PDA

Zobacz pełną wersję : czasem gaśnie po wrzuceniu luzu w czasie jazdy



Strony : 1 2 [3]

beowolfpl
26-08-2013, 08:41
otóż...podobno jest problem z reduktorem...prawdopodobnie jest zasyfiony. Mam reduktor firmy tomasetto at09. Podobno potrafi sprawić wiele problemów właśnie takich, jak gaśnięcie silnika przy zejściu z wysokich obrotów (po wciśnięciu sprzęgła). Chodzi o jakieś ciśnienie wewnątrz, które uniemożliwia otwarcie wtryskiwaczy. I teraz pytanie do Was - czy ktoś rozbierał i czyścił taki reduktor? Bo wiem, że w reduktorach zbiera się syf. Mój ma niby 30 tyś przejechane ale na naszym gazie....

boch
26-08-2013, 09:33
to raczej nie to. 30 tys. to niewielki przebieg jak na Alaskę. ja swojego regenerowałem przy przebiegu 75 tys. i nie miało to żadnego wpływu na przygasanie. jakbyś się upierał to tutorial w postaci filmiku na Youtube jak zregenerować reduktor Alaska AT09 znajdziesz na forum w dziale LPG. w moim temacie też coś opisałem.
co do ciśnienia o którym piszesz, to sprawa dotyczy ciśnienia roboczego reduktora, które powinno oscylować wokół 0,9÷1,1 bara. im wyższe ciśnienie tym bardziej utrudnione otwarcie tłoczków wtryskiwaczy. każda listwa wtryskowa ma podane w specyfikacji zalecane ciśnienie pracy listwy. jeśli mieści się ono w widełkach zalecanych przez producenta, to teoretycznie problemów być nie powinno.

beowolfpl
26-08-2013, 09:48
właśnie rozmawiałem z gazownikiem,który mi gaz zakładał, on również mówi, że to mały przebieg jak na ten reduktor. On obstawiałby rozkalibrowaną listwę wtryskową (nowa 150zł valtec czerwony), zbrudzone przewodu gazu albo regulacja komputera - jeśli chodzi o przygasanie po wysprzęgleniu. W sobotę się do niego udam....powiedział, że to da się wyczaić

byrrt
26-08-2013, 10:48
Lostwy valteka się kalibruje - co ok 10tyś km trzeba i już. Jak gazownik proponuje wymiane to.. zmień gazownika albo wtryski na coś lepszego..

mamut-tme
26-08-2013, 11:17
Za 150 zł to można kupić Reg-Fasty, na których o ile dobrze pamiętam jeździ byrrt, a są one dużo lepszej jakości.

boch
26-08-2013, 11:24
Valtek czerwony kosztuje 123 zł z przesyłką

Listwa VALTEK ORYGINAŁ 4-cyl Wtryskiwacz-e + Dysze (3474233045) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/listwa-valtek-oryginal-4-cyl-wtryskiwacz-e-dysze-i3474233045.html)

faktycznie, po 30 tys. km ta listwa nadaje się do kalibracji. nie jest to specjalnie skomplikowane. jeśli gazownik posiada odpowiedni przyrząd do kalibracji, trwa to z 15 minut. czasami jednak kalibracja nie pomaga i trzeba nabyć zestaw do regeneracji listwy, co w połączeniu z kosztami jej kalibracji robi się trochę nieopłacalne. lepiej chyba kupić RegFast'y, ponoć trochę lepsze od Valteków. pogadaj z gazownikiem, niech Ci powie co o tym sądzi.

beowolfpl
26-08-2013, 12:00
no właśnie - poczekam co powie po oględzinach. Też mi się nie uśmiechają znowu te valteki...no ale. Zdziwiło mnie jedno - powiedział mi, że nie opłaca się regenerować reduktorów. A za nowy, w razie czego, liczy sobie 350zł. Zestaw naprawczy kosztuje 60zł z przesyłką i z filtrami więc chyba jednak coś mu się pomyliło co do nieopłacalności regeneracji. W reduktorze zużywają się te elementy, które akurat da się wymienić co nie? Nie ma sie tam chyba co zepsuć...

boch
26-08-2013, 12:33
tak, nie ma się co zespuć. mój gazownik też nie chciał regenerować, bo dla niego jest to nieopłacane. przy samodzielnej wymianie membran reduktora sprawa wygląda już zupełnie inaczej. regeneracja kosztowała mnie ok. 65 zł. 55 zł zestaw do regeneracji, pozostała kwota to szczotki i benzyna ekstrakcyjna w Castoramie. raczej łatwa robota. tak jak wspomniałem, u Ciebie jeszcze za wsześnie na regenerację. chyba że każdym razem uruchamiasz auto awaryjnie na zimnym gazie ;) nowa Alaska to ok. 170 zł.

beowolfpl
26-08-2013, 12:47
no dobra. Więc do soboty...

solidboy
28-08-2013, 20:18
Temat o lpg czy o gaśnięciu ?
Bo instalacja gazowa do naszego problemu ma taki związek jak kontakty Donalda Tuska z Robertem De Niro.

beowolfpl
30-08-2013, 10:20
naszego problemu...czyli? problemem było falowanie obrotów i przygasanie, a w międzyczasie wyszły inne problemy. Dlaczego twoim zdaniem instalacja gazowa nie ma nic wspólnego z "naszym problemem"?

boch
01-09-2013, 12:35
jeśli przygasanie występuje wyłącznie na gazie, to problem leży po stronie instalacji. tutaj nawet nie ma co gdybać, tak po prostu jest. trzeba do tego ogarniętego gazownika.
u mnie problem występuje na benie i na gazie. jak do tej pory nie byłem wielkim zwolennikiem teorii dot. zbawiennego wpływu trzepania wiązką pomiędzy ECU a przepustnicą. dziś chyba zdanie zmienię. coś jest jednak nie tak. miałem dziś masakryczne falowanie obrotów i to nawet na postoju. wystarczyło wcisnąć sprzegło i obroty zaczynały zjeżdżać poniżej wartości progowych. wkurzyłem się zdeka. podniosłem maskę, odłączyłem klemę, wytrzepałem solidnie wiązkę. po godzinie podłączyłem aku z powrotem. jest dobrze. żadnego falowania. czyli jednak... wykaz pinów na wtyku do ECU już wydrukowałem. potrzebuję teraz dobrego, taniego elektryka ;)

beowolfpl
01-09-2013, 17:49
dobrze by było, żebyś podłączył pod kompa w momencie takiego falowania. U mnie po podłączeniu wykazało, że nagle, nie wiadomo skąd,komputer dostaje sygnał, że ktoś rusza przepustnicą i stąd falowanie. Uciąłem kable zaraz za wtyczką od potencjometru przepustnicy i jak najbliżej wtyczki do kompa i wstawiłem tam nowy przewód. I od maja tego roku mam spokój z falowaniem.

