Zobacz pełną wersję : Korekcje wtryskiwaczy
Witam czy mógłby mi ktoś podać prawidłowe wartości korekcji wtryskiwaczy jakie pokazuje w FES i ewentualnie wytłumaczyć mi kiedy jest źle jakie są objawy że wtryskiwacze źle pracują
Temperatura wody: 76,86 °C
Korekta paliwa Cyl.1: 1,00 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.2: -0,20 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.3: -0,23 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.4: -0,58 mmł/i
To są moje wyniki i nie wiem czy to jest dobrze czy źle
Zauważyłem też że im bardziej zapchany DPF tym te wartości są inne np: dpf zapchany 90%
Korekta paliwa Cyl.1: 1,16 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.2: 0,68 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.3: -0,02 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.4: -1,80 mmł/i
pomiar robiłem dzień po dniu te pierwsze są po wypaleniu dpf do 17%
Rozgrzej silnik i sprawdź wtryski raz jeszcze, na postoju, na biegu jałowym, przy wyłączonym nawiewie/klimatyzacji, radioodbiorniku i światłach.
Dokładnie, korekty sprawdź tak przy min ~85st.
Są w normie. Korekty są po to, by korygować, więc są naturalne w pewnych granicach. Przy zapchanym DPF zmienia się charakterystyka pracy (silnikowi jest ciężej wydmuchiwać spaliny i napełniać cylinder, zaburzony jest prawidłowy cykl) - korekty są inne. Większe, bo i nierównomierność pracy silnika jest większa.
Sprawdź tuż po wypaleniu DPF. Zawsze na ciepłym silniku - bo to jego normalny stan pracy.
PS: użyj LiquiMoly diesel spulung do czyszczenia wtrysków. Zobaczysz poprawę.
robiłeś to kiedyś jak to się robi który LiquiMoly diesel spulung mam kupić bo jest jakiś 2666 , do silników comon rail itp.
Zastosowałeś sie do moich wskazówek?
robiłeś to kiedyś jak to się robi który LiquiMoly diesel spulung mam kupić bo jest jakiś 2666 , do silników comon rail itp.
Tak, do diesla będzie dobry. robię to regularnie, przynajmniej raz w roku.
Spróbuj, "nic" nie kosztuje. U mnie różnica jest wyraźna, ale tyle ocen ilu użytkowników.
Wlewasz na cały zbiornik paliwa...
Albo niecały.
Warsztatowo potrafią uruchomić silnik na 20 minut tylko na tym i czyści na max.
Dzisiaj zrobiłem pomiar korekty wtryskiwaczy przy biegu jałowym wszystko wyłączone dpf zapchanie 79,80% czy to jest dobrze czy źle:
Temperatura wody: 87,66 °C
Korekta paliwa Cyl.1: 1,88 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.2: -0,96 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.3: -0,33 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.4: -0,58 mmł/i
Nie wiem kiedy jest dobrze kiedy źle więc wolę zapytać .
Dla mnie miarodajnym wskaźnikiem zapchania DPF jest ciśnienie w filtrze. Poziom % jest czysto obliczeniowy. (może przekroczyć nawet 100%)
Poczekaj aż się dopali, przejedź się dynamicznie, wyłącz auto na kilka chwil i zmierz jeszcze raz. Na 99% wskazania się unormują. Korekty, jak już pisałem wielokrotnie, są po to, aby korygować pracę silnika, a wszyscy chcieliby, żeby były 0/0/0/0... :)
Zmieniają się warunki pracy silnika (np opór zapchanego DPF) i Ecu koryguje dawki dla wyrównania równomierności obrotów wału. Kiedyś dość łebski serwisant powiedział mi, że fiat przyjmuje, że poniżej 2mm szesc. jest OK o ile są na +/- a nie wszystkie na przykład przelewają...
miałeś rację wsiadłem zrobiłem 80km i wszystko się poprawiło dodam że mam zalany w baku skf do czyszczenia wtrysków .
Temperatura wody: 80,96 °C
Korekta paliwa Cyl.1: 0,52 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.2: -0,51 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.3: 0,19 mmł/i
Korekta paliwa Cyl.4: -0,22 mmł/i
dzięki za pomoc
DamianC, ładnie pracuje silnik. Przy takich parametrach nic nie grzeb :)
Grzest ma 100% racji nic nie trzeba robić silnik pracuje jak nowy.
