PDA

Zobacz pełną wersję : Error cli Brava 1.9 jtd diagnostyka klimatyzacji



darekedaros
10-05-2013, 03:40
A więc tak wszystko ładnie i pięknie działa oprócz klimatyzacji. Pojawia mi się błąd "error cli". Czujnik temperatury zewnętrznej jest sprawny, dosyć często go wciskałem i zawsze pokazywał poprawną temperaturę. Była sprawdzana sprężarka, ciśnienie w układzie i potencjometr przy silniku od klapki nawiewu zimno/ciepło. Jedyne nieprawidłowości jakie zauważyłem to, że potencjometr działa w zakrecie od 1.3 K Oma do 3.8 K Oma, a z tego co wyczytałem w Internecie powinien działać w zakresach od 0,7 do 3,5 ale działa w miarę płynnie przeczyściłem go i nadal to samo. Co ciekawe nie mogę zrobić diagnostyki klimatyzacji. Robiłem jak w tym opisie:
"Sprawdzenie błędów:
- wyłącz zapłon
- pokrętło temp. daj na maxa
- pokrętło kierunku nawiewu daj na MAX DEF
- pokrętło mocy nawiewu daj na 0
- włącz zapłon
- w ciągu 10 sek. pokrętło mocy nawiewu ustaw kolejno na 0 , AUTO , 0 , AUTO , 0 , AUTO
- kod błędu powinien się wyświetlić
- kolejne kody błędu wyświetlą się po 3 sekundach
- po ostatnim kodzie błędu wyświetli się przebieg"
Niestety nic mi nie pokazało oprócz "error cli".
Czy coś mogę robić źle?
Próbowałem zresetować ten błąd poprzez odłączenie akumulatora i przekręcenie zapłonu na 30 sekund niestety błąd pojawił się ponownie.

byrrt
10-05-2013, 08:11
W aso mogą podpiąć się do klimy kompem - może coś więcej powiedzą..

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

miszko
10-05-2013, 09:01
Najszybciej to na diagnostykę. A sprężarka chociaż na chwile próbuje się włączyć? Możesz z ciekawości spiąć sprężarkę na krótko i zobaczyć czy przewody robią się zimne. To powie coś o tym, czy jest w układzie czynnik. Bo jak jest go mało to preostat nie pozwoli włączyć układu. Sprawdzałeś może też przekaźnik od sprężarki?

Krystian_00
10-05-2013, 16:12
Powiem szczerze, że czekam kiedy ten problem się rozwiąże, ponieważ ten błąd error CLI to chyba temat TABU ;] Też od czasu do czasu mi się ten błąd pojawia, przez ten czas nie działa ustawienia klimatyzacji na AUTO oraz przeważnie leci ciepłe powietrze z nawiewów. Błąd sam przechodzi, więc też jestem ciekaw co jest jego przyczyną. W moim przypadku odpada na pewno ilość czynnika w klimatyzacji. Z tego co pamiętam, kod błędu był 00 czy coś takiego, co nic nie oznaczało.

miszko
10-05-2013, 16:46
W Temprach jak ten błąd się pojawiał to najczęściej oznaczał uszkodzenie któregoś z czujników. Są czujniki w środku też (ten z wiatraczkiem) i ten na zewnątrz. By było trzeba określić który z nich, ale to najszybciej by pewnie diagnostyka powiedziała.

lukq
10-05-2013, 18:29
Sprawdź czujnik wewnątrz, po środku włączników klimatyzacji.
Opis dokładny masz.
Autodiagnostyka klimatyzacji w Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/77)

darekedaros
11-05-2013, 01:56
Najszybciej to na diagnostykę. A sprężarka chociaż na chwile próbuje się włączyć? Możesz z ciekawości spiąć sprężarkę na krótko i zobaczyć czy przewody robią się zimne. To powie coś o tym, czy jest w układzie czynnik. Bo jak jest go mało to preostat nie pozwoli włączyć układu. Sprawdzałeś może też przekaźnik od sprężarki?

