Zobacz pełną wersję : Fiat Palio Weekend by turek86
Dla potomnych, którzy będą próbować odkręcić te śruby od gum stabilizatora - nie ma szans bez ukręcenia :D Zestaw do wykręcania urwanych śrub już zamówiony, zobaczymy czy da radę.
10081
Maciek R4
16-07-2013, 00:03
eee...no co Ty...u mnie lekko jak "noż w masło" się odkręcały i nic nie urwałem...ciężej było to złożyć, ale się udało :)
a zestaw - nie potrzebny...trzeba było przewiercić pozostałość większym wiertłem i na śrubę z nakrętką to zrobić ;)
Nie mam miejsca żeby wiercić wiertarką :mad: I najlepsze, że z obu stron mam to samo.
Tego nie wykręcisz skoro śrube ukręciłeś poza tym do tego i tak trzeba by wiercić ;-)
marcin.b2508
16-07-2013, 20:25
trzeba usunąć tą starą urwaną śrubę razem z tą przyspawaną nakrętką i skręcić to na nową śrubę + nakętka.
bierzesz przecinak i nawalasz tu 10094aż odpadnie. jak nie dasz rady to wymontuj cały wahacz i wytnij to. ewentualnie trzecia opcja wymień całą tuleje10095
A w jaki sposób montuje się wahacz w tę tuleję? Trzeba na prasie czy jak?
marcin.b2508
17-07-2013, 00:00
na prasie można spróbować ale raczej ciężko go ustawić. najłatwiej to złapać wahacz w imadle przyłożyć tuleję i użyć specjalnego przyrządu przeznaczonego do tego celu, który to nazywa się IMPULSATOR KINETYCZNY
Młotek (http://nonsensopedia.wikia.com/wiki/M%C5%82otek)
Maciek R4
17-07-2013, 00:40
Nie mam miejsca żeby wiercić wiertarką
szkoda, że Chojnice tak daleko...z chęcią bym pomógł, bo kanał mam...a do tego ,lubię dłubać przy autach :)
a jak robisz na ziemi - podnieś auto, zabezpiecz i nawet dziurę wykop na wiertarkę...sam tak robiłem jak kanału nie było...
ja się za to boję, że jak przyjdzie mi wymieniać tuleje wahaczy, to się reszta śrub ukręci...to będzie dopiero dramat :badlos:
marcin.b2508
17-07-2013, 00:57
ja się za to boję, że jak przyjdzie mi wymieniać tuleje wahaczy, to się reszta śrub ukręci
raczej powinno się udać wykręcić. jakby ciężko szło to prawo lewo ewentualnie trochę podgrzać śrubę, ale raczej powinny iść przecież to nie japończyk ani koreańczyk.
Maciek R4
17-07-2013, 14:57
wiesz - śruby do błotników mam nowe,bo się wszystkie pourywały, a żadne coś jak WD-40 nie dawało zupełnie nic...a one nie są pod autem w okolicach koła...
W tym aucie większość śrub, które ruszałem się urwało, porażka! Żadne WD40 ani młotki nie pomagało.
spinacz_pc
17-07-2013, 16:54
Ja Kolego też wymieniałem wszystkie gumy w zawieszeniu. Wyciągnąłem wahacz na zewnątrz - moim zdaniem najszybciej. Ta wciskana została potraktowana "katówką" i założona nowa, a ta z drugiej strony poszła na prasę (20 zl).Nie każdą prasą podejdziesz, bo tam jest pod kątem, wtedy zostaje ruski klucz i imadło. Kompletny wahacz wsadziłem z powrotem do auta. U mnie na szczęście nie udało mi się urwać żadnej śruby. Poprzedni właściciel wymieniał gumy niespełna 5 lat wcześniej.
Takie coś jeszcze dziś autko otrzymało. Teraz jakby łatwiej oddychał :D
10108 10109
Dla tych, którzy negują takie dodatki do paliwa ... W moim przypadku już po 100km jest słychać, że silnik inaczej/ciszej chodzi. Kopa też troszkę dostał, ale nie nastawiajmy się, że od razu będzie przyrost kilku koni. Po prostu szybciej reaguje na wciśnięcie gazu. Kiedyś jeszcze używałem STP Formuły do wtryskiwaczy i również dało się odczuć małą zmianę, ale jeden z wtryskiwaczy u mnie chyba nie chodzi całkiem sprawnie, bo na 2,3 biegu przy gwałtownym przyspieszeniu nie ma siły żeby nie szarpnęło. Czuć też troszkę jakby niespalone paliwo no i na Pb obroty sobie lubią falować.
kamilo62
17-07-2013, 20:21
No wlasnie tez za mna chodzi odnosnie tej chlodnicy plyn. jego pozniej trzeba wylewac czy troche zlac plynu chlodniczego i dolac tego??do jazdy po miescie pewnie by sie nadawal...
To jest gotowy płyn do chłodnicy! A STP dolewasz do benzyny.
Dziwną sytuację dziś odnotowałem, uruchomiłem silnik, jak zwykle pierw 2000rpm i wraz ze wzrostem temperatury obroty spadły do 900rpm, ale odłączyłem czujnik położenia przepustnicy (podejrzewam, że jest uszkodzony bo obroty zawieszają się na 2000rpm lub po mocnym przygazowaniu na 100-200rpm) i nie zaświeciła się kontrolka wtrysku. Tak samo, gdy odłączyłem krokowy. Tak powinno być? I czy ktoś jest w stanie powiedzieć czemu jest takie wysokie ssanie? Bo już mnie to denerwuje jak wyje. Ma to pewnie związek z temperaturą, ale czujniki od temperatury wymienione i nadal to samo!
Auto od dziś jest w dziale "Sprzedam auto" ... Jak ktoś chętny to pisać lub dzwonić.
szkoda.. czemu sprzedajesz?
Szukam czegoś małego i jeszcze bardziej zrywnego :D
Żeby nie było, że temat zakończony ... To, że chcę sprzedać Palio nie znaczy, że nie grzebię przy nim :D Jak tylko będzie wolne biorę się wreszcie za gumy stabilizatora i ich zerwane śruby. Czujnik położenia przepustnicy też podmienię, bo obecny lubi zawisnąć na 2000rpm lub 200 rpm :D I takie tam fotki z dziś ...