Sprawdziłem teraz swoje, temp ok. 90'C, wszystko wyłączone. Najpierw na jałowych później ok 2000obrotów.
13280
13281
13282
Trzeci wtrysk po trzech bakach dolewek 2T doszedł praktycznie do ideału, pierwszy i drugi koryguje czwartego. Poprawcie mnie jeśli się mylę. Czwarty przy wyższych obrotach jeszcze działa w normie, przy jałowych lipa. Czytałem długi wątek na forum alfy i dalej zastanawiam się co będzie lepsze - wymiana końcówki czy kupno używki? Na nowy nie ma niestety opcji.
To to bym oceniał przede wszystkim po sprawdzeniu kompresji na wszystkich cylindrach. Z pewnością nie jest równomierna. Na wolnych będzie miało to wpływ i to największy. Ludzie! nie od razu wszystkiemu są winne wtryskiwacze! Auto chodzi dobrze? Zostaw to.
Jak zacznie się zastanawiać z odpalaniem na zimno - wrócisz do tematu. Sam miałem takie korekty wielokrotnie i wielokrotnie się normalizowały.
PS: silnik masz "chipowany"?. Jakoś zawsze to będzie powodowało anomalie w stosunku do serii..
Silnik po wirusie 120-->160KM. Znalazłem fragment logu zrobionego z rok temu:
Obroty silnika: 1242 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,35 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -1,42 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,78 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,73 mmł/w
Wtedy drugi był na minusie, teraz czwarty na plus. Korekta na jałowym w okolicach +3 nie jest szkodliwa dla silnika? Zimny silnik w chwili odpalenia ciut trzęsie budą, jednak podobnie było rok temu (nie mam porównania). Zimny przy obecnych temperaturach puszcza trochę białego dymu z tłumika, ale nie wiem czy to nie para. Czarnej chmury nie ma. Organoleptycznie nic się nie dzieje.
Aaaa, tego nie zauważyłem... Przepraszam. Mocno biały ten bąk? Nie ubywa płynu chłodzącego? Może popuszcza do cylindrów? Może świeca niedomaga w dziwny sposób, nie dając objawów przerwy...
Mocny nie jest, po odpaleniu rano leci delikatny biały dymek z tłumika. Po rozgrzaniu nie ma go. Płynu nie ubywa, od dolewki rok temu po zakupie (dolałem jakieś 0,6cm w zbiorniku) jest na stałym poziomie. Świece mają jakiś wpływ na rozgrzanym silniku? Jedną uszkodzoną niedawno wymieniłem, pozostałe trzy czekają na cieplejszy dzień z wymianą - chyba są jeszcze oryginalne. Zmieniałem pierwszą od lewej stojąc przed maską - to pierwsza czy czwarta świeca?
Kiedyś był temat o porannym białym dymie i chyba skończyło się na tym, że to normalne.
Dymek dymkiem, ale co z korektą na wolnych obrotach powyżej 3?
Jeszcze wymienię pozostałe świece, choć nie sądzę aby żarowe mogły mieć wpływ na korekty.
Witam
to są moje wartości, sprawdzane dzisiaj, jak to wygląda waszym zdaniem bo szczerze to się nie znam na tym ;-)
silnik nierozgrzany, ok 850 obr, wszystko wyłączone, dpf zapchany 85%:
(1) -0,99
(2) -1,00
(3) 0,66
(4) 1,33
silnik nierozgrzany, ok. 2000 obr, wszystko wyłączone, dpf zapchany 85%:
(1) 0,05
(2) -0,11
(3) -0,18
(4) 0,13
temp. ok 90 stopni, ok. 850 obr, wszystko wyłączone, dpf zapchany 85%:
(1) -0,87
(2) -0,74
(3) 0,81
(4) 0,75
temp. ok 90 stopni, ok. 2000 obr, wszystko wylączone, dpf zapchany 85%:
(1) 0,19
(2) 0,06
(3) -0,28
(4) 0,01
Świeca to rozważanie - nie jest niemożliwe, jak silnik kuleje póki jest zimny... Ja bym zrobił tak: (moj sprawdzony sposób) Liqui Moly Diesel spulung do baku, pojeździć dynamcznie i zobaczyć, czy (jak to się zdarza u mnie) takie wyższe (ale nie aż tak) są "wędrujące". Jeśli upierasz się za T2 za każdym razem to wlej 150/bak czyli mniej, choć sprawdziłbym na czystym paliwie.
