Zobacz pełną wersję : Kilka pytań/problemów cromowego świeżaka
maciekpt
18-04-2014, 10:17
Witam Szanownych Forumowiczów,
to mój pierwszy post jako właściciela Cromy (wcześniejsze posty były jeszcze przed zakupem), z której jestem jak dotąd całkiem zadowolony (kurde, 150 KM, niby mniej niż we wcześniejszym aucie ale daje radę ;)
W związku z tym, że dopiero zaczynam przygodę z tym autem mam kilka pytań, które mnie nurtują, i które adresuję do bardziej doświadczonych użytkowników Cromy. Mam nadzieję, że wszystkie poniższe sprawy da się rozwiązać.
1. nie działa blokowanie pasa w zaczepie
2. problemy z otwieraniem/zamykaniem tylnej szyby
3. brak schowków w bagażniku
4. Blue&Me działa za cicho
5. automatyczne uruchamianie radia
ad 1. Nie działa zaczep do pasa na tylnym, prawym fotelu - nie da się zapiąć pasa bo zaczep się nie blokuje po włożeniu sprzączki. Przy wkładaniu sprzączki, czerwony guzik jakby jednocześnie się wciskał i nie blokuje. Po wstępnych oględzinach (słabe światło) wydaje mi się, że zaczep nie jest rozbieralny :\
ad 2. Tylna, lewa szyba nie domyka się automatycznie przy sterowaniu z fotala kierowcy. Czasem otworzy się tylko trochę, czasem prawie w całości, do góry raczej tylko skokowo. Przy sterowaniu w tylnych drzwiach działa lepiej.
ad 3. Bagażnik mam standardowy, bez podwójnej podłogi. Nie ma w nim żadnych schowków ani zaczepów na bocznych ściankach do przymocowania np. gaśnicy czy trójkąta. Macie jakieś pomysły jak sprytnie pochować takie akcesoria (może gaśnica zmieści się gdzieś z przodu)? Na razie włożyłem je pod wykładzinę bagażnka, obok koła zapasowego ale wykładzina trochę przez to odstaje.
ad 4. Zaktualizowałm Blue&Me do najnowszej wersji (5.6) i dograłem język polski ale komunikaty głosowe uruchamiają się bardzo cicho (na postoju jest OK ale podczas jazdy tego nie słychać mimo, że Croma jest nieźle wygłuszona). Za każdym razem muszę pogłaśniać naciskając + na kierownicy. Da się zwiększyć domyślny poziom głośności w Blue&Me?
ad 5. Bawiłem się Blue&Me i teraz za każdym razem po włączeniu zapłonu uruchamia się MediaPlayer i, gdy pendrive nie jest włożony do gniazda, uruchamia się radio. Myślałem, że da się to wyłączyć przez ustawienia Blue&Me (Autoodtwarzanie) ale to chyba opcja do czego innego. Dodatkowo zauważyłem, że jest błąd w tłumaczeniu dostępnych opcji (Autoodtwarzanie -> Wyłączony/Wyłączone)
Wybaczcie długość posta ale chciałem być precyzyjny w opisie.
Pozdrawiam,
Maciek
maciekpt
18-04-2014, 11:50
Zapomniałem o jeszcze jednym. Licznikowa prędkość, w porównaniu do GPS, jest dość mocno zawyżona - dochodzi nawet do 10 km/h różnicy (przy ok. 120-130 km/h). Zwykle liczniki zawyżają o ok. 5 km/h a tu jest drugie tyle.
Z czego to może wynikać? Opony mam nowe 205/55/R16.
Zapomniałem o jeszcze jednym. Licznikowa prędkość, w porównaniu do GPS, jest dość mocno zawyżona - dochodzi nawet do 10 km/h różnicy (przy ok. 120-130 km/h). Zwykle liczniki zawyżają o ok. 5 km/h a tu jest drugie tyle.
Z czego to może wynikać? Opony mam nowe 205/55/R16.