boch
01-09-2013, 18:54
byłem u mechanika który posiada program diagnostyczny gadający z moim sterownikem, ale powiedział, że to nie ma sensu. jego zdaniem opóźnienia są tak wielkie że program nic nie wyłapie. czy ma racje, ciężko mi powiedzieć. ja przynajmniej bym spróbował...

mamut-tme
01-09-2013, 19:42
Jeśli jest samo opóźnienie to nie ma problemu, bo będzie widać, że zawsze po falowaniu pojawia się dziwne zjawisko. Problemem może być częstotliwość próbkowania, ale nie wydaje mi się, że jest tak dobrana, że nie zauważysz problemu.

solidboy
03-09-2013, 21:01
Czyli jednak to ta przeklęta wiązka. 3 lata temu na Autokąciku facet zrobił chałupniczo nową i problem również rozwiązał.

Jestem ciekawy ile kosztuje odtworzenie owej wiązki przez elektryka.

Wiązka silnika do Skody SuberB kosztuje 1000 zł. Do naszych gratów w takim razie pewnie ok 2000 ;)

boch
08-09-2013, 09:20
od ostatniego trzepania wiąchą mam względy spokój. w międzyczasie regulowałem sobie gaz, ale nie sądzę żeby to miało jakiś wpływ na obroty.
jest taki niuans po porannym uruchomieniu samochodu o którym gdzieś wcześniej pisałem, pierwszej przygazówce towarzyszy zdławienie silnika, co widać na obrotomierzu. przekłada się to oczywiście na zachowanie auta na pierwszych metrach. czuć że ewidentnie brakuje mocy - tak jakby auto dostawało za mało benzyny. zrobiłem próbę z awaryjnym uruchomieniem auta na LPG. na gazie auto idzie normalnie. się tak zastanawiam czy to faktycznie permanentnie rozjechane mapy, czy też może są to pierwsze objawy siadającej pompy paliwa.

beowolfpl
18-09-2013, 20:06
Gazownik zalatwiony w ostatnia sobote. 2 godziny dlubania i ustawiania ale jest dobrze. Wgral nowy soft do kompa gazu i ustawil jeszcze raz mapy

byrrt
19-09-2013, 11:53
czuć że ewidentnie brakuje mocy - tak jakby auto dostawało za mało benzyny.
Lub za dużo - tego nie wiemy. Dławi się pewnie gdy korzysta tylko z map a lambda jeszcze nie pracuje. Swoją drogą mam to samo (delikatnie). Na 100% są to mapy..


robiłem próbę z awaryjnym uruchomieniem auta na LPG. na gazie auto idzie normalnie. się tak zastanawiam czy to faktycznie permanentnie rozjechane mapy, czy też może są to pierwsze objawy siadającej pompy paliwa. Pompa paliwa nie sądzę.. Na moje to mapy.

Szkoda, że nie możesz jednocześnie kalibrować instalacji lpg i podglądać integratora sondy lambda na ECU silnika ew. nawet samej lambdy to byś doregulował..

boch
19-09-2013, 12:51
raczej za ubogo. dławi jakby brakowało paliwa. po prostu przytyka go. to się wydaje nawet logiczne, skoro w czasie pracy na LPG póki silnik nie osiągnie temperatury 90 stopni, listwa zalewa gazem dość konkretnie.

solidboy
19-09-2013, 21:12
Ja dziś jestem po czyszczeniu przepustnicy i krokowca.

Efekt minimalny.

W przyszłym tygodniu wymieniam TPS-a.

boch
19-09-2013, 21:31
to nic nie da, ale życzę powodzenia. ja wymieniłem kompletną przepustnicę i efekt praktycznie żaden. po ostatniej regulacji gazu jest tak, że przygasa mi tylko raz czy dwa i tylko na benzynie na zimnym silniku i jest to ewidentnie połączone z tym wspomnianym przeze mnie dławieniem na pierwszych metrach. na gazie od 3 tygodni spokój. od wczoraj ostatni km pokonuje na benzynie. zobaczę jak się to przełoży na poranne problemy po odpaleniu.

beowolfpl
19-09-2013, 21:56
boch - jak pisałem, u mnie regulacja lpg trwała 2 godziny. Sporo jazdy było, bo gość ustawił coś, myślał że jest spoko a po chwili znowu przygasał. Nawet na postoju, jak włączyłem klime to auto gasło po puszczeniu pedała gazu

boch
19-09-2013, 23:20
ale teraz jest dobrze?

beowolfpl
20-09-2013, 12:08
poki co jest dobrze

boch
23-09-2013, 10:41
od dwóch dni jeżdżę wyłącznie na benzynie. wcześniej odpiąłem klemę na całą noc. efekt jest. brak zmuły na pierwszych metrach czyli faktycznie gazik mi sporo miesza. natomiast falowanie obrotów wciąż występuje. jest to takie nagłe tąpnięcie. obroty po prostu lecą na pysk.

seba_999
24-09-2013, 20:33
Witajcie :)

Jakieś 5 tys km temu autem nagle moim autem nie dało się jechać, falowanie obrotów, każde wciśnięcie sprzęgła kończyło się zgaśnięciem silnika... Wyjąłem przepustnicę, wyczyściłem, bo była bardzo zabrudzona. Wyglądało to jak mieszanka oleju z kurzem/brudem. Zamontowałem i różnica była ogromna, wprawdzie troszkę jeszcze falowało, ale minimalnie.

Przed wyjazdem do Niemiec (jakieś 4 tys km temu) parę razy zdechł mi przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Pomyślałem, że powtórka z rozrywki, więc zdemontowałem rurę dolotową i widać było lekkie zabrudzenie na ściankach przepustnicy - wyczyściłem delikatnie szmatką, bo nie było czasu na demontaż samej przepustnicy. Pomogło, przez 2 wyprawy do Niemiec nie zauważyłem falowania. W niedzielę wieczorem wróciłem do kraju.

