PDA

Zobacz pełną wersję : klimatyzacja...



MarcinCroma
24-05-2014, 16:59
Witam mam pytanie jak wymienic filtr kabinowy w cromie z 2006 i gdzie sie znajduje.
czy ktos probowal odgrzybiac na wlasna reke jak tak to w jaki sposob???:confused:

Capsel
24-05-2014, 20:46
Filtr kabinowy dostępny jest po zdemontowaniu fragmentu podszybia przed pasażerem. Chyba cztery plastikowe kołeczki mocują pokrywę.
Sam filtr na trzymają dwa zaczepy. Zwróć uwagę na wężyk odprowadzający wodę z podszybia, aby nie wlewał wody do filtra.

Odgrzybianie na własną rękę - są takie "dezodoranty" do odświeżania, instrukcja obsługi na opakowaniu :)

harry_krk
24-05-2014, 21:42
Filtr wymienia się łatwo, ale lepiej jechać na odgrzbianie i uzupełnianie czynnika. To niedużo kosztuje, ja placilem 100-150

bzykol
25-05-2014, 08:35
Dezodoranty kompletnie nic nie dają. Ozonowanie znajdziesz od 20 zł więc jedyne 5 zł drożej niż dezodorant a przynajmniej z pozytywnym efektem.

galka
25-05-2014, 20:44
pamiętajcie że jeszcze podczas podpięcia pod użądzenie .. jest również wymieniany olej w sprężarce :) warto wydać ok 100 + filtr raz na rok :) co do uzupełniania czynnika to jeżeli układ klimy jest sczelny to nie możliwe jest żeby go ubyło. Każdy niedobór czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością w układzie.

harry_krk
26-05-2014, 08:48
Z tego co wiem nawet ze szczelnego układu może rocznie ubywać do 15% czynnika, który jakby nie było jest nośnikiem oleju smarującego sprężarkę.

galka
26-05-2014, 10:53
no to ja miewam jakies cudowne samochody.. poprzedni VW Vento rocznik 93 z Climatroniciem, klima sprawdzana raz na rok i zawsze tyle samo gazu ściągnięte co wpompowane, Croma teraz będzie 3 przegląd klimy i w dwóch poprzenich również tyle samo ściągnięte co wpompowane :)

harry_krk
26-05-2014, 10:57
Może to nie znaczy musi ;)

Capsel
26-05-2014, 11:46
Z tego co wiem nawet ze szczelnego układu może rocznie ubywać do 15% czynnika, który jakby nie było jest nośnikiem oleju smarującego sprężarkę.

Jak coś jest szczelne to jak może ubywać ze środka?

A tak na poważnie, w 100% sprawnej klimatyzacji nie ubywa czynnika, nie ma potrzeby wymieniać czegokolwiek. Obsługa SPRAWNEJ klimatyzacji polega na wyczyszczeniu skraplacza (np. karcherem) i parownika ( np. ozonowanie z uwagi na trudny dostęp). Ale żeby stwierdzić czy jest sprawna, najlepiej odessać czynnik i zważyć go, a po zalaniu układu sprwadzić czy "pluje lodem".
Co do smarowania, sprężarka ma wewnętrzny obieg smarowania. Ubytek czynnika spowoduje brak chłodu, a zatarcie sprężarki duuuuuużo później, bez paniki.
Istotny jest też osuszacz układu, tylko kto go wymienił? Są "fachowcy" co wymienią skraplacz (nazywając go chłodnicą :roll:) a osuszacz zostawią stary.
Nic bardziej błędnego!
Ten drobiazg kosztuje do 100zł, a w układzie, gdzie ubywa czynnika prędzej czy później jest do wymiany. A już otwarcie obiegu to nie ma nad czym się zastanawiać tylko nowa pucha, bo wilgoć jest bardzo szkodliwa w układach freonowych.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


pamiętajcie że jeszcze podczas podpięcia pod użądzenie .. jest również wymieniany olej w sprężarce :) warto wydać ok 100 + filtr raz na rok :) co do uzupełniania czynnika to jeżeli układ klimy jest sczelny to nie możliwe jest żeby go ubyło. Każdy niedobór czynnika jest równoznaczny z nieszczelnością w układzie.

(URZĄDZENIE)

Jesteś pewien, że wymieniany jest olej??
Do pustego układu wchodzi około 170ml, a maszynka wlewa (w zależności od operatora) 20-50ml.

galka
26-05-2014, 21:31
skąd dokładnie ten olej dowiem się w poniedziałek :) w każdym bądź razie odsysa brudny.. lekko spracowany. wrócę do tematu w poniedziałek po wizycie u pana klimatyzatora :)

galka
03-06-2014, 09:37
byłem zrobiłem
maszynka wypompowała 720 gram, wpompowała 734, układ cromy książkowo jest 730
oleju wyssało 11 ml, wpompowało 15 olej jest z przewodów, żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować.
ozonaowany środek nowy filtr kabinowy i rok spokój :) koszt 80 zł

egon
03-06-2014, 10:13
żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować
A dlaczego, wytłumacz mi to ;)

galka
03-06-2014, 11:01
bo nie ma korka spustowego tylko trzeba z niej wylać ?? nie wiem przecież nie jestem mechanikiem :lol: tak mi wczoraj powiedziano na ten temat :tongue

egon
03-06-2014, 11:39
To dziwne, bo z tego co wiem (chyba, ze sie mylę) olej razem z czynnikiem krąży w obiegu i maszyna wymienia to i to :?:

Capsel
03-06-2014, 13:09
To dziwne, bo z tego co wiem (chyba, ze sie mylę) olej razem z czynnikiem krąży w obiegu i maszyna wymienia to i to :?:

Częściowo krąży, aczkolwiek jest to niepożądane. Automat nie da rady wyssać całości oleju (jakieś 170ml), a tylko jakieś 10-20%. Poza tym tego oleju nie ma potrzeby wymieniać.





byłem zrobiłem
maszynka wypompowała 720 gram, wpompowała 734, układ cromy książkowo jest 730
oleju wyssało 11 ml, wpompowało 15 olej jest z przewodów, żeby wymienic olejw sprężarce trzeba ją wymontować.

Jak widać masz sprawną klimę, ale żeby nie było Ci żal to "uzupełniono" czynnik bo książkowo to jest 730g +-40 :)

egon
03-06-2014, 13:14
Ok, wszystko wiem ;)