10km przy 120 to chyba norma. U mnie w cromie i zony Stilo bardzo podobnie. Kiedyś odbiło mi się o uszy ze jest jakies zalecenie unijne aby licznik pokazywał ok 10% więcej. Czy to prawda nie wiem.
maciekpt
18-04-2014, 13:57
Ehhh, nawet do tego są zalecenia unijne? :\
Znalazłem odpowiedź na problem nr 4 - zwiększenie domyślnej głośności Blue&Me. Wg instrukcji po angielsku "To adjust the default volume of Blue&Me™, see paragraph “EXTERNAL AUDIO VOL function” in the sound system owner handbook". Czyli trzeba zwiększyć poziom "External Audio Vol" w ustawieniach radia. Mam nadzieję, że zadziała :)
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
A na pewno wkładasz pas w odpowiedni zaczep? Powinieneś mieć z tyłu 3 zaczepy.
Tak, mam 3 zaczepy. To jest dobre pytanie - znalazłem już taki posta na forum, w którym ktoś napisał, że z tyłu zaczepy się krzyżują. Sprawdzę to jeszcze raz ale z tego co widziałem to środkowy pas mogę zapiąć w obydwu prawych zaczepach a prawy pas tylko w jednym.
Przy zamkniętej szybie przyciśnij i przytrzymaj ZAMYKANIE szyby, potem otwórz szybę i przyciśnij i przytrzymaj OTWIERANIE szyby.
Tego już próbowałem, zresztą za instrukcją, i nie pomogło. W pewnym momencie doszło do tego, że przy zamykaniu szyba dochodziła do końca i opuszczała się ok. 2 cm - tak jakby zaczynało działać jakieś zabezpieczenie przed zgnieceniem.
autka.pl? no to jakby ojciec chrzestny mojej cromy ;)
1. nie działa blokowanie pasa w zaczepie
2. problemy z otwieraniem/zamykaniem tylnej szyby
3. brak schowków w bagażniku
4. Blue&Me działa za cicho
5. automatyczne uruchamianie radia
1. Są krzyżowe, odwrotnie nie da się zapiąć.
2. Musisz wyczuć jak otwiera się szyby, kiedy skokowo, a kiedy na maxa dół/góra.
3. Dołożyłem po bokach siatki mocowane na rzepy. Gaśnica przypięta w tyle bagażnika do oczka od mocowanie siatek.
4 i 5 nie mam :)
Ale z tyłu szyby w żaden sposób nie idzie zmusić do opuszczenia? Może po prostu się szyba zacięła, a to, że 2cm się opuszcza to działa mechanizm przeciw przeciążeniowy i gdy ma za "mocno do ciągnięcia" to uznaje, że szyba osiągnęła kres i odcina napięcie na silnik.
ad. 2 - szyba. Czasem mam tak, że przy zamykaniu kiedy szyba dochodzi do końca, a ja trzymam przycisk, to jakby "odbija" i zaczyna się opuszczać. Lekarstwa na stałe nie mam, ale sposób pierwszy wyczuć moment "odbicia" i puścić przycisk, drugi szyba na maksa w dół i w górę i na jakiś czas spokój. Nie jest to problem przycisku w drzwiach kierowcy ponieważ przy używaniu przycisku od drzwi problem też się zdarza. Oczywiście dotyczy to szyby lewy tył. A może to jakiś produkt włoskiej myśli racjonalizatorskiej...
Pozdrawiam
Kolega TMK słusznie prawi. Tylne pasy tak mają, tzn. każdy ma przyporządkowany swój własny zamek. Do bagażnika ratują cię torby, pokrowce na rzepy. Taki "goły" bagażnik był normą w wersji bussines czy dynamic. Schowki i podwójna podłoga to była opcja dodatkowa albo standart w wersji emotion. Z radiem sobie poradziłeś. Tylna szyba to mogą być kłopoty z siłownikiem, sterownikiem, ogólnie elektryką etc. Do sprawdzenia u fachowca. Automatyczne uruchamianie radia? Nie wiem, pamiętam ustawienia dotyczące zachowania się radia po wyłączeniu silnika. Spojrzę do instrukcji i dam znać. Poszukaj w międzyczasie w menu radia. A propos - nie odbierałeś Cromy na Belwederczyków w ten wtorek, w towarzystwie kobiety?
maciekpt
19-04-2014, 17:19
Z tą szybą to tak bardzo nie przeszkadza, o ile jestem w stanie ją zamknąć to jest ok ale będę to obserwował.
