PDA

Zobacz pełną wersję : Odczyty z FiatECUScan



marrr
02-05-2014, 11:17
Po wielkich trudach w końcu się podłączyłem do mojej Cromy. W związku z tym mam kilka pytać co do niektórych odczytów. Chodzi mi o szczegółowe przetłumaczenie lub wyjaśnienie.
1. Odometer at last DPF replacement 160340 tyś - Chodzi o ostatnia wymiane filtra DPF?
2. Oil degradation 71 % - jaki jest dopuszczalny procent?
3. Particulate filtter clogging 61,83 % - Co to jest ?

aras1978
02-05-2014, 12:19
witka...
1-ilosc kilometrow przy wymianie filtra DPF,czyli byl wymieniany przy tym przebiegu
2-degradacja oleju,u mnie to sie zmienia raz jest 60% za 2 tygodnie sprawdzam i jest degradacja 54% generalnie jest to malo wiarogodne i nie sugeruje sie zbytnio tym,wymiana oleju zalezy..roznie gadają,rozne szkoły co 15tyśi lub interwałczasowy.
3-zapchanie filtra DPF...63% bez paniki,jak bedzie wiecej wypali sie

pezet3
02-05-2014, 12:30
Co do pkt 2 degradacja oleju jest jak najbardziej wiarygodna, 100 % jest jak wymienisz olej i wklepiesz w komputer wymiane oleju. Następnie degradacja spada co 4 % po każdym wypaleniu filtra dpf. Czyli jeśli średni dpf jest wypalany co 500 km to komputer wywali change oil po przejechaniu 12,5 tys km.


Sprawdziłem logi i mały błąd, procent spada co 6 % i w takim razie olej bedzie do wymiany wg komputera po 8300km.

aras1978
02-05-2014, 12:57
czyli jednak procentowa degradacja mozemy sie sugerowac,dzieki za sprostowanie.

marrr
02-05-2014, 13:10
haha czyli z tego wynika że mam kręcony licznik... jak go kupiłem miał 154 tyś teraz ma 166 tys na liczniku (wymian filtra 160 tyś) a w rzeczywistości koło 200 tyś...

pezet3
02-05-2014, 13:24
U mnie "przebieg przy ostatniej wymianie DPF"- 15830 km ( nie 158 300). Teraz pytanie, w takim razie przy takim przebiegu został wymieniony filtr ( 185 174 km teraz )??

Tomabr
02-05-2014, 16:39
z tą degradacją oleju to totalna bzdura, dpf wypala mi się co 500-600km niedawno wymieniałem olej i miałem na nim zrobione ponad 18tyś i komp nie wywalił żadnej inspekcji.

Aras37
02-05-2014, 16:54
Z tą degradacją oleju to dużo zależy od samego oleju. Miałem raz wlany włoski Silenia chciałem dobrze i wywaliło ikonę szybciej o 2 miesiące jak przy Mobilu . Średnio w rok przelece 20 tkm

jaro190
03-05-2014, 00:31
panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany , co do degradacji oleju to powiem, iż zmieniam co 15 tyć olej to nie dawno miałem inspekcję olejową mimo że miał najechane 12 tyś (przewertowałem poprzednie wymiany również poprzedniego właściciela i wyszło że przejechane było do inspekcji 32 tyś) - w cromach z DPF interwał jest co 30 tyś ,chyba że cały czas jeździcie w mieście przez co filtr częściej jest zapchany i samoczyszczenie uruchamia się nawet po przejechaniu 200 km, w takim przypadku komputer może "wywalić" konieczność wymiany oleju

pezet3
03-05-2014, 10:09
panowie punkt 1 to przy jakim stanie licznika by WYPALANY filtr a nie wymieniany

Z tym się nie zgodzę bo ta wartość mam stałą i się nie zmienia. W aucie mam 185 tys a przebieg przy wymianie pokazuje 15 tys.

grzest
11-05-2014, 09:03
Filtr nie musiał być wymieniany. Ja miałem horrendalne problemy z DPF.
Powody:
-upgrade softu ECU (rozjechanie się rzeczywistych parametrów z tym, co wie o filtrze komputer)
-przepalony wężyk do czujnika ciśnienia w filtrze

Wyjąłem filtr i go wypłukałem pod ciśnieniem. Wymieniłem wężyk. Zarządziłem wymianę jakby na nowy.

Wszystkie problemy zniknęły i tak już jest dwa lata.

marrr
11-05-2014, 19:08
Ale i tak to nie zmienia faktu że licznik był kręcony w mojej Cromie...

pezet3
11-05-2014, 21:17
Z tym rozjechaniem parametrów to może rzeczywiście masz rację, bo u mnie soft sterownika silnika ma datę programowania 08/01/2013, ale tu z kolei kilometry sie nie zgadzają. Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu) a 28.01.2013 miał 148 tys. Teraz ma 185 tys a filtr tak jak pisałem 17 tys a data programowania jest przed serwisem wbitym w książke. Tu wychodzi że 08.01 powinien mieć 167 tys. co sie mija z książką i potwierdzoną historią w serwisie.

grzest
11-05-2014, 23:22
Filtr czatsek pokazuje 17 tys( jednak nabija km -nie stoi w miejscu)

Tak, ale to chyba błąd softu/ECU bo przybywają tam mizerne ilości kilometrów. Potwierdzam, że u mnie też nie stoi w miejscu.
PODOBNO, przed programowaniem powinni zczytać pewne parametry i po wymianie softu je wprowadzić, ale to wiedza zasłyszana/przeczytana gdzieś więc niepotwierdzona. Niemniej ja doszedłem po walce do chyba prawidłowych wniosków, bo jak ręką odjął.