PDA

Zobacz pełną wersję : Olej w Bravo z DPF



seth
24-01-2013, 19:42
Wymieniłem ostatnio olej w bravo. Dwie poprzednie wymiany były na półsyntetyk natomiast teraz zalałem polecany przez producenta czyli 5/30. Przebieg rzeczywisty to 262 tyś km i po dniu mogę stwierdzić tylko tyle że jest brak wycieków a silnik chodzi jakby ciszej. Na bieżąco będę relacjonował jak się sprawuje. Koszt wymiany z filtrem to 200zł a olej to Castrol.

seth
30-01-2013, 12:29
I stało się. Czkawką odbiła mi się ta wymiana oleju. Mechanik nie zakręcił korka wlewu oleju i wywaliło mi pewnie ponad 0.5litra i wszystko poszło na wtryski i chyba na rozrząd. Nawet bym sie nie zorientował gdyby nie błąd P0091 i wejście silnika w tryb awaryjny (prawie bez mocy i do 2tyś obrotów) olej zrobił zwarcie gdzieś na listwie. Mieli mi myć silnik w tym warsztacie ale zlecę to aso i niech od razu kontaktem wtyczki umyją i sprawdzą czy rozrząd nie jest zalany. Oczywiście fakturę będzie opłacał warsztat który nawet oleju wymienić nie umie.

byrrt
30-01-2013, 12:54
Ty Paweł już olej zlecasz wymienić? :P ehh ;)
I taka uwaga - olej nie przewodzi prądu - jest dielektrykiem więc zwarcia nie mógł zrobić ;]

seth
30-01-2013, 13:03
Ty Paweł już olej zlecasz wymienić?
to musiało być zrobione szybko i już bo miałem dalszy wypad a już kontrolka od dawna dawała znak żeby wymienić olej.
No nie wiem jak to jest z tym olejem ale nic innego nie przychodzi mi do głowy. A silnik cały zawalony olejem.

miszko
30-01-2013, 13:18
Zwarcia mogło nie zrobić, ale mogło gdzieś dojść nawet do chwilowego zaniku odczytu z jakiegoś czujnika i ECU złapał błąd.

seth
30-01-2013, 13:21
nie wiem co to było ale najbrzydziej wkurzyło mnie to że stracił moc jak w godzinach szczytu wciskałem się między samochody przy wyjeździe z parkingu a tu na środku odcinka i dupa nie ma mocy

byrrt
30-01-2013, 13:31
No domyślam się, że ładnie zafajdało silnik :D

vitos
23-02-2013, 17:54
To faktycznie pech, że tak się stało. Ja bym obciążył kosztami naprawy i czyszczenia silnika mechanika, który odwalił taką fuchę. Masakra moim zdaniem. Co do oleju, to trochę dziwne, że jeździłeś na półsyntetyku. Producent zaleca do silników 1.9 150KM i 2.0 165KM pełny syntetyk o specyfikacji 5W30. Ja teraz jestem po wymianach filtrów (powietrza, oleju i paliwa) oraz olejów (silnikowy i skrzyni biegów). Olej do silnika kupiłem Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel i powiem Wam jestem bardzo zadowolony. Kupiłem w bańce 5L olej z Niemiec. Można go dostać na allegro, czy w sklepach internetowych. Przedtem auto było serwisowane w ASO FAP i jeździło na fiatowskich częściach zamiennych. Nie wiem, czy mi się wydaje, ale na tym oleju silnik pracuje ciutkę ciszej. W skrzyni biegów zmieniłem olej na Castrol Transaxle 75W90 i też biegi wchodzą lżej. Generalnie mogę Wam polecić te oleje, sądzę, że są lepsze niż fiatowska Tutela a chyba nawet za mniejsze pieniądze. Po wymianie filtra paliwa na Mann-Filter falowanie wolnych obrotów też ustało. Zobaczymy co będzie dalej.

