PDA

Zobacz pełną wersję : Fiat 600 - kabel diagnostyczny



AndrzejZ
03-12-2013, 19:36
Chciałbym prosić o pomoc przy doborze kabla diagnostycznego do Fiata 600 1.1 MPI.
Magneti Marelli IAW 4AF.M9/HW407/4022-27M 600 S/SX/VAN 1.1 8VF3/F4EOBD

miszko
03-12-2013, 20:18
Kabel ELM 327 + MultiEcuScan. IAW 4AF widnieje na liście MES'a.

AndrzejZ
03-12-2013, 20:49
Dostałem od Viakena ofertę tego kabla: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-ecu-scan-usb-we-wtyku-obd2.html)
Czym one się różnią poza kolorem i ceną?

miszko
03-12-2013, 21:30
Tym też zrobisz, ale ELM327 jeszcze "oblecisz" modele z CAN, więc kabel jest bardziej uniwersalny.

AndrzejZ
03-12-2013, 22:20
Czyli rozumiem, że jak auto posiada magistralę CAN to ten kabel już się nie nada? Jak można to sprawdzić?

miszko
03-12-2013, 22:34
Twoja 600tkę zrobisz tym kablem, który Ci Viaken zaproponował (ten niebieski to VAG KKL / K-LINE). Za to ELM327 współpracuje z MES/FES i też z Twoim sterownikiem dogada się. Tyle, że ELM327 jest bardziej uniwersalny, bo podłączysz też auto, które ma CAN. Mówię tutaj bardziej o przyszłościowym wykorzystaniu tego kabla.

AndrzejZ
04-12-2013, 02:40
Czyli na tańszym też będzie można sprawdzać i kasować błędy wszystkich podzespołów, używać FES? Z tego co widziałem to podobno ELM jest lepiej zrobiony.

miszko
04-12-2013, 13:22
Tym i tym "oblecisz". Ja bym kupił ELMa.

AndrzejZ
04-12-2013, 20:20
Wyczytałem, że ELM jest podobno tylko do silnika, a ten niebieski podobno obsługuje wszystko. Dziwne... Ten kabel ma być sporadycznie używany, więc nie chcę wydawać tyle pieniędzy, a skoro i tak będzie działał to co za różnica :)
Wynalazłem jeszcze coś takiego: Viaken.pl: Viaken - elektronika dla motoryzacji (http://viaken.pl/pl/interfejs-fiat-usb-airbag-abs-silnik.html)
Czy poza 2 diodami różni się czymś?
Jeszcze co do niebieskiego to rozumiem, że aby odczytać odpowiednie parametry danego podzespołu trzeba przekręcić tą wajchę?

miszko
04-12-2013, 20:29
Niebieski, ale taki z przełącznikiem to podłączysz ECU,ABS i poduszki. Bez przełącznika to tylko ECU. Za to przy ELM327 podłączysz ECU, a ABS i poduszki powietrzne po przejściówkach (oznaczone kolorami lub numerkami).



Jeszcze co do niebieskiego to rozumiem, że aby odczytać odpowiednie parametry danego podzespołu trzeba przekręcić tą wajchę?
Diagnostykę robisz przy włączonym zapłonie. Niektóre testy robić można też przy włączonym silniku.

AndrzejZ
05-12-2013, 01:20
Źle się wyraziłem. Chodziło mi o ten przełącznik. Po co on w ogóle jest?

miszko
05-12-2013, 09:16
Zmieniasz układ połączenia pinów w wtyczce. Wtedy sygnał jest kierowany na inny pin.