PDA

Zobacz pełną wersję : Dioda informująca o wypalaniu DPF



Strony : [1] 2

andrzej193
19-02-2014, 00:11
Witam wszystkich. Rozważam montaż takiej diody. znalazłem dokładny manual do Insigni:
Dioda informująca o wypalaniu DPF • FORUM (http://insignia-club.pl/dioda-informuj-ca-o-wypalaniu-dpf-t421.html)
Zorientowany ktoś może czy przy wypalaniu zawsze uruchamiane jest podgrzewanie tylnej szyby w Cromie? reszta to bułka z masełem :wink:
pozdro

galka
19-02-2014, 07:37
Nie zauważyłem żeby podczas wypalania uruchamiało się ogrzewanie szyby, a DPF wypala mi się śrdnio 2 razy w miesiącu..

kox
19-02-2014, 08:40
u mnie rowniez podczas wypalania, jak wlacze ogrzewanie szyby przekazinik "cyka" wiec u mnie by to nie zdalo egzaminu. ?Croma XI.2009 1,9 120KM

dominiq
19-02-2014, 08:50
W 2,4 też to raczej nie zadziała.

andrzej193
19-02-2014, 09:06
szkoda, bo taka diodka ułatwiłaby życie ;)

galka
19-02-2014, 09:22
gdzies, ktoś , kiedyś... mowił że jest elektrozawór ktróy otwiera się jak podczas wypalania jest podawane paliwo do DPF-a i że podobno możn a od niego pociągnąć kabelek z diodą... ale czy to prawda nie wiem, nie zgłębiałem.

faraon
19-02-2014, 11:52
szkoda, bo taka diodka ułatwiłaby życieWitajcie.
Od miesiąca "ujeżdżam" Cromę z silnikiem 2,4. Zrobiłem ponad 1200 km. Nie wiem czy u mnie DPF się już "wypalał". Jak mogę to stwierdzić/zauważyć :confused: 90 % jazdy w trasie.

galka
19-02-2014, 12:01
ecu scan ... tylko niestety

faraon
19-02-2014, 12:45
ecu scan ... tylko niestety Rozumiem więc, że ja nie wiem o tym czy on się wypala czy nie podczas jazdy/eksploatacji.
W innych miejscach piszecie o zapchaniu DPF-a, o wartości tego "zapchania" w %. To też z ECU-scana ? Sorki za pytania, z dieslem tego typu mam pierwszy raz do czynienia (mimo wieku :redface:).

galka
19-02-2014, 13:12
Tak
Ecu scan podaje
procent zapchania
przebieg od ostatniego wypalania
średni przebieg między ostsniki chyba pięcioma
czas trwania
temperaturę wypalania

wszystkie informacje wyczytasz
jedyny sprawdzony sposób to jazda z włączonym chilowym spalaniem na wyświelaczu , jeżeli nagle robi się nienormalnie wielkie ... :) i po zdjęci nogi z gazu nie pokazuje 2.0 tzn. że się wypala i nie gasić go wtedy bo niespalone paliwo znajdzie się w oleju trzeba czekać az skończy:) nie musi być goniony na wysokich obrotach, może nawet stać na wolnych. Użytkuje cromę ponad 2 lata i nie mam problemów z DPF.

dominiq
19-02-2014, 14:02
i po zdjęci nogi z gazu nie pokazuje 2.0
W 2.4 po zdjęciu nogi z gazu podczas wypalania pokazuje 2.0 ;-)

galka
19-02-2014, 14:12
W 2.4 po zdjęciu nogi z gazu podczas wypalania pokazuje 2.0 ;-)

sorry :)
nie wiedziałem :)

dominiq
19-02-2014, 14:14
Cuda w tych Fiatach, w każdym inaczej :smile:

Ali4
19-02-2014, 16:50
Przyznam szczerze że trochę męczące jak dla mnie było to jeżdżenie na chwilowym i ciągłe obserwowanie czy przypadkiem nie wypala się DPF, ale jakoś się przyzwyczaiłem i w sumie nie mam z tym problemów. Gdy DPF nie wypala się to po odpuszczeniu gazu od razu spalanie spada do 2.0, gdy wypala się to też spada z tym że nie od razu ale bardzo powoli, dodatkowo przy przyśpieszaniu zauważalny jest białawy dym wydobywający się z wydechu no i specyficzny jakby metaliczny zapach. Takie moje spostrzeżenia ;-)

faraon
19-02-2014, 18:10
... no i specyficzny jakby metaliczny zapachTakie coś to i ja czuję, ale dopiero po wyłączeniu silnika i wyjściu z auta. A co jak DPF był właśnie "w trakcie" ?

profesorr
19-02-2014, 21:18
grudzień/2006 auto/120 koni i u mnie to działa,mam diodę pod ogrzewanie tylnej szyby,podczas wypalania chwilowe rośnie a przekaźnik nie cyka,sprawdzone wielokrotnie

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

grudzień/2006 auto/120 koni i u mnie to działa,mam diodę pod ogrzewanie tylnej szyby,podczas wypalania chwilowe rośnie a przekaźnik nie cyka,sprawdzone wielokrotnie

andrzej193
19-02-2014, 22:18
I na to czekałem. Montaż diody przy najbliższej wolnej chwili. dzięki profesorr
btw: czy to podgrzewanie szyby przy wypalaniu moze byc kwestią rocznika?

profesorr
19-02-2014, 22:46
I na to czekałem. Montaż diody przy najbliższej wolnej chwili. dzięki profesorr
btw: czy to podgrzewanie szyby przy wypalaniu moze byc kwestią rocznika?

tego nie wiem,ale pierw sugerując się forum vectra zainstalowałem diodę w lusterku i nie zadziałało,przyznaje się poszedłem po najmniejszej linii oporu i diodę mam w tylnej klapie w plastiku tak że widzę ją w lusterku(nie chciało mi się ciągnąć kabli) ale działa,jak coś zapraszam na testy do mnie

andrzej193
19-02-2014, 23:16
Insignie, zafiry a nawet peugeot 407 z FAPem podgrzewają sobie szyby podczas dopalania. a co do miejsca diody to zastosuje Twój patent, bo nie chce sie ciągnąć kabli gdzies do przodu

profesorr
19-02-2014, 23:36
Insignie, zafiry a nawet peugeot 407 z FAPem podgrzewają sobie szyby podczas dopalania. a co do miejsca diody to zastosuje Twój patent, bo nie chce sie ciągnąć kabli gdzies do przodu

tylko jak ktoś z tyłu duży siedzi to nie widać;)

andrzej193
19-02-2014, 23:55
dobrze wiedzieć :D

dominiq
20-02-2014, 07:54
Skoro podgrzewają szyby to pewnie też lusterka. Nie lepiej gdzieś bliżej przy lusterku tę diodę założyć?

andrzej193
20-02-2014, 10:18
Własciwie to jeden układ, takze powinno tez działać z lusterka

lemoniada
20-02-2014, 21:24
Witam kolegów mam pytanko mógłby mi ktoś powiedzieć w jaki sposób zamontować i gdzie połączyć diode,od niedawna mam Crome 120ps z DPF z 2009 roku i też nie posiadam kontrolki od wypalania,a chciałbym wiedzieć kiedy sie wypala.Zatkanie narazie mi nie grozi bo praktycznie non stop trasa Polska-Niemcy i spowrotem ale warto by było wiedzieć.Z góry dziękuje.Pozdrawiam.

Lucek_
22-02-2014, 22:54
Zastanawiałem się czy nie dało by się podpiąć zasilania diody od bezpiecznika (np przez przylutowanie cienkiego przewodu do górnej części blaszki bezpiecznika). Było by bardzo blisko tablicy wskaźników. Na ogrzewanie szyby jest chyba w Cromie niezależny obwód z bezpiecznikiem?

karol
30-03-2014, 20:16
Wczoraj w wolnej chwili zamontowałem diodę, teraz czekam na wypalanie i zobaczymy czy będzie działać.
13955
13956
Na razie robione tylko do sprawdzenia czy działa, miejsce docelowe będzie inne, tak jak i kolor diody.
Wielkie podziękowania dla Michała za taśmę izolacyjną:tongue

andrzej193
30-03-2014, 23:55
zasilanie masz od podgrzewania lusterek? Jak sprawdzisz daj znać

karol
31-03-2014, 20:43
Nie podłączone jest pod tylną szybę, lusterka podgrzewane są innym obwodem który nie włącza się podczas wypalania

matulaskocz
06-04-2014, 17:30
obserwuję temat :) ...diodę podpiąć pod bezpiecznik F40?

Runo
10-04-2014, 21:47
Karol i jak dziala?

karol
13-04-2014, 22:46
Szczerze mówiąc jeszcze nie wiem. Od zamontowania przejechałem może z 50 km. Ciekawość mnie zjada wiec jak będę miał chwile to wymuszę mu wypalanie i dam znać.
Co do bezpiecznika to 40 (bynajmniej tak w książce było opisane)

matulaskocz
22-04-2014, 09:33
nie jestem specem od prądu ...ale rozumiem, że diodę z rezystorem włączyć pod bezpiecznik 40 i drugą stronę do "masy" ...a mogłaby być mała (najmniejsza) żaróweczka na 12V?
Temat mnie interesuje bo wg komputera ostatnie wypalanie DPF miało miejsce 50km temu, a jego stan to 80% i diagnoza - zatkany. Błędów żadnych nie ma z tego tytułu, a diagnozę robiłem przy okazji wymiany świec żarowych (3 spalone).

karol
23-04-2014, 21:18
Tak jak piszesz, plus do bezpiecznika minus do masy. Diodę możesz kupić bez rezystora na 12v

maciekpt
25-04-2014, 08:35
Podzielę się moimi spostrzeżeniami z wypalaniu DPF-a. Dzisiaj w trakcie drogi do pracy wypalał się drugi raz (auto mam od półtora tygodnia), po przejechaniu od pierwszego wypalania ok. 520 km (dojazdy autostradą ok. 50% ale też trochę jazdy w mieście i stania w krakowskich korkach(!!!)).
Drugi raz się wypalał i drugi raz wyczułem to podczas jazdy. Spalanie chwilowe rzeczywiście jest wtedy wyższe i nie spada od razu do 2 l/100 km przy hamowaniu silnikiem, obroty zauważalnie się podnoszą (i pewnie po tym poznałem). Auto pracuje też wyraźnie głośniej (zauważyłem to podczas stania na światłach i mogłem porównać bo wypalanie skończyło się moment później).