Dzisiaj znowu powtórka z rozrywki, falowanie, gaśnięcie i przygasanie. Zdemontowałem przepustnicę, ale okazało się, że brudu tam praktycznie nie ma. Wyczyściłem, założyłem. Przy okazji okazało się, że w tej rurce FIAT PUNTO 1.2 16V ODMA SILNIKA (3553707957) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/fiat-punto-1-2-16v-odma-silnika-i3553707957.html) był olej (czy jest to normalne?), też wyczyściłem (wydmuchałem) na ile się dało. Rurka wychodząca z silnika, z taką spiralką drucianą tez byłą cała od oleju... Wymieniłem również filtr fazy lotnej bo już się zbliżał termin.
Jazda na benzynie: wciśnięcie sprzęgła kończy się opadnięciem wskazówki na 600 obrotów i skakanie 600-700, przegazówka czasem pomaga i wtedy oscyluje 700-900. Przejechałem jakieś 10 km na benzynie i objawy były mniej więcej tak jak wyżej. Następnie włączyłem gaz. Przygasanie i falowanie owszem było, ale dużo mniejsze. Przejechałem parę km na gazie i przełączyłem z powrotem na Pb. Falowanie się pogorszyło, wprawdzie nie zgasł ani razu, ale przy parkowaniu zapalała się nawet lampka ładowania - obroty schodziły zbyt nisko...

Pomóżcie proszę... Co to może jeszcze być? Czeka mnie diagnostyka komputerowa?

solidboy
24-09-2013, 21:11
Czeka Cie nie diagnostyka a wymiana samochodu (chyba, że będziesz z tym umiał żyć). Ja nie umiem.

Nic już nie wymieniaj, 1.2, 1.6 i 1.8 taki problem posiadają i NIKOMU nie udało się go rozwiązać.

Problem prawdopodobnie tkwi w elektryce a dokładniej w wiązce sterowania silnika.

Fiat to Fiat.

seba_999
25-09-2013, 08:30
Dzisiaj z rana było jakby troszkę lepiej. Jechałem tylko na benzynie i przy wciśnięciu sprzęgła obroty spadały tak na 600, zaczęły falować 600-700, po chwili był skok tak na 900 i falowanie 800-900 i potem się stabilizowały.
Mogą to być mapy benzyny rozjechane przez gaz? Lub do wykonania ponowna adaptacja przepustnicy? Tzn odpięcie aku na jakiś czas i później odpalenie i czekanie aż się wentylator na chłodnicy włączy?

solidboy
25-09-2013, 21:49
To może być wszystko. Tematów o 1.2 z tym problemem jest w sieci mnóstwo.

yacub
26-09-2013, 14:47
jezeli sie odmą wybija olej to jest cos nie tak - napewno kanał krokowaca odpowiedzialnego za wolne obroty jest zaklejony olejem :)

seba_999
26-09-2013, 18:55
Masz na myśli przepustnicę, czy jest jeszcze jakiś jeden kanalik gdzieś z boku?
Przepustnica jest na pewno czysta, czyściłem ją we wtorek...

beowolfpl
04-10-2013, 01:18
jeśli dzieje się tak cały czas (a nie od czasu do czasu) to obstawiałbym krokowca do wymiany. Podłącz pod komputer to wyjdzie co i dlaczego (o ile dzieje się tak cały czas)

Lina85
04-10-2013, 19:09
Witam.Opisze to co bylo przyczyna przygasania silnika w samochodzie mojej zony (brava 1,6 16v 103km), moze komus sie przyda.Wiec tak silnik czasami potrafil zgasnac przy dojezdzaniu do skrzyzowania po za tym nierowna praca na biegu jalowym (telepanie).Wymienilem wszystie filtry, kable wn,silniczek krokowy swiece,sonde lambda,tps.Samochód podlaczalem wielokrotnie pod komputer oczywiscie zero bledow:confused:jedyne co dalo sie zauwazyc to zbyt uboga mieszanka,sonda lambda pokazywala niskie wartosci.wiec wziolem sie za uklad paliwowy.
pompa paliwa ok dlatego rozebralem listwe wtryskowa jeden z wtryskiwaczy mial uszkodzoną uszczelke przy kolektorze i tylko z jednego otworu z czterech lecialo paliwo.Po wymianie samochód chodzi idealnie.Pozdrawiam

Lina85
04-10-2013, 20:37
PS prosze mi nie pisac że fiat to fiat bo reszta wcale nie jest lepsza

boch
04-10-2013, 20:58
tak, to nie jest problem wyłacznie Fiata. zdarza się to również w Oplach, we Fordach, a nawet w VW. tak jak kiedyś wspomniałem, dominują silniki 1.6. taka ciekawostka.

beowolfpl
04-10-2013, 21:26
no to ciekawe z tą uszczelką...ciekawa informacja

boch
04-10-2013, 22:05
ja wymieniłem u siebie wszystkie uszczelki na wtryskiwaczach (2 oringi na wtryskiwacz) oraz obie uszczelki kolektora. bez rezultatu.

Lina85
05-10-2013, 09:19
ja wymieniłem u siebie wszystkie uszczelki na wtryskiwaczach (2 oringi na wtryskiwacz) oraz obie uszczelki kolektora. bez rezultatu.

wtryski oczywiscie sprawdzone?u mnie jeden byl przytkany,ewentualnie zawor cisnienia pompy paliwa albo sama pompa

boch
05-10-2013, 09:53
sprawdzone. była próba na tzw tekturkę ;) rozpylają bez zarzutu. ale to nie ma znaczenia, ponieważ u mnie problem pojawia się zarówno na benzynie jak i na gazie więc wtryskiwaczy benzynowych bym się raczej nie czepiał.

mamut-tme
05-10-2013, 10:01
A jak wtryskiwacze leją w sposób niekontrolowany? Wtedy problem będzie i na gazie i na benzynie.

Lina85
05-10-2013, 10:19
możliwe ze padnieta UPG ale to by wyszlo przy pomiarze kompresji

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

wtryski mozna sprawdzic zwiekszajac cisnienie paliwa na listwie wtryskowej:devil:

boch
05-10-2013, 10:22
A jak wtryskiwacze leją w sposób niekontrolowany? Wtedy problem będzie i na gazie i na benzynie.
oczywiście. nawet dwa wtryskiwacze u siebie wymieniłem. jeden lał, a uszkodzenie drugiego zgłaszała diagnostyka komputerowa. teraz raczej nic takiego nie ma miejsca ponieważ

a) nie znika mi paliwo w trakcie jazdy na LPG
b) silnik pracuje równo i nie telepie mi autem po odpaleniu na zimnym
c) nie zapala się kontrolka układu wtryskowo-zapłonowego

a to są ewidentne objawy uwalonych wtrysków benzyny. poza tym, ja u siebie problem właściwie już zażegnałem. po ostatniej regulacji gazu, zjawisko przygasania przestało mnie interesować. oczywiście nie jest idealnie. czasami wkazówka zleci troszkę niżej, ale generalnie jest ok. na benzynie tak jak pisałem, na pierwszych metrach po pierwszym wciśnięciu sprzęgła lekko go zdusi. później jest już ok.

