PDA

Zobacz pełną wersję : seicento 1.2 16v z bravy nie odpala



chodek
08-03-2013, 19:42
Witam mam problem z samochodem- seicento z przeszepionym 1.2 16v z bravy. Od jakiegoś czasu miał problemy z odpaleniem- odpalał za x-razem, potrafił zgasnąć po ruszeniu, przy zmianie na 3 bieg mulił całkowicie, objawy się pogarszały aż padł całkowicie i nie chce odpalić. Zdażało się że chodził, stuknąłem coś w okolicach silnika krokowego, wiązki(lewa strona komory silnikowej( i padał. Paliwo na pewno jest- pompa działa, słychać "chrobotanie" z okolic silnika krokowego- co prawda cewki świec i przewodów jeszcze nie sprawdzałem, ale podejrzewam "coś" co znajduje się w okolicach krokowca- są tam jeszcze jakieś inne czujniki które po ruszeniu mogły spowodować zgaśnięcie samochodu? Czy w przypadku padniętego silnika krokowego powinien zapalić przy gazie wciśniętym w podłodze? (u mnie to nie pomaga) Proszę o pomoc, może ktoś miał podobne objawy.

markshall
08-03-2013, 19:50
A przeszczepioną masz też marchewe? Świeci? Sam "silnik krokowy" nie powinien uniemożliwić rozruchu -> gaz w podłogę by pomógł, ale jest on zintegrowany z czujnikiem położenia przepustnicy i bez tego czujnika wątpię żebyś odpalił auto ;/

nike166
08-03-2013, 19:52
Ciężko cokolwiek powiedzieć bez podłączenia pod kompa. Może czujnik wału, cewka, wiele może być powodów. Podłączysz pod kompa i będzie wszystko czarno na białym.

chodek
08-03-2013, 20:00
Kabel już mam, będę podłączał, pod komputer-czy darmowa wersja fiatecuscan pozwoli mi na diagnozę, czy uzywać czegoś innego? marchewkę mam- gaśnie po przekręceniu kluczyka, zaintrygowało mnie to że potrafił zgasnąć gdy uderzyłem gdzieś w okolicach krokowca- może czujnik położenia przepustnicy jest w takim położeniu, że np wysyła nieprawidłowe sygnały do komputera?

markshall
08-03-2013, 20:07
Darmową wersją sprawdzisz co potrzeba (a zawsze możesz "zdobyć" pełną wersję ;) -> podłączaj się pod kompa i pisz co tam piszczy a będziemy myśleć.

chodek
10-03-2013, 14:02
Witam, udało mi się podłączyć pod komputer, błedów była cała masa- po usunięciu starych te pojawiają się cały czas:

P0443- EVAP Circuit- odpowietrzanie paliwa chyba nie ma za dużego wpływu na samochód
P0480 - COOLING FAN- mam urwane przewody wentylatora

no i najbardziej niepokojące błędy:

P0201 injecion cylinder 1 (niski sygnał)
P0202 injecion cylinder 2 (niski sygnał)
P0203 injecion cylinder 3 (niski sygnał)
P0204 injecion cylinder 4 (niski sygnał)
Z czego moga wynikać błędy wtryskiwaczy? Czy np przez słaby akumulator który daje za niskie napięcie ?

markshall
10-03-2013, 15:41
Wygląda na to że alby wtryski padły (wszystkie 4 naraz? ) albo prąd do nich nie dochodzi. Ja bym wziął omomierz i schemat w rękę i zaczął sprawdzać najpierw wtryski później instalacje.