Runo
25-04-2014, 22:14
Moja croma pracuje tak samo. Jak dodam gazu to siwy dym.

matulaskocz
29-04-2014, 13:49
dioda założona ...teraz będę czekał na DPF wypalanie:)

karol
29-04-2014, 19:37
Jak założyłeś pod bezpiecznik, czy do przewodu od szyby?
Też czekam i czekam może teraz w majówkę będzie wypalał

matulaskocz
29-04-2014, 21:05
Jak założyłeś pod bezpiecznik, czy do przewodu od szyby?
Też czekam i czekam może teraz w majówkę będzie wypalał

kilka drucików z kabla owinąłem koło stopki bezpiecznika i włożyłem w gniazdo F40, a drugi koniec podkręciłem pod śrubę imbusową - masa; kontrolnie - przy włączeniu ogrzewania szyby świeci :) do tego wywierciłem w tej pokrywie/kieszeni bezpieczników otwór fi 5 i tam osadziłem diodę na półmetrowym kablu, żeby spokojnie można było pokrywkę położyć na podłodze po odkręceniu.
...teraz czekam na efekty :)

Capsel
06-05-2014, 16:17
dioda założona ...teraz będę czekał na DPF wypalanie:)


Też zamontowałem diodę, ale nie mogłem się doczekać wypalania filtra.
FES wskazał coś ponad 30% zatkania, średnio co 650km... no to wymusiłem wypalanie z FESa - kontrolka zadziałała !!!!

pezet3
06-05-2014, 16:59
No to może jakiś mały tutorial by powstał do tego...
Pytanie jeszcze, auta macie po czy przed liftem?

pezet3
06-05-2014, 17:26
Czy dioda musi mieć rezystor, nie spali jej?

Capsel
06-05-2014, 21:33
No to może jakiś mały tutorial by powstał do tego...
Pytanie jeszcze, auta macie po czy przed liftem?

2007 - czyli przed liftem

karol
06-05-2014, 21:34
No niestety, ale u mnie nie działa. DPF się wypalał dioda nie świeciła

Capsel
06-05-2014, 21:39
Czy dioda musi mieć rezystor, nie spali jej?


LED na 12V są w sprzedaży - szkoda bawić się w rezystory.
Tak jak wcześniej było mówione (+) z bezpiecznika F40 (-) z masy, obok bezpieczników jest śruba imbusowa.

pezet3
06-05-2014, 21:49
No niestety, ale u mnie nie działa. DPF się wypalał dioda nie świeciła
No to jestem ciekawy czy bedzie komus dzialac w cromie po lifcie

matulaskocz
06-05-2014, 22:08
...ja dalej czekam ...na razie nic ...oczywście autko po FL (2008r)

pezet3
16-05-2014, 15:12
Niestety ale u mnie nie działa...

kox
16-05-2014, 17:19
czyli tak jak pisałem, w wersji po fl nie uruchamia się ogrzewanie tylnej szyby

matulaskocz
16-05-2014, 17:44
czyli tak jak pisałem, w wersji po fl nie uruchamia się ogrzewanie tylnej szyby

no na to wygląda :( , ale trzeba by znaleźć obwód w który można by się wpiąć ....w końcu taki układ też powinien mieć swój bezpiecznik ...tylko gdzie?

pezet3
16-05-2014, 18:07
...ja dalej czekam ...na razie nic ...oczywście autko po FL (2008r)

A jak u ciebie? Też nie działa

andrzej193
16-05-2014, 22:34
potwierdzam i ja, dioda pod bezpiecznikiem nie działa. Trzeba będzie zapieprzać z kablami aż od tylnej klapy, bądź założyć ją gdzieś z tyłu żeby widziec ją w lusterku

karol
16-05-2014, 23:21
Trzeba będzie zapieprzać z kablami aż od tylnej klapy, bądź założyć ją gdzieś z tyłu żeby widziec ją w lusterku
To i tak nic nie da. Podgrzewanie tylnej szyby przy wypalaniu DPF nie działa :placz:

andrzej193
17-05-2014, 20:41
grudzień/2006 auto/120 koni i u mnie to działa,mam diodę pod ogrzewanie tylnej szyby,podczas wypalania chwilowe rośnie a przekaźnik nie cyka,sprawdzone wielokrotnie
Panie podgrzewanie działa, ale nie ma nic wspólnego z bezpiecznikiem nr.40.

pezet3
17-05-2014, 21:14
Panie podgrzewanie działa, ale nie ma nic wspólnego z bezpiecznikiem nr.40.

W takim razie z którym bezpiecznikiem ?

andrzej193
17-05-2014, 22:17
tak jak kolega wyżej napisał to nie ten obwód. Znaleźć bezpiecznik bedzie ciężko, najłatwiej będzie kombinować bezpośrednio przy szybie. tyle w temacie

pezet3
17-05-2014, 22:45
Tzn że podczas wypalania dpf sterownik zalacza grzanie tylnej szyby? U mnie cykal przekaznik po wcisnieciu grzania tylnej szyby
w takim razie czekam dalej na jakieś info

kox
18-05-2014, 07:46
jeśli cyka przekaźnik tzn że nie ogrzewa się szyba. Podpinanie diód nawet w paski na szybie nic nie da.

karol
18-05-2014, 12:47
Panie podgrzewanie działa, ale nie ma nic wspólnego z bezpiecznikiem nr.40.
No niestety ale nie działa. Mam podłączone bezpośrednio do szyby poza bezpiecznikiem.
Rok 2006 120KM 8 zaworowy

Capsel
18-05-2014, 15:59
Sprawdzał ktoś czy dioda zadziała przy wypalaniu wymuszonym FES-em?
U mnie na wymuszonym wypalaniu dioda się świeciła, nadal czekam na wypalenie w trasie...

matulaskocz
19-05-2014, 21:29
Zrobiłem dziś wymuszone wypalanie DPF i uwaga! ...dioda pięknie świeciła przez cały czas!, więc juz sam nie wiem, będę dalej obserwował. Temperatura wypalenia 625stC, ale tylko do poziomu 70% :(
Wypalenie zrobiłem/wywołałem przy okazji wymieniania oleju :)

karol
19-05-2014, 21:47
W środę wymuszę mu wypalanie i dam znać co się dzieje

maka131
20-05-2014, 16:31
Kilka razy juz czytalem na forach, ze komputer zalacza ogzewanie tylnej szyby w celu zwiekszenia obciazenia. Na wymuszanym wypalaniu moze zawsze zalaczac ogzewanie szyby. Podczas jazdy jesli zostana spelnione odpowiednie warunki nie musi dodatkowo zalaczas ogzewania w celu dociazenia silnika.
moze to jest przyczyna ze dioda nie sygnalizuje wypalania.

pezet3
20-05-2014, 17:09
Kilka razy juz czytalem na forach, ze komputer zalacza ogzewanie tylnej szyby w celu zwiekszenia obciazenia. Na wymuszanym wypalaniu moze zawsze zalaczac ogzewanie szyby. Podczas jazdy jesli zostana spelnione odpowiednie warunki nie musi dodatkowo zalaczas ogzewania w celu dociazenia silnika.
moze to jest przyczyna ze dioda nie sygnalizuje wypalania.

Sam nie wiem, ja ostatnio się zatrzymalem na 5 min na dokończenie wypalania w celu sprawdzenia czy sterownik podniesie sobie obr , ale i obrotów sobie nie podniósł ani nie zalaczyl diody. Dodam że zwykle temp wypalania była powyżej 620 stopni to ostatnie wypalania było 526 stopni.

blind
21-05-2014, 12:40
W środę wymuszę mu wypalanie i dam znać co się dzieje

Jak wymusić wypalenie?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


W środę wymuszę mu wypalanie i dam znać co się dzieje

Jak wymusić wypalenie? Oczywiście mam FESa i kabel.

pezet3
22-05-2014, 15:27
W środę wymuszę mu wypalanie i dam znać co się dzieje

Jak wymuszałes wypalanie, wiesz coś więcej?

blind
24-05-2014, 04:27
no to wymusiłem wypalanie z FESa - kontrolka zadziałała !!!!


W jaki sposób wymusiłeś wypalanie z FESa?

grzest
24-05-2014, 06:36
Wszyscy się tak boją tego wypalania w mieście i jego przerwania....
Napiszę moje spostrzeżenia.
To nie ma wpływu na trwałość ani jakość wypalania. Skąd przekonanie, że takie wypalanie musi zawsze dokonać się w 100%?
ECU mierzy sobie parametry i w sprzyjających okolicznościach dopala "kiedy może" i "ile może" aby obniżyć różnicę ciśnień. Może robić to częściej, niższa temperatura też nie przeszkadza, bo powyżej 500 też się dopali ile ma się dopalić sadzy.. Nie dolewa paliwa bezpośrednio do filtra i w filtrze nic nie zostaje z paliwa, ani takich tam. W mieście wystarczy mu, że zejdzie z zapchaniem z 80-90 do 60%
Jedyny skutek ale i po prostu urok rozwiązania, to częstsze dopalanie i większe spalanie średnie...