beowolfpl
05-10-2013, 14:49
u mnie gazownik zrobił dodatkowo takie coś, że jeśli obroty na gazie spadną poniżej 700 to auto automatycznie przełączy się na benzynę. Podobno jest jakaś taka opcja w programiku...

boch
05-10-2013, 16:45
opcja jest, ale użycie jej w takim przypadku to tzw. pudrowanie syfa. na Twoim miejscu rozejrzałbym się za nową, porządną listwą wtryskową. jaką masz w ogóle instalację?

beowolfpl
05-10-2013, 19:30
ja? ja mam valeo ale u mnie już nie ma problemu. Nawet pomimo tej opcji, ponieważ zauważyłbym, że obroty lecą poniżej normalnej wartości, a nic takiego teraz nie widzę.

beowolfpl
05-10-2013, 21:42
SORY, wybacz. Nie valeo. Pomyłka. Valteki czerwone

boch
05-10-2013, 21:57
to już masz odpowiedź ;) to nie są dobre wtryskiwacze. to są tanie wtryskiwacze ;)

byrrt
06-10-2013, 00:05
Jedne z najtańszych i w sumie najbardziej kontrowersyjnych listw wtryskowych ;)

solidboy
06-10-2013, 07:33
Ja niestety muszę ja wymienić przed sprzedażą auta na Rail-e bo wczoraj owa listwa padła. Po całych 20 tyś.km.

yacub
06-10-2013, 09:04
nie mówcie na valteki - wtryski - to są elektrozaworki :)

prawdziwe wtryski to KEIHIN i MED'y :)

boch
06-10-2013, 09:46
w czasach kiedy jeszcze Valteka posiadałem i auto mi gasło, woziłem się z moim problemem po wszystkich okolicznych gazownikach. każdy kręcił głową, robił autoadaptację, sprawdzał parametry i nic z tego nie wynikało. żaden, ale to absolutnie żaden nie pokusił się aby się do auta zapakować z kompem i sprawdzić co się dzieje w czasie wysprzęglania. i tak trafiłem na forum elektrody gdzie dowiedziałem się, że asortyment LPG to zarówno dolna jak i górna półka, a to co mam założone w swoim aucie to absolutnie półka najniższa. usłyszałem, że póki nie zmienię wtryskiwaczy problem gaśnięcia będzie występował. zmieniłem zatem listwę z Valteka na właściwie identyczną listwę MASTER promowaną przez producenta mojej instalacji gazowej i od tamtej pory auto nie zgasło mi ani razu. tak jak wspomniałem, występowało jedynie falowanie obrotów, które po regeneracji reduktora i ponownej regulacji gazu udało mi się ogarnąć. oczywiście problem nie jest rozwiązany do końca. zastanawia wciąż bardzo szybko opadająca wskazówka obrotomierza po wciśnięciu sprzęgła, która opada momentalnie do 800 obr./min odbija do 1000 i wraca do 800. czasami (raz na 20 razy) wskazówka opada powoli i z punktem pośrednim. i tak moim zdaniem powinna wyglądać prawidłowa praca silnika. czemu tak nie jest za każdym razem, wciąż nie wiem. nikt nie wie ;)
także rada dla posiadaczy Valteków. weźcie załóżcie coś lepszego. jeśli nie wyjdzie mi w tym roku zmiana auta, sam planuje zakup AC W01.

tutaj jakiś gość handluje tymi listwami w całkiem przyjaznej cenie

http://lpg-forum.pl/listwe-acw01-t33168.html

byrrt
06-10-2013, 13:30
Jedna podstawowa sprawa chociaż nie o tym jest temat.. Waldemary da się zestroić i jeździć bezawaryjnie tyle tylko, że one są bardzo niestabilne w czasie i się rozkalibrowują.. Co 10tyś km trzeba je kalibrować i czyścić a wtedy i 100tyś przejadą..

solidboy
06-10-2013, 18:09
bardzo szybko opadająca wskazówka obrotomierza po wciśnięciu sprzęgła, która opada momentalnie do 800 obr./min odbija do 1000 i wraca do 800

wypisz wymaluj Mariola 1.8 z mojego garazu...

solidboy
07-10-2013, 18:59
Listwa wymieniona na AC W01. Koniec wydatków na parcha.
Obroty dalej takie a nie inne.

Lina85
20-10-2013, 14:00
Witam.Pacjent to bravo 1,6 103 km bez LPG.I tak sonda lambda zatrzymuje sie na 0,2v po dodaniu gazu zaczyna pracowac po czym znowu wraca na 0,2v auto czasem potrafi zgasnac:mad: Czy ma ktos jakies pomysly?

yacub
20-10-2013, 16:40
przepustnica i krokowiec do wyczyszczenia na wstępie ;)

Lina85
20-10-2013, 22:10
Może napisze co do tej pory sprawdzilem
-szczelnosc ukladu dolotowego i wydechowego
-silniczek krokowy
-tps
-czujnik temp
-pompa paliwa
-wtryski
-sonda lambda wymieniona na nową
-silniczek krokowy
-zawór recyrkulacji par paliwa
-czujnik polożenia walu
-wszystkie filtry wymienione

chyba zostaje tylko sterownik silnika?

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Zapomnialem napisac :confused:

-rozrząd wymieniony ustawiony na blokadach
-map sensor wymieniony
-przepustnica wyczyszczona

solidboy
22-10-2013, 20:41
chyba zostaje tylko sterownik silnika?

Zostaje tylko wiązka sterowania silnika.
Wałkowane 200 razy.
"Specjaliści" i tak doradzą Ci regulacje LPG mimo, że takowej instalacji nie posiadasz. To na pewno jej wina.

Lina85
22-10-2013, 22:06
Dobra znalazłem przyczynę przygasania i gaśnięcia:yahoo:.To nie wina sondy ani wiązki ale i tak dzieki za próbe pomocy. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 1,6 16v

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

WSZYSTKO DA SIĘ NAPRAWIĆ TYLKO CZASEM SIĘ NIE OPŁACA:autko:

boch
22-10-2013, 22:31
a co było przyczyną?

Lina85
23-10-2013, 11:53
jeżeli sprawdziłeś te rzeczy co ja to już chyba wiele nie zostało:lol:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

czasami gaz czasami nie, czasami obroty spadały czasami nie.1000 osób i nikt nic nie wie :confused:

boch
23-10-2013, 13:27
jakby ktoś wiedział to by tajemnic nie urządzał.