Spręż♀arkę podłączaliśmy na krótko i działa, a nawet chłodzi. Niestety przekaźnika nie mogę zlokalizować. Jedynie wiem, że to któryś z przodu akumulatora. Przed akumulatorem jest jedno gniazdo na przekaźnik bez przekaźnika...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Sprawdź czujnik wewnątrz, po środku włączników klimatyzacji.
Opis dokładny masz.
Autodiagnostyka klimatyzacji w Bravo Brava Marea - Downloads - Fiat Klub Polska (http://fiatklubpolska.pl/download/plik/77)

Robiłem tą autodiagnostykę klimatyzacji niestety nic mi nie pokazało żadnego błędu... Po prostu wyświetla error cli. Chyba trzeba wybrać się do elektryka :P

W samochodzie padł kompresor (zatarł się) ale wstawiłem drugi sprawny czy tam jest jakiś bezpiecznik , który mógł odciąć sprężarkę?

lukq
11-05-2013, 08:55
Przekaźnik jest przy akumulatorze jak piszesz. Ściągnij sobie workshop manual marea i tam jest to wszystko bardzo fajnie opisane.

Taplniete w notatniku drugiej generacji

QBOSS
14-05-2013, 13:16
Najczęstszą przyczyną błędu klimy jest albo zacinający sie silniczek klapki nawiewów - albo błąd czujnika - po pierwsze sprawdź czy błąd wyskakuje jak kręcisz pokrętłem temperatury - ustaw na minim a potem na max - jeśli słyszysz charakterystyczne pukanie pod kierownicą i przy tym wywali ci błąd to musisz wyjąć owy silniczek i go przesmarować

Wygląda tak i jest przykręcony do nagrzewnicy 3 śrubami
9022
9023

A tak po rozebraniu - warto też przeczyścić styki w wtyczce jak i w samym mechanizmie z silniczkiem
9024

Przy okazji warto sprawdzić też czujnik w konsoli środkowej oraz wszystkie wtyczki - czujnik jest pomiędzy przyciskami obiegu zamkniętego a klimą - jest tam też silnik z wiatraczkiem który ma za zadanie zasysać powietrze z wewnątrz kabiny wprost na czujnik - lubi się zasyfić przez co wywala błąd

Krystian_00
14-05-2013, 20:50
No i w końcu rzeczowa odpowiedź. Jak mi wywali znowu ten błąd to już wiem gdzie szukać przyczyny, podejrzewam, że to ten silniczek klapki nawiewów, ponieważ jak mi ten błąd wyskakuje coś zaczyna jakby pstrykać jak przekręcę kluczyk do połowy. Dzięki wielkie ;]

darekedaros
18-05-2013, 01:30
Najczęstszą przyczyną błędu klimy jest albo zacinający sie silniczek klapki nawiewów - albo błąd czujnika - po pierwsze sprawdź czy błąd wyskakuje jak kręcisz pokrętłem temperatury - ustaw na minim a potem na max - jeśli słyszysz charakterystyczne pukanie pod kierownicą i przy tym wywali ci błąd to musisz wyjąć owy silniczek i go przesmarować

Wygląda tak i jest przykręcony do nagrzewnicy 3 śrubami
9022
9023

A tak po rozebraniu - warto też przeczyścić styki w wtyczce jak i w samym mechanizmie z silniczkiem
9024

Przy okazji warto sprawdzić też czujnik w konsoli środkowej oraz wszystkie wtyczki - czujnik jest pomiędzy przyciskami obiegu zamkniętego a klimą - jest tam też silnik z wiatraczkiem który ma za zadanie zasysać powietrze z wewnątrz kabiny wprost na czujnik - lubi się zasyfić przez co wywala błąd