Sprawdzałem to wielokrotnie i nie mam żadnych problemów z DPF'em. Rzeczywiście przy jeździe o mieście jedynie, średnia odległość między wypalaniami, zależnie od warunków, pogodowych także, to 300-450km. Na trasie ponad 600. A nie mam idealnego DPFa, bo ok 20% powierzchni wlotowej jest zatopiona (wypluło mi kiedyś olej przez wydech w zimie, gdy zamarzła odma przy naprawdę gwałtownym spadku temperatury otoczenia. Na trasie w ciągu może 30 minut wjechałem z -10 w obszar o temp -30st, może podczas wypalania...)

Wyjąłem DPF, wypłukałem pod ciśnieniem czterochloroetylenem, zarządziłem wymianę DPF w ECU, zrobiłem porządek z wężykiem do czujnika różnicy ciśnień, regenerowałem turbinę i dwa lata nie mam najmniejszych problemów.
Suche filtry stosowane w fiacie są praktycznie niezniszczalne. Problemy zawsze powodowane są przez usterki poza układem..
Pozbywanie się DPF'a to zamiatanie śmieci pod dywan.

Takie jest moje zdanie.

kox
25-05-2014, 10:17
ja też to piszę cały czas, zrobiłem 60 k km. I ani razu nie sprawdzałem kiedy i czy wogóle mi się wypala DPF. Po spalaniu chwilowym widzę kiedy się to odbywa ale nie ustalam swojego rytmu życia pod wypalenie DPF`u.

andrzej193
25-05-2014, 10:50
ani razu nie sprawdzałem kiedy i czy wogóle mi się wypala DPF. Po spalaniu chwilowym widzę kiedy się to odbywa
sam sobie zaprzeczasz

kox
25-05-2014, 12:15
chodzi mi o podłączanie interfejsu i śledzenie kiedy się wypala lub kiedy to nastąpi. Po spalaniu widze kiedy to się dzieje ale nie powoduje to u mnie natychmiastowych reakcji typu wyjazd na drogę szybkiego ruchu żeby go wypalić. Dojezdzam do celu i gaszę auto. Tak jak napisałem 60k km i zero problemów z dpf

grzest
25-05-2014, 23:59
sam sobie zaprzeczasz

Po co ta erystyczna retoryka? Wszyscy chyba wiedzą, że chodziło mu o sprawdzanie poprzez podłączanie inetrfejsu?... Ja też widzę to po salaniu chwilowym i słyszę po pracy silnika..

lemoniada
29-06-2014, 15:03
Witam po dluzszej przerwie,poprzeczytaniu powyzszych pouczajacych postow postanowilem podlaczyc kontrolke dpf ,ktos pisal wczesniej ze w Cromie po lifcie nie dziala,ja mam 120 ps z 2009 r i jak narazie po przejechaniu ponad 5 tys km od momentu zalozenia diody zapala sie przy kazdym wypalaniu dpf. srednio co okolo 700 km.Pozdrawiam.

profesorr
29-06-2014, 19:31
Witam po dluzszej przerwie,poprzeczytaniu powyzszych pouczajacych postow postanowilem podlaczyc kontrolke dpf ,ktos pisal wczesniej ze w Cromie po lifcie nie dziala,ja mam 120 ps z 2009 r i jak narazie po przejechaniu ponad 5 tys km od momentu zalozenia diody zapala sie przy kazdym wypalaniu dpf. srednio co okolo 700 km.Pozdrawiam.




dokładnie tak było w moim kromalu z 2006 roku 120ps z tym że na autostradzie to było koło 800-900km

lemoniada
29-06-2014, 21:44
Potwierdzam ostatnie wypalanie mialem sporo powyzej 800km na autostradzie przy 150km/h dpf wypalal sie przez 12 km czasowo wyszlo szybko.

pezet3
29-06-2014, 21:47
Między innymi ja pisałem że nie zapala diody, tak z ciekawości diode masz wpietą w bezpiecznik od grzania szyby?

lemoniada
29-06-2014, 22:25
Tak to jest zarowka ledowa od postojowek i podpiolem pod bezpiecznik 40grzania tylnej szyby i to dziala od momentu podlaczenia kazde wypalanie sygnalizuje dioda i slychac jakzlancza i wylancza sie przekaznik.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Tak mam wpietom pod bezpiecznik 40 i od momentu zalozenia za kazdym razem jak dpf sie wypola dioda swieci

scrabit
30-06-2014, 12:32
Obserwuje wątek od pewnego czasu, myślę że dobrze byłoby podsumować "wyniki" osób, które zdecydowały się na montaż takiej diody, wg poniższego schematu:
Rocznik: (z dopiskiem przed / po liftingu)
Montaż: (bezpośrednio przy szybie / bezpiecznik 40 od grzania szyby)
Efekt: (działa / nie działa)*
* nie uwzględniamy wymuszonego wypalania

pezet3
30-06-2014, 12:45
11/2008 1.9 16v
Montaz przy bezpieczniku
Nie działa

lemoniada
30-06-2014, 19:34
Tak mam diode a raczej zarowke ledowa od postojowki podpietom pod bezpiecznik 40 grzania szyby swieci w momencie wypalania

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Przepraszam powtorzylem sie.Kolego a zaswieca sie dioda jak wlaczysz ogrzewanie szyby

pezet3
30-06-2014, 21:28
Przepraszam powtorzylem sie.Kolego a zaswieca sie dioda jak wlaczysz ogrzewanie szyby
Tak dioda sie zapala po wlaczeniu grzania szyby

scrabit
01-07-2014, 09:13
zatem
@lemoniada
2009 1.9 8v
Montaz przy bezpieczniku
Działa

kox
01-07-2014, 14:13
Skrabit ty masz po fl crome?

scrabit
02-07-2014, 12:50
Mam przed liftem...

lukq
02-07-2014, 14:40
2009 przedlift?

kox
02-07-2014, 15:03
stąd moje pytanie, i z tego się biorą niejasności do co działania w wersjach przed i po fl

scrabit
02-07-2014, 15:10
Panowie ale czytajcie ze zrozumieniem... W profilu mam jasno napisane że rocznik 2007, a mój post to podsumowanie wpisu kolegi lemoniada

kox
02-07-2014, 16:08
@ oznacza odpowiedź na czyjegoś posta, odczytałem jako odpowiedź do lemoniady.

andrzej193
04-07-2014, 22:23
2006, 1.9 16v
przy bezpieczniku
Nie działa...

bobby
07-07-2014, 00:35
2008 FL, 2.4
nie działa

Aras37
24-08-2014, 18:36
2006 1.9 16V
przy bezpieczniku
nie działa

profesorr
27-08-2014, 23:49
1.9 120 2006 rok działa pod bezpiecznikiem

andrzej193
05-09-2014, 13:52
Po analizie poprzednich postów można wstępnie stwierdzić, że dioda działa tylko w wersjach 120 kucy... :confused:

karol
07-09-2014, 15:16
Niestety Twoja teoria nie sprawdza się. U mnie nie działa 1.9 120 2006

Capsel
11-09-2014, 17:25
1,9 16V 150PS 2007
Nie działa.


A może to zależy od obciążenia silnika w danym momencie?
Gdy jest obciążany to komputer nie włącza ogrzewania tylnej szyby?

adamo
08-10-2014, 18:25
Założyłem kontrolkę od wypalania filtra DPF. Najpierw w miejsce bezpiecznika F 40 wpiąłem przejściówkę na dwa bezpieczniki jeden od grzania tylnej szyby a drugi od kontrolki dpf .Kontrolka powinna się świecić po włączeniu ogrzewania szyby tylnej oraz po włączeniu osuszania szyby przedniej oraz w trakcie wypalania(sprawdzić polaryzację diody)C:\Users\Dell\Desktop\kontrolka

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

170161701717018

tykt
19-11-2014, 19:42
Znalazł ktoś inne obejscie aby można było zasygnalizować wypalanie dpf???? Podłączenie pod podgrzewanie szyby u wielu nie działa. U mnie tez niestety to nie działa 1.9 16V 2008 rok po lifcie

boch
07-05-2015, 11:19
próbowałem podobnego patentu w Stilo ale bez powodzenia. w trybie aktywnym dioda nie świeci. pytanie brzmi - czy tym, którym dioda się zapala, zapala się ona zarówno w trybie aktywnym jak i serwisowym (wymuszonym)?

Cinek1
30-09-2017, 14:09
Witajcie.Jako że pomagałem koledze w kupnie Cromy po FL, po 4 miesiącach użytkowania postanowiliśmy zamontowac diodę led.Powodem tego było, że w trakcie wypalania grzeje tylna szyba, akurat znajomy zaparkował pod moim domem, i slysze ze silnika bardzo "twardo pracuje" , sprawdziłem wpierw czy lusterka grzeją(w insigni lusterka i tylna szyba grzeje)okazało się że nie, ale za to tylna szyba była bardzo gorąca.Więc nie myśląc długo zamontowaliśmy diody smd, lekko je ściemniając i czekamy na kolejne wypalanie.
Podłączyliśmy się w kabel od podgrzewania szyby w lewym boczku bagażnika.
https://images81.fotosik.pl/831/2d0d001498d3555bmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/2d0d001498d3555b)

bob96
30-09-2017, 15:28
Gratuluje pomysłu :supz: oby zadziałało z godnie planem, czekam na info gdyż też mnie trochę irytuje DPF .

