PDA

Zobacz pe³n± wersjê : Brava 1.6 16v, 1997, wysoka temperatura silnika



rafikz
17-04-2014, 14:45
Witam wszystkich ponownie;)

Otó¿ pojawi³ siê kolejny problem w bravolocie. Temperatura silnika w trakcie jazdy wskoczy³a na warto¶æ prawie maksymaln± (niewiele przed czerwonym polem) i ju¿ nie spad³a do koñca jazdy. Niestety mia³em 'deadline' i musia³em dojechaæ na miejsce, jecha³em ostro¿nie i nic nie wybuch³o;) ale po kolei co siê dzia³o:
-jadê autem i temp d³ugo nie ros³a - nie prze³±cza³ siê na gaz. tak jakie¶ 5 km.
-potem temp zaczê³a rosn±æ i przez chwilê by³o ok, samochód siê prze³±czy³ na gaz i wskazówka by³a na po³owie skali.
-po oko³o 2 km temp zaczê³a rosn±æ i osi±gnê³a prawie czerwone pole. tak jak pisa³em - musia³em dojechac jeszcze te 3 km wiêc jecha³em.
-po dojechaniu na miejsce otworzy³em maskê i przy zbiorniku p³ynu ch³odz±cego troszke by³o rozlane tego p³ynu. ale niedu¿o - nie kapa³o nic na ziemie.
-spróbowa³em otworzyæ korek i, oczywi¶cie, by³o ogromne ci¶nienie, zaczê³o tryskaæ, to zamkn±³em (oczywi¶cie silnik wy³±czony).
-po oko³o pó³ godzinie jak juz wszystko ostyg³o, otworzy³em zbiornik. ilo¶æ p³ynu by³a na minimum, to dola³em do po³owy miêdzy min a max.
-odpali³em zimny silnik z otwartym zbiorniczkiem - po oko³o 2 minutach temp zaczê³a rosn±æ znów powy¿ej po³owy, a w zbiorniku p³ynu zaczê³o przybywac i zacz±³ siê wylewac na zewn±trz.
-zrobi³em pó¼niej jeszcze jedn± tak± próbê i efekt ten sam.

teraz jeszcze jedno - juz kilka razy wcze¶niej mia³em tak, ze temperatura d³uuuuugo nie ros³a, potem na chwile podskoczy³a prawie na max i dopiero spada³a do po³owy i prze³±cza³ siê na gaz wreszcie. kilka razy znaczy tak ze 3-4 razy;)
olej sprawdzi³em te¿, oczywi¶cie poziom by³ ok ale mleka te¿ nie by³o wiêc wykluczam wodê w oleju. co prawda od dwóch dni nie by³em przy samochodzie i nie mog³em jeszcze raz tego sprawdzic, ale dzis jak bêdê to zaj¿ê raz jeszcze.

dodam, ¿e nie wieje ciep³ym powietrzem z nawiewu nawet jak silnik 'gotowa³ siê'.
ze zbiorniczka nie czuæ spalin.
nie dymi na bia³o/niebiesko/jakokolwiek - nie widaæ ¿adnych zmian w spalinach, w ogóle prawie nie widaæ spalin wiec tu akurat jest ok.
aha i jeszcze jedno - jak juz tak sie ten silnik gotowa³, to zaczê³y mi obroty falowaæ. nigdy wcze¶niej tego nie mia³em. ale nawet wtedy juz pod sam koniec jazdy silnik nie zrobi³ siê mu³owaty, wszystko jecha³o tak jak powinno.

moje pierwsze podej¿enie - termostat. drugie - uszczelka pod g³owic±. i szczerze liczê, ze to bêdzie to pierwsze bo jak uszczelka to samochód pójdzie chyba na ¿yletki bo mam w nim jeszcze ca³e zawieszenie do zrobienia (nie by³o mnie pó³ roku w kraju a kobieta je¼dzi³a i nie mia³a kiedy siê tym zaj±æ). jakie¶ 1.5 tys za zawieszenie by mnie wysz³o, pewnie drugie tyle za uszczelke (planowanie g³owicy itd). i robi siê to nieop³acalne, auto kupi³em za 2800 i ma juz 17 lat...

Podpowiedzcie prosze cokolwiek.
samochód teraz stoi, dzi¶ wieczorem zaholujê go do mechanika ale chcia³bym co¶ wiêcej wiedzieæ mimo wszystko.
pls help:)

Podolak
17-04-2014, 15:13
Kolego a wentylator to Ci siê za³±cza????

