Zobacz pełną wersję : niebieski dym ....
marcin1325
13-02-2012, 23:58
hmm mam nie typowy problem, otóż ostatnio miałem kurs do Warszawy z Białegostoku to jest lekko ponad 200 km, przez całą drogę było ok a Wawie zaczął samochód dymić na niebiesko, przez całą warszawę, dojechałem do celu powoli jak otworzyłem drzwi to był zapach przepalonego oleju, zgasiłem auto i zacząłem się zastanawiać co to jest, Auto postało około 2,5h wystygło do zera i wsiadłem do niego zapaliłem i wszystko wróciło do normy, na obwodnicy Marek leciałem około 140km/h znów problem powrócił zatrzymałem się na stacji zgasiłem, sprawdziłem płyn chłodniczy i olej, oleju dolałem może około 0,5 l , i dalej w drogę. I rozpędziłem go do tej prędkości i już problem nie powracał. Mam wymieniony termostat i rozrząd filtry i oleje też. Pytanie brzmi co to jest bo nie pokoi mnie, gdzie zacząć szukać przyczyny i jak to zdiagnozować ? Turbo siedzi ? Czy co jakieś logiczne wytłumaczenie musi być proszę o pomoc.
danielciagala
14-02-2012, 08:13
No silnik zaczął ci spalać olej.
A jaki olej wymieniłeś? Jaki miałeś wcześniej a jaki masz teraz?
marcin1325
14-02-2012, 08:41
mam auto od 3,5 roku i jeżdżę na Mobil Super S Turbo Diesel 10W-40 cały czas ten olej leję i nic się nie działo. Półsyntetyk.
Niebieski dym to spalanie oleju, zacząłbym od turbo. Możliwe, że już się poci i przepuszcza olej i to on się spala. Rozbierz tutaj dolot i zobacz czy masz tam względnie sucho czy jest jakiś olej w nim.
Możliwe też, że nagromadzone resztki oleju który znalazł się w dolocie został wypalony.
marcin1325
14-02-2012, 09:43
a turbo opłaca się regenerować czy nie? I jaki mniej więcej jest koszt za taką imprezę ? Pewnie około 2000 zł ?
Z tego co wiem to niebieski olej oznacza że cos nie tak z wtryskami. Jak pada turbo to auto nie kopci na niebiesko tylko na szaro . Ale mogę się mylić..
Nawet z ciekawości wpisałem w google "kopci na niebiesko" i piszą że może być nie tak :
-cisnienie sprężania
-żużyte pierścienie
itp... poszukaj poczytaj
danielciagala
14-02-2012, 19:48
Jeszcze uszczelniacze zaworowe..
Turbo opłaca się regenerować, bo jest to koszt ok 800 - 1000pln a nowe kosztuje chyba ze 3000pln. Jeśli kopci ci na niebiesko, to na 90% puściły uszczelniacze na turbince. Sprawdź przepływkę, powinna być sucha, to samo z rurą od IC. Jeśli po odkręceniu zostanie ci na palcu olej, to będziesz miał odpowiedź.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.