Zobacz pełną wersję : Croma 2,4 JTD Automat ??
Na wstępie - jako nowy członek forum - witam i pozdrawiam wszystkich zmotoryzowany przez Fiata.
Mam już parę lat i jako fan motoryzacji .............. miałem już ponad 40 samochodów. Były to auta lepsze i gorsze.
Wiele lat temu były też Fiaty ( 2X 126p / 1x125p / Argenta ).
Obecnie szukam auta rodzinnego i wstępnie mój wybór padł na Fiata Cromę.
Konkretnie jest to Croma z połowy 2008r , silnik 2,4JTD, Automat, pełne dodatkowe wyposażenie, przebieg 90tyś , bezwypadek )
Wszystko wygląda fajnie , ale wspominając moje pierwsze fiaty mam trochę obaw :roll:
Oczywiście przeleciałem forum, ale opinie nie są jednoznaczne ( chociażby skrzynia ) , a i o silniku 2,4 też jest mało informacji.
Będę bardzo wdzięczny za opinie o aucie od użytkowników posiadających automat i silnik 2,4.
Będę też wdzięczny za sugestie co szczególnie sprawdzić przy zakupie ( zanim pojadę do serwisu )
Pytanie dodatkowe 1 - jak wygląda sprawa z rozrządem w tym silniku ?
Pytanie dodatkowe 2 - czy i gdzie można znaleźć vin dekoder do Fiata , a może ktoś pomoże z rozkodowaniem ;-) (ZFA19400002098899 )
Pozdrowienie
kromka :smile:
PS
Auto ma mi służyć do użytku prywatnego , ok 10k przebiegu rocznie , miasto/trasa - 60/40
gopspeedy
16-02-2013, 20:29
rozrząd na pasku, po zakupie od razu do zmiany razem z pompą wody. Poprzedni właściciel mojej zignorował temat i strzelił- silnik do zmiany, bo 20 pogiętych zaworów. Nie spodziewaj się niskiego spalania ;) Dynamika dobra, realny przebieg sprawdzisz łatwo (ale nie w każdym aso o tym sami wiedzą, czasem trzeba podpowiedzieć)- w ustawieniach dpf masz podany przebieg przy ostatniej zmianie oleju i tej danej nie da się skręcić. Wystarczy kompa podpiąć i sprawdzić ten moduł. Skrzynia: nieco leniwa, jeździ na b. niskich obrotach (1200-1600), ale jak trzeba to i o 3 biegi robi kickdowna. W razie szarpania na ciepłym oleju z 3 na 4 sterownik jest do zmiany: koszt około 3000+ robocizna. Jak coś to pytaj dalej
Dzięki za odp :smile:
Powiedz mi jeszcze proszę ile konkretnie spali w mieście np jak Poznań ?
Jak często trzeba go przegonić żeby wypalić DPF i czy trzeba w ogóle o tym myśleć ?
O skrzyniach słyszałem , ale skoro wkładają je do np Volvo 90XC to aż tak źle z nimi nie może być - tak zakładam :roll:
Pozdro
gopspeedy
17-02-2013, 01:25
DPF dopala się sam, nie wiem jak często, bo raz na tydzień robię trasę 320km i nie mam problemów. Ja mam termostat, który niedogrzewa mi silnika, ale w cyklu mieszanym ok. 7l, na trasie max eko to 4.8, normalnie dla mnie >8l (ale to średnia prędkość z całej trasy wtedy to 100-120km/h), w mieście zależy jak jest zimno i jakie dystanse/ korki. Od 9 do 12.
te skrzynie siedzą też w VC. Niestety zostałe zaprojektowane raczej dla 1.9-150 niż 2.4-200 i dlatego szybciej się sypią przy 2.4. Do tego wg. Fiata oleju się w nich nie zmieniało i dlatego są awarie. Należy olej zmieniać co 40-60k km w nich
A czy to prawda że praktycznie wszystkie skrzynie szarpią , szczególnie przy spokojnej miejskiej jeździe ?