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

Wê¿e sprawdza³e¶ czy s± ciep³e, twarde czy miêkkie???

rafikz
17-04-2014, 15:17
hmmm dwa-trzy dni przed akcj± opisan± wentylator na pewno siê za³±cza³, ale jak juz dojecha³em z gotuj±cym siê silnikiem to nie jestem taki pewien. wydaje mi siê, z tego co pamiêtam, ¿e nie s³ysza³em wentylatora.
wê¿y nie sprawdzi³em, za bardzo mi siê spieszy³o i za bardzo by³em zdenerwowany ¿eby na to wpa¶æ. nie jestem specjalist± ani mechanikiem niestety i, jak widaæ, tak podstawowych rzeczy nie zrobi³em;/

Podolak
17-04-2014, 15:35
Je¿eli masz kabel i FES-a to mo¿esz zrobiæ w nim test wentylatora. W bbm czêsto padaj± silniki wentylatora i to do tego stopnia ¿e czasem siê za³±czy a czasem nie. Ja przy ka¿dej okazji pod³±czenia kompa u siebie robi³em ten test.
Sprawd¼ sobie wszystko na spokojnie zanim dasz do mechanika, który pewnie stwierdzi - uszczelka i skasuje Ciê za du¿± robotê.
Popatrz jeszcze na po³±czenie g³owicy z blokiem czy widaæ jakie¶ wycieki.
Je¿eli wentylator bêdzie siê za³±cza³ zobacz wê¿e i zacznij od termostatu. To du¿o nie kosztuje a pewnie on jest przyczyn±.

(Automat) Autor dopisa³ tre¶æ. Post zosta³ scalony.

Sprawd¼ jeszcze korek przy zbiorniczku wyrównawczym czy dzia³a jego mechanizm.

rafikz
17-04-2014, 15:50
kabla nie posiadam. Mia³em teraz kupiæ na dniach. wiêc dupa a fury potrzebujê szybko;/
Sprawdzê jak bêdê mia³ mo¿liwo¶æ. tzn wentylator, wycieki i ogólnie co tam mi komp powie.
mechanik jest 'znajomy' wiêc liczê, ze siê postara;) (choæ ze znajomymi to to ró¿nie bywa)
a o korku te¿ czyta³em gdzie¶ na necie na którym¶ forum, ¿e kupê kasy wywali³ w remont a na koniec wymieni³ korek i jak rêk± odj±³;)
w ka¿dym razie dziêki za podpowiedzi. Jak siê temat rozwinie to zrobiê update.

marcij
17-04-2014, 20:23
Mo¿e to byæ przycinaj±cy siê termostat, ale mo¿e te¿ byæ zapowietrzony uk³ad. Zdiagnozuje termostat i odpowietrz uk³ad ch³odzenia.

pit14
17-04-2014, 21:18
termostat na 60% pompa wody na 90% - tu jest przyczyna , odpal samochód i sprawd¼ przewód ch³odnica-termostat jak temperatura przekroczy 90 a w±¿ od ch³odnicy bêdzie zimny to zblokowany termostat a jak jest ciep³y (ale nie gor±cy - to pompa )

waho.
17-04-2014, 23:56
Dla mnie ¶mierdzi wywaleniem UPG, a ¶wiadczy o tym problem z prze³±czeniem na gaz - bo w parowniku zamiast cieczy gromadz± siê spaliny. Podjed¼ do mechaniora i niech zrobi test na obecno¶æ CO2 w p³ynie ch³odniczym
https://www.youtube.com/watch?v=PauMu9pteyY.

rafikz
23-04-2014, 17:32
update tematu.
Pad³a uszczelka pod g³owic±. Remont nie jest op³acalny, bo, jak pisa³em, i tak do wymiany mam jeszcze zawieszenie i zrobienie progów. tak¿e samochód umar³, niestety. I teraz kolejne pytanie - jak wyj¶æ z sytuacji z twarz±. Tzn nie sprzedam przecie¿ nikomu tego auta, nie nadaje siê do jazdy. Za z³omowanie te¿ pewnie trzeba bêdzie zap³aciæ. Chcia³bym chocia¿ wyj¶æ na zero, tzn juz nie dop³acaæ do tego samochodu.
czy jest sens rozbieraæ ca³e auto i sprzedawaæ sobie czê¶ci po sztuce jako u¿ywki? jest kilka rzeczy które s± w nim sprawne jeszcze, mo¿e jacy¶ posiadacze bbm siê pokusz±? porad¼cie co¶...

Zielony
23-04-2014, 21:56
Przecie¿ wystarczy zadzwoniæ na jaki¶ auto z³om który zajmuje siê kasacj± pojazdów i przyjad± po autko,ma³o tego jeszcze Ci za niego zap³ac± jakie¶ 500-700 z³ wiêc chyba nie tak ¼le.Dodatkowo powiniene¶ dostaæ zwrot OC jak go wyrejestrujesz.

CichyJerry
25-04-2014, 23:00
ja bym go sprzeda³ na czêsci a reszte budy na z³om.. a je¶li chodzi o z³omowanie to tak jak kolega wy¿ej pisze dadz± ci za to oko³o 500 z³ nie wiem jak za twoje autka ale za Uno dali 500 z³.

waho.
27-04-2014, 19:01
Ja za bravo dosta³em 700 bo nim dojecha³em jeszcze.

rafikz
03-05-2014, 20:27
odkopujê trochê temat. Obdzwoni³em kilka szrotów i zaproponowali mi 300 z³otych + darmowa laweta. no chyba jakie¶ kpiny to s±. wystawi³em auto na aukcjê, z przeznaczeniem na czê¶ci. Mo¿e kto¶ siê zg³osi. gdyby kto¶ z forumowiczów mia³ ochotê na kupno - poszukajcie na dawnej tablicy;) temat do zamkniêcia. a ja przerzuci³em siê na renault tymczasowo, wiêc i forum zmieniam:) pozdrowienia dla wszystkich posiadaczy fiatów:)