Pozdrawiam Was wszystkich
Witek

seth
23-02-2013, 18:07
To faktycznie pech, że tak się stało. Ja bym obciążył kosztami naprawy i czyszczenia silnika mechanika, który odwalił taką fuchę.
Warsztat nie przyznaje się do winy. Niestety Tempo serwis w Białej Podlaskiej lubi odwalać taką fuszerkę.

Grunt że już jest dobrze a zła reklama poszła w obieg. Trzeba tępić takie warsztaty.

vitos
03-03-2013, 19:15
Seth, jak się okazuje też mam pecha na własną prośbę - własną głupotę. Kupiłem chyba niewłaściwy olej. Otóż kupiłem olej CASTROL EDGE FST 5W40 TURBO DIESEL 6L NIEMIECKI ! (3073390839) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. (http://allegro.pl/castrol-edge-fst-5w40-turbo-diesel-6l-niemiecki-i3073390839.html), który jest olejem do turbo diesla, ale nie do silnika z DPF. No i wczoraj włączyła mi się kontrolka o konieczności przepalenia DPF'a. W aucie (2.0 MJET 165KM) mam teraz przebieg 128kkm, Niewłaściwego castrola wlałem jakieś 1000km temu. Auto kupiłem jak miało 113kkm i wypalanie DPF'a mi się nie włączyło, dopiero teraz po wymianie na niewłaściwy olej.

Stąd moje pytanie co teraz zrobić.

1. Wylać ten olej, i zalać właściwym ?
2. Pojeździć na nim aż do następnej wymiany (jeszcze jakieś 15kkm)?

Pytanie zasadnicze. Czy jeżdżąc na oleju nie do DPF mogę wykończyć filtr cząstek stałych ? Czy wczorajsze wypalanie było spowodowane niewłaściwym olejem, czy to czysty przypadek, że przez 14kkm nie włączyła się procedura wypalania, a dopiero akurat teraz ?

Jaki olej kupujecie do Diesla z DPF'em ?

Będę wdzięczny za wszelkie rady i sugestie.
Witek

seth
03-03-2013, 19:37
nie to jest winą. olej nie ma nic do wypalania więc spokojnie możesz jeździć. Po prostu przyszła już na niego kolej. Z silnikami z DPF jest jeszcze tak że musisz kasować inspekcję od oleju w dwóch miejscach. W zakładce z serwisem i po przejściu w dpf jest tez rubryka
po 14 tyś km nie włączyła się bo pewnie silnik nie miał możliwości do tego. Pewnie śmigasz głównie po mieście lub krótkich trasach.

vitos
03-03-2013, 20:02
Pewnie śmigasz głównie po mieście lub krótkich trasach.
Mam w sumie taką trasę i nie trasę. Jadę w jedną stronę do pracy 23km, potem stop i po 8 godzinach w drugą stronę. Prędkość obrotowa silnika zwykle do 2000obr/min, tak jeżdżę. W dużych korkach nie stoję, choć parę świateł po drodze jest.

Nie wiem, może zmienić styl jazdy, żeby jednak na wyższych obrotach silnik chodził? Co myślisz ?

Choć też zobaczę, jeśli jeszcze raz mi się ta kontrolka włączy po krótkim czasie, to będzie chyba znak, że olej ma być do DPF. Choć cholera ten Castrol Edge, co kupiłem spełnia normy podane przez producenta, pisze w instrukcji. W sumie sam nie wiem, czym się tak naprawdę różni olej do DPF i ten bez. Czy to nie jest tylko chwyt marketingowy, że olej z DPF jest droższy.

