PDA

Zobacz pełną wersję : rozrząd



DamianC
09-02-2014, 00:00
co ile należy wymieniać rozrząd w fiacie croma 1,9 jtd 120 km był wymieniany przy 160000tyś teraz mam 208000 tyś tyle jest różnych wersji że już nie wiem w co wierzyć

KrzychAN
09-02-2014, 00:33
Witam,
a masz jakieś objawy niepokojące ? Zależy jaki zestaw też założyłeś ? Przy 220 chyba powinna być wymiana

marcin.b2508
09-02-2014, 07:18
1303313034
Myślę że rozczytasz coś z tych screenów. zwróć uwagę że zmiana interwału występuje od nr vin 2099137.
aczkolwiek ja bym wymienił po około 90 - 100 tyś.

SAR37
09-02-2014, 10:02
Tutaj masz podobne rozterki:
http://fiatklubpolska.pl/croma-446/wymiana-rozrzadu-19774/

W prawie identycznym silniku jak Twój (DamianC) wymieniłem przy 70 kkm bo mijał 5 rok eksploatacji - wszystko zależy od użytkowania: małe roczne przebiegi -> wymieniamy wg kalendarza; duże roczne przebiegi -> wymieniamy wg przejechanych kilometrów.
Podstawa to wymiana kompletu oraz dobre części (a nie chińszczyzna) - polecam kolegę KrzychAN, u którego kupiłem komplet. Dobre części w dobrej cenie.:supz:
PZDR

kox
09-02-2014, 10:58
mechanik który serwisuje moje auto, zawsze mówi że 80tyś i max 5 lat. Nie miał jeszcze klienta który by przyjechał z zerwanym rozrządem po wymianie u niego. Ja mu ufam więc robie jak mówi. Moja krówka za pare dni jedzie właśnie na wymiane, kupiłem na allegro ori zestaw rozrządu. Czekam jeszcze na olej do skrzyni i oddaje na serwis :)

adicromulec
26-02-2014, 00:00
kolego jestem w trakcie wymieniam wszystko rolka pasek napinacz pompa wody .1332613327 ja wstawiam skf caly zestaw autko ma 71000 ale ma 9 latek pierwszy wlasciciel dbal bardzo o nia ,ja nie mam zamiaru skracac jej zycia bo dopiero przed nia najlepsze :dresik::dresik: koniecznie zakladaj teflon podobno mocniejszy pozdrawiam

Lucek_
26-02-2014, 00:19
Ze zdjęcia wynika, że jest tam dużo miejsca do manewrowania. Co trzeba wymontować żeby tam było tak luźno?

Przy okazji: Ile trzeba dokupić płynu, jak wymienia się pompę (zakładam, że trochę ucieknie). A może przy okazji warto wymienić cały płyn (np na jakiś niefiatowski, dostępny w sklepach motoryzacyjnych). W moim szykuje się wymiana rozrządu i tak się zastanawiam (auto z r 2008) nad płynem.

Ps. Moim wyzwaniem jest samodzielna wymian tego paska i rolek, ale jakoś nie mogę się odważyć (:-)). Jak widzę tyle luzu to mnie kusi. W Golfie i Skodzie między nadkolem a paskiemjest na pewno ciaśniej

kox
26-02-2014, 08:45
wymień płyn przy okazji, koszt niewielki.
Miejsca na foto dużo , bo jak widać motor jest podniesiony z jednej strony. Nie wiem jakie masz doświadczenie, ja bym się nie podjął samodzielnej wymiany rozrządu. Poczytaj jakie szkody może spowodować źle ustawiony rozrząd. Koszt wymiany nie jest jakiś kosmiczny

pajel
26-02-2014, 09:53
71000 ale ma 9 latek
gdzie rozrząd wymienia się max co 5 lat... faktycznie dbanie o auto...