Pytam bo moja żona jeździ raczej bardzo spokojnie.
gopspeedy
17-02-2013, 12:13
tak źle nie jest. Jak odpuścisz gaz i znów depniesz to czuć minimalnie, ale i w manualu miałbyś to. Jedyny moment kiedy może być czuć szarpnięcie to redukcja z 4 na 3 bo sprzęgło jest wtedy rozpinane na moment
Z tego co piszesz widać że idealnie nie jest :roll: Ciekawe jak to znoszą użytkownicy VOLVO :?: które kosztuje 2X większą kasę.
Rozumiem że newralgiczne jest przełożenie 3/4 i 4/3, obym miał jak to sprawdzić , bo żeby rozgrzać skrzynie to trzeba z 30 km zrobić :roll:
Serdeczne dzięki dla kolegi gopspeedy za wskazówki i pozdrawiam.
:lol:
gopspeedy
17-02-2013, 19:41
3 i 4 sa newralgiczne bo elektrozawory się przełączają wtedy. olej ostro zagrzej i wtedy sprawdź nawet w trybie tiptronika zmieniając biegi 3-4-3-4-3-4 czy nie zacznie szarpać strasznie/ podnosić obrotów i wtedy strzelać ze sprzęgła (jak u mnie miałem uszkodzony sterownik to albo nic powyżej 3 nie było, albo jak wbił 4 to kończyło się na esp failure i paleniem laczka (z odcięcia wrzucał dopiero)
No tak ..... skrzynię będę musiał sprawdzić dokładnie . Wszystko okaże się w piątek jak dostanę kluczyki .
Byłem dzisiaj w serwisie Fiata i po podaniu nr VIN otrzymałem garść informacji ........ wszystko się zgadza z opisem sprzedawcy , nawet przebieg .
Samochód praktycznie bezawaryjny. Facet mnie zaskoczył bo odradził mi wymianę paska przy tym przebiegu, mam czekać do 150 tkm, o wymianie oleju w skrzyni też mam zapomnieć ?! Sam kierownik serwisu ma Cromę 2,4 i nic z nią nie robi , a ma na liczniku 220 tkm !! Generalnie w moim serwisie nie mieli jeszcze przypadku awarii skrzyni ..........
Reasumując polecono mi tylko wymianę oleju ( miałem laną Selenię ) filtrów ( olej, powietrze, paliwo, kabina ).
Oczywiście jak dokładnie obejrzą auto może coś dojdzie np klocki itp.
Z tym paskiem rozrządu jestem zaskoczony i uczciwością serwisu i faktem że dopiero przy 150 tkm się go zmienia.
gopspeedy
19-02-2013, 11:22
olej, pasek i olej w skrzynie biegów to mus, to co w serwisie mówią to niestety bajki
poprzedni właściciel mojej właśnie zaufał z rozrządem i wstawiał silnik, a ja musiałem remontować skrzynię po tym cholernym oleju zajeżdżonym
Witam.
No i jutro jest ten dzień :redface: - jadę odebrać Cromę :redface:
Jako że miejscowość w której kupuję auto jest mała i nie ma tam serwisu , auto będę sprawdzał w serwisie "Bosch-a".
Na początek zrobię pomiar lakieru i geometrię podwozia , a następnie odczyt z komputera. W ten sposób chcę sprawdzić czy tak jak mówił sprzedawca samochód jest bezwypadkowy i ma taki a nie większy przebieg.
Teraz mam pytanie i proszę o pomoc ..... gdzieś tu na forum ktoś się wypowiadał że można sprawdzić prawdziwy przebieg w odniesieniu do DPF i tu moja prośba o naprowadzenie co / gdzie / jak dokładnie sprawdzić.
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Pozdrowienia
kromka
gopspeedy
21-02-2013, 08:51
Ja to pisałem. Jak podłączysz ją pod kompa wejdź do modułu DPFa. Wyświetla przebieg (prawdziwy) przy którym ostatnio odpalono DPF i przy którym ostatnio zmieniono olej
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.