seth
03-03-2013, 21:47
Prędkość obrotowa silnika zwykle do 2000obr/min, tak jeżdżę.
to tak jak ja :D
Jaki olej byś nie zalał to nic to nie ma do DPF'a. Ja bym się tym nie przejmował tylko jeździł i jak zacznie sie wypalać to dokończyć wypalanie i już. 23 km to mało bo ja w piątek na trasie wypalałem i wiedziałem że się włączy bo już był zapchany a wypalanie włączyło sie po około 50 km i trwało jakieś 60 km jak nie więcej ale to tylko dlatego że jechałem do 2 tys obrotów bo wlokłem się za ciężarówką. najlepiej przy wypalaniu dać w gaz do 3 tyś bo chyba szybciej wtedy go wypali

vitos
04-03-2013, 13:35
Z ciekawości dzwoniłem do FAP ASO. Oczywiście serwis powiedział, że koniecznie musi być używany olej Selenia WR Pure Energy 5W30 DPF C2, który jest dosyć drogim olejem. Powiedział również, że zamienniki zgodne z normą FIAT 9.55535-S1, czyli np. Shell Helix Ultra Extra 5W30, czy LIQUI MOLY 5W30 TOP TEC 4300 nie mogą być użyte. Szczerze w to wątpię, choć rozumiem faceta, bo co miał mi odpowiedzieć :-)
Ponadto powiedział, że w silnikach w wersjach z DPF sterownik sam sobie sprawdza stopień degradacji oleju. Podłączę się MultiECUScanem i zobaczę jaka jest degradacja oleju Castrol po 1000 km przejechanych na nim :-) Jeśli procedura wypalania DPF'a będzie mi się włączała znacznie częściej niż ostatnio (przez 15kkm spokój), a jeżdżę te same trasy, to wymienię sobie ten olej chyba. Ale wydaje mi się, że tak nie będzie i zakupiony Castrol Edge 5W40 Turbo Diesel okaże się w porządku.

Bardzo Ci dziękuję Seth za pomoc :-)
Pozdrawiam serdecznie
Witek

vitos
04-03-2013, 18:31
Właśnie podłączyłem się laptopem do auta i odpaliłem MultiECUScan. Po przejechaniu 1400 km poziom degradacji oleju po wymianie na Castrol wynosi 94%, czyli całkiem nieźle, ECU pokazuje ponadto, że na oleju mogę przejechać jeszcze jakieś 34000 km. Błędów w sterowniku silnika nie wykryto, stan regeneracji filtra DPF w normie. Także wydaje się, że wszystko będzie dobrze i olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 spokojnie można stosować do auta z filterm cząstek stałych.

Pozdrawiam i życzę wszystkim bezproblemowej eksploatacji swoich aut :-)
Witek

seth
04-03-2013, 18:58
Ponadto powiedział, że w silnikach w wersjach z DPF sterownik sam sobie sprawdza stopień degradacji oleju.
zgadza się. w książce serwisowej masz nawet w rubryce że w silnikach z DPF to kontrolka informuję cię kiedy musisz wymienić olej. Ja używam castrola 5W/30.
Bezawaryjnej jazdy życzę.

Abramsik
11-04-2013, 21:18
...wydaje się, że wszystko będzie dobrze i olej Castrol Edge Turbo Diesel 5W40 spokojnie można stosować do auta z filterm cząstek stałych. Może być różnie. Każdy samochód z DPF jest Turbo Dieslem ale nie każdy Turbo Diesel jest "dociążony" DPFem. Myślę, że olej dedykowany (w nazwie do DPF) może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.

seth
14-04-2013, 22:23
może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.
poziom oleju się zwiększy tylko wtedy gdy przerwiesz proces wypalania. w innym przypadku nie ma szans że ropa przedostanie się do oleju. Już o tym rozmawialiśmy. A napis na butelce że to specjalnie do silników z DPF to tylko chwyt marketingowy.

Abramsik
15-04-2013, 21:36
Nie byłem dość dokładny w definiowaniu swoich mysli. Pisząc o rozcieńczaniu oleju przez ON mialem na myśli efekt "uboczny" przerwanego wypalania DPFa. Co do tego czy zapis na opakowaiu oleju to chwyt czy nie, myślę że nie. Jak kupowałem (niedawno) swoją Bravkę sprzedawca, który siedzi we włoszczyżnie (jak On to mówił) na pytanie o olej jaki stosuje odparł aby zwracać uwagę czy jest on dedykowany do DPFów.Ja będę zmieniał najprawdopodobniej na Liqui Molly dedykowany do filtrów.

