Zobacz pełną wersję : Do użytkowników Cromy z DPF - kontrolki
Informacja z instrukcji obsługi:
9406
1. Komputer próbuje wypalić dpf od poziomu 80% wypełnienia. Jeśli zbliża się do 100% a kolejne próby nic nie dały
zapala się konrolka "trójkącik z wykrzyknikiem" i pojawia się komunikat by kontynuować jazdę?
2. Jeśli po zapaleniu trójkącika jazda nie była kontynuowana i filtr się zapchał zapala się kontrola olejarki + odpowiedni komunikat filtr wymaga wymuszonego wypalenia.
Czy w rzeczywistości tak to się odbywa? Jak to jest z tym trójkącikiem i wyświetlaną wiadomością?
Info z eLearn potwierdza to co zapisano w instrukcji.
pzdr
U mnie się wypala bez żadnego komunikatu.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Podejrzewam, że ta kontrola zaświeci się w sytuacji awaryjnej gdy któryś raz z rzędu przerwiemy wypalanie DPFa.
Właśnie mi się wypalił dziad jeden. Dobrze, że zauważyłem, bo już miałem gasić. Wysadziłem żonę i rundka wkoło komina :wink:
Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
Słoma Ci z butów wychodzi (http://fiatklubpolska.pl/croma-446/zarowka-h1-19489/) i nie interesuje mnie to czy zauważasz objawy wypalania w swoim aucie zalanym olejem 5w30.
Mike Poznan
05-06-2013, 20:04
5w30 zaleca fiat. SELENIA wr
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Od zakupu Cromy z DPF, przejechałem 15 tys. km w 4 mies. Do tej pory nigdy nie zauważyłem wypalania ani innych objawów. Auto uzytkowane tak 2 x w tyg Autobahn Berlin-Szczecin( but 130-140 na tempomacie ). W Berlinie dojazd do pracy 37 km w jedną strone też Autostrada ale miejska 70-90 km / h. Olej Selenia 5W30 Pure Energy . I to by było na tyle.....
Latasz po autostradach. W takich warunkach filtr wypala się pewnie pasywnie. A nawet jak nastąpi aktywne wypalanie to możesz tego nie zauważyć bo trwa to kilka minut 8-10. Można to zaobserwować patrząc na chwilowe spalanie. Normalnie jedziesz to masz powiedzmy 5-6l/100 a jak się zacznie proces wypalanie to pokazuje 12-14. Ja dziś poznałem po tym, że włączył się wentylator chłodnicy. Obroty delikatnie wyższe. Wyjeżdżam na prostą i bingo. Spalanie ok 12/100. Przejechałem 12 km i się wypalił :)
u mnie w/g kompa wypala się średnio co 1100-1200 km. czy jakieś 2 razy w miesiącu. niestety moja wersja nie ma kontrolki informującej o tym stanie więc cały czas mam włączone chwilowe spalanie bo tylko tam widać że coś się dzieje, olej też Selenia 5w30 PE i jest OK, zanjomek chciał zaoszczędzić na oleju i niestety popieprzyło się cos tak że musiał wycinać DPF..więc na oleju nie ma co oszczędzać, takie moje zdanie :) a i jeszcze jedno codziennie trasa praca - dom 30 km po S7 średnia przelotowa 110.. i zdąży się zawsze wypalić
5w30 zaleca fiat. SELENIA wr
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40 i jeśli Selenia WR to też 5w40.
Ale nie do tego auta! Do Cromy jest 5w40.
Taki mi wlali w ASO. Selenia WR.
Taki powinien byc: SELENIA WR 5W-40 5L - Sklep internetowy Autoservis (http://www.autoservis.com.pl/selenia-wr-5w-40-2l.html)
9417
GUREGORI74
06-06-2013, 09:35
Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .Ja stosuje Castrol Magnatec Diesel 5W/40 C3 i jestem bardzo zadowolony.....Po co przepłacać ;-)
A co do PDF to ja użytkuję swoje autko zazwyczaj po mieście i żeby wszystko było ok to 2 razy w miesiącu wyskakuje sobie na autostradę robię 50 km i jest wszystko ok .Podłączałem swoje autko do FESa i mam zapchany PDF w 23 %....Najważniejsze dla odpowiedniej eksploatacji PDF,EGR,i wtryskiwaczy jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego, tankowanie paliw odpowiedniej jakości czyli paliw premium...
