PDA

Zobacz pełną wersję : Tu chłodzi - tu grzeje. W skrócie paranoja.



jayoz
17-02-2014, 22:56
Witam wszystkich. Perypetii z moim stilonem ciąg dalszy... Jechałem ostatnio moim autkiem z paroma osobami, po czasie zrobiło się ciepło w aucie, temperatura na klimatronicu byłą ustawiona na 20 stopni a, że wszyscy byli dosyć ciepło ubrani postanowiłem nastawić na jakieś 16stopni na wyświetlaczu pokazała się śnieżynka czyli klima włączona, a z mojego nawiewu nadal dmucha ciepełko... po krótkim dochodzeniu okazało się że z mojej strony leci ciepłe powietrze a od pasażera zimne, na obie strony temperatura była ustawiona tak samo czyli 16 stopni. O co chodzi?! Macie jakieś pomysły? Jak przyjdzie lato to się ugotuję.

qronax
17-02-2014, 23:49
Bylo na forum juz z 1000 razy...

BS
18-02-2014, 12:59
Bylo na forum juz z 1000 razy...
kolego zapodaj link do tego problemu - mam to samo u siebie....

qronax
18-02-2014, 17:22
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/problem-z-ogrzewaniem-18066/
a tu coś nowszego: http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/problem-z-dzialaniem-dmuchawy-22625/
trzeba wpisać w wyszukiwarkę "climatronic" i czytać

jayoz
18-02-2014, 19:44
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/problem-z-ogrzewaniem-18066/
a tu coś nowszego: http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/problem-z-dzialaniem-dmuchawy-22625/
trzeba wpisać w wyszukiwarkę "climatronic" i czytać
Linki które dałeś nic nie wnoszą, domyślam się że chodzi o klapę powietrza ale nie wiem co dalej. Jak się do niej dostać? Od silnika czy od deski rozdzielczej? Jak rozpoznać czy winna jest klapa czy może aktywator. Szukałem na forum odpowiedzi i efekt jest marny. Prosił bym o konstruktywną pomoc lub link.

rafi_vw2
21-02-2014, 14:55
koledzy ja też tak czasem mam :) coś się przycina bo po podpięciu do kompa jest jakiś błąd w klimie ale zawsze jako przejściowy :)
radze sobie z tym tak ze robię ten samo test klimatronika (czy reset nie wiem jak się na to mówi ) i wszystko wraca do normy :) na wyświetlaczu klimatronika same 00 00 00 czyli wszystko oki :) próbujcie może pomoże a jak nie to komp i nie szukać w ciemno :)

BS
22-02-2014, 14:41
Robiłem ten reset nie raz i u mnie często bywa tak że jadąc raz przy np20 stopniach leci ciepłe powietrze a za chwile zimne i tak cały czas ... ale jakoś aż tak mnie to nie rusza bo jak chodzi klima to i tak chłodzi równomiernie.

rafi_vw2
22-02-2014, 14:58
no to tak ma być ustawiasz 20 st a klima już automatycznie dmucha gdzie trzeba z odpowiednią siła i ciepłym albo zimnym aby te 20 st utrzymać (oczywiście funkcja auto ON )

BS
22-02-2014, 18:48
Tak to wiem, z tym że w mim przypadku są to za duże różnice jeśli chodzi o temperaturę powietrza, które leci z nawiewów. A poza tym jesli już leci chłodniejsze to powinno ze wszystkich nawiewów a tymczasem od mojej strony leci zimne a od strony pasażera bardzo ciepłe. Od razu czuć, że coś jest nie tak.

lobok
23-02-2014, 13:56
Witam wszystkich. Perypetii z moim stilonem ciąg dalszy... Jechałem ostatnio moim autkiem z paroma osobami, po czasie zrobiło się ciepło w aucie, temperatura na klimatronicu byłą ustawiona na 20 stopni a, że wszyscy byli dosyć ciepło ubrani postanowiłem nastawić na jakieś 16stopni na wyświetlaczu pokazała się śnieżynka czyli klima włączona, a z mojego nawiewu nadal dmucha ciepełko... po krótkim dochodzeniu okazało się że z mojej strony leci ciepłe powietrze a od pasażera zimne, na obie strony temperatura była ustawiona tak samo czyli 16 stopni. O co chodzi?! Macie jakieś pomysły? Jak przyjdzie lato to się ugotuję.