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

W uzupełnieniu podaję link z opisem oleju:

http://liquimoly.pl/features/katalog?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=59&category_id=22

seth
15-04-2013, 23:56
z reguły oleje 5/30 to oleje do dpf i nie musi być napis że to jest specjalnie do takich silników. to jak z tymi olejami i świecami specjalnie do samochodów z LPG

opti
16-04-2013, 06:31
poziom oleju się zwiększy tylko wtedy gdy przerwiesz proces wypalania. w innym przypadku nie ma szans że ropa przedostanie się do oleju. Już o tym rozmawialiśmy. A napis na butelce że to specjalnie do silników z DPF to tylko chwyt marketingowy.

nie tylko, rowniez gdy filtr jest wypalany "tzw na sile" czyli gdy komp chce usilnie wypalic zatkany filtr, generalnie zawsze przybedzie oleju (z racji mieszania sie ON) w nb z dpf

seth
16-04-2013, 10:13
tak szczerze powiedziawszy od tego masz pierścienie na tłokach żeby nic nie przedostawało się z komory spalania do misy olejowej. ja przez 3 lata nie zaobserwowałem wzrostu poziomu oleju więc chyba rozmawiamy trochę czysto hipotetycznie. owszem może trochę wzrosnąć i tego nie kwestionuje ale to nie jest wina oleju.

opti
16-04-2013, 14:54
widziales srednie czary regeneracji dpf dla silnikow 1.6mj i 2.0mj? zobacz czemu jest znacznie częstsze niz np w motorach 1.9 16v lub 8v z dpf

im czesciej ecu ma sygnal do wypalania dpf tym wiedzej wieksze szanse na wzrost poziomu oleju w silniku

seth
16-04-2013, 15:10
robię około 30 tyś km rocznie i wierz mi nie zauważyłem żeby tego oleju przybywało. Wszystko kwestia autosugestii i dopatrywania się nieprawidłowości. Oleju może przybywać nie przez ropę (która jakimś cudem przedostanie się przez pierścienie na tłokach) a np może być to z układu chłodzącego? Tak czy siak olej z napisem DPF nie pomoże a przybywanie tego oleju o ile w ogóle występuje nie jest na tyle znaczące żeby tym sobie głowę zaprzątać.

opti
16-04-2013, 15:33
ale zanim zaczniesz pisac o pierscieniach i o ukladach chlodzenia sprawdz sekwencje wtryskow w mj i zobacz ktory cykl wtrysku idzie na dpf

zobacz tez ze w 2.0mj ktory oznaczony jest jako mj2 jest sekwencji wtryskow i czemu zwiekszyli o 2 na dpf

to ze masz 1.9 8v z dpf ktory ma dosc dobrze napisany soft nie znaczy ze jest tak samo w 2.0 i 1.6 dpf, tam regeneracje dpf sa nawet co 200km bez znaczenia ze auto robi wiekszosc trasy

seth
16-04-2013, 15:42
nie wierze w to że projektant praktycznie najlepszych diesli czyli Fiat wyszedł z założenia że oleju ma przybywać. juz bez przesady

opti
16-04-2013, 15:47
chlopaku czy problem przybywania oleju jest tylko w mj? poczytaj internet i zobacz o problemach ownerow z filtrami dpf

a teraz popatrz na to:

Working Flux 8 injections - MultiJet II (http://www.fptmultijet2.com/eng/up-to-8-injections/up-to-8-injections.php)

sekwencja 6 7 8 i zobacz opis: reduced oil dilution

a zastanawiales sie czemu np fabryczna selenia wr 5w30 pe ma gorsze parametry niz 5w40?

seth
16-04-2013, 15:53
widzę że dyskusja z tobą prowadzi u ciebie do wzrostu ciśnienia. więc dbając o twój układ krwionośny CHŁOPAKU nie będę cię przekonywał. Skoro u ciebie tak drastycznie przybywa oleju to masz widać pecha bo u mnie nic takiego nie występuje. Powodzenia.