Pozdrawiam Szerokości
Panowie nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .
Oczywiście. Zbadałem sprawę i problem jest nieco szerszy. Fiat się nieco zapętlił...
W instrukcji Cromy (do października 2009) FIAT zalecał stosowanie oleju Selenia WR 5w40, który nie jest olejem niskopopiołowym:
http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/1092_scat_POL.pdf
Nie wskazał klasy ACEA C1/C2/C3/C4 (dla olejów normy Euro IV), bo takiego oleju 5w40 do diesla nie miał i nie ma w ofercie Selenia.
Niektóre serwisy FIAT by zapewnić odpowiednia pracę filtrowi DPF, wlewały Selenię WR Pure Energy 5w30 spełniającą normę C2: http://flcf.onion.it/commonfile/pol/pdf/1412_scat_POL.pdf
Nie jest to jednak olej 5w40 i nie był pierwotnie przeznaczony do silników 1.9 JTD/Multijet
Równocześnie FIAT sprzedając Bravo, w instrukcji obsługi zalecał stosowanie oleju Selenia WR Pure Energy 5w30 i wtedy wyraźnie pojawiła się klasa C2 jako minimum.
Być może niestosowanie niskopopiołowego oleju w Cromie wywołało problem szybciej zapychających się filtrów DPF? Być moze z tego powodu FIAT zdecydował się na dopuszczenie 5w30 do praktycznie tych samych silników (1.9 Mjet), wprowadzając tym samym olej spełniający wymagania ACEA C2. Może zmienił coś w technologii produkcji silnika, jakkolwiek w Cromie dopiero w instrukcji obsługi wydanej w listopadzie 2009 pojawiła się alternatywa (zalecono 2 oleje: 5w40 i 5w30).
Ale tu FIAT wykazał się rozdwojeniem jaźni :-)
Dopuszcza oleje: Selenia WR 5w40 i Selenia WR Pure Energy 5w30... a poniżej dodaje zapis:
"Użycie produktów z charakterystykami poniżej ACEA C3 I ACEA B4 może spowodować poważne uszkodzenie silnika i utratę
gwarancji."
Tylko, że Selenia WR 5w40 nie spełnia ACEA C3 a Selenia WR Pure Energy 5w30 spełnia jedynie C2!
I tak w Cromie do października 2009 włącznie FIAT zalecał:
9424
od listopada 2009:
9425
Na wszelki wypadek (zgodnie z instrukcją obsługi wydaną w momencie produkcji mojego auta) by zachować lepkość 5w40, a także (skoro mam DPF) stosować olej niskopopiołowy zalałem 5W40 C3 (Motul 8100 X-clean).
Więcej o olejach Selenia: http://www.flpoland.pl/component/option,com_dspcatprod/Itemid,56/
pzdr
W ASO byłem świadkiem rozmowy klienta z kierownikiem serwisu gdzie babka mówiła "że w instrukcji..." a gość, że instrukcja co pół roku jest inna do tego samego auta. Też tyczyło się to oleju, ale to nawet nie o to chodzi - bardziej o to że nawet pracownicy ASO mają świadomość że instrukcjia nie jest żadnym wyznacznikiem.. ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?
W ASO byłem świadkiem rozmowy klienta z kierownikiem serwisu gdzie babka mówiła "że w instrukcji..." a gość, że instrukcja co pół roku jest inna do tego samego auta. Też tyczyło się to oleju, ale to nawet nie o to chodzi - bardziej o to że nawet pracownicy ASO mają świadomość że instrukcjia nie jest żadnym wyznacznikiem.. ;)
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
To prawda. Wygląda na to, że pierwotnie dla 1.9 JTD/Mjet przeznaczono 5w40 i trzymano się tego do czasu "epoki DPF".