Lucek_
26-02-2014, 11:04
Tzn jestem umówiony na wizytę u mechanika na wymianę tego paska. Sam robię prostsze wymiany, np klocki i tarcze, świece żarowe, olej silnikowy. Tak tylko sobie myślałem że fajnie by było samemu wymienić pasek ale też się boję. To większy poziom trudności. Poza tym nie mam dostępu do garażu z kanałem więc i tak było by ciężko, bo pewnie od dołu też potrzebny jest dostęp.

adicromulec
07-03-2014, 23:54
do zainteresowanych do wymiany rozrzadu nie podnosilem silnika chcialem uniknac sytuacjii zeby silnik oparl sie misa olejowa o wozek jakies 3 cm w dol dlatego majac na czym i jak podwiessilem go na pasie ,podnosnik moim zdaniem jest zbedny ,rozrzad ustawilem na znaki musza sie zgrac znak na kole paska na wale rozrzadu ,dwie sruby m6 na kole pompy paliwowej pasuja idealnie od odudowy rozrzadu z gory zablokuja idealnie kolo pompy paliwowej,oraz dwie m10 do zablokowania kola walka rozrzadu, dodatkowo zaznaczylem na starym pasku ilosc zebow od znaku kola walu rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej rozrzadu,do znaku na kole rozrzadu walka ,ido znaku kola rozrzadu walu korbowego ,NIE MOZE BYC INNA ILOSC ZEBOW musza sie sgrac jednakowo po zalozeni paska ustawiamy napinacz strzalka kropka itd ,jestem samoukiem mechanikiem i dalem rade ,co do kolegi ktury drwi ze mnie z powodu tego ze poprzedni wlasciciel dbal o to auto bardzo ,moze nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy bo gosc ma bana na 5 lat ,wiec informuje i nie mam zamiaru smiac sie z ciebie kolego moja croma ma 71000 km przebiegu jest od pierwszego wlasciciela z cala historia wlacznie z faktora zakupu nowego auta ,dlaczego postanowilem zrobic to sam bo nie wierze mechanikom ,dajac mi rok gwarancjii na wymieniony rozrzad ,bog wie co oni tam wloza ,po zatym koszt 610 funtuw za 4 godziny pracy to wiecej niz zart ,w zalaczniku maja linka zainteresowani jak zmienic rozrzad w cromci tot filmik Vauxhall 1.9 CDTi Timing Belt Renewal Guide.wmv - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=HceHbQbRC_s)
POZDRAWIAM wszystkich wlascicieli fiacikow ;-)

Lucek_
11-03-2014, 01:52
Kolego Adicromulec. Dzięki za info nt montażu paska oraz za zdjęcie, które sporo pokazuje (przypuszczam ze wielu użytkowników Cromy nigdy nie widziało takiego widoku, oddając auto do mechanika). Widzę ze jako jeden z niewielu na tym forum jesteś człowiekiem czynu a nie teoretykiem. Ja osobiście nie zdecydowałem się na samodzielną wymianę paska (zbyt nisko oceniłem swoje doświadczenie) ale z ciekawością przeczytałem twój opis bo interesują mnie rozwiązania techniczne Cromy ale także opis samodzielnych napraw. U mnie założony został tydzień temu zestaw rozrzadu (kit INA). Sam pasek nie był pokryty teflonem i był na nim napis INA (made in England). W zestawie był napinacz Litens oraz pompa wody Shafner. Nie robię dużych przebiegów i liczę ze wymienię go po 5-ciu latach. No chyba że tak polubię jeździć Cromą i zrobię wcześniej 75 tys km (tyle daję mudo wymiany).

Mam kilka pytań dotyczących twojego opisu:

1. Rozumiem, że koła pasowe pompy paliwa oraz wałka rozrządu stabilizuje sie chwilowo śrubami i nie ma możliwości ich obrotu (blokada). Opisz nieco szerzej, jak wygląda znak na kole pasowym wału korbowego (trzecie koło) i z jakim znakiem on ma się pokrywać (zakładam że jest jakiś znak na korpusie silnika w okolicach tego koła) Z tego co zrozumiałem, koło pasowe na wale rozrządu nie jest tymczasowo blokowane śrubami przed obrotem, ale musi być jakoś pozycjonowane?

2. Jeśli 3 główne (ww.) koła sa ustabilizowane, to czy jest potrzeba znaczenia kropek na starym pasku, kołach i przenoszenie znaków na nowy pasek? Wiem że mechanicy często stosują znaczniki na paskach, ale zastanawiam się, czy jeśli pasek stary byłby źle założony (np pomyłka o 1 ząbek) to czy nie powtórzymy błędu przy wymianie paska na nowy? Pytam, bo zastanawiam się jak skontrolować poprawność założenia paska. Na jednym z wątków dotyczących głośnej pracy mojego silnika, jeden z użytkowników jako jedną z prawdopodobnych przyczyn hałasu podawał pomyłkę na pasku o 1 ząbek. Jeśli mój mechanik zastosował wyłącznie metodę 2 (znaczki na pasku i kołach, bez pozycjonowania) to może ten błąd pozostał? Pasowało by to sprawdzić.