A więc tak czujnik temperatury wewnętrzny był zasyfiony ale przedmuchałem go sprężarką i dalej ten sam błąd. Zauważyłem, że ten czujnik działa poprawnie ponieważ jak go trzymam palcami to dmuchawa zwiększa obroty próbując obniżyć temperaturę wewnątrz do 18 stopni. Zauważyłem problem zupełnie gdzie indziej. Czy może ktoś wie gdzie jest czujnik położenia kierunku nadmuchu? Po przełączeniu na max def nie włącza mi podgrzewania tylnej szyby itd. i dlatego mi nie pokazuje kodu błędu... Bardzo możliwe że tam jest kolejny potencjometr ale ten na bank jest uszkodozny, bo dosłownie wariuje.

markshall
18-05-2013, 13:22
Czy może ktoś wie gdzie jest czujnik położenia kierunku nadmuchu?
Co masz na myśli? Bo nic takiego nie kojarze. Jeśli chodzi o maxdef to nie ma potencjometrów, gałka manualnie steruje klapami ale jest mały wyłącznik który wykrywa maxdef i powinien załączyć szybę ogrzewaną, klime, recyrkulacje i obroty went na full. Ten wyłącznik jest gdzieś przy gałce, pod panelem frontowym.

darekedaros
18-05-2013, 22:16
Co masz na myśli? Bo nic takiego nie kojarze. Jeśli chodzi o maxdef to nie ma potencjometrów, gałka manualnie steruje klapami ale jest mały wyłącznik który wykrywa maxdef i powinien załączyć szybę ogrzewaną, klime, recyrkulacje i obroty went na full. Ten wyłącznik jest gdzieś przy gałce, pod panelem frontowym.

Niestety nie ma go tam. Sprawdzałem.

byrrt
19-05-2013, 09:28
Niestety nie ma go tam. Sprawdzałem.

Ale jak nie masz? Ktoś go wymontował?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

darekedaros
26-05-2013, 19:43
Ale jak nie masz? Ktoś go wymontował?

Wysyłane z mojego GT-S5830 za pomocą Tapatalk 2

Nie mam pojęcia czy ktoś wymontował ten czujnik czy nie. Po prostu rozebrałem cały przód i nie widze żadnego czujnika przy tej gałce.9237

markshall
26-05-2013, 23:05
Jeśli szukasz go tu gdzie dałeś zdjęcie to się nie dziwie że nie możesz znaleźć... czujnik (wyłącznik) powinien być przy gałce kierunku nadmuchu pod przednim panelem.

byrrt
26-05-2013, 23:53
Tak jak markshall napisał - czujnik (zdaje się z taką roleczką) jest od strony gałek ;)

darekedaros
26-05-2013, 23:54
No i wkońcu się udało odczytać kod !!!!!!!!! :o) Okazało się że włącznik max def wpadł do środka tapicerki. Kod błedu to 54 co to oznacza?
Z tego co wyczytałem to kod 54 oznacza: "54 - sensor temperatury parownika AC - obwód otwarty"

Zielony
26-05-2013, 23:58
Kody błędów:
12 - sensor temperatury nagrzewnicy - zwarcie do masy
14 - sensor temperatury nagrzewnicy - obwód otwarty
32 - sensor temperatury zewnętrznej - zwarcie do masy
34 - sensor temperatury zewnętrznej - obwód otwarty
42 - sensor temperatury wewnętrznej - zwarcie do masy
44 - sensor temperatury wewnętrznej - obwód otwarty
52 - sensor temperatury parownika AC - zwarcie do masy
54 - sensor temperatury parownika AC - obwód otwarty
65 - silniczek funkcji nagrzewnicy
82 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
84 - potencjometr klapki nagrzewnicy AC - obwód otwarty
92 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - zwarcie do masy
94 - przełącznik wentylatora nagrzewnicy AC - obwód otwarty
B2 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - zwarcie do masy
B4 - potencjometr silniczka funkcji nagrzewnicy - obwód otwarty
D5 - silnik wentylatora nagrzewnicy AC
E2 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do masy
E3 - centralka AC - napięcie 5V - zwarcie do zasilania

byrrt
27-05-2013, 00:00
No i przynajmniej wiesz gdzie szukać problemu ;)

darekedaros
27-05-2013, 00:02
Tylko gdzie ten sensor temperatury parownika jest? Pewnie trzeba grzebać jeszcze głębiej..