Potem pojawiła się alternatywa i pewnie serwis zalewał po staremu do tych bez DPF, a do "udepeefionych" zaczęli lać 5w30 jako "mniejsze zło".
Nie uwierzę, ze stary poczciwy 1.9 JTD/Mjet został usprawniony do pracy na 5w30.
Dlatego zrezygnowałem z Seleni - by zachować oryginalny zamysł stosując olej 5w40 dodatkowo niskopopiołowy, spełniający ACEA C3.
(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.
Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?
Wybrali "mniejsze zło" (ale już w fabryce FIATA drukując nową instrukcję pod koniec 2009).
Widocznie w testach, stary poczciwy 1.9 JTD/Mjet miał zadowalające wyniki na 5w30.
Na wszelki wypadek stosuję niskopopiołowy 5w40 (nie Selenia, bo takiego nie ma).
pzdr
GUREGORI74
06-06-2013, 12:23
Czyli co? Zalali mi nieodpowiedni Olej?
Obecnie wszyscy producenci samochodów stosujących w silnikach suche PDFy zalecają oleje silnikowe niskopopiołowe.Poza tym gdzieś na jakimś forum przeczytałem że użytkownik Cromy w dieslu zalał do silnika olej 5W/30 i wyskakiwało mu ostrzeżenie o niskim poziomie oleju a na bagnecie poziom miał ok.W serwisie po sprawdzeniu autka stwierdzili że olej 5W/30 jest za rzadki i czujnik ciśnienia oleju wywalał mu ostrzeżenie.Po wymianie oleju na 5W/40 usterka ustąpiła.Ja także stosuje olej 5W/40 niskopopiołowy i wszystko jest ok.
gdzieś na jakimś forum przeczytałem że użytkownik Cromy w dieslu zalał do silnika olej 5W/30 i wyskakiwało mu ostrzeżenie o niskim poziomie oleju
Nie pamiętam czy to było odnośnie cromy ale taki wątek był tutaj u nas na FKP..
Mike Poznan
06-06-2013, 13:10
O jakim silniku mowa 2.0 ?
Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
O jakim silniku mowa 2.0 ?
W Cromie były tylko 1.9 i 2.4
pzdr
PANOWIE "GUREGORI74" ma całkowitą racje
..... nie dajcie się zwariować z tym olejem Selenia ,do naszego autka z pdf można wlewać wszystkie oleje spełniające odpowiednie normy Fiatowskie i światowe.Musi to być olej do diesla 5W/40 z niską zawartością popiołów .Ja stosuje Castrol Magnatec Diesel 5W/40 C3 i jestem bardzo zadowolony.....
Po co przepłacać
.Najważniejsze dla odpowiedniej eksploatacji PDF,EGR,i wtryskiwaczy jest używanie odpowiedniego oleju silnikowego, tankowanie paliw odpowiedniej jakości czyli paliw premium...
użytkuje crome 3 lata ,mój mechanik leje olej spełniający specyfikacje ,ale 5W30 do silników z DPF-em
Nie mam kontrolki i musze pilnować spalania aby nie przerwać procesu regeneracji filtra ,no i paliwo tylko z SHELA
A kolega prawdo podobnie miał wlany kiepski olej + tankowane kiepskie paliwo i zalepił filtr :confused:
Wcześniej w Mondeo V6 jeździłem na Castrolu. Następnym razem do Cromy też Magnateca wleję. Dzięki :)
Kontrolke z wykrzyknikiem (dzialanie opisane na gorze) ma kazdy. Innej nie bylo. Zwyczajnie nie doprowadziles do stanu, w ktorym bylo konieczne jej zapalenie (ja tez nie). Nie zapchalem nigdy dpf. Nie wyczuwam tez (jeszcze) kiedy sie wypala... Co do olejow - Selenia u mnie odpadla w kazym Fiacie po gwarancji.