opti
16-04-2013, 16:05
wiesz.. tylko ja nie mam DPF, przybywanie oleju gdy na pokladzie jest dpf jest powszechnie znane, tak samo jak pro ekologiczny soft w nowych mj

a rozmowa o ukladach chlodzenia i pierscieniach to nie tedy droga..

ale seth wie lepiej i patrzac po Twoich postach to wie wszystko jak widac :]

seth
16-04-2013, 16:12
wiesz.. tylko ja nie mam DPF,
to skoro nie masz i tylko o tym czytasz to masz doświadczenie.


ale seth wie lepiej i patrzac po Twoich postach to wie wszystko jak widac :]
jak coś do mnie masz to zapraszam na PW i nie oczerniaj mnie.

opti
16-04-2013, 16:17
to skoro nie masz i tylko o tym czytasz to masz doświadczenie.

no widzisz.. nie mam i nie pisze na podstawie swojego doswiadczenia w moim aucie, tak jak Ty to przekladasz.. bo u Ciebie jest ok to nie znaczy ze w aktualnych mj jest tak samo

no i nie trzeba czegos miec w aucie zeby jakas wiedze miec na dany temat..


jak coś do mnie masz to zapraszam na PW i nie oczerniaj mnie.

brakuje tylko postraszenia mnie banem nie?

seth
16-04-2013, 16:24
brakuje tylko postraszenia mnie banem nie?
nie musze straszyć. ale dobrze że zauważyłeś że na niego zasługujesz.
Tak więc koniec OT i pisz jak sie na czymś znasz lub jak masz w czymś doświadczenie.

opti
16-04-2013, 16:29
no to dawaj.. biore na klate..

bedziesz mial znowu pole do popisu w temacie dpf

no i tutaj przyznaje racje, konczymy OT.

vitos
03-05-2013, 11:47
Może być różnie. Każdy samochód z DPF jest Turbo Dieslem ale nie każdy Turbo Diesel jest "dociążony" DPFem. Myślę, że olej dedykowany (w nazwie do DPF) może być bardziej odporny na rozcieńczanie go ON w trakcie wypalania filtra, co objawia się zwiększeniem poziomu oleju.

Chyba istotnie jest coś na rzeczy z tymi olejami dedykowanymi do DPF, że takie faktycznie należy stosować. Ja wlałem Castro Edge Turbo Diesel 5W40, który nie jest dedykowany do DPF. Wczoraj po raz drugi włączyła mi się kontrolka wypalania DPF'a w przeciągu dwóch miesięcy. Pojechałem bez zatrzymywania się i proces przepalania się zakończył pomyślnie. OK, niby to normalne, ale przez ostatnie 8 miesięcy przed wlaniem Castrola, kiedy jeździłem na dedykowanej Selenii WR kontrolka nie włączyła się ani razu, choć styl jazdy (emerycka :tongue: 1600-2000 obr/min) i trasa po której się poruszam były niemal identyczne. W poniedziałek wymienię olej na dedykowany do DPF i napiszę co się będzie działo. Nie kupiłem Selenii WR, bo jest droga, tylko Shella Helix Ultra Extra 5W30 spełniającego normę FIAT 9.55535-S1. Zobaczymy. Być może faktycznie olej nie do DPF'a powoduje taki stan rzeczy, że filtr cząstek stałych będzie się częściej zapychał, co za tym idzie częściej przepalał i koniec końców szybciej trafi go szlag. Czy to tylko przypadek, że tak teraz akurat się stało, że znowu włączyła się kontrolka wypalania, a olej nie ma tu nic do rzeczy. Nie wiem tego napewno. Jednak wymieniając olej na właściwy jedną niewiadomą wyeliminuję.

seth
03-05-2013, 13:25
Ja wlałem Castro Edge Turbo Diesel 5W40
powinien być 5/30


niby to normalne, ale przez ostatnie 8 miesięcy przed wlaniem Castrola, kiedy jeździłem na dedykowanej Selenii WR kontrolka nie włączyła się ani razu
i sie dziwisz?? :D skoro nigdy go nie wypalało to kiedyś musi zacząć się oczyszczać :D ja u siebie miałem 10/40 i w sumie nie zauważyłem różnicy w częstotliwości wypalania, mam nadzieję że u ciebie to tylko zbieg okoliczności.