Temat dobrze opisany pod tym linkiem:
http://fiatklubpolska.pl/stilo-444/silniczki-od-nagrzewnicy-stilo-1-9-jtd-11043/

Jeśli nie masz interfejsu najprościej sprawdzisz czy to problem silniczków, poprzez zrobienie adaptacji, czyli: przekręcenie kluczyka w pozycje MAR i naciśniecie obu przycisków klimatyzacji (AUTO +MONO).
Należy trzymać przyciśnięte do czasu, aż od strony kierowcy nie skończy odliczać do 00.
Następnie puść i czekaj co zacznie wyświetlać prawa strona. Jeśli wynik skończy się na 00-01, na 100 % masz rozwalony potencjometr w którymś z silniczków.
To już do weryfikacji poprzez interfejs, ale jeśli piszesz, że problem dotyczy innych temp. na lewej i prawej stronie to będzie najniżej położony silniczek, jak na poniższym zdjęciu.

http://i53.photobucket.com/albums/g79/adasch/left_actuators.jpg

Znajdziesz je tutaj:

13229

jayoz
24-02-2014, 10:35
Dzięki za wyczerpującą odpowiedz! ;) Dzisiaj sprawdzę co jest na rzeczy, mam nadzieję że czegoś się dowiem;)

jayoz
24-02-2014, 22:32
Jeśli nie masz interfejsu najprościej sprawdzisz czy to problem silniczków, poprzez zrobienie adaptacji, czyli: przekręcenie kluczyka w pozycje MAR i naciśniecie obu przycisków klimatyzacji (AUTO +MONO).
Należy trzymać przyciśnięte do czasu, aż od strony kierowcy nie skończy odliczać do 00.
Następnie puść i czekaj co zacznie wyświetlać prawa strona. Jeśli wynik skończy się na 00-01, na 100 % masz rozwalony potencjometr w którymś z silniczków.

Sprawa się komplikuje... po zrobieniu adaptacji na wyświetlaczu od strony kierowcy pokazała się wartość 02, to dobrze czy źle?:D A jak dobrze to co dalej?!

lobok
25-02-2014, 13:53
02 ma być i przekształcić się w kolejny zapis:

00 - nauka wynik OK
01 błyska - wynik NOK, czyli że ŹLE.
02 - w trakcie wykonywania
03 błyska - nauka niedokończona

00-02 to znaczy że jeszcze jest w trakcie ustawiania, poprawna wartość to 00-00.

Jeżeli pozostaje Ci na 00-02 i nie pokazuje innej wartości, a przełącza się na zwykłe wskazania, to tutaj raczej tylko poprzez interfejs i sprawdzenie błędów.

Ale spróbuj jeszcze zrobić taki test, odepnij wtyczkę od dolnego silniczka który jest podejrzany i zrób ponownie kalibrację.

Ewentualnie zapraszam na wycieczkę do Krakowa.

jayoz
26-02-2014, 17:36
Koledzy! Długo trwa proces adaptacji? Miałem dzisiaj chwile więc wsiadłem do samochodu zainicjowałem cały proces no i czekam, i czekam, siedziałem tam dobre 15 min. W połowie się zorientowałem że stoję nieopodal podstawówki co wzbudziło u lekką konsternację! :P Miałem obawy że zaraz ktoś zadzwoni na policję że jakiś pedofil obserwuje dzieci :) Ale wracając do tematu po zainicjowaniu odliczanie od mojej strony doszło do 00 no i od tego momentu można było usłyszeć jak klapy powietrzne się poruszają, na ekranie pojawiły się już standardowe komunikaty z klimy a klapy jak gdyby dalej cicho pracowały tylko niestety nic poza tym. Czy mógł by mi ktoś powiedzieć ile taki proces trwa? Bo nie chce marnować czasu na siedzenie w aucie czekając na wynik który może się nigdy nie pojawić.