Jeśli efekt nie ustąpi, pomierzyłbym kompresję, a potem sprawdził, czy klapka się nie urwała/wygięła może (nigdy nie widziałem ich na żywo i nawet nie wiem, czy 8V je mają)...
8V z tego co mi wiadomo nie miało kolektorów z klapkami
No i tak ostatnie ogniwo, które bym sprawdzał.
Sprawdziłem swoje korekty:
-0,54
0,57
0,25
-0,28
DPF - 52,08%
Ciśnienie na wolnych (~850rpm) -1mBar (nienormalne, bo mam rozdarty łącznik elastyczny) ale wcześniej to poniżej 100mBar
Za to dziś zonk: P2009 przepustnica gasząca - zapisany przy uruchomieniu(na zimnym silniku)....
Od paru miesięcy obserwuje korekty wtrysków i pomimo prób z lepszym paliwem, olejem 2T czy dodatkiem STP nie widać poprawy. Czwarty wtryskiwacz na wolnych obrotach ma korektę około +3, przy np 2000obrotów korekta spada do ok. 1.3. Do tej pory nie chciałem w nich grzebać, jednak od paru dni zimny silnik ciężko odpala - kręci 2-3 razy zanim wystartuje. Chyba, że ostatnie tankowanie na LUKu się dołożyło... :)
Próbować jeszcze dodatku do czyszczenia Liqui Moly Diesel Spulung czy wyjąć wtrysk do czyszczenia? Mogę pożyczyć myjkę ultradźwiękową.
Jest jakiś problem z wyjęciem wtrysku w 1.9 8V? Z której strony jest czwarty wtryskiwacz?
kolejność liczenia zaczynasz od rozrządu - chcesz go całego rozbierać czy tylko sam rozpylacz wymyć w myjce
Od paru miesięcy obserwuje korekty wtrysków i pomimo prób z lepszym paliwem, olejem 2T czy dodatkiem STP nie widać poprawy. Czwarty wtryskiwacz na wolnych obrotach ma korektę około +3, przy np 2000obrotów korekta spada do ok. 1.3. Do tej pory nie chciałem w nich grzebać, jednak od paru dni zimny silnik ciężko odpala - kręci 2-3 razy zanim wystartuje. Chyba, że ostatnie tankowanie na LUKu się dołożyło... :)
Próbować jeszcze dodatku do czyszczenia Liqui Moly Diesel Spulung czy wyjąć wtrysk do czyszczenia? Mogę pożyczyć myjkę ultradźwiękową.
Jest jakiś problem z wyjęciem wtrysku w 1.9 8V? Z której strony jest czwarty wtryskiwacz?
Ja leje średnio co 5 tys km ten dodatek Liqui Moly Diesel Spulung on ma chyba numer 2666 Możesz go równiez bezpośrednio podpiąć omijając filtr paliwa. Ja jestem z niego zadowolony. W niedługim czasie znów będę go dolewał. 0.5 litra butelka to jest na około 75 litrów paliwa.
kolejność liczenia zaczynasz od rozrządu - chcesz go całego rozbierać czy tylko sam rozpylacz wymyć w myjce
Rozrząd jest od strony pasażera, czyli 4 wtrysk będzie od kierowcy?
Całego wtryskiwacza nie chce rozbierać. Zakładałem najpierw kąpiel całego, a jak nie pomoże to rozkręcę końcówkę i drugie płukanie.
irqus - lejesz profilaktycznie czy miałeś zwiększone korekty?
Rozrząd jest od strony pasażera, czyli 4 wtrysk będzie od kierowcy?
