PDA

Zobacz pełną wersję : gubi prad



PIOTR73
17-10-2014, 16:37
auto postalo kilka godz i nie odpala.akumulator prawie nowy bosch s6.mial ktos podobny problem?

Aras37
17-10-2014, 17:23
Może więcej szczegółów ,bo może rozrusznik ma zawieszkę.

PIOTR73
17-10-2014, 17:29
ładuje aku i sprobuje uruchomic
wszystko zaczelo sie wczoraj.najpierw rano autko nie odpalilo.po naladowaniu odpalil ale po przejechaniu okolo 1 km zaswiecila sie kontrolka ladowania.stanęlem wylaczylem silnik i uruchomilem ponownie .nie pomoglo,i juz za chwile powyskakiwaly rozne inne kontrolki abs,wspomaganie itd.caly czas kontynuowalem jazde i po kilku km.wszystko na desce pogaslo i wrucilo do normy.niestety chyba nie bo teraz znowu nie ma pradu.

Aras37
17-10-2014, 17:50
A aku. "prawie nowy " to.. ? jakie ma parametry ?
Może się zbiec że pada ci aku i altek .

miras
17-10-2014, 21:48
A sprawdzałeś miernikiem parametry prądu?
Ja akurat dziś zmieniłem akumulator na Yuasa 80/760. Poprzedni oryginalny działał normalnie aż pewnego pięknego poranka nie odpalił. Co się okazało, pod trzema korkami było mokro, czyli mogły 3 cele się gotować. Jak sprawdzaliśmy na wolnych obrotach, to ładowanie było poniżej 12 V, dopiero przy wyższych obrotach ładował. Czyli akumulator trwonił prąd :-) Po zmianie wróciło do normy, na wolnych obrotach 14 V. Już się obawiałem, że alternator pada.

PIOTR73
19-10-2014, 19:31
Kilka niewiadomych poznałem. Wygląda na to,że gubienie prądu spowodowane było uszkodzonymi diodami.Po zmierzeniu prądu ładowania okazało się że jest on niski 9v.Ponieważ w serwisie mogli by zająć się autem dopiero jutro postanowiłem zrobić to sam.Całość mam wymontowane i potwierdzam można wyjąć do górą-fakt trochę gimnastyki i konieczność demontażu trochę więcej niż sam alternator. Nowy zamówiony i co ciekawe za 199 zł.Trzy lata temu robiłem w ASO i zaplacilem 1300 zł.Poniżej link do sklepu.
alternator FIAT 1.9 jtd ALFA ROMEO 1,9 jtd + KOŁO (4706652263) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4706652263&ars_source=ars&ars_socket_id=11&ars_rule_id=57)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Kilka niewiadomych poznałem. Wygląda na to,że gubienie prądu spowodowane było uszkodzonymi diodami.Po zmierzeniu prądu ładowania okazało się że jest on niski 9v.Ponieważ w serwisie mogli by zająć się autem dopiero jutro postanowiłem zrobić to sam.Całość mam wymontowane i potwierdzam można wyjąć do górą-fakt trochę gimnastyki i konieczność demontażu trochę więcej niż sam alternator. Nowy zamówiony i co ciekawe za 199 zł.Trzy lata temu robiłem w ASO i zaplacilem 1300 zł.Poniżej link do sklepu.
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=4706652263&ars_source=ars&ars_socket_id=11&ars_rule_id=57

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ty miras bo zauwazyłem że masz taki sam model jak mój ale co to rasowany do 150?

miras
19-10-2014, 23:56
no no, lekko dłubnięty EGR OFF plus jakieś 30 KM.Póki co sprawuje się bardzo dobrze. Nie ścigam się, ale zabieg skraca wyprzedzanie i jakoś tak przyjemniej się jeździ.

TMK
20-10-2014, 22:50
zabieg skraca wyprzedzanie i jakoś tak przyjemniej się jeździ.

120KM w tak ciężkiej budzie jak croma szału nie robi. Po programie zarówno jazda z kpl pasażerów jak i elastyczność znacznie się poprawia, "zapiąć licznik" też można ;) Jeszcze jedno, po nowej mapie spada spalanie.

PIOTR73
20-10-2014, 23:18
Szczerze mówiąc nie bardzo kolegę rozumiem .Fakt ,że do trzeciego biegu auto jest trochę mułowate,ale czy musi być szybsze?Przez spokojniejszą jazdę można zejść ze zużycia paliwa a "zapiąć licznik"można także bez rasowania.Jasne ,że sam też bym swoją podkręcił,ale na pewneo nie będę odcinał mu egra.

TMK
21-10-2014, 10:58
Elastyczność jest znacznie lepsza,wyprzedzanie bezpieczniejsze i mniejsze spalenie. Egr niszczy silnik... i patrząc na całość problemu, z ekologią nie ma wiele wspólnego.