Pzdr.
Z paliwami pemium nie jest tak wesolo. Jesli maja za duzo dodatkow - ich spalanie powoduje szybsze zapychanie. Wystarczy dobre paliwo. Wyjatkiem jest Shell, ktory ma syntetycznego diesla uzyskiwanego z gazu ziemnego. Jest jednak bardzo drogi. Zwykle paliwo z Shell jest zupelnie bezpieczne.
Pzdr
Jestem w fazie sprawdzania (rok) paliwa Shell podobno wydziela sie mniej popiołów przy spalaniu co wpływa korzystniej na EGR i DPF.
Opinie kierowców . Przedtem lalem tylko na BP (2, 5 roku ) i coś musi być bo teraz nie mogę wylapac kiedy mi się wypala DPF i EGR też mniej sadzy.
Leje Shella do wszyskich swoich aut (diesel i benzyna) mniej wiecej od 2007 i nigdy nie mialem klopotow. Nie leje V-Power (droga).
Pzdr
i NiGDY nie zauwazyłem procesu wypalania...
Może nie masz DPFa :lol:
Czy na pokładzie jest admin i reaguje na chamstwo?
Kolega bodziu dostał ostrzeżenie a posty poleciały do kosza.
Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2
Jak nie jak tak mam ,przy paliwie z BP wypalanie średnio miałem po 550-700 km .A teraz są dłuższe przebiegi między wypalaniem ,musze podłączyć pod kompa i sprawdzić wartości.
Witam !
Przejechałem Cromą ponad 2000 km od kupna około dwa miesiące.Mam DPF i żadne błędy ani kontrolki o wypalaniu się nie pojawiały.Faktem jest że 70 % przebiegu poza miastem.Nie mam potrzeby korzystania z Cromy w mieście.Chwilowe spalanie czasami jest wyższe ,ale czy wtedy mam nie kończyć jazdy bo DPF się wypala.Pozdrawiam Arasa i pozostałych.(Aras na razie jestem zadowolony z kolektora z problemem który Ci opisywałem daję sobie radę.Jabolq zasugerował Egr,jescze raz go wyczyściłem,ale jak w niego dmuchnę z jednej strony to trochę przepuszcza więc może będzie trzeba go wymienić)
Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy ;)
Mi się wypalał około 2 tyg. temu. Pierw zauważyłem że spalanie podskoczyło. Po jakimś czasie zaświeciła się kontrolka z trójkątem i wykrzyknikiem oraz komunikat na desce. 15 minut stałej jazdy na dłuższych odcinkach i wszystko wróciło do normy ;)
Czyli zgodnie z instrukcją. Więc zanim się DPF zawali sadzą (w przypadku przewagi jazdy miejskiej) da ostatnią szansę "świadomego" wypalenia.
pzdr
Czyli zgodnie z instrukcją. Więc zanim się DPF zawali sadzą (w przypadku przewagi jazdy miejskiej) da ostatnią szansę "świadomego" wypalenia.
pzdr
Jest dokładnie jak napisał kolega powyżej. Trzeba tylko się zorientować, że chodzi o dpf. W mojej wersji 2.4 w takiej alarmowej sytuacji zaświeca mi się specjalna kontrolka, a właściwie to piktogram. Na szczęście dotąd widziałem to tylko raz. Filtr wypala mi się co 270-360 km przy jeździe mieszanej. Często, prawda? Może po prostu nie zauważacie że się wam wypala dpf bo nie zwracacie na to uwagi podczas jazdy, zaabsorbowani czymś innym? Od czasu tego ostrzegawczego piktogramu zawsze jeżdżę z komputerem ustawionym na chwilowe spalanie, i widzę, co się dzieje. Chętnie posłucham jak to wygląda u innych użytkowników silnika 2.4. Mam wrażenie, że zapewne kiepski stan kolektora ssącego po 5 latach eksploatacji może też wpływać na częstotliwość wypaleń filtra dpf.