lobok
26-02-2014, 19:19
Mi trwa to niecałe 5 minut, rzekł bym że chyba ze 3 minuty. Choć już od dłuższego czasu nie muszę tego robić.
Od strony kierowcy odlicza do 00, a od strony pasażera jest 02 i w tym momencie komputer sprawdza sobie ustawienia silniczków.
Po tych około 3 minutach z 00-02 przełącza się na chwilę na 00-00 (co oznacza że jest wszystko OK) i przechodzi w zwykły tryb wyświetlania.
Czy przez te 15 minut cały czas miałeś 00-02 i był w trakcie ustawiania?

marexxx
26-02-2014, 19:36
u mnie też około 3min

jayoz
26-02-2014, 19:44
Na wyświetlaczu ciągle jest 00 - 02 potem zaczyna wyświetlać normalnie wszystkie parametry klimy.

lobok
26-02-2014, 19:47
Jak wyświetla już podstawowe parametry, to już jest po ustawieniach.
Powinno Ci po tym 00-02 wyświetlić 00-01 lub 00-03 jeśli jest źle.
W takim wypadku sam bez kabla już nic nie zrobisz, a próbowałeś odpiąć wtyczkę od dolnego silniczka?

jayoz
26-02-2014, 21:01
Nie, zrobię to dopiero w weekend. A mam jeszcze jedno pytanie. Jeśli wyświetlacz pokazał by przykładowo te 00 - 00 to czego winą jest fakt że od kierowcy grzeje a pasażera chłodzi? Silniczek? Potencjometr? a może coś innego?

lobok
27-02-2014, 11:33
Jeżeli jest problem z ciepłem po prawej i lewej stronie to nie powinien wyświetlić 00-00, no chyba że układ jest sprawny ale komputer ma zapamiętane błędy.

Głównie wychodzi 00-01 i jest to problem silniczka, a dokładniej mówiąc potencjometru w jego wnętrzu który odpowiada za jego prawidłowe działanie.

Mi udało się zamienić ten potencjometr na inny 5 kOhm (bo identycznego się nie dokupi), trochę musiałem się pomęczyć żeby to w środku zgrać żeby działało. Miałem do zrobienia wszystkie 3 silniczki.
Największy problem był złożyć pierwszy silniczek, ale przy trzecim poszło już szybciutko.
Zamiast wydać 360 na 3 aktywatory + kasowanie błędów i robocizna, wydałem mniejszą kasę na potencjometry, kabel i program. Ale teraz mogę sobie diagnozować autko i usuwać wszelkie błędy.

Silniczek wewnątrz wygląda tak, ten niebieski element to jest nasz potencjometr, który nie domaga.
http://obrazki.elektroda.net/82_1290336715.jpg

jayoz
27-02-2014, 15:26
W końcu udało mi się zrobić tę adaptacje!!! Wynik: 00 - 00! -_- Muszę w sobotę rozebrać wszystko i posprawdzać... jak myślicie może być przyczyną jakaś usterka mechaniczna typu pęknięty jakiś plastik, zerwane cięgno? bo jeśli wynik był 00-00 to znaczy że komputer nie wykrywa żadnych awarii pod względem elektronicznym ale nie można wykluczyć tych mechanicznych

lobok
27-02-2014, 15:53
Jeżeli masz 00-00 tzn. że wszystko jest OK i w sumie nie musisz nic rozbierać. Chyba że dla własnej ciekawości:smile:
Jedynie co, to pozostaje Ci wykasowanie błędów jeśli problem chłodzenio/ogrzewania powróci przy następnym odpaleniu auta.

Bez wykasowania błędów, będziesz zdany na ciągłe adaptacje.

jayoz
27-02-2014, 17:27
Tylko jest taka kwestia że adaptacja nie pomaga... dalej od kierowcy grzeje a od pasażera chłodzi. Więc stąd moja teoria że to może być uszkodzenie mechaniczne ;/

lobok
27-02-2014, 19:25
Zrozumiałem, że po udanej adaptacji jest OK.