3. Jak zakłada się napinacz?

Ps. Twoje zdjęcie przekonało mnie że trzeba "brać sprawy w swoje ręce". Postanowiłem, że sam wymienię olej w skrzyni automatycznej. Wg opisu na forum vectry wynika że lista czynności podczas wymiany oleju (statycznej) składa się z kilku punktów i operacje nie są manualnie skomplikowane.

mugsy
11-03-2014, 02:57
do zainteresowanych do wymiany rozrzadu nie podnosilem silnika chcialem uniknac sytuacjii zeby silnik oparl sie misa olejowa o wozek jakies 3 cm w dol dlatego majac na czym i jak podwiessilem go na pasie ,podnosnik moim zdaniem jest zbedny ,rozrzad ustawilem na znaki musza sie zgrac znak na kole paska na wale rozrzadu ,dwie sruby m6 na kole pompy paliwowej pasuja idealnie od odudowy rozrzadu z gory zablokuja idealnie kolo pompy paliwowej,oraz dwie m10 do zablokowania kola walka rozrzadu, dodatkowo zaznaczylem na starym pasku ilosc zebow od znaku kola walu rozrzadu do znaku na kole pompy wtryskowej rozrzadu,do znaku na kole rozrzadu walka ,ido znaku kola rozrzadu walu korbowego ,NIE MOZE BYC INNA ILOSC ZEBOW musza sie sgrac jednakowo po zalozeni paska ustawiamy napinacz strzalka kropka itd ,jestem samoukiem mechanikiem i dalem rade ,co do kolegi ktury drwi ze mnie z powodu tego ze poprzedni wlasciciel dbal o to auto bardzo ,moze nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy bo gosc ma bana na 5 lat ,wiec informuje i nie mam zamiaru smiac sie z ciebie kolego moja croma ma 71000 km przebiegu jest od pierwszego wlasciciela z cala historia wlacznie z faktora zakupu nowego auta ,dlaczego postanowilem zrobic to sam bo nie wierze mechanikom ,dajac mi rok gwarancjii na wymieniony rozrzad ,bog wie co oni tam wloza ,po zatym koszt 610 funtuw za 4 godziny pracy to wiecej niz zart ,w zalaczniku maja linka zainteresowani jak zmienic rozrzad w cromci tot filmik Vauxhall 1.9 CDTi Timing Belt Renewal Guide.wmv - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=HceHbQbRC_s)
POZDRAWIAM wszystkich wlascicieli fiacikow ;-)

To co jest pokazane na tym filmiku to najprostsza droga do roz*ebania silnika, zwłaszcza jako niewprawiony mechanik :smile:

Gościu nie pozakładał nawet blokad, tylko zdjął stary pasek, nałożył nowy i zadowolony. Bardzo ryzykowne. Po takim czymś możesz odpalić samochód raz po wszystkim, i już więcej go nie odpalisz, bo rozrząd jest źle ustawiony i zawory pójdą się kochać :D

Jak by jakiś "typowy Janusz" mechanik-amator próbował to zrobić na podstawie tego filmiku to najprawdopodobniej katastrofa gotowa

pajel
11-03-2014, 08:18
nie podalem do wiadomosci ale auto bylo w garazu 5 lat wyjechalo 3 razy
przez 5 lat auto jeździło tylko 3 razy? rzeczywiście zadbane auto... jest taka zasada, że auto które stoi szybciej się starzeje...

lichman
11-03-2014, 09:35
Witajcie jestem nowym użytkownikiem Fiata

Lucek_
11-03-2014, 20:21
przez 5 lat auto jeździło tylko 3 razy? rzeczywiście zadbane auto... jest taka zasada, że auto które stoi szybciej się starzeje...