Abramsik
04-05-2013, 04:32
Szanowni Panowie, w nawiązaniu do moich wcześniejszych wpisów zalałem swojego Bronisława olejem TOTAL Quartz INEO ECS 5W30. Olej dedykownay do DPFów , na moje oko delikatnie mówiąc nic gorszy od SELENI dedykowanej di naszych Bravolotów. Przelatałem 1500 km (albo tylko) zero info o DPFie!!! Może starsi koledzy będąsceptyczni, ale ja osobiście nie polecam olejów tzw. dla wszystkich tj Cas.... itp. Nasze serduszka potrzebują dobrych, sprawdzonych olejów. Moim zdanien jeśli stać nas na bardzo dobry samochód, to nie można oszczędzać na oleju. Wg,\. mnie przy wymianie oleju KONIECZNIE należy patrzeć na skalę lepkośc (iACEA: C2) oraz dedykację do DPFów.

grze
24-05-2013, 16:24
Witam! Powiedzcie proszę ile oleju wchodzi do Bravo 2 1.9 16v MultiJet ?????????
Olej już zakupiłem taki na jakim auto latało od nowości (TOTAL Quartz INEO ECS 5W30 - 5L.) i filterek oleju.

Abramsik
24-05-2013, 17:26
Wg. Instrukcji 4,6 l (razem z filtrem).

grze
24-05-2013, 21:49
Wg. Instrukcji 4,6 l (razem z filtrem).
no to albo coś pomieszałeś albo ta instrukcja kłamie :cool: bo wlałem ok. 3,9L i mam 3/4 stanu :cool: Stary olej dobrze skapał jak by co.

Abramsik
24-05-2013, 22:05
Fenomen prawdziwy fenomen :lol:

grze
24-05-2013, 22:14
Fenomen prawdziwy fenomen :lol:
Co Cię tak śmieszy??? jak wlał bym 4,5L miał bym nadstan :confused:

Abramsik
24-05-2013, 22:30
Kolego nic mnie nie śmieszy, zadałeś pytanie- wiedziałem to odpowiedziałem (więcej nie będę). A co do poziomu to rozumiem że Kolega mierzył po odpaleniu (jak uzupełnił się filtr)?

seth
25-05-2013, 00:38
jeśli w instrukcji jest jakaś wartość to na bank tak jest. Chyba że zakładamy mniejszy/większy filtr to wtedy trochę nam się to rozjedzie ale nie jakoś znacząco. Odpal auto niech sobie pochodzi i potem wyjmij bagnet wytrzyj i zmierz poziom.

grze
25-05-2013, 08:10
jeśli w instrukcji jest jakaś wartość to na bank tak jest. Chyba że zakładamy mniejszy/większy filtr to wtedy trochę nam się to rozjedzie ale nie jakoś znacząco. Odpal auto niech sobie pochodzi i potem wyjmij bagnet wytrzyj i zmierz poziom.
Tak robiłem... amatorem nie jestem ;-) Wczoraj jeszcze trochę pochodził i przejechałem do innego garażu i dziś po nocce zaglądnę na bagnet.

byrrt
27-05-2013, 08:31
W moim bravo też jest ponad 4 litry napisane w instrukcji, ale 4 l spokojnie wystarczy przy wymianie - nie da się całego oleju normalnie spuścić..

mrozek
27-05-2013, 10:54
(...) napis na butelce że to specjalnie do silników z DPF to tylko chwyt marketingowy.