W tym wypadku może to być ułamana taka dźwigienka, numer katalogowy 46723463
http://autosklep24.pl/environment/cache/images/0_0_productGfx_c69cfb33e97c9e99daa382720abeb939.jp g

Jeśli kupisz już nową w ASO, najlepiej zalać ją w środku klejem, aby już się nie urwała.
Poza tym można też pozbyć się blokad tej dźwigienki w aktywatorze.

jayoz
27-02-2014, 19:30
lobok WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC! :piwko:

rafi_vw2
27-02-2014, 23:03
witam
u mnie ten proces trwa (po naprawie urwanych łączników w aktywatorach) ok 30 sek. i na końcu mam wynik 00 00 00 wszystko oki ;)
dodam ze jak pokleiłem te łączniki i kalpy były źle poustawiane to wynik nigdy nie był 00 00 00 pare prób i błędów w ustawianiu i jest oki :)

jayoz
28-02-2014, 08:52
A jest jakaś metoda na ustawienie klap? Czy w grę wchodzi tylko metoda prób i błędów?

lobok
28-02-2014, 09:16
A jest jakaś metoda na ustawienie klap? Czy w grę wchodzi tylko metoda prób i błędów?

Też męczyłem się z tym kilka razy, biorąc pod uwagę, że miałem wymienione potencjometry i było nieco trudniej.

Doszedłem, do myślę idealnego rozwiązania:

1. Należy potencjometr w silniczku ustawić na środek, znaczy strzałką do góry.
2. Po usunięciu blokad w silniczku odnośnie naszej dźwigienki, dźwigienka do silniczka wchodzi w każdym ustawieniu, nie trzeba ustawiać w konkretnym położeniu które było wymuszone przez blokady (te wypustki w białej końcówce silniczka).
3. Następnie dźwigienkę wpasowujemy do klap, ma tylko jedną możliwość założenia.
4. Ustawiamy ją w połowie zakresu na czuja i staramy się nabić trochę na nią nasz silniczek w położeniu mniej więcej jak będziemy skręcać, dopuszczalne jest odchylenie. Potencjometr ma większą skalę niż odchylenie naszych klap wentylacji.
5. Jak zaskoczy, wyjmujemy całość i dociskamy już do końca dźwigienkę do silniczka.
6. Mocujemy całość ponownie do klap.
7. Teraz wystarczy już skręcić i po sprawie.

Po tym zabiegu nie musiałem się już zastanawiać co dalej

jayoz
01-03-2014, 19:23
No i klops! Dzisiaj po kilkunastominutowych wyczynach akrobatycznych wydobyłem silniczek i co się okazało... no właśnie nic... Silniczek jest sprawny (podczas zmiany temperatury od LOW do HIGH obraca się w całym zakresie) dźwigienka też jest cała reszta elementów też wygląda ok. Odłączyłem silniczek zrobiłem adaptację wyszła 00-01 po ponownym podłączeniu normalnie 00-00 nie mam już koncepcji co jest grane ;/

lobok
02-03-2014, 16:57
To pozostaje podpiąć do kompa

jayoz
02-03-2014, 20:04
Chyba kupie Malucha, przynajmniej nie trzeba mieć doktoratu z elektroniki i programowania żeby go naprawić ;/

jayoz
04-03-2014, 21:26
Mały update.
Okazało się że problem sam się rozwiązał. Po prostu wszystko zaczęło działać tak jak powinno. Nie wiem czemu nie wiem jak... ale działa. Może wtyczka się poluzowała albo klapa zacięła, ciężko stwierdzić. ;) Jeszcze raz dzięki wszystkim za pomoc!

kwiecien91
03-05-2015, 20:58
Witam przepraszam że odkopuje temat. Mam pytanie. nie działają mi kierunki nawiewu cały czas wieje na szybe i to jezcze ledwo ledwo na full prędkości, tak jak by było ledwo co otwarte, wiem że aktywator jest do wymiany z tego co wyczytałem i to będzie ten koło pedału gazu ten najdalej po prawej stronie tak ??
i to będzie to ? SILNICZEK REGULACJI KLAPY NAWIEWU FIAT STILO O1-07 (5019186098) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/silniczek-regulacji-klapy-nawiewu-fiat-stilo-o1-07-i5019186098.html)

mrq
11-07-2015, 14:39
Hej. Pisze z Białej Podlaskiej. Możecie podpowiedzieć gdzie blisko mnie ( lubelskie,mazowieckie, podlaskie) mogę podjechać z tą usterką? Od kierowcy gorące powietrze, a od pasażera klimatyzacja. U mnie w mieście nikt nie chce się podjąć naprawy a w serwisie fiata nigdy tego nie robili ehh