10255 10256
CichyJerry
25-07-2013, 16:10
po co grzebać jak idzie i tak na sprzedarz
Po to żeby potencjalny kupujący nie zechciał obniżać ceny za stukanie w zawieszeniu. I tak te gumy u mnie leżą, więc żadna filozofia
CichyJerry
26-07-2013, 14:48
aaa no chyba że już miałeś kupione
Historyczny przebieg :D
10846
Ci się udało takie zdjęcie zrobić;-)
Chyba coś żaróweczkę szlak trafił :P
Chyba coś żaróweczkę szlak trafił
I to nie jedną :D nie chce mi się na razie grzebać przy tym. Przegub drugi się odezwał i trzeba wymienić, poza tym w planach wymiana/regeneracja parownika i wymiana filtra LPG. A zdjęcie udało się zrobić jak zajechałem pod dom :D
Auto jak na razie zostaje w rodzinie :D Czeka mnie wymiana tulei tylnego wahacza i planuję jak się za to zabrać. Jak to jest z odpięciem przewodu hamulcowego? Trzeba zatkać a po naprawie odpowietrzyć i dolać płyn?
Darksaience
18-09-2013, 21:50
Zgadza sie. Ktos juz na forum pokazywał fajny sposób na odpowietrzanie. Dolać zawsze coś ciut trzeba.
Wymieniłem drugi przegub, bo jak to bywa często po wymianie jednej strony odzywa się zaraz druga :mad: Pewnie mnie tu na forum zbesztacie, ale skoro auto mam zamiar sprzedać na wiosnę to wsadziłem coś niedrogiego. Czytałem, że na przegubach Kamoka ludzie robią po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, więc taki też kupiłem. Zobaczymy jak będzie się sprawował. Na razie poprawił się mocno komfort jazdy w ciasnych, miejskich uliczkach :D No i przy okazji wymiany zobaczyłem, że sworzeń wahacza ma luz ponad normę, więc pewnie oba pójdą jeszcze przed zimą do wymiany.
Mała relacja z wymiany tulei tylnego wahacza ... Ogólnie wszystkie śruby łatwo dały się odkręcić przy pomocy dobrych nasadek i przedłużki 0,5m długości. Nie odpinałem przewodu hamulcowego, bo było dość miejsca na manewrowanie wahaczem. Wszystko wyglądało podobnie jak w tym temacie:
Wahacz w mk1 - wymiana [Dzafa700] | Strona miłośników Fiata Punto (http://www.punto.org.pl/zrobtosam/model176czylimk1/42)
Różnice były takie, że stabilizator trzymają dwie śruby 13 i jedna 15, i nakrętka głównej śruby wahacza znajduje się od wewnątrz a nie jak w punto zaraz za plastikiem błotnika. U mnie też ta śruba była na klucz 24 a nakrętka na niej 22. Nie wiem czy to tak już było, czy ktoś przy tym już grzebał. Kilka fotek:
11609 11610
A tu łożysko, a raczej to co z niego zostało. Niech to będzie przestroga dla tych, którzy czekają z wymianą.
11611 11612 11613
Po wymianie koło jest prosto i auto prowadzi się bardzo ładnie. Nie pływa już po jezdni. Niestety zestawy naprawcze poniżej 100zł mają łożyska z plastikowymi wiankami, więc ciekawe ile wytrzymają. Trzeba być optymistą :D Oprócz tego wymieniłem też uszczelniacz półosi, bo strasznie olej leciał. Robota banalna jak puści nakrętka piasty.
No i elegancko zrobione.Nie bałeś się że ułamie Ci się przewód hamulcowy przy ruszaniu wahaczem :?:
A jeśli chodzi o koszyk,jeżeli jest plastikowy to łożysko pracuje ciszej,dlatego na przykład wszystkie łożyska wrzecionowe mają koszyczki ze specjalnych materiał z tworzyw.Koszyczek nie ma jako taki wpływu na trwałość łożyska,bo jego zadaniem jest tylko trzymać kulki,wałki,igiełki itp. w równych odległościach od siebie http://autokacik.pl/images/graemlins/skromny.gif
Generalnie jest duże pole manewru wahaczem, bo jest tam część elastycznego przewodu. Oczywiście trzeba bardzo uważać, ale mi się udało. Największym problemem okazało się wciśnięcie wahacza na swoje miejsce. Było bardzo ciasno i musiałem go wciskać dwoma lewarkami.
Jest ktoś w stanie powiedzieć mi, gdzie są wszystkie przewody podciśnienia w silniku 1.6? Wiem tylko o tych od listwy wtryskowej i od serwa.
Pewnie jest też od odsysania oparów paliwa z baku poprzez zawór EVAP..
Pewnie jest też od odsysania oparów paliwa z baku poprzez zawór EVAP..
Ja mam wywalony ten zawór, tak było jak kupiłem auto i nic z tym nie robiłem. Ten niebieski przewód mam po prostu zaślepiony. Pytałem o podciśnienie, bo obroty nagle bardzo zaczęły wzrastać. Okazało się, że falowanie i właśnie tak wysokie obroty to wina wiązki. Chwyciłem ją podczas pracy silnika na 2500rpm na jałowym, trochę poruszyłem i od razu spadły do 1000rpm. Wie ktoś jak sobie poradzić z tym żeby wszystko było sztywno?
CichyJerry
16-12-2013, 23:15
na jakimś drucie to zrób. i zepnji trytkami
To trzeba naprawić, a nie drutować :popupie:
Przejrzeć wiązkę, multimetr w dłoń, lutownica w drugą rękę, i doprowadzić do porządku puki wcześniej.
Wszystko fajnie, ale jak mam multimetrem sprawdzić przewody, skoro to raz działa, raz nie. Ogólnie podejrzewam przewody od krokowego, ale mogę się mylić ...
Powie mi ktoś czy da się skasować luz w maglownicy?
L_ukasz87
28-02-2014, 22:31
Hej,
Moze mi ktos powiedziec jak wymienic silowniki klapy i te bede dobre: ? Fiat Palio Siłowniki tylnej klapy (3959783701) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-palio-silowniki-tylnej-klapy-i3959783701.html)
Drugie pytanie czy ktos moze mi powiedziec jak wymienic lewa zarowke, podswietlajaca ikony swiatel i benzyne w baku na liczniku ?
Bede wdzieczny
Siłowniki z tego co pamiętam mają 570N a żarówkę wymienisz wyciągając panel z pokrętłem wysokości świateł.
L_ukasz87
28-02-2014, 23:11
a mozesz rzucic okiem na ta oferte co wkleilem czy sie nada ? dzieki wielkie
CichyJerry
28-02-2014, 23:51
nie lepiej jakis nowy ale zamiennik.. to chodzi tylko o siłe podoszenia
Nie widać na tej aukcji jaka wartość. Zapytaj sprzedawcę albo jeżeli potrzebujesz tylko jeden to ja mam gdzieś taki ... A wracając do tematu kasował ktoś ten luz na maglownicy?