Zielony
27-05-2013, 00:05
Czujnik przymocowany jest do parownika i zapobiega jego zamarznięciu.Musisz wypruć wszystko na zewnątrz żeby się do niego dobrać.Ewentualnie może być problem we wtyczce od owego czujnika.

darekedaros
27-05-2013, 00:33
Czujnik przymocowany jest do parownika i zapobiega jego zamarznięciu.Musisz wypruć wszystko na zewnątrz żeby się do niego dobrać.Ewentualnie może być problem we wtyczce od owego czujnika.

A ta wtyczka gdzie może być?

darekedaros
27-05-2013, 03:04
Udało mi się zlokalizować wtyczkę z czujnika i z sterownika klimatyzacji :) ktoś wstawił nowy czujnik i nie pasowała wtyczka to jej po prostu nie podłączył i error cli już nie ma :) Błędów nie ma ale sprężarka nie startuje może dlatego, że jest 11 stopni? Próbowałem włączać max def ale brak napięcia na przekaźniku sprężarki.

byrrt
27-05-2013, 08:16
11 stopni to powinna już się bujnąć (startuje od 6ciu).. Tyle że może nie być czynnika np.

darekedaros
27-05-2013, 10:30
11 stopni to powinna już się bujnąć (startuje od 6ciu).. Tyle że może nie być czynnika np.

Wszystko jasne.. brak czynnika. Był napełniany około miesiąca temu, a teraz nie ma nic. Dziwna sprawa przed napełnieniem sprawdzaliśmy szczeloność.

adrian23.u
27-05-2013, 14:19
ostatnio też nabijałem klimę i sprawdzana była pod wysokim ciśnieniem i nie spadało czyli niby okej, nabiliśmy do pełna bo była pusta więc 160 zł. ale popsikane zostało specjalnym preparatem który pod ultrafioletem pokazuje nieszczelności i po paru dniach jazdy z klimą wróciłem i okazało się że jest mała nieszczelność na uszczelce. tego nie wykryło badanie sprawdzanie ciśnieniem. trzeba było wymienić uszczelkę, niestety u mnie koszt 100 zł aż gdyż śruba była zapieczona co wiąże się z wyciąganiem chłodnicy. Sprawdź jeszcze raz szczelność w ten sposób :)

byrrt
27-05-2013, 14:19
Dziwna sprawa przed napełnieniem sprawdzaliśmy szczeloność.
Sprawdzanie szczelności klimy takie banalnie nie jest..

darekedaros
06-06-2013, 23:15
Byłem dzisiaj u specjalisty od klimatyzacji. Nabił azotem do 10 barów i nie było wycieków, więc zrobił próżnię i chciał nabić czynnik z kolorem niestety problem jest z nabiciem czynnika. Kreski na manometrze idą raz w jedną stronę, raz w drugą. Powiedział, że prawdopobnie jest coś przypchane, najszybciej jakiś filtr "osuszacz". Pytanie gdzie ten filtr? Czy to co powiedział w ogóle ma jakiś sens? A może tam jest jakiś elektrozawór, który zamyka i otwiera?

markshall
07-06-2013, 00:17
Elektrozaworów żadnych tam nie ma, może być to wina osuszacza. Znajduje się po lewej stronie pod zderzakiem, dostęp raczej tylko od dołu, ew jak wymontujesz akumulator razem z podstawą to może da rade. Koszt nowego ~50 zł, używanego nie ma sensu kupować bo będzie na bank niesprawny. Też myślę, że może to być taka przyczyna.

darekedaros
07-06-2013, 00:39
Osuszacz zamówiłem na allegro nowy z dostawą 45 zł :) Po niedzieli dojdzie. A co z olejem w układzie? Trzeba go dolewać?

markshall
07-06-2013, 14:13
A co z olejem w układzie? Trzeba go dolewać?
Spec od nabijania klimy powinien to ogarnąć przy napełnianiu układu.

