Zobacz pełną wersję : ON Diesel
MichalStilo
18-04-2015, 06:20
Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam
MichalStilo ja leje ON Dynamic na LOTOSie i jest ok, ale czy jest lepszy od "zwykłego" ON ciężko stwierdzić, to temat rzeka.
Ogólnie odpowiedzi na ten temat, czy warto lać paliwo premium są rożne, jedni polecają inni nie.
Orlen/Shell. często paliwa premium. nie potrafię jednak stwierdzić obiektywnie czy jest jakaś odczuwalna różnica w pracy silnika, spalaniu itd. przydałby się anonimowy głos pracownika stacji benzynowej wyjaśniający na czym faktycznie ta różnica polega i czy najzwyczajniej warto dopłacać.
GrzesiekDDZ
18-04-2015, 13:38
a ja wam powiem ze leje zwykłe ON z uwagi na fakt ze kiedys lałem tylko na orlenie ON verve czy cos takiego i miałem non stop komunikat na kompie wyświetlało o wodzie w paliwie, gdy zaczełem lać zwykłą ON po tygodniu komunikat przestał sie wyświetlać, autko chodzi elegancko, chociaz od tego momentu leje tylko na stacji moya i nigdy nic sie nie działo.pozdrawiam
Ja zawsze lałem zwykły ON...
Szczegulnie jak po zalaniu shell v-power przy -20°C alfa nie odpaliła (woda w filtrze) a wczesniej zwykłe ON i śmigała nawet przy -25°C
A chciałem jej dobrze zrobić ;-)
Teraz już nigdy nie wleje syfu z dodatkami... (v-power)
Tosterkovsky
18-04-2015, 18:39
Temat rzeka. Każda stacja jest inna pod tym względem i trzeba samemu sprawdzić co się nadaje, a co nie ;) Ja mam dwie dość zaufane i tankuję tylko tam.
Chociaż trzymam się tego, by tankować na "oryginalnych" stacjach, a nie prywatnych (można rozpoznać po kodzie stacji) i na razie nie miałem żadnego przykrego wypadku ;)
---
Więc myślę, że więcej nie będzie innych komentarzy, że tutaj dobre paliwo, a tutaj nie. Przykładem może być to: wszyscy znajomi chwalą sobie u mnie BP, a jak ja raz u siebie zatankowałem, to myślałem, że coś z turbiną/wtryskami się dzieje, bo brak mocy i dymienie było przepotężne ;) Po prostu trzeba samemu pojeździć po okolicy, tankować i słuchać silnika, co mu odpowiada ;)
Teraz już nigdy nie wleje syfu z dodatkami... (v-power)
Podaj mi skład i różnice tego syfu względem innej stacji benzynowej oraz zwyczajnego paliwa. Już nie życzę sobie o ten dzień, w którym się to stało. Powiedz skąd mieli paliwo oraz czy stacja jest prywatna.
orlenie ON
Znaczy, że najprawdopodobniej trochę przechrzczone paliwo. Na innej stacji może być zupełnie ok ;)
Witam kolegów moje zapytanie jest następujące, zastanawia mnie jakie paliwo stosujecie w swoich diesla.I czy jest gdzieś w okolicach Krakowa pewna stacja żeby ropa nie była przekombinowana. Czy jest sens stosować paliwa premium? Pozdrawiam
Lałem kiedyś paliwa premium. Może i ciut mniej dymiło, a może to tylko mi się wydaje. Na prawdę ciężko stwierdzić. Teraz leję na 123statoil zwykłą gnojówkę i w sumie jest ok. Dolewam do paliwa olej 2T. Kumpel bardzo mi polecał stację na MPO. Mają duuuuużo taniej, a paliwo ponoć pierwsza klasa. Zalewają tym całą swoją flotę, więc wierzę, że byle czego tam nie leją. On sam bardzo sobie chwalił. Niestety nie można płacić kartą i mam tam kawałek, więc dla mnie odpada.