Oleje niskopopiołowe powodują mniejsze zapychanie dpf. Nie ma auta, w kórym choćby minimalna ilość oleju nie została spalona.
Niskopopiołowe oleje silnikowe (http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/3516/niskopopiolowe-oleje-silnikowe.html)

Abramsik
27-05-2013, 17:58
Bardzo ciekawy materiał.

grze
27-05-2013, 18:29
Czyli olej wlałem o odpowiedniej normie
9253

Zresztą z faktur i dokumentów wynika że auto od nowości jeździło na tym oleju :tongue

Abramsik
27-05-2013, 19:49
zalałem swojego Bronisława olejem TOTAL Quartz INEO ECS 5W30. Olej dedykownay do DPFów , na moje oko delikatnie mówiąc nic gorszy od SELENI dedykowanej do naszych Bravolotów.
Też latam na tym oleju. Fakt od niedawna ale widzę, że podjąłem właściwą decyzje. Po kolejnych 1500 km dalej "zero" info od DPFie. Ja osobiście polecam szczególnie że Selenia jest idiotycznie droga, trudno ją dostać poza ASO. A po wpisie Kolegi grze widzę, że nie tylko ja go wybrałem. Niżej link dla zainteresowanych TOTAL QUARTZ INEO ECS 5W30 (http://www.totalpolska.pl/lub/lubpoland.nsf/VS_SWIPSA/41C3B95640ECBF52C125746A0070E3F5?OpenDocument&UNI=C12572200039CC54C1256EF3004DB954&)
Szczegóły zawarte są w kartach charakterystyk

mrozek
27-05-2013, 20:25
Dotyczy to również wszelkich ulepszaczy do paliwa (również dodawanych na stacjach). Nie wszystkie są zdrowe dla dpf.

Abramsik
27-05-2013, 21:28
W kwestii dodatków to temat "morze". Jest tego na rynku całe mnóstwo i tylko rozsądek i rozwaga przy wyborze zabezpieczyć może przed bolesną pomyłką. Ja jeśli już stosuję (czy stosowałem) to tylko produkty renomowanych firm STP, Liqui Moly itp. Staram się również nie przesadzać z ilością. Nie stosuję ulepszaczy paliwa tylko tankuję paliwa z tzw. premium. Nie stosuję "cudownych" ulepszaczy oleju tylko używam dobrych, sprawdzonych (także przez innych) produktów. Fakt stosuję ostatnio (tj od czasu od kiedy mam samochód z DPF) dodatek do tzw. ochrony filtrów firmy LM.DODATEK DO OCHRONY FILTRA DPF 5148 (http://www.liqui-moly.pl/features/katalog.html?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=255&category_id=17) Jak narazie OK ale nie wiem do końca czy to zaleta płynu czy też jakości całkiem udanych (jeśli taki są) fiatowskich filtrów.

mrozek
27-05-2013, 23:27
Z zasady nie stosuję polepszaczy. Tankuję głównie na Shell'u zwykłe paliwo (tak diesel jak benzyna). Kiedyś nudząc się w hipermarkecie kupiłem preparat do czyszczenia wtrysków (STP do benzyny) chociaż nic się z nimi nie działo. Wlałem, ale miałem cykora, że coś zepsuję ;-) Myśle, że zwykłe paliwo na Shell'u i tak ma od cholery dodatków.

pzdr

Mike Poznan
02-06-2013, 10:28
Cena Selenii wr 5w30 spadła i jest teraz w 5l bańkach (185 zł). Ja raz zalałem castrola i stwierdzam , że na selenii silnik ciszej pracuje. Potwierdzają to inni użytkownicy bravo z forum Bravo.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

grze
02-06-2013, 13:18
Cena Selenii wr 5w30 spadła i jest teraz w 5l bańkach (185 zł). Ja raz zalałem castrola i stwierdzam , że na selenii silnik ciszej pracuje. Potwierdzają to inni użytkownicy bravo z forum Bravo.

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Castrol to syf jakich mało. Przez niego w poprzednim aucie turbobenzynie miałem mało przyjemną przygodę :cool:

mrozek
02-06-2013, 20:12
Motul też ładnie wycisza.

Pzdr

Mike Poznan
02-06-2013, 20:36
Tak tylko kup ori motula :) selenii przynajmniej nikt nie podrabia :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

grze
02-06-2013, 20:40
Motul też ładnie wycisza.