Kolejny sezon powoli czas zacząć. Na pierwszy ogień zmiana koloru bębnów, bo poprzednie za bardzo się zlewały z nadwoziem :)
14038
Kiedyś kolegi ojciec miał taką HL'kę...mój miał Tipo, ahhh co to był za komfort jazdy w takim palio :) i jaki prestiż !
Ładny egzemplarz!
Ładny egzemplarz ... niestety rdzewieje :( Przednie nadkola, troszkę klapa i tylny zderzak. I ogólnie straszna jakość lakieru! Ale są też pozytywy.
Ogólnie progi i podwozie są ok. Tylko delikatnie zaczyna brać przy dziurach tam gdzie podkłada się ramię podnośnika. Zaskakująco dobrze trzyma się farba na felgach, które malowałem rok temu. Praktycznie powłoka jak nowa a renowacja kosztowała 20zł :D
Kolejny gadżet dla mojego Palio :)
14172
Poza tym na wymianę już czeka przegub i sworzeń wahacza. Dobra rada - jak pęknie osłona przegubu od razu ją wymieńcie! Ja tego nie zrobiłem i przegub wymieniony rok temu powiedział papa.
a ten gadzet to filtr gazu czy o co chodzi ?
kamilo62
17-04-2014, 21:11
Swieci sie jak psu jaj....w najciemniejsza pełnie ksiezyca :D
a ten gadzet to filtr gazu czy o co chodzi ?
Filtr gazu z elektrozaworem. Do tego nowa rurka miedziana od filtra do parownika.
a to nie miałęs takiego ? dla mnie to niezbedne ;) jeden elektrozawó przy butli i drugi w komorze silnika ;) zintegrowany z filtrem gazu - tylko ja bym go dałtak aby filtr był w dół - aby jakies osady zbierały sie na dnie obudowy :)a nie na grzybku elektrozaworu :)
Miałem takowy, ale i tak filtr był już do wymiany a ten trafił do mnie w dobrej cenie. Jest do góry nogami, bo wejście i wyjście są odwrotnie niż w poprzednim, ale to raczej nie powinno mieć większego znaczenia.
I kolejny secik na wiosnę :)
14335
hehe to raczej nei secik wiosenny tylko zwykłą naprawa ;P co innego jak bys zakładał sportowe spreżyny :P
Operacja powiodła się w 70% :mad: Oprócz pogody dokuczyła jedna ze śrub trzymających wahacz tam gdzie jest guma stabilizatora. Obraca się wkoło więc pewnie zerwał się gwint w podłodze. Będę musiał się tym zająć jak będę miał dostęp do kanału a tym czasem ...
Było tak:
14342
Goła półoś z uszczelniaczem INA, który zmieniałem jakiś czas temu
14343
A tu finał zabiegu
14344
I w aucie
14345 14346
Niedługo zabiorę się za drugą stronę i wtedy nowy olej do skrzyni i powinno być dobrze. Niestety prawa strona nie jest do zrobienia bez kanału. Osłona wewnętrznego przegubu jest za głęboko.
Jaki masz przebieg w aucie, że wymieniasz olej w skrzyni?:-)
Przebieg to mniej niż 195 000 km ale osłona była dziurawa i dużo oleju wyciekło.
ale osłona była dziurawa i dużo oleju wyciekło. NO chyba, że tak :)
CichyJerry
27-04-2014, 16:46
Jaki masz przebieg w aucie, że wymieniasz olej w skrzyni?:-)
to sie powinno robić czy zakupie auta :/
kamilo62
27-04-2014, 17:48
to sie powinno robić czy zakupie auta :/ kolejny sieje mity..
Producent zaleca aby nie wymieniac oleju w skrzyni wogole....A jesli juz zajdzie taka potrzeba to co 100 tys.km albo w przypadku jakichs wiekszych ubytkow albo robot..
Producent zaleca aby nie wymieniac oleju w skrzyni wogole....A jesli juz zajdzie taka potrzeba to co 100 tys.km albo w przypadku jakichs wiekszych ubytkow albo robot..
ale wymienić nigdy nie zaszkodzi...
w M32 (Croma) zaleca się wymianę co około 60 tysiecy
CichyJerry
27-04-2014, 20:00
kolejny sieje mity..
Producent zaleca aby nie wymieniac oleju w skrzyni wogole....A jesli juz zajdzie taka potrzeba to co 100 tys.km albo w przypadku jakichs wiekszych ubytkow albo robot..
no no najlepiej jeździć bez oleju. fiaty nie to ople gdzie się tylko dolewa :)
Trzeba, nie trzeba ... Ja jestem zmuszony to zrobić, bo wyje ze skrzyni.
Wymieniałem olej w skrzyni gdy auto miało jakieś 50 kkm. Trzeba, nie trzeba... koszt nieduży, a samopoczucie mam lepsze. Kto wie, może wydłużyłem tym żywotność skrzyni..jak dobiję do 120 kkm, to jeszcze raz zmienię, a co..
Instrukcja faktycznie nic nie mówi o wymianie oliwy w skrzyni, ale dużo innych durnot też podaje.. chociażby wymianę oliwy w silniku co 30 kkm lub co 2 lata... ja podziękuję za takie marketingowe gadanie, i wolę wymienić częściej.
Każdy robi jak uważa.
Jak zobaczyłem to co tam wypływa to raz, że czarne, dwa, że śmierdzi i do oleju nie podobne.
koszt nieduży, a samopoczucie mam lepsze
No właśnie :)
kamilo62
28-04-2014, 19:03
ja nie mialem na mysli napisanie ze wogole sie nie wymienia...Kazda ksiazka mowi jak chce..Tak jak wyzej wymienia sie jak brakuje albo cos...U mnie pisze ze olej co 60tys. jesli to selenia..w silniku...W skrzyni kazdy mowi ze co 100 tys. Zaleznie od jazdy...Zadna skrzynia nie lubi jazdy na wysokich obrotach przez dluzszy czas...tak jak np. U mnie 1400km po autostradzie..A w skrzyni biegow olej nie musi przypominac tego co w silniku....zloty...itp...
Czy jak wymienialiscie olej, w waszych skrzyniach, to czy na korku mieliście jakieś opiłki? Bo sam korek jest jakby magnesem, który łapie takie opiłki
Ostatnio u żony wymieniałem w Puncie i żadnych opiłków nie było
Z tym korkiem nie wiedziałem :)) - że się tak wtrącę do tematu ;)
CichyJerry
28-04-2014, 23:48
u mnie było kilka ale to takich drobniutkich..