Automatyczne uruchamianie radia też pokonałem. Okazało się, że gdy bawiłem się pendrive'em z mp3 to nie wyłączyłem odtwarzacza tylko po prostu wyciągnąłem go z gniazda i po tym za każdym włączeniem zapłonu startował media player i gdy nie było nic w gnieździe to przełączał się po chwili na radio. Wystarczyło jeszcze raz włożyć pendrive i wyłączyć radio - problem rozwiązany (do następnej takiej akcji). Ale to nie zmienia faktu, że to pewnie taki mały defekt oprogramowania Blue&Me :)
A propos - nie odbierałeś Cromy na Belwederczyków w ten wtorek, w towarzystwie kobiety?
Nie, to nie ja. Też odbierałem we wtorek, z żoną, ale na Dąbiu, w ich komisie.
cromala byliśmy w kontakcie w sprawie Twojej Cromy :)
Witam Szanownych Forumowiczów,
to mój pierwszy post jako właściciela Cromy (wcześniejsze posty były jeszcze przed zakupem), z której jestem jak dotąd całkiem zadowolony (kurde, 150 KM, niby mniej niż we wcześniejszym aucie ale daje radę ;)
A można zapytać jakie auto wcześniej miałeś?
Tak, wiem ;) Ostatecznie jak wiesz, zostawiłem auto z nami. Zadecydowaliśmy z żoną, że na fali przedświątecznej gorączki i zaplanowanego wyjazdu na długi weekend sprzedaż nie byłaby rozsądnym posunięciem. Dlatego postanowiłem o rozprawieniu się kolektorem ssącym i od czwartku śmigam na silniku pozbawionym dławiącego szlamu. Ponadto, a o czym też informowałem, śmierć drugiego egr w przeciągu dwóch lat wytrąciła mnie z równowagi. Z moralnym kacem i mieszanymi uczuciami pozbyłem się tego ustrojstwa i żałuję, że nie zrobiłem tego wcześniej. DPF zostawiłem, by chociaż w ten sposób uciszyć głos sumienia. Póki co, polecam takie rozwiązanie, a co najmniej utrzymanie sprawności kolektora. Auto odzyskało utracone "konie mocy", żwawo reaguje na pedał gazu. Jazda jest przyjemnością. Przy okazji wyszła na jaw uszkodzona tylna sprężyna - pękła, o czym nawet nie wiedziałem. Od wczoraj założone mam nowe sprężyny na tylnym zawieszeniu. Przy okazji pracy z kolektorem wymieniłem rozrząd, przeczyszczono układ dolotu, sprawdzono turbinę - mechanicy byli zdziwieni, że jest w tak dobrym stanie. Tak więc auto jeszcze jakiś czas zostanie z nami, tym bardziej, że w święta mija termin starej polisy, a nowa już leży koło mnie na biurku :) Pozdrawiam i życzę zadowolenia z autka!
maciekpt
20-04-2014, 23:59
A można zapytać jakie auto wcześniej miałeś?
Jasne, to nie tajemnica. Audi A3 (8L) 1.8T Quattro
cromala, ja od razu zrobiłem porządek z autem. Można powiedzieć, że faktycznie jeszcze przed zakupem. Usunięte klapy wirowe, zaślepiony i odprogramowany EGR, zmieniony olej w skrzyni, wymieniony kompletny rozrząd, wszystkie filtry, itd. DPF został ale nie powinien sprawiać kłopotów bo nie mam problemów z szybszą jazdą a i do pracy jeżdzę 20 km w jedną stronę i w tym ponad połowę autostradą.