Tak, 4 wtrysk jest od strony kierowcy (skrzyni biegów) ;)
Całego wtryskiwacza nie chce rozbierać. Zakładałem najpierw kąpiel całego, a jak nie pomoże to rozkręcę końcówkę i drugie płukanie.
nie zamocz części elektronicznej wtryskiwacza bo będziesz kupował nowy , jak już to wykręć sam rozpylacz i go"wygotuj" w myjce
Hmmm... Na każdym filmie który oglądałem moczyli cały wtryskiwacz. Zakładałem kąpiel i suszenie... Rzeczywiście nie można wrzucić całego?
Ja zastanowiłbym się nad jednym...
Czy wtryskiwacz mający dużą korektę (w tym przypadku in plus) jest wadliwy, czy wadliwy jest któryś z wcześniejszych i jego praca wymaga korygowania przez wtryskiwacz czwarty?...
Marne szanse, moim zdaniem czwarty ewidentnie jest zapchany.
Obroty silnika: 848 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -1,44 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -1,30 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,16 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 2,60 mmł/w
Obroty silnika: 1714 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0,31 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0,41 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0,34 mmł/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0,36 mmł/w
cały ale czarną "puszkę "wcześniej odkręcają rozbierają na części pierwsze i przy pomocy specjalistycznych narzędzi składają Pracownia regeneracji wtryskiwaczy, pomp wtryskowych oraz turbosprężarek - YouTube (http://www.youtube.com/watch?v=H7HhxzF5vFo)
Zrobione :)
Zaraz po czyszczeniu i odpaleniu:
Obroty silnika: 850 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): 1.02 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.18 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0.89 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.31 mm3/w
Temperatura wody: 36'C
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów (autoadaptacja załapała nowe parametry):
Obroty silnika: 849 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.41 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.33 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0.29 mm3/w
Temperatura wody: 96'C
Obroty silnika: 1906 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.08 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.07 mm3/w
Temperatura wody: 92'C
Resztę opisu i zdjęcia wkleiłem do mojego dziennika, link w stopce.
ps. jaro190 - dziękuję za podpowiedź, aby nie moczyć całości :)
CzarnyGD
18-07-2014, 09:39
Witam,
Odświeżam trochę stary temat, bo pytanie dotyczy tego samego:)
A mianowicie, pojeździłem ostatnio sobie z podpiętym komputerem, żeby sprawdzić świeżo zakupioną Cromkę. Przez cały czas pomiaru, niezależnie od obrotów i prędkości wtryskiwacz nr 1 pokazywał korektę 0,00. Natomiast reszta sobie "tańczyła" pomiędzy "normalnymi" wartościami. Według historii auta wymieniany był wtrysk nr3 (tak jest opisany). Przejmować się tym?
Nie wiem jakie paliwo poprzedni właściciel lał, ani czy co jakiś czas dolewał czegoś na przeczyszczenie do baku. Nie mniej jednak, zalałem dobrego diesla, dolałem Motula i od 120km sobie płuczę cały układ.
Jak wyjeżdżę cały bak powtórzę przejażdżkę z komputerem i zobaczymy czy coś się zmieni.
izmaj1984
13-06-2016, 13:24
Witam .man dokładnie ten sam problem z wtryskiem 1 korekta na poziomie 0,00 i nie zmienia sie .jakies rozwiązanie panowie?
RafalWawa
13-06-2016, 18:01
Wg mnie oznacza to ze wtrysk albo jest uszkodzony, albo byl partacko wymieniany i po wymianie nie został prawidłowo zakodowany w centralce.
To tzw kodowanie to nauczenie ecu, jakie są dokladnosci wykonania tego konkretnego wtryskiwacza, ich brak powoduje ze ecu nie koryguje pracy wtryskiwacza (stosuje jakies defaultowe wartosci dawek)
Jak wyjeżdżę cały bak powtórzę przejażdżkę z komputerem i zobaczymy czy coś się zmieni.