Ja tam chciałbym mieć auto z przebiegiem 92 tyś km. Stopień zużycia części mechanicznych jest proporcjonalny do przebiegu (drganie, tarcie). Jak w garażu było sucho, to nie powinno być problemów z korozją gładzi cylindrowych, czy zawilgoceniem i śniedzeniem końcówek przewodów elektrycznych. Poza tym słońce (czyli UV) nie niszczyło lakieru, uszczelek itp. Stopień korozji podwozia też powinien być niższy (brak ciągłego kontaktu z wodą, solą itp.). Powymieniać materiały eksploatacyjne, ewentualne opony i śmigać...

byrrt
12-03-2014, 09:04
Prawda jest taka niestety że auto które stoi też niszczeje.. Nie wiem czy bardziej ale niszczeje. Sam tego doświadczyłem na peugeocie mojej kobitki - przez 2 lata zrobilo 2-3 tyś km gdzie czasem stało na dworze nawet miesiąc.. Łożysko oporowe, sprzęgło, tarcze hamulcowe, elementy gumowe czy wreszcie powłoka lakiernicza - wszystko dostało ostro w d...

Lucek_
13-03-2014, 00:15
Prawda jest taka niestety że auto które stoi też niszczeje.. Nie wiem czy bardziej ale niszczeje. Sam tego doświadczyłem na peugeocie mojej kobitki - przez 2 lata zrobilo 2-3 tyś km gdzie czasem stało na dworze nawet miesiąc.. Łożysko oporowe, sprzęgło, tarcze hamulcowe, elementy gumowe czy wreszcie powłoka lakiernicza - wszystko dostało ostro w d...

Stanie w suchym garażu i pod chmurką (słoneczkiem) robi dużą różnicę. Woda, wilgoć i promieniowanie UV robią najwięcej szkód. A czasami też myszy (:-)

SAR37
13-03-2014, 08:56
Cóż, czy to garaż czy "pod chmurką" jedno jest pewne: tak jak organ nieużywany zanika (:lol:) tak samo sprzęt nieużywany psuje się po pewnym czasie. Auta używane codziennie mają mniejszą awaryjność niż te, którymi jeżdżą "kapelusznicy" 5 km raz w tygodniu do Kościoła. Mam kilku takich sąsiadów - identyczne auta a jakby z innej bajki:lol:

Lucek_
13-03-2014, 11:32
Cóż, czy to garaż czy "pod chmurką" jedno jest pewne: tak jak organ nieużywany zanika (:lol:) tak samo sprzęt nieużywany psuje się po pewnym czasie. Auta używane codziennie mają mniejszą awaryjność niż te, którymi jeżdżą "kapelusznicy" 5 km raz w tygodniu do Kościoła. Mam kilku takich sąsiadów - identyczne auta a jakby z innej bajki:lol:

No dobra. Zróbmy test. Chcecie kupić Cromę z rocznika np 2006. Pojawiły się 3 ogłoszenia w tej samej cenie (zakładam że przebiegi sa niekręcone i nie było przygód wypadkowych). Jedna ma 100.000 km, druga 200.000 a trzecia 300.000. Którą wybieracie do zakupu? Ta co ma 100.000 na pewno częściej stała...

Lucek_
17-03-2014, 14:02
Wracam do wątku głównego. Rozumiem, że przy wymianie rozrządu dwa górne koła pasowe (wałek rozrządu i pompa paliwa) ustala się na sztywno (poprzez śruby) Czy ktoś wie na jakie znaki ustala się koło pasowe na wale korbowym? Jeśli jest tam jakieś jednoznaczne ustawienie, to :
1. Można samemu skontrolować poprawność założenia paska.

2. Sama jego wymiana nie powinna być wówczas bardzo skomplikowana bo można by było jednoznacznie pozycjonować wszystkie główne koła pasowe w rozrządzie.

emanuel
18-03-2014, 00:44
Do ustawienia wału korbowego potrzebny jest przyrząd specjalny (zestaw można kupić do 100,-) nie ma innej możliwości sprawdzenia poprawności jego ustawienia, pomimo znajdującego się znaku na kole pasowym. Wałek rozrządu blokuje się również specjalnym trzpieniem będącym w zestawie (można użyć pręta o średnicy 10mm) pod śrubą znajdującą się od przodu silnika w korpusie rozrządu. Koła pompy paliwa nie ma potrzeby blokować. Temat zresztą poruszany już na forum. Blokada ta przydatna jest np. przy demontażu pompy bez konieczności demontażu całego rozrządu.

wujekp
18-03-2014, 01:03
No dobra. Zróbmy test. Chcecie kupić Cromę z rocznika np 2006. Pojawiły się 3 ogłoszenia w tej samej cenie (zakładam że przebiegi sa niekręcone i nie było przygód wypadkowych). Jedna ma 100.000 km, druga 200.000 a trzecia 300.000. Którą wybieracie do zakupu? Ta co ma 100.000 na pewno częściej stała...
Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...