Darksaience
29-04-2014, 02:03
Jeżeli na korku są opiłki to znaczy lecą synchronizatory
Ale synchronizatory są zrobione z mosiądzu,który nie jest przyciągany przez magnes http://autokacik.pl/images/graemlins/skromny.gif
Będę musiał to sprawdzić. Skrzynia aż wyje :D
no własnie - jak w oleju wdac drobinki mosiądzu czyli jest taki złotawy zielonkawy to znaczy ze coś w skrzyni sie za bardzo wytarło :)
Weekendowe robótki przy aucie zrealizowane w 80% :D Na początek nowe osłony przegubów i nowy olej w skrzyni.
14824
Potem sworzeń ...
14826
Kasowanie luzu maglownicy
14827
I na koniec zrobiłem wreszcie gumy stabilizatora. Musiałem przewiercić resztę zerwanej śruby i przykręciłem blachę na śrubę ze starego sworznia.
14828
Prowadzenie bardzo się poprawiło, jest sztywno. Dla tych, którzy też mają luz na maglownicy ... Wystarczy wyjąć zawleczkę, dokręcić nasadką 13 śrubę, ale delikatnie, bo łatwo można przedobrzyć, i z powrotem włożyć zawleczkę. 10 minut roboty.
Wyciągałeś półosie żeby wymienić gumy z uszczelniaczami,czy masz na to jakiś inny patent :?:
Wystarczy rozpiąć sworzeń z 3 dolnych śrub i odciągnąć mcpersona. Oczywiście po uprzednim rozpięciu osłony ze skrzyni. Niestety osłony prawej nie da się wymienić bez kanału. Jak przegub jest już na wierzchu to trzeba zdjąć zawleczkę szczypcami Segera, zsunąć krzyżak przegubu a samą osłonę da się przeciągnąć przez uszczelniacz bez jego zdejmowania.
jakie miałes objawy ze kasowałęs luz na maglu ?
Drgania kierownicy, luz podczas kręcenia kierownicą na postoju mniej więcej 2cm, ogólnie nie działało to tak jak powinno. W zasadzie było to tylko moje przypuszczenie, ale dobrze trafiłem. Śruba, którą kasuje się luz zanim ją dokręciłem lekko chodziła.
Kolejne prace, tym razem tylne łożysko, które mocno hałasowało
Na początek ściągamy koło i kapturek zakrywający śrubę piasty.
15121
Potem ściągamy bęben i odkręcamy śrubę kluczem 32.
15120
Wyciągamy piastę i podkładki (łatwo schodzi)
15119
Zakładamy podkładkę, nową piastę i drugą podkładkę, dokręcamy z wyczuciem nakrętkę i ładujemy dużo smaru łożyskowego.
15122
Na koniec zakładamy kapturek i tu uwaga. W mojej piaście był kapturek, który był za mały i założyłem stary, więc warto delikatnie ściągać przy demontażu. Potem tylko bęben i koło i mamy ciszę w aucie :D
15124
No i elegancko ale tam już pora chyba na wymianę hamulców ;-)
No lekko tam by się wypadało zainteresować czy te zaciski jeszcze w ogóle hamują :P
Jeszcze hamują, ale planuję wymianę za miesiąc!
karwoj25
16-06-2014, 22:32
ładujemy dużo smaru łożyskowego.
po co tam ten smar? ;)
dokręcamy z wyczuciem nakrętkę
nie tyle z wyczuciem, co naprawdę bardzo mocno :)
Smaru tyle, bo tak było fabrycznie. Po drugie na nowym łożysku nie było go za wiele ;-)
kamilo62
17-06-2014, 21:26
a po 3 nigdzie nie jest napisane ze ma byc tego malo.. W tvn samochod marzen pisze....ma byc wystarczajaca duzo by nie zatrzec..
Smaru na łożysko nigdy nie jest za dużo:-) najwyżej się wycisnie
W tvn samochod marzen
Mój ulubiony program :D I "Fani czterech kółek" :D
karwoj25
19-06-2014, 00:54
Wszystko co piszecie jest bardzo mądre, ale ja dalej zastanawiam się, po co tyle smaru kłaść do piasty, w której siedzi zamknięte fabrycznie łożysko. Ten smar i tak się tam nie dostanie. Po drugie takie łożysko jest bezobsługowe.
A po 3: http://www.schaeffler.com/remotemedien/media/_shared_media/08_media_library/01_publications/automotiveaftermarket/brochure_1/downloads_5/bro_fag_wheel_bearings_pc_pl_pl.pdf
Karwoj25 masz w zupełności rację.To nie maluch,gdzie łożysko było stożkowe na wałkach i w dodatku dwu częściowe.Tam smar to podstawa,a w łożyskach obecnie stosowany taki zabieg nie ma najmniejszego sensu.Łożyska mają szczelne osłony,przeważnie jest to dopisek 2RS i są fabrycznie nasmarowane.Wystarczy założyć i śmigać.
I kolejny babol ... Zacisk hamulca lewego nie do końca przyciska klocek do jarzma i jest za mała odległość między felgą a zaciskiem co owocuje stukaniem odważników na feldze o przednią część zacisku. Bicie jest czasem okrutne. Tak to wygląda:
15461 15462
Druga sprawa, że wymieniłem szczęki z tyłu z lewej strony. Wszystko wyczyściłem, samoregulator był zapieczony a teraz się ładnie obracał tak jak powinien. Już zakładając bęben było ciasno (samoregulator na maksa skręcony). Myślałem, że się ułoży, przejechałem ledwie ruszając parę kilometrów i dym i smród z bębna. Rozebrałem i dało się trochę kołem obracać, ale dalej duuuuże opory toczenia. Więc założyłem poprzednie szczęki, bo potrzebowałem auta popołudniu i tu zonk. Bęben i koło ładnie się kręcą, ale hamulce w aucie bardzo słabe a ręcznego nie ma wcale. Co jest? Przecież samoregulator powinien się od razu ustawić. Jak zgaszę auto to 3 razy wystarczy żeby pedał hamulca był maksymalnie twardy. Odpalam i miękki jak przedtem. Wiem, że działa podciśnienie itp, ale przecież ten samoregulator powinien się szybko ustawić do odpowiedniego momentu?
Samoregulator nie jest sterowany kompem,więc od razu się nie ustawi.Musisz trochę po naciskać pedał hamulca,to on powoli po jednym ząbku się rozkręci.
No problem samoregulatora rozwiązany. Ustawiłem go na minimum a powinienem na tyle żeby bęben wszedł na styk. Ale dalej jest problem braku ręcznego i tych nowych okładzin. Miałem wszystko dobrze założone a samoregulator skręcony na maksa i bęben wszedł z dużym oporem.
No i masz. Zerwana linka ręcznego ... Części już jadą więc będzie fotorelacja :D
Ogólnie zakończyło się na wymianie szczęk tylnych, cylinderka lewego, linki ręcznego prawej, przy okazji klocków na przodzie i na sam koniec płynu hamulcowego.