Krystian_00
28-06-2013, 10:28
Odkąd kupiłem samochód (jakieś 2 lata ponad) wyświetla mi się ERROR CLI, nie działa mi wtedy opcja nawiewu AUTO oraz leci mi z nawiewów cały czas ciepłe powietrze. Klimatyzacja jest szczelna, nabita, temperatura zewnętrzna jest pokazywana prawidłowo ale czujnik mam schowany w tym trójkącie przy lusterku wewnątrz samochodu (prawdopodobnie ktoś kiedyś urwał lusterko), czujnik temperatury wewnętrznej (ten wiatraczek pomiędzy przyciskami obiegu zamkniętego oraz klimatyzacji) się kręci (dodatkowo przedmuchałem go kompresorem), silniczek klapki nawiewów wyjąłem i przeczyściłem, wygląda, że jest w dobrym stanie i działa. Po diagnostyce klimatyzacji (ręcznej) wyskakuje mi ERROR 00 więc nic to nie mówi.

Ma ktoś jeszcze jakiś pomysł czym jest spowodowany ten błąd? Bo przy upałach jak mi leci z nawiewów takie gorące powietrze to nie ukrywam, że jest nieprzyjemnie :)

lukq
28-06-2013, 17:03
No to źle że we wewnątrz masz. Powinno być na zewnątrz

Krystian_00
29-06-2013, 20:24
Ktoś widocznie urwał kiedyś lusterko i teraz jest takie wykonanie , że nie ma miejsca na czujnik temperatury zewnętrznej. Ale pokazuje dobrą temperaturę. Czy to by mogło być przyczyna błędu?

lukq
29-06-2013, 22:58
Jesli pokazuje ok to ew. Może tak pozostac. Przeprowadzić mozna by jeszcze autodiagnoze klimy. Jak to wykonać w dIale download.

Krystian_00
30-06-2013, 12:55
Jeśli chodzi o autodiagnoze klimy to tak jak pisałem kilka postów wyżej, error 00 więc nic to nie mówi :/ brakuje mi już pomysłów co może być przyczyna.

wojtek918
12-03-2014, 08:42
Witam

Mam problem z error cli. Po autodiagnostyce wyskoczył jedynie błąd 00. Teraz codziennie gdzy jadę rano do roboty to po przejechaniu kilku kilometrów wyskakuję mi error cli, wtedy grzeje na maxa chodź pokretlo od temperarury ustawione jest na 20 stopni. Ten silniczek co steruje klapką ciepło/zimno chodzi tak jakby się przycinał tzn tak skacze nie ma płynnej pracy. Temperature zewnetrzną pokazuję prawidłowo, czujnik temperatury wewnetrznej przedmuchałem kompresorem. Czynnika nie nabijałem nigdy tzn. od 5 lat gdy mam to auto. Poradźcie co może byc nie tak?

tomx123
12-03-2014, 19:05
Miałem tak samo i winny okazał się sterownik klap. Co do tego, że nie chodzi płynnie to tak ma być. Po wymianie wszystko OK i nie wyskakuje już u mnie error cli :)

wojtek918
16-03-2014, 18:55
Masz na myśli ten silniczek który ustawia ciepło/zimno nadmuchu?????

tomx123
16-03-2014, 19:42
Tak, ten, który zarządza położeniem klap.

lukq
16-03-2014, 19:59
Zobacz co dzieje się jak wcisniesz guzik od wskazania temp. Zewnętrznej

wojtek918
17-03-2014, 09:45
temperature zewnetrzna zawsze pokazuje dobrze

COMP252
03-10-2018, 22:36
mimo, że temat stary ale na pewno aktualny u wielu. Autodiagnoza jak wiem nie zawsze działa nie wiem dlaczego ale zawsze zostaje podłączenie pod komputer sterownik AC z reguły złącze w BBM znajduje się koło schowka tam gdzie do AIRBAG i wszystkiego można się dowiedzieć a zwłaszcza po tylu latach od produkcji tych modelów występuje kilka problemów ze sterowaniem klimatyzacji.