Lina85
23-10-2013, 14:58
W moim przypadku uszkodzony był sterownik silnika (sekcja B)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Dokładnie opisane w poradniku :happy:

boch
23-10-2013, 17:29
no to zapowiada się masowa wymiana sterowników w silnikach 1.6 16V :) a już na poważnie, w moim przypadku mechanik obstawiał głowicę do remontu... o tym nie wspomniałeś ;)

to jeszcze napisz ile kosztowała wymiana sterownika z klonowaniem centralki immo.

Lina85
23-10-2013, 18:48
Myslalem nad głowicą,kompresja była mierzona ze trzy razy a po drugie problem przygasania nie występował zawsze.Koszt sterownika 270zł + inne graty
które nie potrzebnie wymieniłem.Prawie dwa tygodnie grzebania przy aucie, ale sie udało.:partyman:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Jeszcze jedno to było problemem w moim przypadku u każdego może być co innego dlatego radze wszystko dokładnie sprawdzac.Doświadczenie bezcenne:palacz:

boch
23-10-2013, 18:48
u mnie właśnie kompresja kuleje. prawdopodobnie wypalony zawór/gniazdo na IV cylindrze. komprecha słabsza o ponad 10% w stosunku do pozostałych. mechanik twierdzi, że od tego by zaczął. problem w tym, że zaczał z grubej rury. u mnie temat sterownika już się kiedyś przewinął. mam ciągle niewyjaśniony błąd cewki zapłonowej. podmieniałem cewkę wielokrotnie i nic to nie dało. błąd po wykasowaniu wraca jak bumerang. jest to błąd zapamiętany/nieaktywny. nikt nie wie o co chodzi. sterownik na allegro 100 zł. elektronik pewnie skasuje drugie tyle. prawdopodobnie taniej wyjdzie wykastrować immo niż klonowanie...

yacub
23-10-2013, 19:18
a jaką miałes centralke podaj numery ? bo moze tylko jedna seria nawala ?

Lina85
23-10-2013, 21:01
co do kompresji to u mnie wygląda to tak
1 10,5
2 10
3 10,5
4 10,5
centralka IAW 1AF 16 46534303 są dwa modele w spół zamienne ale nie pamietam tego drugiego

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

o cewka zasilana z (sekcji B) sterownika tak jak sonda lambda

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

Styk 13:palacz:

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

u mnie było to samo tylko że z sondą lambda Błąd zapisany nie aktywny,po drugie czasem sie zawieszała

boch
23-10-2013, 21:28
mój sterownik to IAW 1AF.17. jeśli nie będę zmieniał auta na zimę, to przypilnuję sterownika na allegro. może się coś trafi w rozsądnej cenie ;)

Lina85
23-10-2013, 21:44
jak wygląda ta kompresja na poszczególnych cylindrach u ciebie?

boch
24-10-2013, 00:07
dokładnych wyników nie pamiętam. ale 3 pierwsze garki w miarę po równo. ostatni (czwarty cylinder) ok. 10% słabszy. inny polecany mechanik stwierdził, że kompresja w moim silniku jest w porządku i nie ma potrzeby regeneracji głowicy. auto pali od strzała, nie telepie budą po odpaleniu. temat remontu góry silnika odpuściłem, zwłaszcza, że zalecano przy okazji wymianę pierścieni tłokowych. droga impreza się robiła.

buczer1990
04-12-2013, 19:43
Miałem ten problem u Mnie pomogło odpowietrzenie układu chłodzenia, spróbuj może to coś da, mam Brava 1.6 16V gasł dość często na jałowym, na instalacji LPG nigdy na paliwie. Od czasu gdy odpowietrzyłem układ chłodzenia ani razu nie zgasł:wink:
A widze w profilu ze LPG i zaloze sie ze gasnie na gazie:)

boch
04-12-2013, 23:40
to zależy do kogo piszesz ;) mnie nie gaśnie. mnie przygasa :) zarówno na gazie jak i na benzynie. jakiejkolwiek reguły brak :) płyn chłodzący na kresce MAX.

buczer1990
05-12-2013, 23:07
Chodzi mi o gasniecie:) pewnie w jakims manualu znalazlbys jak ustawiac obroty na biegu jalowym:)

boch
06-12-2013, 10:26
w 1.6 16V nic się nie ustawia. wszystkim steruje centralka silnika. tak napisano w Sam Naprawiam. u mnie obroty biegu jałowego są prawidłowe. anomalie (przygasanie, nie gaśnięcie) występują sporadycznie i tylko w momencie wciśnięcia sprzęgła w czasie jazdy. no ale dzięki za chęci ;)

beowolfpl
06-12-2013, 14:29
odpukać...ja mam narazie elegancką jazdę. Od czasu wizyty u gazowniki i porządnej regulacji gazu jest spokój. Co do falowania to już pisałem co u mnie było przyczyną...

pawel73
03-01-2014, 19:20
Czy ktoś rozwiązał problem tych obrotów całkowicie?

boch
03-01-2014, 20:20
dwie osoby wymieniły wiązkę przewodów pomiędzy ECU a przepustnicą (silnik krokowy/czujnik położenia przepustnicy) i na razie przestali pisać w temacie ;)

pawel73
03-01-2014, 20:43
U mnie po odłączeniu przewodu podciśnienia od regulatora ciśnienia paliwa obroty są ok. Również jak odłączę przewód podciśnienia LPG też jest ok. Czyli nieszczelność w kolektorze jest ok. a jak szczelny jest źle. Bardzo dziwne.

boch
03-01-2014, 21:14
podłącz się MES'em pod sterownik i zobacz jakie wartości na biegu jałowym pokazuje Intake Pressure z podłączonym jak i odłączonym podciśnieniem. kiedy wymieniany był filtr powietrza?

pawel73
03-01-2014, 22:45
Wymienione: Filtr powietrza , świece, PWN, cewka, silniczek krokowy, olej.

boch
04-01-2014, 11:37
przepustnica czysta? silniczek krokowy oryginał czy taniocha z allegro?

beowolfpl
04-01-2014, 15:22
ja tam dalej pisze...

