PDA

Zobacz pełną wersję : szarpiący silnik na wolnych obrotach,, ciepły silnik''



ciumpa
15-10-2013, 20:59
Witam Szanowne grono
Problem z moim autem jest następujący : odpalam rano zimny silniczek - wszystko ok'' równo i cicho pracuje. Przejeżdżam do pracy około 20 km ,gaszę i trwa załadunek około godziny. Ponowne uruchomienie silnika i problem - silnik skacze na wolnych obrotach, szarpie jak by brakowało mu powietrza ,paliwa , albo miał jakieś zwarcie ,obroty falują ale obrotomierz stoi w miejscu .Jadąc wystarczy przekroczyć 1100o/min i jest ok. Dzieje się tak tylko na rozgrzanym silniku . Komputer nie pokazuje błędów , przepływomierz wymieniony na nowy .Ściągając kostkę z przepływki obroty wzrastają ale silnik nie szarpie taka sama sytuacja jest jak obejdę elektrozawór egr i zepnę wężyki ze sobą tylko wtedy obroty są ok ale brak mocy. Dzieje się tak każdego dnia ,ale czasami jadę z dostawą i wskakują skoki dopiero po kilku odpaleniach auta , szarpanie też nie jest ciągle takie same słabiej -mocniej , czasami faluje i podskakuje. Problemem jest wolne cofanie - jedzie się jak na koniu :) Filtr paliwa ,powietrza i przepływka oraz rozrząd wymienione , w przyszłym tygodniu olej wraz z filtrem .Auto sprowadzone z Danii , przebieg 160.000 tys km
Proszę o sugestie bo sprawa raczej drobna ale kłopotliwa
P.S wtryski ok;; ciśnienie ok'' brak wycieków , kopcenia , spalanie 7,8-9 l/100km , temperatura ok termostat też ,brak widocznych uszkodzeń węży podciśnienia - auto tak nie miało stało się tak po 14 dniach postoju.......

Damian-jg
16-10-2013, 08:26
P.S wtryski ok;; ciśnienie ok'' brak wycieków
Po czym to wnioskujesz?? po wyglądzie??
W sumie mogę napisać basy wymienił przepustnice. Jakie masz korekcje wtryskiwaczy?

ciumpa
16-10-2013, 17:44
słabo się znam na tych wtryskiwaczach , do tej pory jeździłem WV LT 35 tam wszystko było prostrze.......wskazania komputera były w normie tak powiedział Pan elektronik , mówił , że wtryski ok' ciśnienie też brak błędów , sugerował egr lub przepustnice .

Damian-jg
16-10-2013, 19:44
No to zrób test przelewowy. Jak odpiąłeś egr i nic nie zmieniło to stawiam na przepustnice ale to tylko przypuszczenie.

ciumpa
17-10-2013, 17:11
Witam
Dzisiaj było chłodniej 4 stopnie i samochód nie szarpał - jak się ociepliło koło południa zaczął telepać - ???

marqq
19-10-2013, 23:05
Witam

Mam taki sam objaw, silnik 3.0 rocznik 2010 i przebieg 199k km. Pierwsze odpalenie ok. potem każde kolejne szarpanie silnika, a obroty stoją. U mnie tak samo jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=BSc05lDskJU

ciumpa
27-10-2013, 21:14
na tym filmie to jest delikatnie u mnie to się aż silnik telepie ,ale tak to wygląda i jeszcze jedno jak jadę i wciskam sprzęgło to wskazówka obrotów wędruje na około 1000 i przez chwilę wariuje dwa trzy razy zanim się uspokoi na tysiącu - skoki 200-300 obrotów

kubas10
28-10-2013, 20:12
Centralnie pod silnikiem idzie rura od turbo do intercoolera. Sprawdź czy nie jest uszkodzona

ciumpa
28-10-2013, 20:17
ok jutro się pod nim potarzam , jak nie będzie tak wiało jak dzisiaj to nagram krótki filmik z telepanka :)

ciumpa
20-11-2013, 20:56
Witam ponownie
rura od intrcoolera cała bez sladów uszkodzenia , węże podciśnienia szczelne , egr zaślepiony a szarpanie nadal jest, oczywiście w mniejszym stopniu bo temperatura spadła. mechanicy sugerują uszkodzenie elektroniki na przepustnicy, pod wpływem wzrostu temperatury w komorze silnika .Po przejechaniu kilku kilometrów np. z prędkością około 100/h szarpanie ustaje - tak jak by coś się wychłodziło i jest ok'' zatrzymuje samochód odpalam po kilku minutach i silnik szarpie na wolnych obrotach, szarpania nie ma przy jeżdzie powyżej 1000/ob./min i przy dodawaniu gazu.

krisbel
20-03-2017, 23:19
Witam i udało się zlokalizować przyczynę szarpiącego silnika . Pytam bo mam ten problem z moim ducato z 2011 r.

avidawid
22-03-2017, 18:10
odepnij kable od egr . niech wejdzie w tryb serwisowy , jak nie bedzie telepac to masz rozwiazanie . u mne pomogło wylaczenie egr kupilem emulator i smiga juz z 50 tkm