vitos
22-12-2012, 18:59
Witam Szanownych Grupowiczów
Od niedawna tj. podczas ujemnej temperatury na dworze, kiedy pojazd pracuje na wolnych obrotach, zaraz po nagrzaniu się silnika (2.0 MultiJet Diesel 165km) do temperatury nominalnej około 90 stopni Celsjusza lub niecałe, po dojechaniu np. na czerwone światła, kiedy trzeba się zatrzymać, po zluzowaniu i kiedy silnik wchodzi na wolne obroty, obroty silnika zaczynają falować. Wygląda to mniej więcej tak, jakby delikatnie naciskało się na pedał gazu. Obroty falują od około 800 do 1100 obr/min. (wolne obroty to około 800 obr/min). Zdarzyło mi się to już parokrotnie i nie uzależniam raczej tego od jakości paliwa, choć oczywiście tego wykluczyć nie sposób (tankuję na różnych stacjach BP Ultimate Diesel lub Shell vPower Diesel). Silnik ma rzeczywisty przebieg 120kkm i rzekomo podczas ostatniego przeglądu w FAP (108kkm) był czyszczony zawór EGR. Usterka nie występuje zawsze na wolnych obrotach w opisanych powyżej okolicznościach. Zdarzyło mi się to parę razy dopiero.
Czy komuś z Was zdarzyły się takie objawy jak u mnie na fiatowskich dieslach ? Jakbym musiał podać jeszcze jakieś informacje, które coś podpowiedzą bardzo proszę piszcie. Bardzo zależy mi na wyeliminowaniu tej usterki. Dodam, że sterownik silnika podłączony do ECU Scan'a nie zlogował żadnych błędów.
Będę bardzo wdzięczny na wszelkie sugestie i rady
Pozdrawiam serdecznie
Witek
Od niedawna tj. podczas ujemnej temperatury na dworze, kiedy pojazd pracuje na wolnych obrotach, zaraz po nagrzaniu się silnika (2.0 MultiJet Diesel 165km) do temperatury nominalnej około 90 stopni Celsjusza lub niecałe, po dojechaniu np. na czerwone światła, kiedy trzeba się zatrzymać, po zluzowaniu i kiedy silnik wchodzi na wolne obroty, obroty silnika zaczynają falować. Wygląda to mniej więcej tak, jakby delikatnie naciskało się na pedał gazu. Obroty falują od około 800 do 1100 obr/min. (wolne obroty to około 800 obr/min). Zdarzyło mi się to już parokrotnie i nie uzależniam raczej tego od jakości paliwa, choć oczywiście tego wykluczyć nie sposób (tankuję na różnych stacjach BP Ultimate Diesel lub Shell vPower Diesel). Silnik ma rzeczywisty przebieg 120kkm i rzekomo podczas ostatniego przeglądu w FAP (108kkm) był czyszczony zawór EGR. Usterka nie występuje zawsze na wolnych obrotach w opisanych powyżej okolicznościach. Zdarzyło mi się to parę razy dopiero.
Czy komuś z Was zdarzyły się takie objawy jak u mnie na fiatowskich dieslach ? Jakbym musiał podać jeszcze jakieś informacje, które coś podpowiedzą bardzo proszę piszcie. Bardzo zależy mi na wyeliminowaniu tej usterki. Dodam, że sterownik silnika podłączony do ECU Scan'a nie zlogował żadnych błędów.
Będę bardzo wdzięczny na wszelkie sugestie i rady
Pozdrawiam serdecznie
Witek