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

ale wkurza mnie to, że goście nie piszą dokładnie o swoich problemach. Najważniejsze ---- czy falowanie obrotów i przygasanie dzieje się cały czas czy nie. Od tego powinno się zacząć. Potem - co było wymieniane, jakie naprawy były robione, co pokazało badanie komputerem PODCZAS falowania. To są takie podstawowe wiadomości dzięki którym ludzie na forum mogą pomóc

boch
01-05-2014, 21:26
ktoś mi radził żeby na pracującym silniku na LPG wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa zeby sprawdzić czy przypadkiem lejący wtrysk nie zalewa benzyną. problem w tym, że u mnie silnik po wyjęciu bezpiecznika pompy paliwa gaśnie. teraz pytanie - czy powinien? przypominam, że mam sekwencję.

robert199
01-05-2014, 21:35
tak w fiacie bezpiecznik od pompy paliwa to ten co zasilanie sterownika, trzeba zdjac kostke z pompy.
można zagiąc przewód paliwowy aby zablokowac dopływ paliwa, ale to niezdrowe dla pompy

boch
01-05-2014, 21:43
a co się stanie jak odłączę zasialanie elektryczne listwy wtryskowej? podjerzewam, że też silnik zgaśnie, bo przecież wtryski nie będą dostawać impulsów, a tym samym zakłóci to pracę na LPG.

mamut-tme
01-05-2014, 22:20
Listwy wtryskowej benzynowej? Nic się nie stanie. Komputery od LPG symulują obecność cewek wtryskiwaczy przy użyciu rezystorów tak, żeby ECU (benzynowe) myślało, że wszystko jest.

robert199
02-05-2014, 10:39
nic sie nie stanie, ale tez nic ci to nieda. jesli wtrysk leje to nawet wtedy kiedy jest zamkniety i jest tylko cisnienie na listwie

boch
02-05-2014, 13:47
słuszna uwaga, przecież pompa pracuje i podtrzymuje ciśnienie, a więc lejący wtrysk będzie lał jak leje ;) temat u mnie powrócił ponieważ od kiedy jest ciepło w aucie czuć czasami zapach paliwa mimo, że silnik pracuje na gazie. dodatkowo przygasanie po wciśnięciu sprzęgła jakby się zintensyfikowało, wczoraj nawet raz mi zgasł. podłączałem pod MES'a. wszystkie parametry w normie (chyba). poza tym, żadnych aktywnych błędów. szarpanie wiązką nie zmienia odczytów. może nieznacznie czujnik zasysanego powietrza, którego szarpanie z wiązkę powoduje nieznaczny wzrost obrotów. co do zapachu paliwa, coś czuje, że czeka mnie rozbieranie kolektora pod chmurką, ewentualnie do opczajki filtr EVAP :)

jest jeszcze jedna rzecz. oglądałem sobie ostatnio termostaty na allegro. te używane występują razem z żółtym czujnikiem temperatury. u mnie jest niebieski. mam na podmianę żółty, może coś się polepszy. jakby nie było wskazania z MES'a co do czujnika prawidłowe. silnika rozgrzewa się równomiernie, a po przekroczeniu 90 stopni (wg komputera) załącza się I bieg wentylatora.

mamut-tme
02-05-2014, 15:23
A regulator ciśnienia paliwa sprawdzony? I wężyk podciśnieniowy idący do niego? U mnie regulator był uszkodzony i lało paliwem w podciśnienie, dodatkowo wężyk pęknięty więc jeszcze powietrze musiało ssać:)

boch
02-05-2014, 15:29
sprawdzony wielokrotnie :) nic nie cieknie, nic nie śmierdzi :)

boch
02-05-2014, 19:05
a wężyk wymieniony przy okazji pierwszej wizyty w ASO Fiat na samym początku mojej przygody z przygasającym silnikiem :)

robert199
02-05-2014, 22:41
jesli gasnie to z dwóch powodów, za duzo paliwa, lub za mało.
Lambda prawde ci powie.
Sprawdz co sie dzieje z napieciem na lambdzie podczas przygasania.

Jeśli dzieje sie to tylko podczas jazdy, czyli jak wieje w dolot, to szukaj problemu w obudowie filtra,

W twoim przypadku temat moze byc ciezki do znalezienia, bo zazwycaj to jakies pekniecia których nie widac.

troche tych silników ponaprawiałem, jak chcesz to zadzwoń 502261650

pamietam takie doblo z tym problemem. tzreba było przerobic dolot,konkretnie puszke filtra powietrza

boch
05-05-2014, 22:06
Jeśli dzieje sie to tylko podczas jazdy, czyli jak wieje w dolot, to szukaj problemu w obudowie filtra
akurat tego trochę nie łapię, więc proszę mi wytłumaczyć - w tych silnikach nie ma przepływki, więc co by się stało gdyby (co oczywiście wykluczam) obudowa filtra powietrza była pęknięta? przecież lewe powietrze ważne jest za przepustnicą, a nie przed czyli pomiędzy filtrem, a przepustnicą.

boch
06-05-2014, 20:33
dzisiaj postanowiłem na próbę odłączyć sondę lambdę. chciałem sprawdzić jak jej odłączenie wpłynie na zachowanie silnika w związku z omawianym problemem. po ponownym uruchomieniu mała niespodzianka od producenta Bravo. na desce nie świeci się żadna kontrolka odpowiedzialna za błąd układu wtryskowo-zapłonowego, a przypominam sondę mam w tym momencie odłączoną. silnik pracuje na wolnych obrotach bardzo równo i cicho zatem sondę będzie można sprzedać ;) postanowiłem się autem przejechać i sprawdzić jaki efekt powoduje odłączona sonda. no więc... jakiś efekt powoduje. obroty spadają tak jak poprzednio czyli dość szybko ale zatrzymują się twardo na 800 obrotach, często {częściej niż poprzednio) opadają z punktem pośrednim - czyli wysokie obroty/1200/800. idealnie oczywiście nie jest, ale zdecydowanie lepiej niż było. mam zamiar podmienić jeszcze krokowca w układzie z odpiętą sondą i zrobić jakiś przebieg wyłącznie na benzynie. zobaczę jak będzie wtedy.

robert199
06-05-2014, 22:43
jak masz sekwencje to puszka filtra niema znaczenia.

beowolfpl
16-05-2014, 20:12
boch - czyli odpięcie sondy polepszyło pracę? auto nie gaśnie? jak to było u ciebie, bo już nie pamiętam - obroty falowały tylko czasami czy cały czas?