Jasne, to nie tajemnica. Audi A3 (8L) 1.8T Quattro
O, i jak byś porównał go z Cromą? Tzn. jakość wykonania wnętrza, komfort, właściwości jezdne, osiągi. Co prawda auta z nieco innej epoki i klasy ale może uda ci się sklecić jakieś małe porównanie? ;)
maciekpt
21-04-2014, 18:47
Bardzo ciężko jest porównać dwa tak różne auta. Zresztą Cromą jeżdżę niecały tydzień.
Co do jakości wykonania wnętrza to w A3 jednak było chyba trochę lepiej (ale niewiele) mimo tylu lat różnicy (Audi 2001, Fiat 2010). Być może skórzana tapicerka w Audi robiła takie wrażenie (w Cromie mam welur). Co prawda nie wszystkie elementy w Audi były wysokiej jakości (łuszczące się i łatwe do zarysowania plastiki w niektórych newralgicznych miejscach, np. na wyłączniku świateł czy przyciskach od klimatyzacji). Audi miało też spory przebieg (ponad 272 tys.) i sporo elementów już trzeszczało, np. boczki drzwi.
Jeśli chodzi o komfort to w Cromie jest zdecydowanie lepiej. Auto jest lepiej wygłuszone, różnicę czuć szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h. Pomijam różnice w wielkości aut i komforcie podróżowania (chodzi o tylną kanapę bo z przodu podobnie).
Właściwości jezdne - tu raczej wygrywa audi. Zdecydowanie niżej zawieszone, fotele z mocno zabudowanymi boczkami - wrażenia z jazdy po zakrętach zdecydowanie na plus dla A3. Ale Croma jest fajnie sprężysta i przy jeździe na wprost jest całkiem fajnie. Może to kwestia świeżości Fiata ale złego słowa nie powiem :)
Osiągi... hmm, A3 miałem w najmocniejszej fabrycznej wersji - 180 KM z dołączonym napędem na tył (Quattro). Turbo benzyna jednak reakcję na gaz ma błyskawiczną i nawet nie było dużej turbo dziury. Przyspieszenie katalogowo 7,5 sekundy do 100 km/h (ja osiągnąłem 8). Mało jest aut z sensownej półki cenowej, które mogą konkurować spod świateł ;) Ale tak jak pisałem, jestem pozytywnie zaskoczony silnikiem z Cromy - wrażenia są bardzo dobre. To pewnie duża zasługa wysokiego momentu od niskich obrotów.
Wbrew pozorom A3 nie było jakoś specjalnie lżejsze od Cromy. Na pewno nie więcej niż 100 kg różnicy.
Jedna rzecz zaczyna mnie strasznie wkurzać we Fiacie - to zawyżanie wskazań prędkościomierza. W Audi było stale ok. 5-6 km/h a tutaj przy 120-130 jest różnica ok. 10 km/h (wg GPS) ale już przy prędkości 165 na liczniku, GPS pokazywał 150.
Da się jakoś skorygować wskazania licznikowe? Przerabiał ktoś temat?
A opony masz katalogowych rozmiarów?
maciekpt
21-04-2014, 20:30
Opony mam nowe, 205/55/R16. Mniejsze niż zimowe, na których auto przyjechało (215/55/R16). Z tego co wiem to przy mniejszej średnicy koła (a 205/55 ma mniejszą średnicę niż 215/55) to przekłamanie powinno być mniejsze. No chyba, że się mylę...
Bardzo ciężko jest porównać dwa tak różne auta. Zresztą Cromą jeżdżę niecały tydzień.
Co do jakości wykonania wnętrza to w A3 jednak było chyba trochę lepiej (ale niewiele) mimo tylu lat różnicy (Audi 2001, Fiat 2010). Być może skórzana tapicerka w Audi robiła takie wrażenie (w Cromie mam welur). Co prawda nie wszystkie elementy w Audi były wysokiej jakości (łuszczące się i łatwe do zarysowania plastiki w niektórych newralgicznych miejscach, np. na wyłączniku świateł czy przyciskach od klimatyzacji). Audi miało też spory przebieg (ponad 272 tys.) i sporo elementów już trzeszczało, np. boczki drzwi.