Omijaj BP przy rondzie matecznego i shell przy bratysławskiej. Tam są takie wały na dystrybutorach, że się w głowie nie mieści. Na obu stacjach udało mi się wlać do baku grubo ponad 60 litrów, a jak wiadomo, nasze baki mają tylko 58. Reklamacji w obu przypadkach nie uwzględniono. Na shellu obok mnie kolo tankował dostawczaka i do 100 litrowego baku weszło mu 120 i jeszcze nie miał pełno. A przecież nie przyjechaliśmy z suchym bakiem na lawetach. Na BP na rogatce na 29 listopada dystrybutor po prawej albo mierzy tak jak ma mierzyć albo odrobinę myli się na Twoją korzyść, bo zawsze na nim wyliczone spalanie mi wychodziło ciut mniejsze niż się spodziewałem.
MichalStilo
19-04-2015, 16:58
Dzięki kolego za info. Godzinę temu zatankowalem na shellu to nitro+ zobaczymy jak się będzie zachowywał, nie pamiętam ulicy ale to shell zaraz za matecznym w Stone ale. Do tej pory tankowalem na bp w Skawina i niby było ok tylko taki jakiś słaby od dołu obrotów i czasami przez parę minut głośno kierował. Jaki dokładnie to olej dole wasz? Jak często, w jakiej ilości? Pozdrawiam
MichalStilo
25-04-2015, 20:39
Po pięciu dniach jazdy na tym chwalony paliwie z shell V power nitro+moje spostrzeżenia, silnik pracuje tak samo jak wcześniej tylko dynamika się po gorszyla nie wiem czy przez paliwo czy przez olej 2T który dodałem ale jest gorzej do 2 tys nie chce jechać
Tosterkovsky
25-04-2015, 20:56
Po pięciu dniach jazdy na tym chwalony paliwie z shell V power nitro+moje spostrzeżenia, silnik pracuje tak samo jak wcześniej tylko dynamika się po gorszyla nie wiem czy przez paliwo czy przez olej 2T który dodałem ale jest gorzej do 2 tys nie chce jechać
może zbyt dużo dobrego auto dostało :P
a tak na serio stężenie dobre było? ;) do sprawdzenia ewentualnie EGR, overboost, tak jak mówi boch ;) ale ja bym skoczył na jakąś pewną stację i zatankował do pełna paliwem tak, żeby było jak najmniejsze stężenie udoskonalaczy ;)
Mi też jeździ dużo gorzej na nitro+ i do tego więcej pali, ale tak jak pisałem. To pewnie wina przewałów na dystrybutorze,
Jeśli dobrze pamiętam to u mnie na Nitro+ potrafił przyszarpywać w zakresie obrotów poniżej 2 tys. Wziąłem to na karb EGR. Później zacząłem tankować na stacji konkurencji i problem zniknął.
Ja tankuje na Shell ale normalnego diesla i zero problemów czy to z kopceniem czy z dynamiką :smile:
MichalStilo
26-04-2015, 17:14
Egr ma 20 tys od nowości. Wypale to nitro i zatankowalem zwykle bo wcześniej było ok, a overbost nie mam pojęcia nawet za bardzo nie kojarzę gdzie to się znajduje
mirek8423
26-04-2015, 18:39
a overbost nie mam pojęcia nawet za bardzo nie kojarzę gdzie to się znajduje jest w rejonie chłodnicy na dole, z doświadczenia wiem, że trzeba go wyczyścić i przenieść na obudowę akumulatora
MichalStilo
01-05-2015, 13:07
Wszystko posprawdzane i jest ok czyli coś z paliwem. Pytałem ale nikt nie dał mi konkretnej odpowiedź dotyczącej dole wania oleju 2T do paliwa, w jakiej ilości i jak często pozdrawiam
może zacznijmy od tego, że olej 2T zalecany jest w przypadku pierwszych problemów z wtryskiwaczami, objawiającymi się sporymi korektami na +. sprawdzałeś u siebie te korekty na zimnym i rozgrzanym silniku przez program Multiecuscan? co do dawkowania, na forum alfaholików tematowi poświęcono ponad 100 stron. może znajdziesz w nim odpowiedź
Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce. (http://www.forum.alfaholicy.org/forum_ogolne_o_alfa_romeo/76456-mixol_dlaczego_dolewamy_oleje_2t_do_ropy_pigulce.h tml)
może zacznijmy od tego, że olej 2T zalecany jest w przypadku pierwszych problemów z wtryskiwaczami, objawiającymi się sporymi korektami na +. sprawdzałeś u siebie te korekty na zimnym i rozgrzanym silniku przez program Multiecuscan? co do dawkowania, na forum alfaholików tematowi poświęcono ponad 100 stron. może znajdziesz w nim odpowiedź
Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce.