Cinek1
30-09-2017, 16:02
bob96, myślimy żeby wymusić wypalanie, i zobaczyć czy dioda zaświeci, bo tak to kolo tygodnia trzeba będzie czekać na wypalanie.

bob96
30-09-2017, 16:30
Może lepiej poczekać, nie wiem ile w tym prawdy ale wymuszanie wypalania to tylko w awaryjnej sytuacji. Tydzień szybko zleci :)

Cinek1
30-09-2017, 16:35
Nie chcemy tego właśnie robić, ale jesteśmy ciekawscy:lol:

Leszekwlkb
04-10-2017, 13:33
Cześć wszystkim. Od jakiegoś czasu śledzę ten temat co skusiło mnie żeby się zarejestrować :redface: jestem bardzo ciekawy czy wasz patent sprawdził sie w wersji po FL koniecznie dajcie znać ! Przeważnie wypalanie biorę jak większość na słuch i podwyższone średnie spalanie. Jakiś czas temu przerwałem wypalanie nieświadomie pojechałem na myjnie zgasiłem auto, gdy z niej wyjeżdżałem zapaliła się żółta kontrolka która sygnalizuje że było przerwane wypalanie któryś raz z rzędu. Trochę się przeraziłem ale przejechałem kilkanaście kilometrów spalanie świadczyło o tym że filtr się wypala no i się wypalił kontrolka zgasła błędów nie było. Wolałbym jednak uniknąć takich przygód w przyszłości więc patent z diodą byłby pomocny.

kahvm
04-10-2017, 14:59
10/2008 FL 1.9 8v (120KM)
Montaz przy bezpieczniku
Działa

paczer
04-10-2017, 18:47
2009 FL 1.9 8v (120KM)
nie działa

bob96
10-10-2017, 18:08
bob96, myślimy żeby wymusić wypalanie, i zobaczyć czy dioda zaświeci, bo tak to kolo tygodnia trzeba będzie czekać na wypalanie.

Można wiedzieć jak się sprawy mają ??

Cinek1
10-10-2017, 19:53
Bob96, dopiero 45% zapchania ma dpf :(

bob96
10-10-2017, 20:12
Oki, to dalej czekam na info. :)

Cinek1
10-10-2017, 20:23
Znajomy ma zrobic trase 360km w czwartek, to moze sie zapcha ciut wiecej :)

Abramsik
10-10-2017, 20:36
Raczej spadnie, niestety (albo stety) w trasie ma szansę się dopalić. Ale wtedy dioda powinna zadziałać. Czego Kolegom życzę:smile:

Cinek1
17-10-2017, 20:04
Bob96, dziś w koncu u znajomego wypalał sie dpf i dioda właczyla.Montaz bezposrednio do kabla, croma po fl,2009.silnik 1,9 8v 120KM

bob96
17-10-2017, 20:52
Gratuluję sukcesu :dlon: ciekawe jak to będzie w Cromce 1.9 16 V

Cinek1
17-10-2017, 21:13
Musisz sprobowac,ale mysle ze lepiej sie wpiac w kabel ogrzewania szyby a nie bezpiecznik.

lisekg
17-10-2017, 23:25
a tak na marginesie...
Do alfy 159 mozna dokupic moduł pod EBDII który rozszerza menu pomiędzy zegarami o dodatkowe info o zatkaniu i wypalaniu filtra... twórcą jest kolega z forum i jako jedyny on tez potrafi zaprogramowac kluczyk z pilotem.... Może warto było sie zainteresować tym tematem?

Abramsik
18-10-2017, 07:28
Nie tylko do Alfy ale także do Bravo II. Na forum nuovabravoklub.pl temat był dość mocno popularny. Twórca jest z Warszawy EcuLab.pl, dla przykładu w Bravo wygląda to tak https://www.youtube.com/watch?v=6b7NHfQQMTQ a w Alfie tak https://www.youtube.com/watch?v=R0AQGWVgxZ8

Abramsik
18-10-2017, 08:51
Właśnie wysłałem do EcuLab emaila z pytaniem czy a jeśli tak to za ile guldenów można taki DPF Monitor nabyć. Jak otrzymam odpowiedź podzielę się z Kolegami informacjami.

michalpodroznik
18-10-2017, 14:13
Swietnie. Sam jestem zainteresowany takim rozwiazaniem. Wypalanie dpf bez zadnej kontrolki to jakas pomyłka.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

boch
18-10-2017, 14:17
Nie tyle pomyłka tylko celowe działanie producenta. Dodatkowo np w Stilo zrezygnowano ze wskaźnika poziomu oleju, który wyświetlał się na desce podczas odpalania.

michalpodroznik
18-10-2017, 14:18
Wiadomo o co chodzi. Zeby z byle pierdola jezdzic do ASO i bulic grube pieniadze.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

paczer
18-10-2017, 21:50
Zastanawia mnie tylko dlaczego pod bezpiecznikiem dioda nie działa (sprawdzałem), a pod kablem tak (jeszcze nie sprawdzałem:), możliwe żeby włączenie ogrzewania szyby podczas wypalania dpf odbywało się z pominięciem przekaźnika? A tak swoją drogą gdzie szukać kabla zasilającego szybę - w plastikach przy szybie, czy w bagażniku? gdzie łatwiej? Rozwiązanie z modułem jest jeszcze lepsze, bo pozwala zaplanować sobie czas wypalana. U mnie jeżdżąc w 90% po mieście wypalanie odbywa się po ok 300km więc często, ale jadąc już na Węgry dpf wypalał się co 800km więc chyba jeszcze nie jest z nim tak źle.
Pozdrawiam

Capsel
19-10-2017, 19:00
Zastanawia mnie tylko dlaczego pod bezpiecznikiem dioda nie działa (sprawdzałem), a pod kablem tak (jeszcze nie sprawdzałem, możliwe żeby włączenie ogrzewania szyby podczas wypalania dpf odbywało się z pominięciem przekaźnika?

Nie ma takiej opcji...
Jeśli na bezpieczniku dioda nie zadziałała (zakładam, że podłączyłeś prawidłowo), to nie włącza się u Ciebie ogrzewanie szyby podczas wypalania (u mnie też się nie włącza) i tyle.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Musisz sprobowac,ale mysle ze lepiej sie wpiac w kabel ogrzewania szyby a nie bezpiecznik.


Jakie to ma znaczenie, w którym miejscu obwodu się podłączysz??
Takie porady w buty można włożyć...

Braval
19-10-2017, 21:02
Podczas wypalania filtra ,załacza się wentylator chlodnicy.Zaden problem podciągnąc zasilanie od silnika wentylatora pod diode led,jako wskaznik wypalania filtra.Trudnosc żadna.Mozna jeszcze mierzyc temperature spalin za filtrem podzcas procesu wypalania.Wiadomo,ze ona wzrasta dosc ponad 600st.C. W handlu jest teraz wszystko.

paczer
19-10-2017, 21:46
Diodę zamontowałem prawidłowo - świeciła po włączeniu ogrzewania tylnej szyby przyciskiem. Dodatkowo zauważyłem ,że podczas wypalania dpf, gdy sam włączę ogrzewanie szyby silnik pracuje równiej na wolnych obrotach.

Capsel
19-10-2017, 22:09
Podczas wypalania filtra ,załacza się wentylator chlodnicy.Zaden problem podciągnąc zasilanie od silnika wentylatora pod diode led,jako wskaznik wypalania filtra.

...ale wentylator włącza się również kiedy nie dopalamy sadzy... :sciana:


Abramsik daj znać jak się coś dowiesz w sprawie tego monitorka od Eculaba.

Abramsik
20-10-2017, 09:41
Cały czas czekam ale nie ma odpowiedzi.

Voyager1
20-10-2017, 12:15
Tak się zastanawiam po co to w ogóle? Przy wypalaniu to:
-silnik inaczej chodzi, momentami nawet nie równo
-wentylatory zasuwają mało się nie urwą
-czuć charakterystyczny zapach
-spod auta czuć wyraźne gorąco
-Spalanie na komputerze jest 2 a nawet momentami 3 razy wyższe niż normalnie.
Mało jeszcze oznak?
Dla mnie to bez sensu jakieś diody czy żarówki zakładać.

Abramsik
20-10-2017, 17:28
Samo wypalanie DPF to jedno i rzeczywiście jest to do zaobserwowania. Druga sprawa, że dzięki temu modułowi z EcuLab można (przynajmniej w AR159) obserwować inne dane w czasie rzeczywistym tj. korekty wtryskow. Na filmach z YT widać. Szkoda 5, że nie ma odzewu na email. Poczekamy.

desmo999
20-10-2017, 17:33
Lepiej za duzo nie wiedziec bo zaraz bedziesz wtryski wymienial;)

Voyager1
20-10-2017, 17:44
haha haha haha

Abramsik
21-10-2017, 12:24
O moje wtryski się nie boję. Zawsze lepiej wiedzieć wcześnie jeśli już. Nie chcesz nie musisz nic dodatkowego montować ale "darcie łacha" możesz sobie darować.

boch
21-10-2017, 12:31
Ten moduł do AR 159 z EcuLAB to fantastyczna sprawa. Zrobili coś o czym zapomniał producent samochodów wyposażonych w DPF.

Spajdi
21-10-2017, 15:34
Luz panowie tutaj chodzi o zdrowy rozsądek. To czy wiecie o wypalaniu dpf czy nie wiecie będzie miało wpływ na żywotność czegokolwiek w waszych traktorach na poziomie 0.1%.