Gwarantuję Ci że nic się nie zmieni, było już o tym na forum. Wtrysk 1 traktowany jest jako punkt odniesienia dla pozostałych i dlatego korektę ma 0.
aras1978
14-06-2016, 21:04
U mnie tez jest 1 na zero,
ale jeśli 1 wtrysk to punkt odniesienia to dlaczego u kolegi w postach wcześniej 1 wtrysk podaje wartość inną niż '0
RafalWawa
15-06-2016, 07:41
No chyba nie do końca.. u mnie nigdy nie było stalej wartości 0 na którymś wtrysku, przejrzałem forum i u wielu osób też wszystkie wtryski mają jakieś korekty ( <> 0) Więc teoria z punktem odniesienia obalona... chyba że są różne wersje sterownika (lub jego softu) które różnie się zachowują, i w którejś faktycznie jest jedynka jako punkt odniesienia i "0"
Ale to też byłoby głupie.. zakładałoby że jedynka nie może nawalić. A jeśli jedynka nawali to co z tym punktem odniesienia?
izmaj1984
19-06-2016, 13:56
24091 wstawiam takie cuś :) co o tym sądzicie ?
niby wszystko ok ale przy utrzymywaniu predkosci jedt odczuwalne poszarpywanie i nie wiem jaka jest przyczyna
sprawdziłem juz wszystko ( węzyki opaski zaciskowe wezy itp.) wiec raczej z dolotem powietrza jest wszystko ok .turbina jest nowa ,wiec moze kolektor dolotowy . poprosze o jakąś podpowiedz gdzie jeszcze mam szukac .pozdrwaiam
cenioormo
20-06-2016, 08:14
Korekcje sprawdza się na wolnych obrotach po trasie, 30 km trasa, podpinasz kompa i patrzysz. Na to co wiedze to te korekty nie powalają i na tych obrotach to powinny być blisko 0, au ciebie są wysokie i widząc 2 śmiem twierdzić że wtryski są przytarte delikatnie ale tragedii nie ma. Wlej 2T do baku, wyjeździj go i wtedy sprawdzaj. Jak się poprawi to zostaw.Najlepszym testem są przelewy. Poszarpywanie może być związane z dwumasą
izmaj1984
20-06-2016, 13:46
witam cie Cenioormo .dwumas raczej odpada bo mam automt i z tego co sie oriętuje tam nie na tego ustrojstwa.(chyba ze jestem w błedzie )to prosze o wybaczenie :) Skrzynia AISIN AF40 i zrobie tak jak powiedziałes :pomiar na rozgrzanym silniku to 30 km trasie i zbaczymy :) zaleje zbiornik liqui moly 2666 diesel spülung.
cenioormo
20-06-2016, 14:48
oo wybacz nie zauważyłem że masz automat...tak, przekładnia hydrokinetyczna nie ma 2masy, maja je dsg. U siebie miałem większy przelew na 3wtrysku (mam EDC15 więc zostaje manual) i autko w zimie słabo paliło, zalałem orlen 2T na cały bak 250ml, wyjeździłem 3 baki i znów zrobiłem przelewy, okazało się że wszystko wróciło do normy i przelewy od tamtej pory są na takim samym poziomie na każdym z wtrysków. Tyle że u mnie wtrysk nie był odpowiedzialny za rozruch tylko rozrusznik był do regeneracji. Aaa i do tej pory stosuję 2T do ON i nic złego się nie dzieje, wielu mechaników poleca takie dolewki do silników z CR
To sa wysokie korekty??
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
cenioormo
21-06-2016, 08:04
nie są, bo silnik nie jest na wolnych obrotach i ciężko stwierdzić. Natomiast widziałem już wiele korekt w MJTD i wraz ze wzrostem korekty maleją do prawie minimum, dlatego robi się korekty czy przelewy na wolnych obrotach najlepiej po niedalekiej trasie gdzie silnik jest już wystarczająco dogrzany.
jarcio21
21-06-2016, 13:06
zalałem orlen 2T na cały bak 250ml
Masz na myśli ten zwykły ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC 1L w przezroczystej butelce czerwony za ok 17 zł czy Platinum.
Cytat Napisał cenioormo Zobacz post
zalałem orlen 2T na cały bak 250ml
Masz na myśli ten zwykły ORLEN OIL 2T SEMISYNTHETIC 1L w przezroczystej butelce czerwony za ok 17 zł czy Platinum.
To jest ten sam olej.
