PDA

Zobacz pełną wersję : Niebieski i Czarny dym po wymianie oleju



jacek5000
10-01-2015, 15:50
Witam
wczoraj wymieniłem olej z castrol magnatek C3 DPF 5w40 na castrol edge 5w40 przebieg 165k km ale sądze że jest kolo 300k .
miesiąc temu wywaliłem DPFa fizycznie i wgrałem nowe mapy więc pomyślałem że nie musze kupywać już oleju z normą c3 czy jaka tam jest stosowana do DPF , no i niespodzianka dzisiaj rano odpalam i za mną niebiesko dopuki silnik sie nie zagrzał leciał ciągle niebieski dym pozniej czarny samochód jest słabszy i kopci wiele wiele bardziej i turbo słychać o wiele głosniej a było regenerowane 3 tyg temu, dodam że przy wymianie oleju wyciągłem na długo akumulator bo chciałem porozglądać się koło silnika .
objawy dymienia mogą miec cos wspólnego z zmianą oleju? dodam że głowica była sprawdzana pod kątem nieszczelnosci i tak dalej jakies 3 tyg temu bo wymieniałem uszczelke PG .
Z góry dziękuje za jakieś trafne podpowiedzi.

TMK
10-01-2015, 18:02
Nie przelałeś oleju? Sprawdź jego poziom. Nie mam dpfa, mam wgrany nowy program, nie dymi - leję zwykły mobil 5w40.

bartekz23
10-01-2015, 18:53
To nie sprawa samego rodzaju oleju- pojawienie sie problemu zaraz po wymianie to raczej przypadek, z tego co piszesz sporo robiles ostatnio i cos prawdopodobnie nie bylo zrobione do konca jak trzeba. Dosyc prawdopodobna jest awaria regenerowanej turbiny - niebieski dym swiadczy o spalaniu oleju ( a tak, miedzy innymi, dzieje sie gdy uszkodzona turbina puszcza olej) a z kolei czarny dym moze swiadczyc ze turbina nie doladowuje jak trzeba (za duzo ropy, za malo powietrza i pojawia sie sadza). Dodajac do tego ze sam piszesz ze zaczela glosniej chodzic prawdopodobienstwo niestety sie zwieksza. Sam DPF lapie sadze (czarny dym) i po jego usunieciu moze sie ten czarny dym pojawiac ale jesli kopci caly czas a nie tylko przy gwaltownym przyspieszaniu to niezaleznie od DPF-u z silnikiem jest cos nie tak i DPF i tak by sie niedlugo zapchal.

jacek5000
10-01-2015, 22:00
Witam , nie przelałem oleju sprawdzałem kilka razy , natomiast wziołem pod uwage zdanie Bartka i przyglądłem sie turbinie , turbo było słychać jako że bierze powietrze ale w tle było słychać jeszcze jeden dzwięk nieco cichszy i niższy i zaczynał się chwilke po załączeniu turbo , odłączyłem przewód podcisnienia włączający turbo i ten podejrzany dzwięk zamilkł więc napewno coś złego w niej sie dzieje , w poniedziałek jadę do magików gdzie regenerowałem turbo zobaczymy czy gwarancja obejmuje coś takiego , jeszcze jedno pytanie w karcie gwarancyjnej pisze punkt: zaleca sie stosowanie oleju o lepkosci min:10w40 , ja mam 5w40 i on jest bardziej lepki czy mniej bo troche tego nie rozumiem.
Pozdrawiam

maciekpt
10-01-2015, 22:24
W karcie gwarancyjnej czego? Regenerowanej turbiny?
Olej 5W40 raczej będzie miał mniejszą lepkość niż 10W40 i nie sądzę żeby ktoś się do tego przyczepił. Wal do tych od turbiny i niech sprawdzają