Jeżeli chodzi o korekty wtrysków to również jeżeli samochód normalnie odpala, pracuje równo, ma moc i nie kopci to nie ma co patrzeć na cyferki i na tej podstawie wymieniać wtrysków na zasadzie szukania dziury w całym.

Mówię to jako osoba, która wymieniała pół auta "na zapas" i utopiła w starych trupach dziesiątki tysięcy złotych. Teraz wyluzowałem i wymieniam tylko to co jest na 100% niesprawne i nie przejmuję się czy mam kosmiczny olej w 110% syntetyczny typu Amsoil albo inny Millers, pilnuję tylko regularnej wymiany. Statystyki i doświadczenia pokazują, że przeciętny pasek w tdi czy inna Croma zrobi 500 000 km bez bólu serwisowana w ASO z wymianami oleju co 30 000 o ile ten przebieg jest robiony maksymalnie w rok.

Awaryjność samochodu zależy od 3 czynników :

1. Specyfiki jazdy (trasa, miasto, oraz umiejętności i styl jazdy kierowcy).
2. Serwisu / mechanika (jakieś 30% usterek powstaje w wyniku "działań" mechaników).
3. Szczęścia.

Pozostałe rzeczy jak nadgorliwość w serwisowaniu, modły, stosowanie oleju jak do rajdówki w byle szrocie, klocków z adamantium i mithrilowych tarcz hamulcowych poprawiają tylko samopoczucie właściciela i uszczuplają skutecznie jego portfel.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

michalpodroznik
21-10-2017, 16:24
Częściowo masz rację, ale stosowanie np. tarcz i klockow hamulcowych typu no name lub inny hart to rowniez wyrzucanie kasy w bloto.
Wlasnie ktos, kto ma ograniczony budzet, powinien inwestowac w czesci dobre i trwale. Takie czesci zamienne, zwlaszcza wplywajace na bezpieczenstwo, nie sa tanie (budzetowe). Jest zasada - co tanie to drogie.

Znam przypadek, gdzie tarcze i klocki hart, zalozone przez tescia w golfie (roczne przejazdy na poziomie 35-40kkm) po 10 tys. km byly do wyrzucenia. Tesc kupil na szybko to co bylo na polce w sklepie i po chwili znow trzeba bylo robic hamulce.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

boch
21-10-2017, 17:17
Luz panowie tutaj chodzi o zdrowy rozsądek. To czy wiecie o wypalaniu dpf czy nie wiecie będzie miało wpływ na żywotność czegokolwiek w waszych traktorach na poziomie 0.1%.

Wręcz przeciwnie. Masz czytelną informację odnośnie tego czy trwa procedura czy nie. Przecież wiadomo, że notoryczne gaszenie silnika w trakcie wypalania nie jest niczym pozytywnym. Poza tym, te moduły wyświetlają kilka dodatkowych, przydatnych informacji jak chociażby przebiegi pomiędzy wypaleniami oraz bieżące parametry silnika jak np. korekty wtrysków, które mają bezpośredni wpływ na kondycję DPF.

Spajdi
21-10-2017, 18:21
Co do jakości części zgadzam się w 110%, chodziło mi o wymianę dobrych na dobre czyli "na wszelki wypadek".

Co do przerywania procedury wypalania to akurat uważam za bzdurę, a wpływ na żywotność żaden. Ok 12 razy wypalał mi się dpf od lutego, zrobiłem ok. 12 000 km I tylko raz w sytuacji gdzie mógłbym zgasić samochód, ale widziałem po spalaniu chwilowym, że się wypala więc zrobiłem 2 kółka, ale tylko dlatego, że miałem czas akurat.

Wysłane z mojego MI 5s przy użyciu Tapatalka

desmo999
21-10-2017, 19:00
Wiadomo kazdy zrobi jak uwaza wg.mnie rowniez nadzorowanie on line roznych parametrow silnika mija sie z celem no chyba ze chcemy ciagle grzebac w zlomie - nowych aut nie mamy i w kazdym jest cos do zrobienia nie ma co sie oszukiwac. Takze lepiej spac spokojnie:) a najwazniejsze to nie jezdzic jak piz... i tylko poganiac fure to i dpf i egr i turbo posmigaja. Cromo nakulalem ok 60 tysi (w tym 50 tysi zona) i nie mam pojecia kiedy mi sie dopala dpf no chyba ze przypadkiem zobacze to na chwilowym jak akurat ja kieruje. Masterem z dpf obecnie nakulalem 160tysi i tam to w ogole nigdy nie wychwycilem dopalania tzn tez sie nie staralem. Nawet jesli dpf sie zatka to nie ma to wplywu na jego zywotnosc - dopali sie serwisowo i tyle. Wiecej obecnie problemow sprawia AdBlue tzn w wiekszosci to wina uzytkowania jak i z dpf.
Oczywiscie to moje zdanie i nie mam zamiaru z nikogo "drzec łacha" kolego Abramsik luuz;)

boch
21-10-2017, 21:07
nowych aut nie mamy i w kazdym jest cos do zrobienia nie ma co sie oszukiwac. Takze lepiej spac spokojnie
Właśnie przez to że nasz auta nowe nie są, warto taki monitoring posiadać, tym bardziej że jak sami piszecie nie macie zauważalnych objawów dopalania chyba włączyliście chwilowe spalanie. Nie twierdzę, że przerwane dopalania uszkodzą filtr. Kilka przerwanych dopaleń może spowodować konieczność wypalania serwisowego, co wiąże się z koniecznością wymiany oleju - takie są przynajmniej zalecenia serwisowe.

bob96
22-10-2017, 08:12
Nie twierdzę, że przerwane dopalania uszkodzą filtr. Kilka przerwanych dopaleń może spowodować konieczność wypalania serwisowego, co wiąże się z koniecznością wymiany oleju - takie są przynajmniej zalecenia serwisowe.

Dla tego lepiej zapobiegać niż leczyć :)

Voyager1
25-10-2017, 16:00
Dziś wypalał mi się DPF. Pojeździłem trochę żeby nie klekotał na postoju, ale mniejsza o to...szyba zimna jak kamień. Chyba nie tędy droga ;)

michalpodroznik
25-10-2017, 16:32
Dziś wypalał mi się DPF. Pojeździłem trochę żeby nie klekotał na postoju, ale mniejsza o to...szyba zimna jak kamień. Chyba nie tędy droga ;)Dzis miałem dokładnie tak samo.

Ps. Z AVT sie nie odzywają w sprawie kontrolki wypalania dpf. Chyba temat ich nie interesuje.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

Cinek1
12-11-2017, 17:34
Panowie,nam eculab odpisalo ze chcieli testowac na cromie ale byl brak chetnych,znajomy jest chetny ale niestety jestesmy poza Polska,wiec potrzeba nam kogos z Polski zeby mogl to testowac.

Abramsik
12-11-2017, 19:15
A na czym te testy miałyby polegać? Zasadniczo byłbym gotów. Jak myślałem o montażu tego w Bravo to rozmawiałem telefonicznie z kimś z EcuLab i możliwy był szybki montaż i adaptacja po uzgodnieniu na Bemowie , więc nie było by to dla mnie problemem.

Zbir
12-11-2017, 21:38
Mogę pomóc przy testowaniu. Mam ELMa, jakiś terminal oraz dwa liczniki z przed i po FL. Stary licznik mogę wypożyczyć do testów. Croma 1,9 8V.

Croma 08
30-11-2017, 18:49
W mojej chyba to działa, muszę tylko podłączyć diodę by się upewnić, dzisiaj podczas wypalania DPF-a wyraźnie było widać jak grzanie szyby się włączyło. Pogoda akurat sprzyja takim obserwacjom :smile:

Cinek1
29-12-2017, 20:56
Kupilem zonie crome, i pierwsze co to zamontowalem diode i niestety nie swieci sie w trakcie wypalania.
croma jest z 2005, 1.9 16v

paczer
29-12-2017, 22:17
w mojej kromce jak się zaczyna wypalać sadza to dymi się za mną przez chwilę jak z ruskiego zaporożca po zaczipowaniu ;)

Cinek1
30-12-2017, 08:39
paczer u nas zaraz po kupnie dpf sie wypalał to własnie się tak dymiło, ale teraz już tak nie dymi, i dlatego myślałem ze jesli u mojego kolegi w cromie po fl dioda działa, to i u nas tez zadziała, bo żona jeździ tyma autem.

paczer
30-12-2017, 09:35
moja croma też po fl, próbowałem z diodą i nie działa

Cinek1
30-12-2017, 09:46
Nie wiem od czego to zalezne, kolega ma crome po fl 2009.1,9 8v, i dioda za każdym razem się świeci.
Nie mam pojęcia skąd bym mógł pociągnąc sygnal dla diody żeby o tym informowała.
I tak jestem w szoku, bo croma ma przejechane 262 tys km, i tfu tfu dpf w miescie między 500-600km się wypala.Ale muszę go kontrolować żeby żona wypalania nie przerwała.W insigni o tyle prościej jest że tam zawsze szyba i lusterka grzeją.
tu screeny dpf cromy
https://images82.fotosik.pl/951/35246e435039db95med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/35246e435039db95)
https://images82.fotosik.pl/951/8f5a53bae4713724med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8f5a53bae4713724)

Abramsik
30-12-2017, 10:52
Kolego jakiego interfejsu używasz? Pytam bo widzę, że korzystasz z apki nag którą się zastanawiałem bo mogła by być uzupełnieniem dla interfejsu "na kablu". I jeszcze jedno pytanie. Ten interfejs masz cały czas podpięty a jeśli tak to nie kłóci się on z innymi odbiornikami BT np z telefonem?