Jeśli chodzi o komfort to w Cromie jest zdecydowanie lepiej. Auto jest lepiej wygłuszone, różnicę czuć szczególnie przy prędkościach powyżej 100 km/h. Pomijam różnice w wielkości aut i komforcie podróżowania (chodzi o tylną kanapę bo z przodu podobnie).
Właściwości jezdne - tu raczej wygrywa audi. Zdecydowanie niżej zawieszone, fotele z mocno zabudowanymi boczkami - wrażenia z jazdy po zakrętach zdecydowanie na plus dla A3. Ale Croma jest fajnie sprężysta i przy jeździe na wprost jest całkiem fajnie. Może to kwestia świeżości Fiata ale złego słowa nie powiem :)
Osiągi... hmm, A3 miałem w najmocniejszej fabrycznej wersji - 180 KM z dołączonym napędem na tył (Quattro). Turbo benzyna jednak reakcję na gaz ma błyskawiczną i nawet nie było dużej turbo dziury. Przyspieszenie katalogowo 7,5 sekundy do 100 km/h (ja osiągnąłem 8). Mało jest aut z sensownej półki cenowej, które mogą konkurować spod świateł ;) Ale tak jak pisałem, jestem pozytywnie zaskoczony silnikiem z Cromy - wrażenia są bardzo dobre. To pewnie duża zasługa wysokiego momentu od niskich obrotów.
Wbrew pozorom A3 nie było jakoś specjalnie lżejsze od Cromy. Na pewno nie więcej niż 100 kg różnicy.
Jedna rzecz zaczyna mnie strasznie wkurzać we Fiacie - to zawyżanie wskazań prędkościomierza. W Audi było stale ok. 5-6 km/h a tutaj przy 120-130 jest różnica ok. 10 km/h (wg GPS) ale już przy prędkości 165 na liczniku, GPS pokazywał 150.
Da się jakoś skorygować wskazania licznikowe? Przerabiał ktoś temat?
Dzięki, dałeś radę :D
Z jednej strony trochę dziwne że użytkownik Audi przerzucił się akurat na FIATA, prędzej pomyślał bym że znowu przerzucisz się na coś niemieckiego bo użytkownicy niemieckich aut zdają się dosyć jednogłośnie sądzić że Fiat to złom i koniec, żadne argumenty nie działają :smile: no ale może Ty nie jesteś fanatykiem i łamiesz stereotypy :smile: Niech Ci Croma zatem dobrze służy za to że się na nią zdecydowałeś :smile:
maciekpt
22-04-2014, 09:34
Croma jest po prostu jednym z najlepszych możliwych wyborów (a może najlepszym?) bo jakie inne auto, stosunkowo duże i pojemne, z dobrym silnikiem, w miarę młode i świeże mógłbym kupić za podobne pieniądze? Ciężka sprawa. Może i wolałbym jakieś Audi, np. A4, ale cena takiego modelu z podobnego rocznika jak moja Croma, z podobnym przebiegiem i jakimś fajnym silnikiem to cena musiałaby być przynajmniej drugi raz wyższa. Taka prawda więc cieszę się Cromą :)
A stereotypy są po to, żeby je łamać, nie? ;)
Witam wszystkich. Jestem pierwszy raz na tym forum. Od dwóch miesięcy jestem nowym cromosławem. przesiadłem się ze Skody Superb 1,9 TDI 101 KM I-szej generacji. Czego do dziś żona nie może mi darować. Sama jeździ niezniszczalnym audi A3 1,9 TDI 90 KM. Przed Audi miałem jeszcze Toyotę Camry 3.0 V6, a przed nią ALfę 164 V6 ( a przed nią w moim dość długim życiu nazbierało się około 50 najróżniejszych samochodów i najróżniejszych z nimi przebojów). Cromie przyglądałem się od jakiegoś czasu bo lubię samochody niszowe. Skoda zaczęła już mi się trochę nudzić, co przyznaję z pewnym wstydem, bo był to zdecydowanie najlepszy z moich dotychczasowych samochodów. Jestem pedantem jeżeli chodzi o moje samochody i nie żałuje pieniędzy żeby wyprowadzić