U mnie wypala się z podobną częstotliwością. Często, ale może ten typ tak ma? Głównie jazda miejska. Jeżdżę z chwilowym i staram się nie dopuścić przerwania procesu wypalania. Kontrolki jeszcze nie widziałem.
Pewnie po jakimś czasie nauczę się wychwytywać ten moment patrząc na spalanie, czy inne objawy. Mój średnio wypala co ok. 500 km.
Co ciekawe eLearn podaje, że wypalanie następuje w każdych warunkach pracy silnika, sama jazda nie jest więc konieczna. Wystarczy więc nie wyłączać silnika.
pzdr
To jest ten moment :) Spalanie kosmos :)
http://www.youtube.com/watch?v=wyBPrcri_ao
9 min z taka prędkością i po sprawie :)
No tak - dosć wyraźnie widać wzrost spalania.
pzdr
U mnie DPF wypalał się średnio co 200km według wskazań komputera i Marcin z Cinsoftu polecił wycięcie filtra. Korzyści są takie, że przybyło 14 KM i 30 Nm ponieważ filtr nie odprowadzał odpowiednio spalin przez jego zużycie, a dodatkowo spalanie znacząco spadło.
U mnie wypala się co 700-800 km. Podłączalem do komputera i pokazuje podobne przebiegu do zaobserwowanych po podwyższkolnym spalaniu. Jeżdżę głównie po mieście, dwa razy w miesiącu dłuższą tracą po ok 300 km i zawsze wtedy się wypala. Ok 10 minut mam zwiększone spalanie o jakieś 5 l.
U mnie DPF wypalał się średnio co 200km według wskazań komputera i Marcin z Cinsoftu polecił wycięcie filtra. Korzyści są takie, że przybyło 14 KM i 30 Nm ponieważ filtr nie odprowadzał odpowiednio spalin przez jego zużycie, a dodatkowo spalanie znacząco spadło.
Kopci coś po wycięciu?
Od kilku dni jeździłem z włączonym chwilowym spalaniem. Dopala mi się co ok. 580 km, kiedy przejechałem kolejne 500 właczyła mi się czujność :-)
Dzisiaj zaobserwowałem wzrost spalania w mieście (znaczny: 17-20 l/100 km). Silnik głośniej pracował. Jechałem w centrum miasta, dużo stania na skrzyżowaniach, większość odcinków z prędkością 30-40 km/h, max 50 km/h.
Po 10 minutach wszystko wrociło do normy. Przyjechałem do domu i podłączyłem laptop. Wszystko się zgadza. DPF wypalony 10 km wcześniej. Czyli wszystko zgodnie z prawdą. Wypala się niezależnie od obrotów i prędkości . Nie trzeba jechać w trasę by się wypalił, wyastarczy mieć uruchomiony silnik.
Podejrzewam, że gdybym przerwał wypalanie kilka razy, pojawiłby się komunikat na wyświetlaczu i trójkącik z wykrzyknikiem.
pzdr
Wypala się niezależnie od obrotów i prędkości . Nie trzeba jechać w trasę by się wypalił, wyastarczy mieć uruchomiony silnik.
Dokładnie tak jest. To katowanie auta w trasie z trzema tysiącami obrotów to jest bezmyślnie powielany mit :)
Tak bylo w VW. By wypalic DPF trzeba bylo grzac :-) Pewnie stad przenioslo sie na Fiata. Ale to inna konstrukcja.
Pzdr
W związku z tym, że mam auto z dość mocnym softem to jak wciskam pedał do końca ( z kick downem) to przykopci. Ale przy normalnej jeździe nie.
Mnie się wydaje , że wypala się też co ok 500-600 km, wtedy zamiast 2.0 L pokazuje minimum 4 z hakiem... ( oczywiście chodzi mi o jazdę bez gazu) także myślę. że wszystko tak jak powinno. Padł tu temat oleju ja też zalałem motulem X-clean. Czy w związku z DPF coś jeszcze jest istotne? Może to głupie pytanie ale to pierwszy mój samochód z tym ustrojstwem.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.