Cinek1
30-12-2017, 10:59
@Abramsik, icar2 o taki Interfejs OBD2 Bluetooth nano iCar Vgate najnowszy (5589754029) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/interfejs-obd2-bluetooth-nano-icar-vgate-najnowszy-i5589754029.html?bi_s=ads&bi_m=listing%3Adesktop%3Aquery&bi_c=YmM2YTUxYmUtOTFiNC00ZmMzLTg3MTAtMzQ4NWEwMmUxZ DJjAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=0ad3b718-e480-4acb-a2c5-fc206e9bfeeb)
i jest wpięty cały czas bo po 30minutach sam się wyłącza. W cromie nie mam bt dla telefonu, ale uzywam tego icar w insigni gdzie mam juz bt dla telefonu i nie zakłócają się wzajemnie.
Na fejsbukowym forum insigni ktos sprzedaje te vgate, nie wiem po ile, ale moge się dowiedzieć jeśli chcesz.

paczer
30-12-2017, 11:02
Mam dokładnie taką sama crome po fl 2009.1,9 8v. Cinek1 możesz zapytać się kolegi jak i gdzie podłączył diodę. Ja podpiąłem pod bezpiecznik grzania szyby i niestety u mnie nie świeci.

Cinek1
30-12-2017, 11:08
@paczer kilka postów wyżej jest foto gdzie diode daliśmy.
Bo ja to koledze montowałem, i wpiąłem się bezpośrednio w kabel od grzania szyby w bagazniku, bo odchyleniu boczka. był to bodajże brązowy kabel.a masę podpiąłęm pod zastrzask od kanapy.
Jak coś to na priv mogę Ci pomóc, lub przez FB.
w naszej cromie diode mamy tak
https://images82.fotosik.pl/951/67b685d330c3c95bmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/67b685d330c3c95b)

a u kolegi tak
https://images84.fotosik.pl/949/da23e6f7890eb96fmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/da23e6f7890eb96f)

Abramsik
30-12-2017, 11:15
Dzięki za info. Dla mnie najważniejsze jest to, że sprzęt jest sprawdzony i działa. Jeśli nie kółci się w Twojej Insigni to mam nadzieję,że i z naszym B&M będzie działał bez problemu.

Na fejsbukowym forum insigni ktos sprzedaje te vgate, nie wiem po ile, ale moge się dowiedzieć jeśli chcesz.
Jeśli mogę prosić to będę wdzięczny.

Cinek1
30-12-2017, 11:26
A nie czekaj, przeciez kolega, o którym wyżej wspominałem ma B&M i ma ten sam interfejs co ja bo razem kupowaliśmy i działa wsio bez problemu.
O cenę już piszę do gościa.

edyta

"Witam.Ja mam icar2 bt po 80 zł i działają na 100% dobrze i stabilnie .Można kontrolować dpf i diagnostykę plus kasowanie błędów"

Capsel
30-12-2017, 15:28
@Abramsik, icar2 o taki Interfejs OBD2 Bluetooth nano iCar Vgate najnowszy (5589754029) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje.
i jest wpięty cały czas bo po 30minutach sam się wyłącza.

A jak z włączaniem?
Na aukcji piszą: "By uruchomić go ponownie, wystarczy nacisnąć przycisk z przodu urządzenia." - mało wygodne w Cromie :(

Cinek1
30-12-2017, 15:32
No niestety to jest minus,ale chcemy ze znajomym przedluzke dokupic, i gdzies wygodnie potem przykleic icar zeby mona bylo go wlaczac.
TRÓJNIK PRZEDŁUŻKA PRZEDŁUŻACZ OBD2 ADAPTER 30 CM (6761920028) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/trojnik-przedluzka-przedluzacz-obd2-adapter-30-cm-i6761920028.html?fromVariant=6300324229)

Ja osobiscie narazie mam tylko delikatnie przykręcony schowek, zeby srube palcem odkrecic.

Abramsik
30-12-2017, 17:36
Także zwróciłem na ten "minus" uwagę. Jest on jednak już rozwiązany w wersji iCAR 3 tego samego producenta. iCar3 PL INTERFEJS OBD2 ELM327 BLUETOOTH GRATIS CD (6202127820) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/icar3-pl-interfejs-obd2-elm327-bluetooth-gratis-cd-i6202127820.html)
Chyba się na ten zdecyduję jak już pisałem jako gadżet - uzupełnienie kablowego interfejsu od Viakena z którego jestem bardzo zadowolony. Dzięki temu ustrojstwu będę mógł korzystać np. z apki DPF Monitor. Jednak moim zasadniczym interfejsem pozostanie Viaken.

Cinek1
30-12-2017, 18:02
Spotkałem się już z osobami na fejsbukowym forum insigni ze icar3 im nie działał z apka dpf stworzona dla insigni.

Abramsik
30-12-2017, 18:34
Zobaczymy już niedługo bo właśnie zamówiłem ten interfejs. Co ciekawe to jedyną różnicą pomiędzy iCAR 2 a 3 to właśnie wyeliminowanie konieczności każdorazowego włączania interfejsu. Jeśli nie to mam 14 dni na zwrot. Tak czy owak poinformuję szacowne grono o efektach.
PS. Kolego @Cinek1 z jakiej wersji DPF Monitora korzystasz podstawowej (darmowej) czy też PRO?

Cinek1
30-12-2017, 18:47
Ambrasik daj znac koniecznie czy icar3 bedzie dzialal.Ja korzystam z wersji pro

Capsel
30-12-2017, 18:48
Twórcy programu przestrzegają, aby sprawdzić wersje darmową przed kupnem PRO. Jeśli free nie pokaże procentowego zapchania filtra to można sobie darować.
Kiedyś tam kupiłem interfejs OBD2 za 20zeta bardziej dla zabawy. Torque na nim działa bez problemu a ta fajna apka niestety nie.

Abramsik
30-12-2017, 18:58
Ambrasik daj znac koniecznie czy icar3 bedzie dzialal.Ja korzystam z wersji pro
Dzięki za info, oczywiście tak jak pisałem dam znać czy i jak to razem "hula".

Twórcy programu przestrzegają, aby sprawdzić wersje darmową przed kupnem PRO. Jeśli free nie pokaże procentowego zapchania filtra to można sobie darować.
Tak tak wszystko się zgadza. Powiem więcej bez tej próby nie da się zainstalować wersji rozszerzonej. Mnie chodziło tylko o info. bo rozumiem że wersja darmowa pokazuje tylko % zapchania DPFa i odl od ostatniej regeneracji czyli to co jest na pierwszej stronie aplikacji. Do reszty mam dostęp przez MESa i Viakena. Inna sprawa to te 15 PLN majątkiem nie jest ale dobrze wiedzieć za co płacę.

Cinek1
30-12-2017, 18:58
Autor apki dpf dla insigni tez mowil ze na tych tanich elmach jego program moze nie dzialac.

Abramsik
30-12-2017, 19:18
Ale ja nie mówię o 15 złociszach na interfejs ale na rozszerzenie aplikacji. Interfejs, który wybrałem jest od Vgata za 75 PLN z przesyłką. Osobiście jestem zdania, że kto mało płaci to dwa razy płaci za takie urządzenia. Ale nie ma co być zbytnio rozrzutnym bo cena nie zawsze jest wykładnią jakości.

Cinek1
30-12-2017, 19:32
Abramsik to odpowiedziałem na post kolegi Capsel, ze wlasnie tanie interfejsy, lubia nie działać za apkami.
A co do wersji free, to tylko bodajże możemy zobaczyć ile jest zapchany, i reszta niestety jest w wersji go pro, więc nie widzimy kiedy i ile procent ma postęp regenaracji dpfu.

Abramsik
30-12-2017, 19:35
OK. Raz jeszcze dzięki za info.

Cinek1
30-12-2017, 19:44
Nie ma problemu.To ja czekam na info od Ciebie, jak bedziesz po testach icar3.

Abramsik
04-01-2018, 11:07
Dziś otrzymałem ICar 3 Vgate i niestety u mnie dooopa. Interfejs jest widoczny przez BT ale nie może się połączyć ani z DPF Monitorem ani (co dziwne) z aplikacja Piston. Może to wina mojego telefonu (Samsung Galaxy JIII) bo u Kolegi z jego Mondeo łączy się bez problemu z na innej aplikacji. Sumując na Cromce i z DPF Monitorem u mnie nie działa. I albo wezmę ICar 2 i przedłużkę OBDII albo dam sobie spokój (bo miało to tylko przydatnym gadżetem).

sabur
04-01-2018, 18:09
Miałem u sobie w Bravo wspomniane by i też nie działał. Ten sam problem. Podobno protokoły Fiata są za trudne dla tej wtyczki.

W moim przypadku sprawdziła się dużą wtyczka elm 327 z allegro. Niestety nie zawsze się łączy co potrafi wkurzyć [emoji6]

Nastukane z telefonu.

Cinek1
04-01-2018, 19:35
Sabur ale icar2 laczy sie z croma.

radomir
10-01-2018, 17:32
Zamówiłem właśnie icar2 + przedłużka OBD , zobaczymy jak będzie się sprawować.

Cinek1
11-01-2018, 09:48
https://images82.fotosik.pl/961/dedc69952d321c3dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/dedc69952d321c3d)

Jak na 13 letni dpf jestem mega pozytywnie zaskoczony czestotlwoscia jego wypalania w miescie. A jestem pewien ze poprzedni wlasciciel nie wiedzial kiedy sie dpf wypala.

radomir
13-01-2018, 07:07
U mnie lipa wyświetla bus init error
Spróbuję na innym telefonie jak nie pomoże to odsyłam.

