawdzane?
Osobiście pojechał bym na hamownie i sprawdził co tam wpada w wibracje ...

damazy61
10-01-2019, 15:04
a poduszki silnika i skrzyni były sprawdzane?
Osobiście pojechał bym na hamownie i sprawdził co tam wpada w wibracje ...

Tak ,poduszki sprawdzane przez kilku mechaników i według nich są ok. Choć jeden zalecił prewencyjną wymianę tych wszystkich poduszek. Chyba dlatego że po prostu nie miał pomysłu na to co powoduje te wibracje. Nie chcę jednak wymieniać poduszek w ciemno bo pełen ich pakiet kosztuje naprawdę sporo.

Maxi
11-01-2019, 08:11
Poduszki silnika przednia i tylna nie powodują drgań kierownicy.

peter34
13-01-2019, 21:34
W mojej cromie wymieniłem w zeszłym roku przeguby wewnętrzne, objawy były takie że przy prędkości 50-90 wibrowało całą karoserią, przechodziło też na nogi kierowcy (trzęsły się jak galareta). Powyżej tej prędkości problem ustawał.