boch
18-05-2014, 13:57
po kilku dniach jazdy z odpiętą sondą lambdą powiem tak - niewiele to zmieniło. silnik wciąż przygasa. zarówno na benzynie jak i na gazie. udało mi się załapać kontakt z jakimś elektromechanikiem z mojego miasta, które dzielnie udziela się na forum elektroda.pl. jego zdaniem należy zacząć od sterownika. te błędy cewki mogą powodować słabszą iskrę, ewentualnie wprowadzać mały mętlik w mapach. póki co, gościu szuka właściwego sterownika na szybką podmiankę. to nie potrwa krótko bo koleś siedzi za granicą. dam znać co z tego wyszło, o ile cokolwiek wyjdzie ;)

robert199
22-05-2014, 23:25
sterownika nie mozna wykluczyc, ale z mich doswiadczen, to w 1,6 nigdy sterownik nie robił problemu.
zrób jeden test. jesli to sterownik zaniza obroty to odepnij krokowca i zobacz czy dalej jest tak samo, bo mysle ze jego działanie sprawdziles.
jest jeden sposób jak mógłbym ci pomóc.
jesli masz laptopa z dostepem do internetu przy aucie, to możemy zrobic sesje w teamviewerze.
czesto tak pomagam warsztatom na odległośc. moze uda sie cos dziwnego wypatrzec

boch
23-05-2014, 10:12
jeśli zaniża to tylko czasami. coś powoduje anomalie i ktoś zasugerował, że te anomalie powodować może sterownik czego dowodem są permanentne błędy cewki zapłonowej. mam aktualnie 3 cewki zapłonowe. jedną od nowości, drugą kupioną w sklepie (nówka VALEO) i ostatnia oryginalna BERU kupiona przez allegro. na wszystkich występuje błąd jednak na wszystkich cewkach silnik pracuje równo i bez problemu dlatego wydaje mi się, że to kwestia ECU lub wiązki. i teraz tak, jeśli dajmy na to jadę autem i auto mi zgaśnie, świeci się kontrolka błędu układu wtryskowo-zapłonowego. diagnostyka wywala jedynie błąd cewek, także racjonalnym mi się wydaje uporządkowanie błędu cewek.
sesja w teamview'erze niegłupia rzecz, ale na razie doskwiera mi permanentny brak czasu. najprędzej w sobotę (za tydzień) :)

robert199
24-05-2014, 14:36
zainteresował mnie twój problem i przypomniałem sobie pewien przypadek z punto, tez błąd cewki, cewki swiece, kable powymieniane, a dalej problem był.

Okazało sie, ze instalacja gazowa była podłączona do kabla zasilania cewki (tak zwykle sie podłącza), ale w tym przypadku to robiło problem i na benzynie i gazie szarpał i gasł

jeszcze moze sie zdarzyc ze zawór evap bedzie walniety, lub jego zasilanie.

Według schematu, jedno zasilanie ma: cewka, wtryski, evap, pompa paliwa.
zasilane z przekaznika regulacji silnika, zabezpieczone bezpiecznikiem 15A

Moja propozycja, to pociągnij nowe zasilanie po stacyjce do cewki, który pin nie pamietam, ale sprawdzisz ma byc na nim 12v po stacyjce.

sygnał ze sterownika jest masą na cewkę, takze mozesz jeszcze sprawdzic kable masy do sterownika kolor czarny pin 27 i 28

jsli po tych zabiegach dalej bdzie bład cewek, to z czystym sumieniem mozesz czepiac sie sterownika

boch
25-05-2014, 14:08
dzięki za wpis. niestety nie mogę dać dwa razy pod rząd tej samej osobie punktów do reputacji ;)
EVAP nie zgłasza błędów. dodatkowo swego czasu odpiąłem z króćca na kolektorze ssącym wężyk idący od elektrozaworu recyrkulacji podejrzewając lewe powietrze z pękniętej obudowy filtra węglowego. żadnych pozytywnych efektów, także EVAP wykluczyłem. zimą trochę terkocze, ale to ponoć norma.
co do propozycji z 12V po stacyjce. będę o tym pamiętał.

robert199
25-05-2014, 15:41
pierwsza sprawa to nie pisze dla punktów reputacji tylka dlatego, że lubie.
z tym evap to raczej chodzi mi o jego niesprawnosc elektryczną, nie zawsze bedzie zgłaszał błąd, ale np: bedzie miał zbyd duzy pobór prądu z powodu np.zwarcia to zasilanie dla wtrysków i cewki tez sie zmniejszy.
napisałem ci co jest na wspólnym zasilaniu, te rzeczy trzeba sprawdzic, ale najłatwiej dac nowe zasilanie.

w twoim przypadku skupiłbym sie na wyeliminowaniu błędu cewki,
błąd cewki bedzie tylko jak cewka nie bedzie miała pzrejscia, albo zwarcie, tak sam jak bedzie jej brakowało zasilania.
ewentualnie podłącz miernik pod kabel zasilający do cewki i obserwuj czy napiecie jest stabilne

boch
25-05-2014, 18:51
pierwsza sprawa to nie pisze dla punktów reputacji tylka dlatego, że lubie.
bez wątpienia, ale warto nagrodzić kogoś choćby symbolicznie za chęć pomocy :)

yetizlasu
17-10-2014, 22:07
Dodam swoje 3 grosze jako ze przez ostatnie 2 miesiace starannie eliminowalem - falowanie na jalowym -600-1200) gasniecie przy zatrzymywaniu sie swiatla itp wahania mocy oraz "ja go w gaz a on zgasl", nie dzialo sie to nagminnie do czasu wymiany rozrzadu po wymianie to byl mul i na benzynie i na gazie katorga, a wymienilem wiekszosc rzeczy wymienionych na forum, dzis wymienilem ecu i stala sie magia nowe auto :) sprobuj zrobic tak aby podpiac nawet na chwile nowa( a raczej uzywana ) jednostke ecu i sprawdzic czy dziala ( tylko na benzynie gaz bedzie szwankwoac )

boch
17-10-2014, 22:27
mnie już problem nie dotyczy, bo auto sprzedałem ;) nowy właściciel nie zgłasza na razie problemów. co do sterownika, załatwiłem na podmianę od Lancii z identycznym silnikiem. po podmiance auto odpaliło, paliła się jedynie kontrolka immo. silnik pracował na wolnych obrotach w miarę równo, ale po przegazówce obroty spadały bardzo nisko, czyli było jeszcze gorzej. być może konieczna byłaby adaptacja przepustnicy, no ale... to już historia :)

(Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

p.s. ten sterownik będzie na sprzedaż, więc jakby coś pytania kierować na pm.

maciek_remi
02-04-2015, 20:29
Witam w moim przypadku gaśnięcie udało się usunąć po roku walki
jak się okazało powodem gaśnięcia było:
1. zimne luty na przekaźniku plusa po stacyjce na komputer
- błąd pamięci wewnętrznej komputera przez to był i nie zapisywało błędów
2. uszkodzony czujnik położenia wału korbowego
3. zasyfiona przepustnica

mam nadzieje że komuś się to przyda

trasek
05-04-2015, 13:15
witam, miałem podobny problem jak w temacie, wymieniłem mnóstwo rzeczy :silnik krokowy, przepustnice, cewke, kable zapłonowe -aż wkońcu trafiłem: wymieniłem 3 czyjniki -dwa od temp. wody( jeden z podł. do komputera, drugi do wskazówek, oraz czujnik temp. powietrza(ten na kolektorze dolotowym)) -kiedy to zrobiłem(2 tygodnie temu) samochód ani razu nie zgasł oraz ani razu nie zafalowały obroty. Łączny koszt czujników z wymianą 80zł.