Tu jeszcze bez nowego cylinderka.
15606
A potem dojrzałem jeszcze coś takiego ...
15607
... i doraźnie zakleiłem to tym
15608
Darksaience
17-07-2014, 20:11
ojj kolego wydech do wymiany tu zakleisz a urwie się na spawie przy tłumiku.. :(
Tak jak powiedziałem - doraźnie. Ogólnie sam tłumik jest w dobrym stanie, tylko ta rura
chciałęs powiedziec ogolnie tłumik z zewnątrz :)
ale powiem że pewnie w niedługim czasie wyskoczy dziurka gdzies obok ;)
Urok aut z katem i LPG ...
Darksaience
18-07-2014, 20:36
Mnie wyskoczyła dziurka(10cmx10) w podłodze (łapa podnośnika wpadła do auta) więc sie ciesz ze tylko w rurze jest haha:)
Ale wydech to nie taki duży koszt ale radze zrobić go dokładnie bo każdy decybel mniej w tym aucie to zbawienie dla uszu:D
każdy decybel mniej w tym aucie to zbawienie dla uszu
Zgadza się. Tłumik środkowy musiał być wymieniony przez poprzedniego właściciela więc połowa kosztów odchodzi. Ogólnie myślałem, że tylko mój odrzutowiec jest taki głośny. Myślę o wytłumieniu grodzi i przedniej części podłogi czymś o nazwie poroso ...
Takie tam z wyprawy na oblężenie Malborka :)
15686
CichyJerry
20-07-2014, 23:45
piękna :)..
Kto zna ten temat?
http://youtu.be/U8XJv1T7x3c
Zestaw naprawczy lewarka i można powiedzieć sprawa załatwiona.
Jest na forum kilka tematów o tym
Dokładnie tak,przerabiałem ten temat u siebie w Alfie,koszta groszowe,tak było przynajmniej w moim przypadku
No i myśląc, że uporałem się z większością bieżących usterek nadeszło marzenie każdego domorosłego mechanika - UPG :mad:
Płyn chłodzący koloru brązowego, kożuch z oleju
15743
A tu dodatkowo pęknięty zbiorniczek płynu.
15744
Jakoś diametralnie spadku mocy na razie nie odczuwam, spalanie też w normie. Jedynie zauważyłem jeszcze, że gniazdo 4 świecy jest też w oleju. Rozważam czy robić samemu, czy oddać do warsztatu ... Gdyby ktoś z forum miał pożyczyć blokady na rozrząd to proszę PW :D
jaki masz przebieg ze cie dopadło ?
to dobrze ze mam dopiero 178k km :P
Cały czas myślę czy to może być coś innego, bo nie chcę zwalać głowicy na darmo. W takich momentach zazdroszczę ludziom, którzy mają 8V.
Impreza rozpoczęta. Góra silnika rozebrana i głowica czeka na odkręcenie, bo nie mam takiej nasadki i trzeba kupić. Wie ktoś jaki to rozmiar?
15824 15825 15826 15827 15828
Pasek rozrządu ma przejechane dopiero niecałe 17 tys km, mogę go założyć z powrotem?
karwoj25
27-07-2014, 15:04
To jest RIBE, ale nie pamiętam, które dokładnie. Chyba M12.
Końcówki wkrętakowe ribe, kpl. 8 szt. - Toya24.pl (http://www.toya24.pl/klucze-specjalne-ribe-m5-m14-8cz.html)
Zanim zaczniesz dalej, najpierw odkręć kolektor wydechowy,puki jeszcze głowica jest przykręcona.
Druga sprawa,kup sobie przy okazji imbusa bodajże 6 bo przy świecach też są trzy śruby których nie widać i które wymagają dobrego klucza :P
Kolektor już jest odkręcony tylko nie wyjęty. Na szczęście tylko jedna śruba była oporna, ale i ona puściła. Te imbusy widziałem, mam takowe. Przyjrzałem się popychaczom i 7 sztuk jest innych (firma INA - mają większe to miejsce styku z zaworem). Chyba nie ma to żadnego znaczenia?
15834
Jak mogę odkręcić koła rozrządu? Bo jeden uszczelniacz puszcza olej. I kto wie co to za druty wystają z 4 gniazd śrub mocujących wałki rozrządu do głowicy?
15835
W myśl zasady "im więcej grzebiesz, tym więcej zobaczysz" kolejny babol.
15863
Mocno wyrobiona krzywka otwiera zawór mniej więcej do połowy ...
http://youtu.be/ZzgYRdTWrQU
no faktycznie - nie ciekawie a w drugim cylindrze podobnie tylko w mniejszym stopniu
Zgadza się, na 2 i 3 cylindrze po jednej krzywce poszło. A wałek ssący jak nowy co ciekawe.
Przyszedł mały secik :)
15895
Jeszcze czekam na nasadkę do odkręcenia głowicy. Kto wie jak bez specjalnego przyrządu odkręcić koła rozrządu?
Kurcze o odkręceniu mogłeś pomyśleć jak jeszcze silnik był cały.Może włóż jakiś kawałek aluminium między obudowę a krzywkę.Robiłem tak w tym silniku ale w 8v.
marcin.b2508
30-07-2014, 23:28
Kto wie jak bez specjalnego przyrządu odkręcić koła rozrządu?
prościzna panie. zablokuj koło i odkręć. możesz zrobić sobie prosty klucz do przytrzymania koła, potrzebna dwa kawałki płaskownika i trzy śruby. tu masz wzór:KLUCZ UNIWERSALNY DO BLOKOWANIA KÓŁ ROZRZĄDU (4431056117) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/klucz-uniwersalny-do-blokowania-kol-rozrzadu-i4431056117.html)
Nawet nie wiedziałem, że takie coś istnieje :D Dzięki!
Wreszcie udało się zrzucić głowicę :)
15914
Co ciekawe, uszczelka jakoś specjalnie nie wykazywała oznak zużycia. Widać, że wszystkie mniejsze kanały wodne są praktycznie zapchane ...
15915
A tu jeszcze głowica
15916
Widać że uszczelka puszczała na pierwszym cylindrze,a kanały rzeczywiście pozatykane.
Zawory ściągnięte, uszczelniacze też. Głowica wstępnie przygotowana do planowania. Ktoś już tu chyba grzebał, bo dwie prowadnice są inne i nawet śruby głowicy nie były jednakowo mocno dokręcone jak odkręcałem. Uszczelniacze też ładnie wyglądały i mocno trzymały, w końcu nie dolewałem oleju przez 10tys km.