Jak Ktoś przeczyta temat w/w to może się z Twoim mocnym uogólnieniem nie zgodzić;) , bo założenie jest takie , że na dłuższą metę (niemierzalną naocznie - niestety) 2T ma lepiej smarować pompę CR i wtryski. Ale fakt , najczęściej ludzie zaczynają się tym interesować jak mają problemy z wtryskiwaczami.
Proporcje to 200-300ml na bak.
MichalStilo
01-05-2015, 21:45
No właśnie a ja nie chce mieć problemów. Wtryski sprawdzałem nawet dwu krotnie bo mi sondę paliło i podejrzewali Wtryski i są ok
No właśnie a ja nie chce mieć problemów. Wtryski sprawdzałem nawet dwu krotnie bo mi sondę paliło i podejrzewali Wtryski i są ok
nie specjalnie rozumiem, o co chodzi w tym zdaniu. nie chcesz mieć problemów w związku z czym? z olejem 2T? boisz się zalać nim bak, to skorzystaj z oferty Liqui Moly
Dodatki do paliw -Diesel : Dodatek do Common Rail 2185 (http://www.liqui-moly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/dodatek-do-common-rail-2185-detail)
to specjalny dodatek smarujący system Common Rail. ja nawet coś takiego kupiłem i na razie czeka na półce na swoją kolej. póki co zalałem zbiornik tym:
Dodatki do paliw -Diesel : Oczyszczacz wtryskiwaczy Diesel 2666 (http://www.liqui-moly.pl/produkty/dodatki/dodatki-do-paliw-diesel/oczyszczacz-wtryskiwaczy-diesel-2666-detail)
powody miałem. wyraźna korekta na + na pierwszym wtrysku po uruchomieniu zimnego silnika. na rozgrzanym silniku korekty mam prawidłowe, mieszczące się w +/-1 mm3/w. na razie nie sprawdzałem efektów działania dodatku, bo przejechałem zaledwie 250 km. jak zrobię cały zbiornik, to wtedy coś napiszę.
na Twoim miejscu zainwestowałbym we własną diagnostykę komputerową do tego auta, czyli interface i program diagnostyczny, następnie zlogować auto i przedstawić wyniki komuś kto ogarnia temat. nic innego mi do głowy nie przychodzi.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Jak Ktoś przeczyta temat w/w to może się z Twoim mocnym uogólnieniem nie zgodzić , bo założenie jest takie , że na dłuższą metę (niemierzalną naocznie - niestety) 2T ma lepiej smarować pompę CR i wtryski.
nie czytałem tego tematu od deski do deski, ale z tego co udało mi się przeczytać to olej 2T:
1. wyrównuje korekty na wtryskach
2. poprawia kulturę pracy silnika (miękka praca silnika)
domyślam się, że spora grupa posiadaczy AR leje to po prostu profilaktycznie, co nie zmienia faktu, że olej 2T bardzo często pomaga na pierwsze objawy lekko zapieczonych końcówek wtrysków, które właśnie objawiają się sporymi korektami na + na zimnym silniku.
MichalStilo
04-05-2015, 07:12
Chodziło mi o to ze nie chcę mieć problemów z wtryskarki.
MichalStilo
08-05-2015, 21:37
Wtryski ok błędów nie ma zatankowalem zwykle ON w Skawina na BP+300 ml oleju 2T Orlenu semisyntetik i jest super.!!!silnik chodzi cichutko pompę w banku praktycznie nie słychać pozdrawiam
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.