Cinek1
13-01-2018, 10:16
radomir a ustawiles sobie wszystko ok? w telefonie i samej apce tez? O haslo z icar telefon pytal?

radomir
13-01-2018, 10:21
Z ustawień myślę że wszystko ok.
Po diodach w icar2 widać że próbuje się komunikować ale niestety.
Tak o hasło pytał przy parowaniu.

Cinek1
13-01-2018, 11:02
Mi teraz czasami potrafi sie zawiesic i tez taki blad pokazuje.

radomir
13-01-2018, 14:32
Próbowałem inne programy na android i w każdym jest problem z połączeniem.
Biorę pod uwagę dwa problemy:
1- trafiłem na jakąś podróbkę v-gate icar2
2- problemy z działaniem bluetooth w moim galaxy s8+ (zainstalowana beta Oreo).

Najbardziej obstawiam podróbkę interfejsu, i w poniedziałek poleci z powrotem do sprzedawcy.
Poczekam jak żona wróci z innym telefonem i przetestuję.

Cinek1
13-01-2018, 15:44
A zrób fotkę icar2.
u nas juz sie dpf wypalił zawsze przy 80% się wypala,dziś przy 83% i 700km wypalił, jak na jazdę tylko w mieście i przebieg 263 tys km, to super wynik.
https://images83.fotosik.pl/961/5edd203c9011ad9dmed.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/5edd203c9011ad9d)
https://images84.fotosik.pl/962/908580c608230857med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/908580c608230857)

boch
13-01-2018, 16:16
Kupiłem takiego iCara jakieś kilka miesięcy temu i działał tylko przez pierwsze udane zresztą połączenie. Niestety, po kilku minutach pracy program AlfaOBD się zawiesił, a moduł zrobił się bardzo gorący. Od tamtej pory nie działa. Albo trafiłem na podróbkę, albo coś z nimi nie tak - przynajmniej jeśli chodzi o diagnostykę Fiatów.

radomir
13-01-2018, 17:02
Sprawdziłem na drugim telefonie (HTC) i objawy te same.
Fotki wrzucę później jak wrócę do domu.
W tej chwili to popatrzyłem na różne fotki w necie to różnica jest w samym pudełku na którym brak na froncie ikon andka czy iOS.

Cinek1
13-01-2018, 17:13
Ja icar2 używam od pół roku ponad w Insigni, i kolega też w tym samym czasie do swojej cromy po FL kupił, i nie ma problemów.Ja w żonie cromy icar2 używam od 2 miesięcy.

radomir
13-01-2018, 17:48
Obiecane fotki:
30644
30645 30646
30647 30648
30649 30650
30651 30652

Cinek1
13-01-2018, 18:09
Ja tez zaraz po kupnie jak podlaczylem to mi tez nie dzialal, okazalo sie ze go za slabo docisnalem.

radomir
13-01-2018, 18:21
Jutro będę miał trochę czasu to się pobawię.
Razem z icar2 zamówiłem przedłużkę żeby mieć wyprowadzenie na zewnątrz "skrzynki bezpieczników".
Oczywiście podłączałem z przedłużką i bez, więc raczej to nie to ale sprawdzę.

radomir
14-01-2018, 08:28
No to okazało się że jednak słabo docisniety ��
Dzięki @Cinek1 za podpowiedź.
3065830659

Cinek1
14-01-2018, 09:13
Nie ma problemu. To teraz wez auto na trase i wypal dpf . Tak wyglada moje pudełko z icar2
https://images81.fotosik.pl/963/e80ab5026b500120med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e80ab5026b500120)

Abramsik
14-01-2018, 10:14
Razem z icar2 zamówiłem przedłużkę żeby mieć wyprowadzenie na zewnątrz "skrzynki bezpieczników".
Kolego jak długą przedłużkę kupiłeś?

radomir
14-01-2018, 10:32
30cm
Link do allegro jest parę postów wcześniej.

Przemko1981
15-01-2018, 13:05
Potwierdzam icar2 + dpf monitor działa i u mnie .Croma 2007r. Silnik 1.9 16v. Telefon lenovo C2 .https://uploads.tapatalk-cdn.com/20180115/aa70d05813d7ecf98d3631619cf4e4c7.jpg

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

Cinek1
27-01-2018, 12:18
Udalo mi sei wyprowadzic przedluzke i icar2 na wierzch schowka, w przyszlosci gdybym sprzedawal crome to wtedy uzywanego schowka poszukam.
https://images81.fotosik.pl/976/9dd597d71f734148med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/9dd597d71f734148)
https://images81.fotosik.pl/976/e1f08452f9272609med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/e1f08452f9272609)
https://images83.fotosik.pl/975/23baf9e00122ea88med.jpg (https://www.fotosik.pl/zdjecie/23baf9e00122ea88)

indahowse
27-01-2018, 15:59
Taki mały off top.
Wiecie może gdzie dostać tą śrubę do schowka???, gwint mi się zjechał i już nie trzyma tego schowka. Boje się tylko, że ten drugi gwint wewnątrz też jest zjechany.

michalpodroznik
29-01-2018, 20:24
Taki mały off top.
Wiecie może gdzie dostać tą śrubę do schowka???, gwint mi się zjechał i już nie trzyma tego schowka. Boje się tylko, że ten drugi gwint wewnątrz też jest zjechany.Prawdopodobnie musisz dopasowac, a gwint w gniezdzie zregenerowac np. przy pomocy masy epoksydowej.

Wysłane z mojego HUAWEI SCL-L21 przy użyciu Tapatalka

jaro190
29-01-2018, 20:32
Udalo mi sei wyprowadzic przedluzke i icar2 na wierzch schowka, w przyszlosci gdybym sprzedawal crome to wtedy uzywanego schowka poszukam.


nie lepiej było wyciągnąć zaślepkę tą pod śrubą ( na twoim 3 zdjęciu ja widać)

manic
29-01-2018, 22:22
Taki mały off top.
Wiecie może gdzie dostać tą śrubę do schowka???, gwint mi się zjechał i już nie trzyma tego schowka. Boje się tylko, że ten drugi gwint wewnątrz też jest zjechany.

Śrubę kupisz tu https://www.autosklep24.pl/pl/searchquery/735437318/1/full/5?url=735437318 lub w ASO. Ceny podobne. Ale od razu napiszę Ci, że musisz wymienić tą blaszkę w którą wkręca się tą śrubę bo to ona jest przyczyną. Przerabiałem u siebie.

indahowse
30-01-2018, 09:06
ok dzięki bardzo za pomoc, tą blaszkę wymieniałeś i jest ona do dostania czy trzeba dorobić samemu?

manic
30-01-2018, 18:02
Taka blaszka tam jest nie pamietam czy akurat M5. http://www.auto-spinka.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_d1f6a1c74a5a5ba01a193e0d9a56c8a8.jp g

adamadamadam
09-02-2018, 21:09
Witam jestem pierwszy raz na forum oraz właścicielem od dwóch tygodni Fiata Cromy 2009 150 KM - kilka dni temu rozmawiałem telefonicznie z właścicielem firmy EcuLab i na chwilę obecną nie oferuje do sprzedaży emulatora DPF ponieważ niem miał chętnych do testów ale wróci do tematu za kilka miesięcy jak będzie miał moce przerobowe

Cinek1
09-02-2018, 22:36
Jak sie z kolegą oferowaliśmy, to na początku to można było testy robić, a potem jak się zgodziliśmy to nie odp juz nic.

Abramsik
09-02-2018, 22:52
A na czym te testy miałyby polegać? Zasadniczo byłbym gotów. Jak myślałem o montażu tego w Bravo to rozmawiałem telefonicznie z kimś z EcuLab i możliwy był szybki montaż i adaptacja po uzgodnieniu na Bemowie , więc nie było by to dla mnie problemem.
Utrzymuje gotowość !

@r2r
14-02-2018, 13:15
mogę potwierdzić działanie DPF Monitora i iCar II (zakup na "aliex..." wraz z przedłużką/rozdzielaczem Y)
31104
31105
31106
31107
31108
31109
31110

Piterro
15-02-2018, 15:59
Ja kupiłem iCarIII z programem SDPRO. Po pierwszym sparowaniu program działa przez 5 minut potem się zawiesza. Brak komunikacji z interfejsem. Muszę ręcznie usuwać sparowanie bluetooth, i ponownie włożyć interfejs. Wtedy ponownie jak "za pierwszym razem" działa kilka minut.
Swój model będę zwracał.

@r2r
20-02-2018, 15:09
a poniżej dane już z wersji PRO - DPF Monitor
3120631207

radomir
20-02-2018, 15:25
Bardzo ładny wynik 😀

@r2r
20-02-2018, 15:54
sam jestem zaskoczony (o ile dane są prawdziwe/prawidłowe), przecież DPF ma już kilkanaście lat...(poprzedni właściciel podkreślał, że z DPFem nie miał żadnych problemów)..

Cinek1
20-02-2018, 17:30
ile masz juz przejechane?nasza ma 265 tys km, i dpf w miescie sie wypala co 750km. i 1 wl.watpie ze wiedzial o istnieniu dpf.

@r2r
21-02-2018, 17:39
...stan licznika 257k

adamadamadam
26-03-2018, 19:55
Witam rozmawiałem dzisiaj z właścicielem firmy EcuLab i projekt DPF Monitor( taki sam jak dla Alfy Romeo 159) dla fiata Cromy ma ukończone w 75% ale potrzebuje za jakiś czas właścicieli Crom do testów. Zaprzestał prace po nie udanej sprzedaży modułów dla Fiata Bravy. Także proszę się kontaktować telefonicznie z właścicielem firmy EcuLab(tel-887 788 780) i jak będzie zainteresowanie to dokończy prace i moduły trafią do sprzedaży.

