PDA

Zobacz pełną wersję : Nierówna praca silnika



dewil
25-07-2014, 17:24
Witam mam taki problem z moim fiacikiem, silnik odpala normalnie ale potem jakby się przydławia i przy tym też słychać z tłumika takie jakby dudnienie jakby był sportowy wydech:wink:. Robiłem ostatnio cała głowice i wszystko co jest w środku mam wymienione. Mechanik posprawdzał też świece, kable, kopułke, ciśnienie na zaworach mam idealne, wymienił ostatnio cały monowtrysk, rozrząd mam roczny ale sprawdzał też ustawienia paska 1 ząbek w te i 2 stronę i nic. Czujniki mam też chyba wszystkie wymienione i nic dalej tak samo chodzi, mechanik się poddał bo już sam nie wie co jest. Może wy mi coś doradzicie co może być:)
A jeszcze właśnie komputer jest połączony z immo?

Ozzi
25-07-2014, 20:16
Mam taki sam problem,oczekuje również na odpowiedź :(

dewil
27-07-2014, 13:46
Czy nikt nic nie wie? Bo coś taka cisza:rolleyes:

Zokolic
28-07-2014, 11:45
Dudnienie z wydechu to bardzo ogólne pojecie.
Czy silnik telepie ?
Czy regulował ktoś kąt wyprzedzenia zapłonu / jeźeli steruje tym elektronika jak w przypadku 1.6 to proponuję od tego zacząć.

dewil
28-07-2014, 12:49
Właśnie silnik prawie ani drgnie to tak jakby się czymś dławił, a jeżeli chodzi o ten kąt to steruje tym elektronika. Jak można wyregulować to elektronicznie?

krystian750
30-07-2014, 23:16
sprawdź czy działa w obudowie w filtrze powietrza klapka która przełącza zimne/ ciepłe powietrze do silnika. może sięzawiesiło i silnik dostaje gorące powietrze i wtedy będzie się mulił a nawet może szarpać.

dewil
01-08-2014, 15:51
prawdopodobnie mam rozsypany katalizator bo aż dzwoni w środku i on może blokować przepływ spalin.

krystian750
01-08-2014, 16:27
to wywal kata i daj rurke. jak w dowodzie masz kat to musi być. Tłumikarz Ci to zrobi za 50zł

dewil
07-08-2014, 00:36
Dzisiaj zauważyłem lużne przewody i nie bardzo wiem od czego są tu zamieszczam zdjęcia.

1596715968

dewil
07-08-2014, 12:27
Przepraszam że tak dopisuję, ale czy komputer jest przypisany do imo? Czy można jakoś wgrać nowe oprogramowanie do komputera?

Zokolic
07-08-2014, 12:57
Przepraszam że tak dopisuję, ale czy komputer jest przypisany do imo? Czy można jakoś wgrać nowe oprogramowanie do komputera?

Ogólnie powiem tak, u mnie w 1.6 mówili róznie a to wydmuchana uszczelka pod głowicą a mimo to zrobiłem juz 50k
auto pracuje na 4 świece a mimo to kuleje, okazuje się, że pekł mi łącznik elastyczny - auto odżyło co było powodem ? Zapchany kat?
Napiszę , bo czasem prozaiczne rzeczy najbardziej wku.. denerwują.

dewil
07-08-2014, 13:26
Dalej tak samo się dzieje pomimo wyrzucenia kata , może ciut lepiej ale na wolnych dalej telepie. Mechanik mi podpowiedział że może to być wina komputera, że dawkuje za dużo paliwa i się dławi. I tak się zastanawiam czy dać sobie spokój już z tym i zostawić jak jest.;/

A wiesz może co to za wtyczki są na zdjęciach wyżej?

marcij
07-08-2014, 14:29
Wtyczki wyglądają jak pozostałości po alarmie (jednomodułowy, najprawdopdobniej coś w stylu Fox). Pewnie jak rozetniesz te dwa wystające kabelki to nie zapalisz samochodu :)

robert199
07-08-2014, 22:27
jak sie dławi to pewnie pompka za male cisnienei daje.
typowa usterka w monowtrysku boscha to ceknący regulator cisnienia.
cisnienie ma byc 1 bar
po zdjeciu pokrywy wtrysku ma byc sucho na przepustnicy po włączeniu zapłonu

dewil
08-08-2014, 11:48
Ja mam nowy monowtrysk, bo mechanik myślał że to właśnie tamten stary jest wadliwy, że zalewa go i się dławi.

dewil
31-08-2014, 15:37
Mam pytanie czy wina tego dławienia się może być być ze strony komputera po tym całym remoncie silnika?

2 pytanie czy komputer jest połączony z Imo i czy da się wgrać nowe oprogramowanie do kompa?

markshall
31-08-2014, 18:40
Tak, komputer powinien być połączony z immo. Da sie wgrać nowy soft do komputera, ale nie zrobisz tego przez złącze diagnostyczne i jest to generalnie robota dla elektronika.

dewil
21-10-2014, 14:48
Jest opcja wymienić komputer żeby immo potem normalnie działało i reszta elektroniki bez jakiś większych kombinacji?

Zokolic
22-10-2014, 12:49
Jest opcja wymienić komputer żeby immo potem normalnie działało i reszta elektroniki bez jakiś większych kombinacji?

Jestem po wymianie Ecu w moim, nie ma większych kombinacji.
Potrzebne ci Ecu, wraz z dedykowanym do niego imo. Przepinasz imo pod kierownicą, tak samo z ecu,
Krótko mówiąc zmieniasz komplet.

Jedyne co się zmieni to przebieg, auto nie wyczuje zmiany, u mnie śmiga.

dewil
25-10-2014, 17:42
Ostatnio zauważyłem ze na 1 cylindrze jak odpinam przewód to 0 reakcji prawie, a mech mi mierzył ciśnienie i jest ok a mimo tu prawie brak reakcji;/ wymieniłem nawet świece przewody podmieniałem kopułkę i dalej tak samo. Co może być przyczyną?

dewil
14-11-2014, 18:38
Już wiem co było nie tak. Okazało się że padł kolektor ssący i po wymianie wszystko wróciło do normy, także temat do zamknięcia.

markshall
14-11-2014, 20:38
Okazało się że padł kolektor ssący
W jakim sensie padł?