15926 15927
A tu kolektory "po lakierni" :)
15928
A zawory i gniazda dobrze wyglądają :?:
Wyczyść dobrze kanały wodne jak masz wszystko na wierzchu bo nie wyglądają zbyt dobrze.
kamilo62
02-08-2014, 23:53
a ja slyszalem ze planowanie glowicy to ostatni krok w calym procesie technologicznym odnawiania bloku itp...i samo plan..nic nie pomoze..
Gniazda zaworowe i same zawory są w ładnym stanie.
samo plan..nic nie pomoze..
Owszem, bo dojdzie do tego docieranie zaworów i wymiana uszczelniaczy
kamilo62
03-08-2014, 12:44
dobrze dobrze :) tak tylko swoje 5 groszy :P
Będę mógł po takim remonciku zalać silnik olejem 10W40?
Nawet podjął bym wyzwanie 5W40, ślusarz jaki przoduje producent
W którym miejscu może się jeszcze coś rozszczelnić? Na uszczelniaczach wału?
A pierścienie będziesz ruszał :?: Jak wyglądają gładzie cylindrów :?:
Nie, pierścieni nie planuję tykać. Gładzie na moje są ok, bez rys itp. Tu jeszcze fotka tego wałka z wyrobionymi krzywkami. "Nowy" jest elegancki.
15951
O kurcze,sporo tego brakuje ale teraz będzie popierniczał :palacz:
Tu fotki gładzi i tłoków. Robi się rdzawy nalot na gładziach 2 i 3 cylindra, ale wysmarowałem je olejem silnikowym. Mam nadzieję, że puści.
15965 15966
Głowica po planowaniu i czyszczeniu. Jutro docieranie zaworów i składanie jej do kupy.
15970 15971
A tu moje graty :)
1597215973
kamilo62
07-08-2014, 21:28
Ale chlew :P.....i jak tu zlozyc pozniej wszystko do kupy w czystosci :D......ahhh.....chałturnik :P
Atam chlew - to się nazywa techniczny nieład :D Głowica śliczna ;)
Fajnie będzie jak po złożeniu spiszesz tu cały koszt tej imprezy z wyszczególnieniem poszczególnych części i prac...
niech swojej pracy nie liczy ale reszta to bardzo ciekawa sprawa ;) ile taka imprezka ;)
Fajnie będzie jak po złożeniu spiszesz tu cały koszt
Oczywiście, że napiszę :) Nie wiem ciągle jaki olej kupić? Góra silnika praktycznie będzie szczelna i czysta ze starego oleju. Dół - nie ma opcji ściągnąć miski olejowej. Jakieś sugestie? I potrzebuję blokady rozrządu. Ma ktoś w pożyczkę? Oczywiście nie za free !
co do oleju to marka czy parametry
szkoda ze przed rozbioróką nie zastosowałęs płukanki liqui moly aby własnie rozpuscic całę te złogi
ale i tak na twoim miejscu zalał bym 5w40
Blokady już załatwione, co do oleju ... powiem tak, jeździłem ostatni czas na shell helix 15W40, teraz chcę jakiś 10W40, bo zimą to ciężko było wystartować. Mogę lać bez obaw czy nie? I jeszcze mała aktualizacja ...
16000
Przed ...
16001
... i po ...
16002
a brałci olej ?
jak nie to po takiej naprawie zalał bym 5w40
czym malowane ? proszkowo ?
Oleju nie brał. Malowane emalią żaroodporną matową. Podobnie jak kolektory tylko inny kolor.
Tak spędzałem niedzielę ...
16008 16009
Nowe uszczelniacze elring
16011
A tu przymiarka
16010
Na tym etapie mogę powiedzieć, że zakładanie zaworów bez specjalnego narzędzia w pojedynkę to katorga! :) Pytanie - czy oprócz uszczelek pomiędzy wałkami rozrządu a głowicą dać jeszcze silikon?
Jeśli kupiłeś dobrą uszczelkę to ja bym tam nic nie ładował.Tam musi być cienko i sztywno żeby luzy nie skakały za bardzo.
A co do dzisiejszej roboty to wszystko super-ładnie ale mogłeś też wyczyścić silnik bo nie komponuje się to ze sobą.
mogłeś też wyczyścić silnik bo nie komponuje się to ze sobą
Na to też przyjdzie czas ... jak założę głowicę.
Tylko że teraz masz dobry dostęp,a później już nie jest tak dobrze.
Aha dlaczego dajesz tak mało fotonów :palacz:
kamilo62
11-08-2014, 19:59
pozniej pojdzie Karcherem :D.....a malo bo w takie goraco..przegrzewa mu sie sprzet :P..
Staram się uchwycić każdy moment :D
Staram się uchwycić każdy moment
No to akurat bardzo dobrze ;)
Świetna robota. No i satysfakcja jest jak się samemu autko ogarnia :smile:
Świetna robota
Z takimi stwierdzeniami poczekajmy do odpalenia silnika ... :)
Blokady doszły :) Tym bardziej cieszy fakt, że wymieniłem je na zalegające u mnie graty.
16071
Uszczelka założona
16072 16073
Głowica też już na miejscu, pierw 20Nm, potem 40Nm i dokręcenie o 90 stopni a jutro ostatnie 90 stopni.
no serduszko po operacji ładnie wygląda zobaczymy efekt koncowy - nagraj pierwsze odpalanie ;)
Mała przymiarka. Uszczelniacz wałka ssącego puszczał, praktycznie nie trzymał wałka w trakcie obracania, więc wymieniłem oczywiście oba dla świętego spokoju.
16080 16081
Blokady są bardzo ciasno spasowane na klinach, luz jest mniejszy niż połowa jednego zęba na kole rozrządu. Jeszcze główkuję jak zablokować wał do zakładania rozrządu ...
Fajnie że jest postęp,ale te śliczne,czarne obudowy wałków,w ogóle nie pasują do brudnej komory silnika.Liczę że na końcu to poprawisz,chociaż teraz miałeś miejsce i dobry dostęp.
Czekamy na więcej fotek :food:
To tylko przymiarka :) Wałki jeszcze nie są przykręcone, bo muszę pierw zablokować wał korbowy.
No i czas na rozrząd.
16112 16113 16114
Tak zablokowałem wał :)
16115
Jeszcze zanim założyłem głowicę sprawdziłem sobie kiedy jest GMP pierwszego tłoku. Faktycznie w okienku na skrzyni biegów znak na kole zamachowym musi być w pozycji 0. Dodatkowo wspomogłem się znakiem na kole pasowym, który musi być na czujniku położenia wału korbowego.
16116
Kiedy miałem pewność że wał jest w dobrej pozycji założyłem koła rozrządu i pasek, ogólnie wszystko jak na tym filmie:
https://www.youtube.com/watch?v=RVeDID3t6Hg
Porobiłem sobie znaki na kołach rozrządu i kole pasowym alternatora żeby mieć pewność, że jest ok. Jak wszystko było gotowe zakręciłem wałem chyba z dziesięć razy i faktycznie wszystkie znaki się pokrywały. Zobaczymy po odpaleniu ...