je na prostą. Skoda była w stanie idealnym i mój mechanik od dawna na nią czekał i łyknął ją natychmiast. W nowo kupioną Cromę włożyłem też sporo i jeszcze nie koniec. Na początku wymiana spiral z przodu - były pęknięte obie - myślę ze z powodu 18 calowych opon o grubości 40, które tłukły jak cholera i próbowały wyrwać kierownicę z rąk w koleinach. Zawsze nienawidziłem płaskich opon i czym prędzej założyłem właściwe dla niej 205/55/16. Zdaję sobie sprawę, że narażę się wielu fanom 18 calowych kół. samochód na nich wygląda ładniej, ale na tym kończą się zalety. Wymieniłem DPF, kupiłem regenerowany kolektor dolotowy (wyglada bardzo sensownie) od faceta z Klubu Vectry, zmieniłem rozrząd i olej. Auto trochę pojeździło ale potem silnik wszedł w tryb awaryjny i tak chodzi już trzeci tydzień. Mechanik twierdzi, ze czujnik temperatury spalin przy DPF- ie pokazuje temp max spalin160 stopni ( na rozgrzanym samochodzie) i przez to komputer nie daje sygnału do wypalania filtra, który przez ten czas zdążył się już trochę przymulić. Czekam teraz na nowy czujnik, który serwis sprowadza z zagranicy /!/, liczę że po jego wymianie wszystko zacznie działać. Trochę to wszystko frustrujące, bo trwa za długo i kosztuje więcej niż się spodziewałem, ale się nie załamuję, wręcz przeciwnie coraz bardziej lubię to auto, w którym po wieloma względami czuję się lepiej niż w Skodzie. Wysoka pozycja, wnętrze z jasną skórzaną tapicerką, szklane dachy - jest fajnie. Żeby jeszcze toto zaczęło jeździć...Jeśli chodzi o porównanie tych nieporównywalnych samochodów to chętnie podzielę się moimi spostrzeżeniami, gdyby kogoś interesowały uwagi faceta, który teraz bardziej ceni komfort i niezawodność niż kiedyś osiągi. Przy okazji pozdrawiam wszystkich klubowiczów, ciekawe wpisy, wiele życzliwości - można było się tego spodziewać po ludziach z fantazją, którzy na przekór " tryndom" wybrali Cromę
Auto trochę pojeździło ale potem silnik wszedł w tryb awaryjny i tak chodzi już trzeci tydzień. Mechanik twierdzi, ze czujnik temperatury spalin przy DPF- ie pokazuje temp max spalin160 stopni ( na rozgrzanym samochodzie) i przez to komputer nie daje sygnału do wypalania filtra, który przez ten czas zdążył się już trochę przymulić. Czekam teraz na nowy czujnik, który serwis sprowadza z zagranicy /!/, liczę że po jego wymianie wszystko zacznie działać.
Mam nadzieję że te twoje oczekiwanie 3 tygodniowe nie pójdzie "psu w du..". U mnie też jest awaria czujnika a mimo to DPF wypala się normalnie. Podłączałeś do kompa, w ilu % masz zapchany DPF? Jakie błędy wyświetla? Też jestem z Wawy jak chcesz podjedź zobaczymy co pokazuje FES.
Caro Blind. Dzięki za szybką reakcję i propozycję. Czujnik miał być w ub. czwartek, może jutro coś się dowiem. Niezależnie od tego chętnie bym przyjechał żeby podłączyć go na chwilę do FESa. Nie wiem jaki jest % zapchania. Nie bardzo się na wszystkim rozumiem, nie wiem jakie błędy wyświetlił, a mechanicy są dość lakoniczni w wyjaśnianiu. Chętnie nawiążę z Tobą kontakt, czy mógłbyś przysłać mi na e-maila nr telefonu lub inny sposób kontaktu. Mój e-mail: operan@wp.pl. Będę wdzięczny.
Wysłałem Ci wiadomość PW.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.