cocoon
19-03-2014, 21:09
Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...
Piotruś ! To z autopsji ? :lol:

wujekp
19-03-2014, 22:42
Piotruś ! To z autopsji ? :lol:

Nie z autopsji bo moja ma 600 tys. :smile:

Wojtek, i Ty tutaj? Niedługo strach będzie otworzyć lodówkę ...

cocoon
20-03-2014, 00:03
Nie z autopsji bo moja ma 600 tys. :smile:

Wojtek, i Ty tutaj? Niedługo strach będzie otworzyć lodówkę ...
Nie lodówkę tylko zmywarkę :roll::smile:

PIOTR73
13-04-2014, 23:03
W instrukcji jest napisane,ze przy150000 a później już tego nie uwzględniają.Domniemam,że nastepny raz przy 300000

pajel
15-04-2014, 10:03
Stopień zużycia części mechanicznych jest proporcjonalny do przebiegu (drganie, tarcie). Jak w garażu było sucho, to nie powinno być problemów z korozją gładzi cylindrowych, czy zawilgoceniem i śniedzeniem końcówek przewodów elektrycznych.
octavia po 3 latach stania w garażu nie nadawała się do niczego, bez wymiany zawiasu... znaczy przez 50km było ok...



Wybieram tę w najlepszym stanie. Jeżeli te 300 tys jest wyłącznie autostradowe, a te 100 tys. wyłącznie po mieście to ta z 300 tys. na blacie będzie prawdopodobnie w lepszym stanie ...

dokładnie! znajomy obsługuje Radisona w Krk, kupił t5 z de z przebiegiem, 250tys(wszystkie części w zawieszeniu były ori) wsio ok, normalne wymiany, teraz ma blisko 700tys... kupił drugiego t5 tym razem w pl... z przebiegiem, nieco ponad 100tys... w porównaniu do auta z de starszego o 4 lata, 2 latek z pl był w opłakanym stanie jeśli chodzi o zawieszenie...

z mojej strony już koniec OT

bogiboss
10-03-2015, 11:06
Mam pytanie WRACAJAC do glownego watku i PODSUMOWUJAC
Rozrzad (wg zalecen producenta) powinien byc zmieniony co 150 tys km lub 5 lat zalezy co nastepuje wczesniej,
oczywiscie jesli auto maialo rozrzad przy 10 lat i 70tys to nastepny rozrzad bedzie przy 220tys lub 15 lat zalezy co bedzie wczesniej?




A odn. dywagacji na temat starzenia sie auta na postoju - zgadzam sie, starzenie nastepuje znacznie szybciej (oczywiscie mowimy o aucie zaparkowanym a nie 'zakonserwowanym' w garazu a takie raczej nie wystepuja chyba ze antyki) tylko czesto ciezko sobie przetlumaczyc ze: "moze lepiej kupie z wiekszym przebiegiem bo mniej stalo i bylo lepiej serwisowane a gumy i uszczelki nie 'sparcialy' " tak samo jak nielatwo przekonac sie do zakupu diesla z duzo wiekszym przebiegiem ale takiego ktory ma zrobione kolo dwumasowe, sprzeglo, egr itp niz takiego z mniejszym przebiegiem gdzie wszystkie te naprawy beda przed nami

adicromulec
21-05-2016, 22:39
https://youtu.be/GM0HF8Bu2OA
Odpowiedź kolego nastepujaca po przejechaniu 80 tys km bez awarii ,dla drwiacych kolegow,zafundowalem cromci drugi nowy zestaw rozrządu .wymieniam olej co 10 tys km i cieszę się z użytkownia mojej cromy , Nigdy nie zalowalem zakupu tego auta pomimo stania tylu lat w garażu ,nie powiem ze sie nie balem bo to nie prawda :-) , croma obwiozla juz mnie po calej europie i dalej mam banana na gebie jak do niej wsiadam pozdrawiam serdecznie

adicromulec

adicromulec
21-05-2016, 22:44
https://youtu.be/8p9DnjzxTGg nowy zestaw rozrządu :-) pozdrawiam serdecznie

adicromulec

Pandemic88
28-05-2016, 23:39
Ładnie wszystko działa na tym fimiku tylko ta psudo uszczelka pompy wody wygląda strasznie nieestetycznie oby jej niebyło w środku bo to różnie z tym bywa pozdrawiam :wink:

adicromulec
02-06-2016, 21:41
Witaj Pandemic88 dobrze ze nie musi wygladac apetycznie .zostawie to bez komentarza , jest pseudo uszczelka i silikon dalem go specjalnie wiecej z zewnetrznej strony pompy zeby wyszedl na zewnątrz ,ale co ci bede tlumaczyl ,przecież wiesz lepiej ;) jak widziales orginalna uszczelke to wiesz o co chodzi jest metalowa i ma wypust na środku taki garbik i to dzięki niemu jestem pewien ze nic nie dostalo sie do srodka dzięki za troskę .

adicromulec

TMK
04-06-2016, 00:54
Panowie, polecicie dobry zakład we Wrocławiu do wymiany rozrządu? Mam już na nim 78tys. i czas się za to zabrać.

sakul
07-06-2016, 23:07
Witam, ja polecam IRBIS na ul.Paprotnej 8

maciejka38
08-06-2016, 09:18
Właśnie ,co ile zmieniać rozrząd ?? Są różne szkoły a tak rozsądnie to ile ? co 100 tys km ??

TMK
08-06-2016, 09:41
Pierwszy miałem zmieniony w ASO przy 112tys., teraz na liczniku 190tys. Fiat twierdzi, że co 120tys. a ludzie robią w granicach 80-90tys.
Wracając do cen, dzwoniłem do kilku. Ceny od 300-400zł. Irbis nie raczył odebrać telefonu.
Chcę założyć pompę Metelli oraz resztę Ina.

Wysłane z G2

andy5
08-06-2016, 11:59
Chcę założyć pompę Metelli oraz resztę Ina.


Pasek załóż Dayco w wersji wzmocnionej HT który łatwo poznać po białym nalocie od strony zębów. Taki pasek z teflonem spokojnie wytrzymuje co najmniej 120 tyś.
Nr katalogowy Dayco 94987. Pompę wody proponuję z metalowym wirnikiem bo plastikowe lubią się łamać.

RafalWawa
08-06-2016, 12:17
są dwa parametry: pierwszy to przebieg ( fiat mówi 120 tyś, ale "obiegowa opina" sugeruje właśnei jak wyżej czyli 80-90 tyś) ale drugi to czas - generalnie nie dłużej niż 5 lat ( bo guma jednak się starzeje )

nickk
15-07-2016, 17:46
Witam, Ja wymieniałem przy 93 tys. W załączniku wysylam wam koszt części. Robocizna koszt 300 zł . Oprócz rozrządu wszystkie płyny wymienione. 24343

paczer
04-12-2017, 22:45
Podpowiedzcie Panowie, czy taki zestaw INA można ze spokojną głową do cromy zakładać? Nie wiem tylko jaki pasek wkładają do pudełka, bo INA chyba pasków nie robi. Pompy, napinacze i rolki generalnie są polecane, niestety nigdzie nie widziałem samej pompy wody.
https://autoczescizielonki.pl/partscatalogue/530-0624-30-ina-pompa-wody--zestaw-paska-rozrzadu,11-530~10624~130-0204-03096--530062430~2INA.aspx

Voyager1
04-12-2017, 23:06
Ilość zębów 190 czyli wnioskuję, że do 1,9 8V. Mam założony ten zestaw u siebie.
U mnie była pomyłka i w komplecie był pasek o 200 zębach czyli do 16V-w sumie to rozrząd do 16V różni się tylko paskiem dłuższym o 10 zębów. Pasek jest jak najbardziej INA. Natomiast INA nie ma pomp wody i będzie z innej firmy. Zakładałem DOLZ podobno dobra.
Następnym razem o ile ten raz nastąpi to założę oryginał FPT.

desmo999
05-12-2017, 01:01
Potwierdzam w Ina masz paski ina . 3 dni temu wymienialem w tdi octavi zestaw ina pompa byla skf rolki ina
U siebie w cromie zakladalem caly zestaw skf . W aucie siedzial ori rozrząd z 2007 Fpt (165tkm nalotu)rolki te same w skf byly napinacz tez Litensa czyli OEM

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Najwazniejsze moim zdaniem to kupic orginal czy to gaetsa czy skf czy conti podobna jakosc . W cromie akurat wymiana jest banalna bez blokad zadnych takze ciezko to zje...;)