PDA

Zobacz pełną wersję : Regulacja śruby przepustnicy brava 1,2



Adam1971
30-05-2014, 12:01
Witam
Jaki ma wpływ na silnik regulacja tej śruby przy przepustnicy.
Wymieniałem rozrząd u mechanika i mieli jakiś problem z obrotami. Oddali mi samochód. Na drugi dzień jak jest samochód zimny wchodzą mi obroty na 2500 do 3000 tysięcy na około 4min i potem spadają do 800 nie falują (po nagrzaniu jest wszystko ok). Wcześniej tego nie miałem, natomiast musiałem odpalać z gazem teraz już nie. Rozebrałem przepustnicę i farba na śrubce i korpusie nie pokrywają się. Możliwe że coś przy tym grzebali. Czy może ta śrubka mieć wpływ na te duże obroty?

luki183
30-05-2014, 19:12
Wydaje mi się, że nie, bo gdyby ta śrubka działała na przepustnicę to niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły miałbyś wysokie obroty i by nie spadały. Na moje oko to raczej wina silniczka krokowego.

KOBRA
30-05-2014, 19:26
Należałoby podpiąć pod kompa i zrobić zerowanie pozycji minimalnej przepustnicy (kalibracja).

panterka
30-05-2014, 19:32
Lepiej ustawić ją tak jak fabrycznie była.

robert199
30-05-2014, 19:36
4 razy włącz i wyłącz zapłon i dopiero odpal,
po 4 przekreceniach kluczykiem powinienes usłyszec na chwilke silniczek krokowca

wtedy odpalasz bez dodawania gazu. mogą na poczatku obroty zafalowac, ale po chwili sie ustawi.

jesli to nie pomoze to za 50pln mam krokowca

Adam1971
31-05-2014, 22:08
Zamówiłem kabelek do kompa jak przyjdzie zrobię adaptację czy to jest to samo co zerowanie przepustnicy? Przed oddaniem do naprawy wszystko było ok więc silniczek krokowy musi być dobry wiem że czyścili przepustnicę i coś mówili że silnik krokowy też (tylko jak?). A może czujnik temperatury bo jak jest ok 25 st. to obroty są ok 2000 i szybko spadają a jak 10 st to 3000 i trzymają się ok 2-3 min i spadają sam już nie wiem.

Adam1971
02-06-2014, 08:22
robert199
Cześć
Krokowiec jest sprawny na 100 proc ten co sprzedajesz?. Możesz mi przesłać zdjęcia jego z obu stron na adamo1971@vp.pl żeby zobaczyć czy jest taki sam jak mój. Pewnie go kupię. Nie mogę wysłać wiadomości na twoją pocztę coś masz zablokowane chyba

pit14
02-06-2014, 21:55
jeśli jest ruszona śruba regulacji to ustaw ją tak jak była tak jak radzi kolega Panterka - przepustnica jest nie w " swoim położeniu " (dane z CPP) i regulator (silniczek ) po załączeniu zapłonu otrzymuje sygnał że przepustnica jest niedomknięta , . po ustawieniu podjedź na kompa żeby usunąć błędy

Adam1971
04-06-2014, 18:26
Nie mam żadnych błędów przyszedł kabelek od viakena i u udało mi się połączyć.

robert199
05-06-2014, 10:01
na pw masz numer tel. jak prosiłeś.
zadzwonisz to porozmawiamy.

Adam1971
10-06-2014, 23:11
Zrobiłem adaptację silnika krokowego i jest na razie dobrze. Obroty rano po odpaleniu 1600 i szybko spadają do 800. Tylko że jest teraz bardzo ciepło. Zobaczymy jak będzie trochę chłodniej. Ecuscan pokazuje uchylenie przepustnicy ok 5.6 st. Jak kolega robert199 mi podpowiedział że granica jest do 7 st. to się mieści w normie. Jeżeli temperatura spadnie i znowu będą wysokie obroty po odpaleniu rano to będę obstawiał czujnik temperatury

robert199
10-06-2014, 23:34
wiem ze to sie zawsze zapomina, ale wez rano komputer. sprawdź jaką masz temperature na silniku. wtedy deopiero mozesz obstawiac czujnik temp.
albo wymień go na nowy, kosztuje kilkanascie zł i wymiana jest prosta.
ten sterownik ma zaprogramowane dosc wysokie obroty na zimnym
w zimie taki fiat przy sprawnym termostacie potrzebuje jakies 40s na ustabilizowanie obr.

z doswiadczenia napisze, ze jak termostat jest zły w tym silniku, to szybko gubi adaptacje, Ty wymieniłeś??

jak nie trzyma równo 90 to wymieniaj.

Adam1971
11-06-2014, 16:58
Tak termostat wymieniałem na nowy bo nie trzymał temperatury. Rano pomierzyłem wartości wychodzi że czujnik temperatury jest dobry. Więc mam nadzieję że wszystko będzie już dobrze. Może jakiś parametr jest jeszcze zły?