Pzdr
Tak ale nie ten z allegro :lol: Znajomy raz kupił Motula z allegro w dość dobrych pieniądzach to po 2tyś km zlaliśmy czarną wodę a silnik benzynowy pracował już jak stare TD :cool:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.


Tak tylko kup ori motula :) selenii przynajmniej nikt nie podrabia :)

Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2
Zawsze kupowałem u nich bo to pewne źródło http://pro-choice.pl/ i mają dobre ceny... polecam.

mrozek
02-06-2013, 20:52
Na Allegro jest jeden sprzedawca z Torunia. Maja tu sklep, sa autoryzowanym przedstawicielem Motul. Dlaczego twierdzisz, ze wszyscy na Allegro sa oszustami?

Pzdr

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

http://www.jarpol.torun.pl/page4.html

grze
02-06-2013, 20:55
Na Allegro jest jeden sprzedawca z Torunia. Maja tu sklep, sa autoryzowanym przedstawicielem Motul. Dlaczego twierdzisz, ze wszyscy na Allegro sa oszustami?

Pzdr
Napisałem raz i nigdzie nie napisałe wszyscy na Allegro sa oszustami Nie prubój mnie łąpać za słówka bo to nie o to tu chyba chodzi kolego :cool:

mrozek
02-06-2013, 21:10
Napisales "tak ale nie ten z allegro" - to znaczy, ze na Allegro nie ma uczciwych sprzedawcow Motula?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

PS: napisz od kogo kupil podrobe by inni sie nie nacieli. Taka wpadka nie eliminuje kazdego Motula z Allegro.

mrozek
03-06-2013, 14:25
Castrol Edge Turbo Diesel 5W40

Instrukcja producenta dopuszcza jedynie oleje 5w30:

Olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30.
Specyfikacja FIAT 9.55535-S1

Dla Bravo Castrol nie poleca swoich olejów silnikowych! Wypelnij to i zobacz w miejscu oleju silnikowego jest pusto (jeśli Castrol poleca olej do auta pojawia się tam typ oleju):

Wymiana oleju w samochodzie - jaki olej do silnika benzynowego - Castrol | Castrol Polska (http://www.castrol.com/castrol/sectionbodycopy.do?categoryId=9040701&contentId=7074467)

Oprócz Seleni miałeś do wyboru Shell, Motul i inne. Dlaczego wybrałeś taki?

Gdyby chociaż był 5W-30...

Abramsik
03-06-2013, 23:06
Instrukcja producenta dopuszcza jedynie oleje 5w30: wg. mnie instrukcja to wykładnia,
Olej na bazie syntetycznej o lepkości SAE 5W-30.Specyfikacja FIAT 9.55535-S1 Znając jej ustalenia można wybierać producentów (marki)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Ale na oleju nie warto oszczędzać ani przesadnie eksperymentować.

mrozek
03-06-2013, 23:56
Pod warunkiem, ze zastosuje sie parametry w niej okreslone. 5w-40 nie jest dopuszczalny w tym przypadku.

Abramsik
04-06-2013, 07:59
5w-40 nie jest dopuszczalny w tym przypadku Czy mój wpis sugerował w którymś fragmencie, że "dopuszczam" w tym przypadku 5W-40? Jak piszę o instrukcji - wykładni to nie po to aby nie uwzględniać zapisów w niej zawartych.

mrozek
04-06-2013, 10:34
Czy mój wpis sugerował w którymś fragmencie, że "dopuszczam" w tym przypadku 5W-40? Jak piszę o instrukcji - wykładni to nie po to aby nie uwzględniać zapisów w niej zawartych.

A czy ja npisałem, że sugerujesz użycie oleju o nieprawidłowych parametrach?
Dopisałem to by eksperymentatorzy mieli jasno jak na dłoni, że jest to parametr nie do ruszenia :-)

Pzdr

Abramsik
04-06-2013, 15:18
jest to parametr nie do ruszenia i tu się zgadzamy :lol: Pozdrawiam