A tu jeszcze "nowe" przewody paliwa, bo stare były składane z kilku części. Ciężko było zdjąć okucia końcówek, musiałem użyć szlifierki kątowej.
16117
Ściągał ktoś miskę olejową? Bo odkręciłem wszystkie śruby ale za chiny nie chce się odkleić. Podcinałem szpachelkiem, podważałem różnymi narzędziami i nic!
Ściągałem w starym silniku i powiem że pomógł dużyyy młotek i przecinak.Miska jest przyklejona bardzo mocno specjalnym uszczelnieniem.Problem był później bo nie mogłem jej zdjąć bo blokował ją smok,ale jakoś poszło.
Chyba sobie daruję te miskę olejową. Dwie śruby obudowy wałków mają zerwane gwinty. Problem w tym, że mają nietypowy skok gwintu 1mm ...
16120
karwoj25
18-08-2014, 19:46
Pytaj w ASO czy mają takie coś, a jeśli nie to powinno się udać dokupić taką śrubę w sklepie ze śrubami :)
No właśnie u mnie na wiosce :) były, ale takie ze skokiem gwintu 1,25mm.
Ze śrubami trzeba było improwizować :) Powoli wszystko składam do kupy
16195 16196
a jak tam wyglądają u ciebie wałki rozrządu, u mnie podczas poprzedniej wymiany mechanik mi powiedział ze są wytarte i przy nastepnej wymiane przydało by sie wymienic :)
a jak tam wyglądają u ciebie wałki rozrządu
Opisywałem wcześniej, że jeden wałek wymieniłem, bo krzywki wytarte. Jeżeli chodzi o koła rozrządu to wg mnie są jeszcze ok. Zęby dość ostre. Nie wiem jeszcze czym wypłukać układ chłodzenia żeby olej zniknął. No i kamienia też jest dużo.
kamilo62
23-08-2014, 20:09
W kazdym wiekszym sklepie ci doradza. Ja kupilem ale nie pamietam jakiej firmy. Czy podzialal??czy uzyli go...tego niewiem :)
No i poszło ... Odpalić odpalił, rozrząd nie przerywa, ale trzęsie silnikiem i nadwoziem bardziej jak przed zabiegiem. Jak się rozgrzał było już lepiej, płyn chłodzący po 3 wymianie dopiero nabrał w miarę normalnego koloru. Na filmie nie pierwsze, a drugie odpalenie
http://youtu.be/uxP017sd1hY
A tutaj to, co mnie martwi .
http://youtu.be/qpTosb6nBIY
Nie wiem czy to jest spowodowane może nagromadzoną wodą w tłumikach, powinno zniknąć już po takim czasie. Ogólnie też jest słychać, że silnik chodzi troszkę "na sucho", ale myślę, że jak już olej dokładnie się wszędzie rozleje to też będzie inaczej. Olej zalałem Elf 10W40.
Pierwszy film nie działa bo jest prywatny :lol: a na drugim to chodzi Ci o parę :?:
Tak, chodzi o parę jeżeli jest to para! Boje się, że głowica lub blok mogą puszczać ... Ale z tłumika leci też dość dużo wody.
Przy LPG to norma,a jeśli myślisz że auto trochę stało i teraz nie powinno to się mylisz.Woda z zamkniętego układu od tak sobie nie wyparuje.Moim zdaniem wsio OK.
Ustawiałeś rozrząd z luzowaniem kół na wałkach :?:
A czy ta nie równa praca nie jest przez zruszoną cewkę WN :?: Nie ma na niej jakiegoś pęknięcia :?:
Ustawiałeś rozrząd z luzowaniem kół na wałkach
Tak, inaczej nie założyłbym paska rozrządu na koło, bo nie pasował w ząbki. Jeżeli rozrząd jest przestawiony to tylko i wyłącznie wał, bo ciężko jednoznacznie ustawić znak na kole zamachowym w pozycji "0" w okienku na skrzyni, nie wiadomo pod jakim kątem patrzeć a robiłem bez czujnika zegarowego. Wspomagałem się też znakiem na kole pasowym alternatora, jest tam taka mała kropeczka. Ale przy takim ustawieniu wału jakie miałem ta kropeczka była delikatnie za połową osi czujnika położenia wału i nie wiem czy czasem nie powinna być dokładnie w połowie?
16246
powiem ci ze bardzo głosno chodzi ten silnik - kolektor wydechowy cały ?
bardzo głosno chodzi ten silnik
Wtedy jeszcze olej się dobrze nie rozlał po silniku, teraz jest dużo lepiej. I jeszcze muszę przykręcić jedną śrubę trzymającą właśnie osłonę kolektora, bo furkota :) Co z tą kropką na kole pasowym? W jakim miejscu powinna być?
No i jestem pewien, że przyczyną białych spalin i trzęsienia silnikiem jest rozrząd. Nawet na ucho czasem słychać, że co chwilkę wypada zapłon mimo, że nie widać tego na kręcących się kołach rozrządu. Co dalej?
A na jakiej podstawie twierdzisz że jesteś pewien :?: I co,rozrząd źle ustawiony :?:
A co tej kropki to tym się nie sugeruj,bo czujnik ma regulację i może mieć różne pozycje.Ustaw 1 tłok w gmp i spróbuj założyć blokady.
Ustaw 1 tłok w gmp i spróbuj założyć blokady.
Tak właśnie ustawiałem. Być może przesunęło się coś jak dokręcałem koła rozrządu, ale byłaby to niewielka różnica, nawet nie jednego zęba a powodowałaby takie zachowanie silnika?
Ja kupiłem z przestawionym rozrządem o prawie dwa zęby i pracował w miarę ale nie miał mocy.Kwestia jest co i jak jest przestawione.
Skoro Ci się mogło przestawić,to spróbuj teraz włożyć blokady to zobaczysz,ale często też jest problem z kiepskim wykonaniem samych blokad.
Ustawiłem dziś wszystko jeszcze raz wg wszelakich instrukcji. Nadal to samo. Silnik jak osiągnął swoją temperaturę pracy to się tak nie trząsł mocno, ale śmierdziało niespalonym paliwem i wciąż białe spaliny.
Powiedź mi czy cewka WN nie ma śladów pęknięć :?:
Nie. Cewka była rok temu wymieniona. Jest cała!