Cinek1
26-03-2018, 21:18
Ja bym byl chetny na testy, tylko ze mieszkam w Belgii, ale moge pokrywa koszty przesyłek.

Abramsik
27-03-2018, 16:15
Utrzymuje gotowość !
Dalej aktualne.

Cinek1
03-04-2018, 13:31
Ja dostałem takie info od eculab.
"Zainteresowanie jest wciąż za małe żeby dokończyć projekt dla Cromy. Wstawię odpowiednią informację i specjalnie napiszę do Pana gdy produkt będzie dokończony.
Pozdrawiam"

cicuhel
03-04-2018, 17:43
Także mogę użyczyć swojego rydwanu, gdyby właściciel ECUlab potrzebował auta do testów.

Cinek1
03-04-2018, 18:07
Ja bym proponował zrobić listę osób chętnych na ten dpf monitor, i przesłac wtedy to do własciciela eculab.

bob96
03-04-2018, 18:55
Ja bym proponował zrobić listę osób chętnych na ten dpf monitor, i przesłac wtedy to do własciciela eculab.

Bardzo dobry pomysł :supz: osobiście pisze się na to.

Abramsik
03-04-2018, 19:02
Proszę o dopisanie i mnie do listy zainteresowanych, do testów także.

Cinek1
03-04-2018, 19:26
No to jedziem:
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1 + mój znajomy
4........

nowszy_00
03-04-2018, 19:28
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1 + mój znajomy
4.nowszy00
5......

Przemko1981
03-04-2018, 20:22
1.bob96
2 Abramsik
3Cinek1 + znajomy
4. nowszy00
5.Przemko1981
6.,....

Wysłane z mojego Lenovo K10a40 przy użyciu Tapatalka

cicuhel
03-04-2018, 20:38
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7....

Cinek1
03-04-2018, 21:34
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8......

plnt
04-04-2018, 06:03
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9......

adamadamadam
05-04-2018, 08:43
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9. adamadamadam

pu3
06-04-2018, 17:42
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9. adamadamadam
10. pu3

radomir
06-04-2018, 18:36
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9. adamadamadam
10. pu3
11. radomir

ziut
07-04-2018, 20:13
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9. adamadamadam
10. pu3
11. radomir
12. ziut

@r2r
07-04-2018, 23:21
...rozumiem, że ten DPF MONITOR od eculab to info na wyświetlaczu pomiedzy zegarami. Czy bedzie to działać też w wersji przed FL?

Cinek1
08-04-2018, 10:39
Napisałem do nich wiadomość,zobaczymy co odpiszą.Ale wydaje mi się ze do z przed fl i po fl będzie działac.

@r2r
08-04-2018, 14:01
...jakby działało w wersji przed FL to oczywiście jestem zainteresowany :-)

Capsel
08-04-2018, 19:31
1.bob96
2.Abramsik
3.Cinek1+znajomy
4.nowszy00
5.Przemko1981
6.cicuhel
7. Cesarz( z forum autokącik.pl)
8. PLNT
9. adamadamadam
10. pu3
11. radomir
12. ziut
13.Capsel

bob96
09-08-2018, 12:43
Troche czasu upłynęło od ostatniego posta, czy już cos wiadomo ??

Cinek1
09-08-2018, 16:24
bob96 nic.
Napisałem do nich na fb, zobacze co odpiszą, pewnie to co zawsze że im się nie opłaca.

bob96
09-08-2018, 20:10
Szkoda :( pozostało dalej kontrolować chwilowe spalanie .

Cinek1
09-08-2018, 20:26
Lub dpf monitor i vgate.

@r2r
13-08-2018, 09:34
...jak na razie DPF Monitor jest bardzo pomocny (w zestawie z iCar2 BT); już się trochę niecierpliwiłem bo ostatnia regeneracja była ponad 1100km temu

..ale wczoraj regeneracja po 1144km:

332543325533256

Cinek1
17-09-2018, 16:23
Ewidetnie eculab ma gdzieś włascicieli crom, mimo że zebrało się bodjaże 20 osób, i pisałem o tym ze jest tyle chętnych, to nawet nie odpisali......

radomir
17-09-2018, 19:28
Szkoda, zostajemy więc na działającej apk na smartfonie....

Cinek1
17-09-2018, 19:32
Moze gdyby wiecej osób ich naciskało, może coś by to dało.

Leszekwlkb
18-09-2018, 11:44
Cześć. Przymierzam się do zakupu iCar3 Vgate zastanawiam się czy lepiej kupić wersję na BT czy Wi-Fi macie jakieś doświadczenia?

Cinek1
18-09-2018, 16:20
@Leszekwlkb, na fejbsukowym forum insigni dużo osób miało problem icar3, większość korzysta z icar2, ja również i w cromie i insigni mam icar2.

@r2r
19-09-2018, 07:07
...ja mam iCar2 BT + przedłużacz "Y" gniazda OBD (o iCar3 czytałem że są problemy z połączeniem lub później lubi się rozłączyć) - "import" z Chin :tongue; jak na razie działa bez problemów z aplikacją DPF Monitor (udało się też połączyć z MES).
Poniżej ostatnie wypalanie:
335853358633587

Leszekwlkb
19-09-2018, 08:18
Dzięki za podpowiedź. W takim razie poszukam " iCar2 BT + przedłużacz "Y" gniazda OBD " polecacie jakiegoś sprzedawce z wiadomego polskiego portalu czy polecacie "chińczyka"?

@r2r
19-09-2018, 08:48
...ja kupowałem na aliex... w sklepie "ADTOBD Store" - za iCar2 + przedłużacz "Y" zapłaciłem około 45zł; wtedy była darmowa dostawa (na paczkę czekałem 3 tygodnie)...teraz widzę, że nie mają darmowej dostawy do PL:

https://pl.aliexpress.com/item/Vgate-iCar2-OBD2-Scanner-elm327-ICar-2-Bluetooth-Interfejs-Diagnostyczny-dla-Android-IOS/32841420075.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.21bb5c0fFSa 1W8

https://pl.aliexpress.com/item/Newest-Car-OBD2-16Pin-Extension-Cable-16-Pin-Male-to-Port-Y-Type-2-in-1/32839526542.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.21bb5c0fFSa 1W8

@r2r
19-09-2018, 13:23
...i jeszcze ewentualnie dojdzie koszt apki DPF Monitora pełnej wersji (po pomyślnych testach z wersją Free zakupiłem wersję Pro/Full, koszt 14,99zł)

magda621
20-09-2018, 08:34
Co ile km wypalacie swoje dpfy? U mnie mimo prób wypalania, nie udało się zlikwidować awarii i ciągle pojawia mi się kontrolka DPF. Mi już tylko regeneracja została. Ale nie wiem na czym to polega i wgl. podpowie ktoś coś? :)

Cinek1
20-09-2018, 09:43
Ja wypalam dpf średnio co 700-750km,jazda tylko po miescie. Auto ma 276tys km. Uwazam ze jak na tyle kilometrow i 13 lat auto, to wynik jest super. W insigni, ktora ma 126tys km dpf w miescie sie wypala co 400km.

@r2r
20-09-2018, 10:51
...moje "średnie dystanse" (dla 5 ostatnich regeneracji zanotowanych przez DPF Monitor) to: 838, 847, 926, 1087km. W sierpniu 2x regeneracja w odstępach 1100km i 1144km. Jazda głównie poza miastem (krótsze lub dłuższe "traski"); przebieg 260k km.

...co do regeneracji/naprawy to w MESie jest opcja Regeneracji DPFa (tzw. serwisowa) - patrz obrazek - "pożyczony" od kolegów z forum Alfa.

33594

Według opisów powyższe wypalanie serwisowe (podobno trwa krócej niż standardowe/u mnie ok.600s+temperatura 600stC) może poprawić stan filtra na tyle aby pełne/normalne jego wypalanie nastąpiło już w czasie jazdy, o ile oczywiście stan DPFa na to pozwoli.

Tyle teorii, w praktyce nie stosowałem więc nie wiem czy to zadziała i jak; poszukaj chyba gdzieś na forum ktoś opisywał takie serwisowe wypalenie DPFa (aha niektórzy sugerują wymianę oleju po takim ręcznym/wymuszonym wypalaniu)

Cinek1
20-09-2018, 12:09
https://m.youtube.com/watch?v=WT4kwMHUFJ4

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

https://m.youtube.com/watch?v=so6NO4pnw4c.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Mes bedzie dziala pewnie tak samo. I napewno warto zmienic olej po tym zabiegu.

Abramsik
22-09-2018, 09:23
... U mnie mimo prób wypalania, nie udało się zlikwidować awarii i ciągle pojawia mi się kontrolka DPF. Mi już tylko regeneracja została. Ale nie wiem na czym to polega i wgl. podpowie ktoś coś? :)
Zanim zdecydujesz się na wypalanie serwisowe spróbuj znaleźć warsztat gdzie zrobisz chemiczne czyszczenie DPFa i w MESie wprowadź wymianę DPF.

Leszekwlkb
25-01-2019, 13:50
Cześć mam pytanie mianowicie apka DPF monitor w pozycji: czujnik różnicy ciśnień pokazuje mi na postoju dziwną wartość 65535 mBar za każdym razem gdy auto nie jest w ruchu, kiedy jadę wartość ta zmienia się. Aplikacja Alfa OBD pokazuje na postoju wartość -1, w czasie jazdy wzrasta i zmienia się. Czy to normalne że na postoju są takie odczyty?

Cinek1
25-01-2019, 15:19
Mi na postoju pokazuje zero