PDA

Zobacz pełną wersję : Wymiana uszczelnienia trzonów zaworów



hans
18-12-2013, 23:18
jak w temacie
pytanie czy ktos juz moze taka naprawe ma za soba i jakies koszty lub inne porady
a pytam poniewz mam olej w ukladzie dolotowym powietrza i kopci na niebiesko jak popracuje na wolnych obrotach
i raz na 1000 km z pol litra oleju trzeba dolac:roll:

KOBRA
19-12-2013, 09:04
Olej w układzie dolotowym to nie wina uszczelniaczy zaworowych. Dymienie po zapaleniu tak ,zużycie oleju też to mogą być objawy zużycia .Poszukałbym jednak gdzie indziej. Zawory są w głowicy, więc jeżeli puszczają to nie do dolotu tylko bezpośrednio do komory spalania.

hans
19-12-2013, 16:30
jak dlamnie to cisnienie wpycha olej do kolektora i go nastepnie spala
druga sprawa jak wytlumaczyc ze jest olej w kolektorze?
jak na odme to troche za duzo jest go a i przewod jest szeroki zeby wepchnac tyle oleju w gore
pozostaja zawory

dejv667
19-12-2013, 19:47
A jaki to silnik?

KOBRA
19-12-2013, 20:56
Budowa silnika ( każdego ) nie pozwala na dostawanie się oleju do dolotu poprzez zawory. Zawór ssący to ostatni element przed komorą spalania więc nie ma możliwości ,aby dolot był zaolejony przez nieszczelność uszczelniaczy zaworowych.
Może masz turbo i to ono puszcza ?

hans
19-12-2013, 23:05
no to przez co?
turbinki niemam a olej moge lyzka wylewac jak sciagne rure od dolotu uszczelnienie może popuszczać bo jest tez smarowane jakby niebylo i jest elementem ruchmym silnika
a cisnienie w komrze spalania jest duzo wieksze od cisnienia smarowania wiec przedmucha olej do obudowy kolektora ssacego
tyle mojego spostrzeżenia
a silnik 1.9 d 63 kM

KOBRA
20-12-2013, 09:46
Aleś ty uparty jak osioł .


uszczelnienie może popuszczać bo jest tez smarowane jakby niebylo i jest elementem ruchmym silnika
Może puszczać ,ale nie do dolotowej rury.


cisnienie w komrze spalania jest duzo wieksze od cisnienia smarowania wiec przedmucha olej do obudowy kolektora ssacego
Za to uszczelnienie odpowiada grzybek zaworu i jego przyleganie do gniazda. Jak by ci tam waliło olejem to byś go nie zapalił wogóle bo kompresja by ci ucioekała do dolotu.


tyle mojego spostrzeżenia
A moje :
Proponuję :
wyczyścić dolot (czyszcząc dolot sprawdź od którego miejsca pojawia się olej)
odłączyć odmę i wsadzić ją do plastikowej butelki.
obserwować przez 1000 km i wyciągnąć wnioski .
Powodzenia

hans
20-12-2013, 14:26
dolot czyscilem
odma nie jest podlaczona do kolektora ssacego a do pokrywy zaworow i odpowietrzenie nastepuje przez korek wlewu oleju

KOBRA
20-12-2013, 15:50
odma nie jest podlaczona do kolektora ssacego a do pokrywy zaworow i odpowietrzenie nastepuje przez korek wlewu oleju
Przeczytaj to co napisałeś .
Z twojego opisu wynika że masz obieg zamknięty . Nie spotkałem się jeszcze z silnikiem ,którego odma nie jest podłączona do układu ssącego . No chyba że ktoś coś poprzerabiał. Gdyby odpowietrzenie szło do korka oleju ,to co później do atmosfery ?
Odma wychodzi z pod korka i gdzie idzie ?
A może masz tam Vakumpompe i tamtędy rzuca olejem (nie pamiętam jak wygląda ten silnik)

hans
20-12-2013, 16:17
pewaznie odma byla podlaczona przed filtrem powietrza a tutaj idzie pod korek wlewu oleju
to juz drugi motor i nic przerabiane niejest 12183 na zolto gdzie dochodzi przewod odmy, rozowy krociec dolotowy skad kapie olej a na blekitno jest uklad dolotowy odizolowany od reszty pokrywy. a tu jest post aukcji gdzie jest foto z drugiej strony
http://allegro.pl/pokrywa-zaworow-kolektor-doblo-punto-1-9d-bielsko-i3788197027.html

KOBRA
20-12-2013, 17:48
Powiem tak - Nie miałem w ręce tej pokrywy ,ale wydaje mi się że pokrywa musi być połączona z układem dolotowym . Wydaje mi się że na środku tam gdzie jest to okrągłe wytłoczenie od wewnątrz powinna być membrana taki zawór . Ja szukałbym tutaj . Kolego nie ma możliwości ,aby z puszczających uszczelniaczy zaworów olej przedostawałby się na drugą stronę dolotu .Jeżeli uszczelniacze puszczają to olej jest natychmiast zasysany do komory spalania. Dlatego przy puszczających uszczelniaczach zaraz po uruchomieniu silnika jest dymek bo olej który na wyłączonym silniku spłynął po zaworze jest natychmiast spalany i stąd dymek.
A tam chyba podłączony jest jeszcze przewód z EGR-a jak tam wygląda?
Jeżeli masz możliwość demontażu tej pokrywy to zdemontuj i sprawdź czy jest połączenie pokrywy z dolotem ale wydaje mi się, że jest.
Może ktoś z forumowiczów dołączy i podpowie coś na temat tej pokrywy.

hans
20-12-2013, 17:52
ok dzieki jeszcze ja przeswietle
a egr jest nad wlotem z przeplywki

hans
21-12-2013, 21:55
i doszedlem do tego jednak trzonami zaworow cieklo
a diesel ma faze wietrzenia cylindra (obydwa zawory lekko uchylone przy pracy tloka w kierunku ZZ i w tedy olej sie cofie do dolotu i tez go spala podczas sprezania
koszt uszczelniaczy 20 zeta kpl.