jacek5000
16-01-2015, 20:36
Witam , turbo tak jak myslalem padło a dokładniej ośka się wytarła w miejscu gdzie jest ta tulejka podająca olej , gość od turbo był zdziwiony że po 1000 km to sie stało ale bez problemu zregenerował całe turbo za co mu chwała , aczkolwiek problem jest głębszy... croma od pierwszych chwil po wymianie (drugiej) turbo kopciła na niebiesko mechanik który teraz mi zdejmował i zakładał turbo powiedział ze IC wymył ale w tłumiku musiał sie olej nazbierać i teraz sie wypala , wszystko ok jezdziłem delikatnie no i kopciła dosyc sporo ale tylko w korkach jak ruszałem i zatrzymywałem się co chwile , przy zwykłej jezdzie 80-170 nie kopci na niebiesko jedynie lekko na czarno ale mam wywalonego DPFa więc to chyba normalne , problem pojawił się po przejechaniu równo 300 km od wymiany turbo , zaswieciła się lampka poziomu oleju musiałem dolac 300ml zeby wrócił poziom do normy , nic nie stuka silnik trzyma bardzo dobrze moc .
Dodam że wymiłem olej z castrol 5w40 na mobil 10w40 , miałem wyciek między silnikiem a skrzynią biegów mechanik mówł że jest tam jakas uszczelka, po zmianie oleju na "gęstszy" wyciek się zatorował no alle silnik chyba padł, możliwe że pierścienie się zapiekły przez inny olej? i czy jest w tym silniku możliwość wyciągnięcia tłoków od dołu tzn żeby nie sciągac głowicy?.

bartekz23
16-01-2015, 22:00
Dalej bede sie upieral ze to nie olej, jasne ze 10w40 to nie to samo co 5w40 ale musialbys naprawde zrobic rajd dakaru zeby taka zmiana zalatwila silnik w kilkaset czy kilka tysiecy kilometrow, zwlaszcza ze mobil 10w40 to nie takie znow byle co, niejeden diesel z turbo jezdzi na gorszych wynalazkach, no chyba ze ktos Ci sprzedal rzepak z biedronki w butelce po mobilu. Jesli dalej kopci na niebiesko to dalej spala olej (zwlaszcza ze piszesz ze ubylo), tylko trzeba znalezc skad sie bierze, na poczatek jeszzce raz rozkrecilbym dolot i zobaczyl czy jest sucho, jak dalej mokro to znow turbina pewnie, to ze na razie trzyma moc to jeszcze niestety nie dowod - moze kreci, a na razie tylko puszcza olej. Jak caly czas kopci na czarno w czasie jazdy to tez cos nie tak, nawet bez DPF-a nie powinien caly czas, tylko przy gwaltowniejszym przyspieszaniu.

scrabit
17-01-2015, 10:40
Jaki silnik, jaki rocznik? Pytam bo nie widze na tapatalk

jacek5000
17-01-2015, 14:32
Przepraszam źle napisałem , na czarno kopci jedynie przy gwałtownym dokładaniu gazu, dolot mokry od oleju, nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki, chyba zostawie u mechanika niech wymieni pierscionki, możliwe że sie zapiekły podobno, głowice miałem robioną, turbo też, pierscionki zrobie bo tylko to mi zostało .
1.9 jtd 120 km 2008 r.

pu3
17-01-2015, 16:36
nie ma jak sprawdzic czy turbo czy pierscionki


Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.

jacek5000
17-01-2015, 17:21
Trzeba by pomierzyc cisnienia sprezania na cylindrach.

Nie mam puki co gdzie sprawdzic, a jeśli poszedł pierścień olejowy ? słyszałem że może mieć cisnienie ale olej bedzie puszczał.

maciekpt
17-01-2015, 22:47
jacek5000 napisał, że dolot mokry od oleju, czy to nie oznacza, że puszcza turbo? Jak dla mnie to ewidentna sprawa skoro układ dolotowy, przed silnikiem, jest zaolejony