PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z radiem Palio 1.6



turek86
17-11-2012, 14:56
Witam, ostatnio zakupiłem sobie radyjko, które jest podłączane standardową kostką ISO. Działało to w ten sposób, że musiałem wyłączać i włączać ręcznie za każdym razem radio niezależnie od zapłonu. Gdy radio było wyłączone na wyświetlaczu nadal paliły się mocno cyferki zegara i na moje to doprowadziło do rozładowania się akumulatora, który chyba zakończył żywot, bo nie chce się już ładować. W poprzednim aucie miałem identyczne radio podłączone w taki sposób, żeby włączało się tylko gdy włączony jest zapłon i tak też chciałem zrobić w Palio. Oczywiście mogłem całkowicie wyłączyć radio podczas jazdy. Okazało się, że na obu przewodach zasilania radia jest wciąż 12V niezależnie od zapłonu a powinno być tak, że na jednym z nich 12V pojawia się dopiero po przekręceniu kluczyka prawda? Gdzie szukać początku tego przewodu lub jak ewentualnie podłączyć to żeby radio włączało się tylko przy włączeniu zapłonu?

lukq
17-11-2012, 15:23
Przy bezpiecznikach masz początek i zobacz czy tam nie jest zmostkowane.

Monq
18-11-2012, 09:15
Możesz ściągnąć "Sam Naprawiam" i tam jest schemat instalacji to będziesz widział gdzie dokładnie kable z radia idą. Albo spróbuj podłączyć ten drugi + do czegoś co się włącza dopiero po przekręceniu zapłonu.

turek86
18-11-2012, 12:07
Czyli na przykład pod co?

Darksaience
18-11-2012, 17:14
Sprawa jest taka w palio miałem kabel fioletowo żółty i Fioletowo zielony. Jeżeli oba te kable są połączone tak: fioletowo żółty - żółty od radia i fioletowo czerwony - czerwony od radia to radio gaśnie wraz z wyłączeniem zapłonu. Jeżeli jednak podłączysz oba do jednego tylko nie wiem jakiego koloru pomijasz stacyjkę i masz możliwość włączenia radia nawet po wyłączenia zapłonu. Jednak nie jestem 100% pewny co do tego podłączenia bo dawno temu to robiłem

Monq
18-11-2012, 17:50
U mnie zapalniczka włącza się dopiero po przekręceniu stacyjki myślę że u Ciebie jest tak samo. Z zapalniczki masz blisko do radia. Jak nie znajdziesz nic przy bezpiecznikach to może tak szło by to podłączyć. Tylko że w kostce do zapalniczki jest osobno kabel od grzania a osobno od podświetlenia zapalniczki musiałbyś się podpiąć pod ten od grzania bo podświetlenie włącza się dopiero po włączeniu świateł.

turek86
18-11-2012, 22:03
Będę próbował i dam znać co wyszło. Jeszcze pytanie czy takie podłączenie radia mogło prowadzić do rozładowania akumulatora? Tego dnia słuchałem około godziny radia bez włączonego zapłonu i silnika. Najgorzej, że akumulator nie chce się już ładować, więc śmie twierdzić, że zakończył współpracę.

yacub
19-11-2012, 10:21
słuchanie godziny radia raczej nie rozładuje w taki stopniu aku :) aku trzeba nowy - albo stary sprawdzic w domu czy ma odpowiedni poziom elektrolitu w każdej komorze ;) jak nie ma dolac wody destylowanej powyżej płyty (przeważnie są jakies punkty odniesienia) i łądowac :)

turek86
19-11-2012, 11:29
Sprawdzałem i wszystkie płytki są przykryte. W "Sam naprawiam" wyczytałem, że akumulator powinien mieć pojemność 40Ah. Nie za mało na taki silnik?

Darksaience
19-11-2012, 13:08
Z tego co wiem na to auto wyliczone jest 45 Ah bo trzeba brać pod uwagę pobór mocy auta z akumulatora i zdolność alternatora do doładowywania akumulatora. Kupisz za duży to owszem elektronika dłużej podziała na wyłączonym zapłonie ale potem alternator bardzo długo będzie go ładować.

turek86
19-11-2012, 14:20
Problem z radiem rozwiązany. Okazało się, że zaraz za radiem przewód fioletowo-czerwony "wisiał" sobie bez podłączenia a oba plusy były połączone ze sobą. Przy okazji wymieniłem kostki, antenę i jej przewód i teraz gra tak jak chciałem. Pozdrawiam i dziękuję

yacub
19-11-2012, 15:22
hmm ja fabrycznie miałem aku 50Ah i takie jest odpowiedni - alternator sobie z nim radzi bez problemu, ( tesciu w 1,2 sienie golas bez niczego miał aku magneti marelli 45Ah i wytrzymał 7 lat) ;) - predzej alternatory naprawiam/wymieniam niz akumulatory :)

byrrt
20-11-2012, 15:13
tesciu w 1,2 sienie golas bez niczego miał aku magneti marelli 45Ah i wytrzymał 7 lat
Tata miał w Skodzie Fabi 1.4 chyba 50Ah właśnie i 7 lat też wytrzymał.. Trzymałby dalej ale raz tatę zawiódł przy -27,5'C nie odpalił w zimę i tata wymienił na nowy ;)

yacub
21-11-2012, 09:51
no akurat tesiu miał wypadek i całkiem niezłą sienka poszła na szrot - tesciu 3 dni w szpitalu - mimo że gola to fajnie sie nią jeździło 1,2 80km po trasie 5-6l a w zimie miasto max 8 brało naprawde udany egzemplarz był

sorki za off