Znalazłem w internecie taki wpis na temat ustawienia rozrządu w 1.6:
"wystarczy pierwszy tłok ustawić w gmp natomiast wałki rozrządu krzywkami ku górze na pierwszym tłoku. następnie przekręcic wałki do siebie o 7 ząbków i wszystko działa bez problemu"
Może warto spróbować? Tylko nie mogę znaleźć znaku na dolnej osłonie rozrządu, który ma się pokryć ze znakiem na kole pasowym.
Zdemontowałem jeszcze raz termostat żeby mieć dostęp do okienka na skrzyni, idealnie ustawiony wał. Wałek wydechowy miałem opóźniony o jeden ząb, na tych blokadach co mam jest wszystko ustawione perfekt, ale mimo, że silnik teraz lepiej chodzi wciąż nim rzuca i lekko dymi. W poniedziałek auto idzie do mechanika :(
No i jak tam sytuacja z autkiem :?: Wiesz już co było nie tak :?:
Byłem u mechanika, ale kolejki jak do fryzjera. Obejrzał, popatrzył, wypytał i stwierdził, że rozrząd źle ustawiony. Będę zamawiał blokady firmy HP, bo podobno tylko te są wierne oryginałom i wtedy zobaczymy. Trzymajcie kciuki.
250zł ... Ale potem pójdą na sprzedaż, więc nie zamierzam wiele na nich stracić :)
Jak sytuacja na foncie :?:
Ano sytuacja opanowana:)
Zapraszam do czytania http://fiatklubpolska.pl/siena-palio-443/wymiana-uszczelki-pod-glowica-fiat-palio-weekend-1-6-16v-25696/
No dobrze,ale w tym linku ani tutaj nie ma informacji co było powodem nie równej pracy na którą narzekałeś.Możesz coś na ten temat napisać :?:
Pierwsze podejście na blokadach hp było w połowie udane. Nie kopciło już z wydechu, ale dalej trochę śmierdziało paliwem i trzęsło silnikiem. Że tak powiem dało się jechać. Nawet na tych blokadach wałki miały minimalny, ale wyczuwalny luz. Dopiero ustawienie ich "na siłę" ssącego w kierunku wydechu a wydechowego w kierunku dolotu okazało się poprawne. Generalnie powinno być ustawione tak, żeby blokady dały się założyć bez najmniejszego oporu. Dziwie się do teraz, że tak mała różnica ma taki wpływ na równą pracę silnika.
Czyli krótko mówiąc,blokady do dupy.Słyszałem parę opinii na ten temat i nawet jedna osoba mająca warsztat i nielubiąca robić chałtury,zakupiła ori blokady w ASO bo większość jest złej jakości.
Super że autko już śmiga,a lepiej się teraz odpycha ze sprawnymi wałkami :?:
Tak, jest odczuwalny delikatny wzrost mocy, nie ma takiego muła jak wcisnę gaz, jeszcze muszę doprowadzić do ładu układ wtryskowy, bo na benzynie na zimnym silniku działa tak jakby jakiś wtrysk zacinał. Jak się rozgrzeje to jest ok.
Taki mały jesienny secik. Jak ja kocham to auto, że tyle przy nim robię ...
17057
Wtryski nówka :?: I jak autko teraz śmiga :?:
Wtryski z demobilu, czyszczone i płukane. Czekają na montaż, tak jak łożysko koła lewe ...
Wie ktoś jaką ustawić przerwę na tych świecach? Na pudełku jest napisane, że 0,9, ale podobno do gazu daje się mniejszą.
Artur45672
12-10-2014, 23:29
Rodzina fiatów 178 jest naprawdę udana, siena, palio, albea, naprawdę dobra linia fiata była i 2008 koniec jak to u fiata.
Fabrycznie jest ustawione 0,8. Dziś mierzyłem
Było tak
17196
Potem tak
17197
A skończyło się tak
17198 17199
Chciałem spawać stary, ale jak odpaliłem z nowym to nie żałuję kupna. Cisza i bez drgań.
Nowy to nowy,nigdy nie wiesz co się dzieje w starym tłumiku i czy nie jest przytkany.
Dawno tu nie zaglądałem. Kolejna przygoda - kolejne naprawy. Tym razem pękła rolka napinacza paska klinowego i oczywiście pasek przy okazji ... :mad:
Tak wyglądała stara rolka:
17953
A tu porównanie z nową
17954
Nowy pasek
17955
Wszystko złożyłem, jadę się przejechać i okazuje się, że temperatura mocno podchodzi do góry, prawie do czerwonego pola i po otwarciu termostatu schodzi do normalnego położenia. Pojawiły się problemy z rozruchem i pracą na gazie. Zajrzałem pod maskę a tam parownik w szronie, więc pierwsza myśl, że parownik nie jest ogrzewany. Faktycznie, węże przy parowniku są zimne. Posprawdzałem linki od regulatorów nagrzewnicy i są ok, więc mój typ to zawór nagrzewnicy. Tylko teraz pytanie czy jeden z węży idących do nagrzewnicy przed samym jej zaworem nie powinien być ciepły?
powinien :)
odpowietrz dobrze ukłąd - bo jak zerwał ci sie pasek to nie było chłodzenia :)
mi ostatnio altek sie zatarł i stanoł w miejscu - spalił pasek że gume miałęm wszedzie - żona przejechała na tym jeszcze 4km :) wskazóka na czerownym polu - jak dojechałą do domu to para z pod maski z zaworków na chłodnicy leciało i bulgotało - pierwsza mylś - no ładnie zagotowałsie silnik :( - ale po wymianie altka i pasków (obu) silnik działa jak marzenie :)
tylko włąsnie trzeba było dobrze odpowietrzyc ;) - no ale mogło tak samo szlag trafic pompe wody :(
Czyli zawór nagrzewnicy może być sprawny a przyczyna inna? Bo właśnie bardzo zastanawia mnie dlaczego nie ma ciepłego węża przed nagrzewnicą.
Odpowietrzyłem nagrzewnicę i wciągnęło mi płyn ze zbiorniczka a nie mam w tej chwili na dolewkę, ale zaczęło lecieć ciepłe powietrze i regulacja też działa. Więc zawór raczej sprawny. Ale za to nie chce teraz się w ogóle przełączyć na gaz ... nie mam pojęcia dlaczego. Temperatura na wskaźniku się ustabilizowała w okolicy środka skali. Liczę na to, że jak uzupełnię płyn i odpowietrzę to wszystko wróci do normy.
Jak odpowietrzyłeś i ubyło płynu, to może teraz nie przepływać przez parownik i dlatego jest problem z przełączeniem.
Ale parownik jest teraz gorący. Zobaczymy jak jutro uzupełnię płyn. No prezent na święta jak w mordę strzelił ...
Odpowietrzenie i dolanie 2l płynu do chłodnicy załatwiło sprawę!
Dwójka z przodu za 100m ...
18253
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.