ODCZYT PARAMETRÓW: BEZ ODPALENIA
Licznik przebiegu: 716153,0 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 0 obr/min
Temperatura wody: -30,4 °C
Temperatura powietrza: -30,4 °C
Przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 0,0 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 4,82 V
Wyprzedzenie zapłonu: 78,00 °
Czas wtrysku: 0,000 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,00 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 6,1 °
Obciążenie silnika: 0,000 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 0,000 ms
Napięcie akumulatora: 12,15 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: -266,6 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 0 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 0,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 29,5 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Ograniczenie dolne
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 716153,0 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 1640 obr/min
Temperatura wody: 21,4 °C
Temperatura powietrza: 20,8 °C
Przepływ powietrza: 20,8 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 23,2 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 2,00 V
Wyprzedzenie zapłonu: -3,75 °
Czas wtrysku: 4,773 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,72 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 8,4 °
Obciążenie silnika: 1,500 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 1,507 ms
Napięcie akumulatora: 13,38 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 458,9 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1410 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 33,8 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Zimna
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

ODCZYT PARAMETRÓW:
Licznik przebiegu: 716153,0 km
Max prędkość obr. silnika: 6840 obr/min
Obroty silnika: 1280 obr/min
Temperatura wody: 21,4 °C
Temperatura powietrza: 20,8 °C
Przepływ powietrza: 25,6 Kg/h
Oczekiwany przepływ powietrza: 23,6 Kg/h
Napięcie przepływomierza: 2,59 V
Wyprzedzenie zapłonu: -20,25 °
Czas wtrysku: 6,921 ms
Korekta czasu wtrysku: 0,71 ms
Pozycja zaworu przepustnicy (względna): 8,4 °
Obciążenie silnika: 2,200 ms
Wtórne obciążenie (przepustnica): 2,187 ms
Napięcie akumulatora: 13,66 V
Prędkość pojazdu: 0 km/h
Napięcie sondy lambda: 483,4 mV
Oczekiwane obroty biegu jałowego: 1250 obr/min
Otwarcie zaworu EVAP: 0,00 %
Integrator sondy lambda: 1,000
Pozycja zaworu przepustnicy (bezwzględna): 33,3 °
Minimalne otwarcie przepustnicy: 23,5 °
Parametr samoadaptacyjny TRA: -66,150 ms
Parametr samoadaptacyjny DTV: 0,000 ms
Samoadaptacyjny parametr FRA: 1,016
Czynnik FRA (duże obciążenie): 1,000
Czynnik FRA (małe obciążenie): 1,016
Kod uniwersalny: Niewłączony
Linia dedykowana: Obecny
Centralka silnika: Zaprogramowany
Rozruch silnika: Dozwolony
Presosat poczwórny - poziom I: Nie aktywny
Presostat poczwórny - poziom II: Nie aktywny
Spreżarka klimatyzatora: WYŁ.
Stan sondy lambda: Bogata
Test rozpoznawania biegu jałowego: Wykonany
Minimalne otwarcie przepustnicy: Zapamiętany
Sygnały rozpoznawania biegu jałowego: Zsynchronizowany
Pozycja pedału przyspieszenia: Bieg jałowy
Hydraulizne wspomaganie kierownicy: Unieważniony
Automat. skrzynia biegów: zmiana biegu: Nie aktywny

robert199
11-06-2014, 18:32
jesli obroty oczekiwane pokrywaja sie z rzeczywistymi to jest ok

temp. bez odpalenia jednak powinna byc prawidłowa.
moze gdzies jest słaba masa na silniku, albo wyskoczył wlącznik uderzeniowy i ktos puscił oddzielną mase na pompe paliwa.
przebieg jest najciekawszy, bo w tych sterownikach zawsze pokazywał mi prawde.
czasem wystepuje anomalia jak sterownik jest z lancii to trzeba to podzielic przez 3,8 bedziesz miał rzeczywisty.
reszta wyglada dobrze

asarx
11-06-2014, 18:54
temp. bez odpalenia jednak powinna byc prawidłowa.

Temperatura wody: -30,4 °C
Temperatura powietrza: -30,4 °C

W M1.5.5 inaczej nigdy nie widziałem . Moim zdaniem jest prawidłowa .

Adam1971
11-06-2014, 21:26
Mnie też zastanawia dlaczego nie pokazuje prawidłowej temperatury bez odpalenia. Przebieg mam ok 172.000 km czyli po podzieleniu przez 3,8 nie wyjdzie tyle. A co do wyłącznika muszę zobaczyć bo jest lekko maska wgnieciona więc musiał mieć jakąś przygodę. Ale chyba żeby się wyłączył to musi być mocne uderzenie?

robert199
11-06-2014, 22:36
sprawdziłem w archiwum i faktycznie w 1,2 przy zapłonie jest ujemna temperatura.
pewnie nie trzeba sie czepiac. ale mimo wszystko to dziwne.
włącznik udzerzeniowy wbrew pozorom jest bardzo czuły. czasem uderzenie w kraweznik wystarczy.
jest czysto mechaniczny, odcina mase na pompe paliwa i sterownik.
jak przewrócisz auto na bok to tez powinien sie wyłączyc.

markshall
11-06-2014, 23:29
Mnie też zastanawia dlaczego nie pokazuje prawidłowej temperatury bez odpalenia.
Ten typ tak ma, u mnie zawsze jest -30 zanim odpalę i widocznie tak ma być.
Co do tego przebiegu w sterowniku, słyszałem że to wina FESa, odczytuje nie te bajty z pamięci i stąd taki wynik. Niestety nie miałem okazji podłączyć się czymś innym więc nie sprawdziłem tej teorii.

panterka
11-06-2014, 23:33
AlfaOBD na androidzie też oszukuje przebieg.

Adam1971
12-06-2014, 09:04
Szukałem pod siedzeniem kierowcy wyłącznik uderzeniowy ale go nigdzie nie ma. W każdym brava były? Ok znalazłem jest przy słupku pod konsolą po lewej stronie.

lescer
16-08-2014, 20:01
Robert, dzięki za procedurę 4 x zapłon: wykonałem, odpaliłem i mój piętnastolatek brzęczy jak fabrycznie nowa pszczółka! co prawda za pierwszym razem nie było efektu i obroty wariowały, ale drugie odpalenie po paru minutach przerwy wyglądało jak przed piętnastoma laty, gdy go brałem z salonu. boksowałem się z tym problemem od paru dni, dopiero Twoja podpowiedź zadziałała.

robert199
16-08-2014, 22:44
ciesze sie ze mogłem pomóc