PDA

Zobacz pełną wersję : Dziwne przegrzewanie się Brava



kiuba_k
14-06-2015, 23:56
Witam. Mam Brava G.98 BZ/DS 182.755.1.0 1580 16V CF2 ELX
Engine: 0134129
Produkcja: 1/2/1999

Było tak, że grzał się silnik okej, 90stopni dochodził, grzanie kabiny było, było okej. Przychodzi lato.... stała trasa, prędkość szybsza jest okej. Gdy korek, postój już lekko temp.szła w górę, ponad 90st. C. Ale korek minął, wentylator się włączył, spadło.... dłuższy korek powodował, że jednak czerwone pole i woda już gotuje się. To trwało jakiś czas.
Nagle kilka dni temu. Lato, upał..... i czerwone pole, wszystko się wygotowało, cały płyn. Dojechałem, zalałem nowy płyn. Ale teraz już 3 km jadę i już czerwone pole i znowu. Przegrzeje się silnik, włącza tryb awaryjne, że na gaz nie reaguje autko, trzeba odczekać i wtedy dalej można jechać. Ale teraz to już zawsze, kilka km i gotowanie.
Wentylator się włącza, chłodnica w dotyku nie wrząca, nawet chyba nie gorąca. Ale węże te od przepustnicy co ją mają chłodzić mega wrzątek, grube węże na dole chłodnicy mega wrzątek. Do nagrzewnicy wąż co idzie już mniej ciepły....
I teraz nie wiem..... termostat się popsuł? Pompa wody już straciła się? Klima nie działa teraz u mnie, bo mam dziurawą chłodnicę od klimy. Ale teraz mam zakupić nowe chłodnice dwie. Tylko teraz proszę o porady.
Na uszczelkę od głowicy chyba to nie wygląda?
Woda w zbiorniczku wyrównawczym nie wywala jakoś natychmiast, tylko jak już jest na czerwonym polu temp. to wtedy wiadomo fizyka działa i wypycha wodę do góry, ale nie jakoś siłą 100bar tylko normalnie.
Dzięki za pomoc.

marcij
15-06-2015, 09:46
Odpowietrzałeś układ ? Przy okazji sprawdź też termostat.

kiuba_k
15-06-2015, 10:17
Układ odpowietrzony, zobaczę termostat.

Karizmo
15-06-2015, 22:29
Weź auto wstaw do kogoś kto ma pojęcie bo jak widzę że ktoś tak i przez tyle czasu katuje auto to szkoda na nie czasu !

kiuba_k
15-06-2015, 22:41
Dzisiaj po obserwacjach zaważyłem, że jak patrząc na wprost silnika po prawej mamy termostat. Do niego od strony chłodnicy wchodzą grube węże, jeden górny, drugi dolny. Temperatura już full, w zbiorniczku się już kotłuje, a chłodnica letnia, górny ten wąż termostatu chłodny, letni może. Dolny wrzątek.... ale tylko do trójnika, bo idzie dalej na dół chłodnicy, i cieńszy wąż do zbiorniczka. To tak wąż zbiorniczka do trójnika i od termostatu do trójnika wrzątek, dalej letni, bo może w chłodnicy letni płyn i dlatego tam się miesza i nie czuć tego wrzątku. Tył termostatu do nagrzewnicy co idzie, do wnętrza auta też gorące.... wężyki co chłodzą przepustnicę i powrót do zbiorniczka też wrzątek. Także część letnia, część wrzątek.... generalnie chłodnica letnia, krótki czas i już temperatura 100st. C i w zbiorniczku odchodzi gotowanie, nie ogromne ale buzuje, ciśnienie wysokie płynu.

hak64
16-06-2015, 08:09
Trzy możliwości. Zapowietrzony, lub zasyfiony (niedrożny) układ chłodzenia, padnięta pompa wody (brak obiegu), padnięty termostat (tylko mały obieg przez nagrzewnicę).

kiuba_k
17-06-2015, 00:24
Temat rozwiązany, układ nie odpowietrzony. Nie miałem na górze motylka do odpowietrzania bo się urwał, musiałem odpowietrzać przez pompowanie węża przy chłodnicy, trwa to długo i długo ale wypchnąłem sporo powietrza, płyny weszło dużo więcej i temat zniknął. Termostat był i jest okej, ale kupiłem nowy, niepotrzebnie, ale założyłem nowy.