Oleje w sumie guzik dają, testowałem na kilku bakach. Pomogło dopiero fizyczne wyczyszczenie wtryskiwaczy.
cenioormo
22-06-2016, 09:03
Heh...jak miałeś zapchane/przytarte już wtryskiwacze że nie pozostało nic innego jak fizyczna ingerencja, to dziwisz się że żaden środek nie pomógł ?? Swoją drogą wtryskiwacz CR cechuje prosta budowa, jeśli coś już jest nie halo to na 90% będą to końcówki wtrysków. Amen
Oleje w sumie guzik dają, testowałem na kilku bakach. Pomogło dopiero fizyczne wyczyszczenie wtryskiwaczy.
TMK ma rację, ja też z ciekawości wlałem 2T oczekując bardziej miękkiego spalania niestety żadnej różnicy, koniec testów! To działa ale na psychikę.
jarcio21
22-06-2016, 12:43
Ludzie na forum Alfy pokazywali korekty wtrysku przed i po były różnice. Pewnie jak ktoś ma czysty i sprawny układ to nie czuje różnicy a jak ktoś już ma małe usterki to może coś tam usłyszy. Sam sprawdzę i najwyżej napisze czy coś się zmieniło moja croma ma już 200 tys więc może coś się poprawi.
Nie do konca sie z tym zgodze.. a jakich 2T uzywacie? Po sieci krazy przeciez lista polecanych olejow.. nie kazdy sie do tego nadaje.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
jest grupy temat, opis użytkowania, dodawania do diesla olejów 2T przez użytkowników Avensisów. opisują swoje odczucia, jakie testy robili, jakich próbowali olejów. jak ktoś ma czas i siłę wczytać się w cały temat to polecam. dla mniej ciekawych polecam chociaż ostatnie 10 stron
TOYOTA AVENSIS FORUM ⢠Zobacz wątek - Olej do dwusuwów 2T i inne dodatki poprawiające smarność ON (http://avensis.info/viewtopic.php?f=69&t=11501&hilit=Lubricant&sid=0cdb1c567c7b47bc34ba03216399d45e)
Dokladnie ten temat.
Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka
cenioormo
22-06-2016, 16:53
Ludzie na forum Alfy pokazywali korekty wtrysku przed i po były różnice. Pewnie jak ktoś ma czysty i sprawny układ to nie czuje różnicy a jak ktoś już ma małe usterki to może coś tam usłyszy. Sam sprawdzę i najwyżej napisze czy coś się zmieniło moja croma ma już 200 tys więc może coś się poprawi.
Oczywiście że są różnice...sam uświadczyłem poprawy i od tamtej pory regularnie stosuję. Ja leję Orlen 2T semisyntetic, butelka nie jest droga bo coś około 14zł i jest dostępny na każdej stacji Orlen. Leję do baku w którym jest rezerwa i dopiero potem zalewam ON żeby lepiej się wymieszał, bardzo często ludzie stojący za mną, podchodzą do mnie i pytają co ja robię i dlaczego to leję i czy nie szkoda mi silnika...nie mam siły im opowiadać, mówię że tak ma być i koniec.
Zrobione :)
Zaraz po czyszczeniu i odpaleniu:
Obroty silnika: 850 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): 1.02 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.18 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): -0.89 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.31 mm3/w
Temperatura wody: 36'C
Po przejechaniu kilkunastu kilometrów (autoadaptacja załapała nowe parametry):
Obroty silnika: 849 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.41 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.33 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): 0.29 mm3/w
Temperatura wody: 96'C
Obroty silnika: 1906 obr/min
Korekta paliwa (cylinder 1): -0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 2): 0.19 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 3): 0.08 mm3/w
Korekta paliwa (cylinder 4): -0.07 mm3/w
Temperatura wody: 92'C
Resztę opisu i zdjęcia wkleiłem do mojego dziennika, link w stopce.
ps. jaro190 - dziękuję za podpowiedź, aby nie moczyć całości :)
Hej mam podobny problem korekcje na plus 3 na 2 wtryskiwaczu
Czym czyściłeś?
Nie mogę odnaleźć opisu i zdjęć..
Dziękuję Pozdrawiam
Było, było :)
https://fiatklubpolska.pl/moje-auto-462/croma-1-9-8v-160km-tmk-18466/7#post176777
TMK oddawałeś komuś wtryski do czyczszczenia, czy posiadasz taką myjkę?
Możesz się dopytać co za model myjki?
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.