bydlak
05-04-2015, 20:22
Witam Panowie,
mam podobny problem z falowaniem obrotów i niestety od bardzo długiego czasu nie mogę znaleźć rozwiązania. Posiadam Fiata Brava 1.6 100KM, który ma problem z obrotami z tego co zaobserwowałem jedynie na LPG. Instalacja nówka sztuka zakładana rok temu. Nie potrafię powiedzieć czy problem był od początku czy po jakimś czasie bo nie zwracałem na to uwagi. Przejdźmy do sedna, najczęściej przy dojeżdżaniu do skrzyżowania po wciśnięciu sprzęgła występuje efekt falowania obrotów gdzie spadają z danej wartości do 500 obr/min i niekiedy podskoczą po tym na 1500 obr/min, a niekiedy co gorsze auto gaśnie. Byłem z tym problemem u gazownika podpiął kompa przejechaliśmy się kawałek niestety jak na złość auto wtedy nie chciało zgasnąć tym sposobem i facet stwierdził ze jest ok. Niestety jest do du.. i nie da się jeździć w ten sposób. Ostatnio przez te falowanie obrotów na odcinku 7km zgasł mi 4 razy... Proszę panowie o jakąś poradę gdzie szukać przyczyny, dodam, że na benzynie auto gna jak szalone jakby z fabryki wyszło i falowanie obrotów nie występuje, a tym bardziej żadne gaśnięcie. Z góry dziękuje za pomoc.

boch
05-04-2015, 22:28
prawdopodobnie przyczyna tkwi w tym przypadku w instalacji gazowej. być może wtryskiwacze gazowe nie wyrabiają i stąd te problemy. co to za instalacja, jakie wtryski?

bydlak
06-04-2015, 06:04
Wiem tyle że instalacja to stag 4 ale jakiej firmy są wtryskiwacze to na chwilę obecną nie wiem, może w dokumentacji jest wpisany model ale nie dam rady dzisiaj zobaczyć. Nawiasem mogę dodać że auto ma taki zwyczaj ze w momencie przelaczenia na LPG i dodania gazu się zadlawia i gaśnie, ponowne uruchomienie skutkuje bardzo długim kreceniem rozrusznika .

boch
06-04-2015, 10:22
normalnie jakby zalewało silnik. temat ewidentnie dla gazownika. polecanego speca w Krakowie znajdziesz na lpf-forum.pl

bydlak
06-04-2015, 13:42
Ok dzięki za podpowiedzi a wiesz może czym te zalewanie może być spowodowane? Gazownika sobie sprawdzę aczkolwiek będę cisnął tego co mi to zakładał, instalacja jeszcze na gwarancji .

maciek_remi
07-04-2015, 18:37
z tymi objawami może być związane za duże ciśnienie gazu na reduktorze spróbuj cofnąć śrubę o pół obrotu po prostu go zalewa

boch
07-04-2015, 19:26
lepiej tam nic nie grzebać samemu, zwłaszcza że to sekwencja. do roboty może być zarówno nieszczelny parownik jak i padnięta listwa wtryskowa. jak sobie każdy bez odrobiny wiedzy zacznie grzebać przy instalacjach gazowych to skończy się to fatalnie. powtarzam, temat dla kumatego gazownika.

bydlak
08-04-2015, 07:28
Dzięki wielkie nie pozostaje mi nic innego jak udać się do gaziarza i szarpać go aby dokładnie się temu przyjrzał :)

boch
08-04-2015, 07:55
jak jesteś pewien jego fachowości, a instalacja jest na gwarancji to tak. jeśli nie daje rady jedziesz do innego. w tamtych stronach polecany jest Piotr Ficek, autonagaz.net

bydlak
09-04-2015, 09:51
Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc. Gość jest raczej dobry tylko musi się pochylić bardziej nad tym tematem. Jeżeli nie będzie mu się chciało to udam się do fachowca o którym mówisz kolego boch.

boch
09-04-2015, 10:39
tylko zapytaj wcześniej o koszt takiej usługi, żeby nie było później przykrych niespodzianek przy kasie ;)

yacub
10-04-2015, 13:14
no tani to oni nie są :) ale fachowiec sie ceni i nie spier..... roboty ;)

bydlak
20-04-2015, 19:17
Witam panów ponownie :) Dzisiaj wyszły na jaw nowe fakty w mojej sprawie, mianowicie skończył mi się gaz przed CPN'em co zmusiło mnie do jazdy na benzynie. Właśnie wtedy okazało się, że i na tym paliwie obroty lecą w dół jak szalone co oznaczałoby, że z LPG wszystko ok, a wina leży przy silniku. Dodam i podkreślę że zjawisko gwałtownego spadku obrotów, a nieraz gaśnięcia występuje przy hamowaniu silnikiem a następnie przy redukcji na mniejszy bieg (nie zdążę zredukować a już palą się kontrolki). Gdzie ja mam w tym aucie szukać przyczyn tej usterki? Czy jazda na komputer może coś pomóc? Czy może to wynikać ze źle ustawionego rozrządu?

maciek_remi
26-04-2015, 14:50
jak dla mnie to czujnik położenia wału korbowego i silnik krokowy plus brudna przepustnica.
Zacznij od wyczyszczenia przepustnicy i krokowca najtańsza opcja środek do czyszczenia gaźników i przepustnic koszt nie całe 20 zł.
Ściągasz przewód powietrza na przepustnicy pryskasz przepustnice uchylasz ja znów pryskasz odkręcasz krokowca (2 śruby torx T20/T25) odpinasz kostkę wyciągasz i spryskujesz otwór i krokowca. czekasz 10 minut by odparowało składasz wszystko do kupy i ma działać.
Sprawdź też ustawienie czujnika Wału korbowego miedzy czujnikiem a kołem ma być 1 mm (+-0,5mm).
Jak to jest już zrobione i brak poprawy wymien czujnik wału korbowego i krokowca
koszt:
czujnik wału korbowego orginału magnetti marelli 68zł (tu nie wsadzaj zamiennika)
plus krokowy zamiennik z wysyłką 25 zł z allegro SILNIK KROKOWY ALFA 145 FIAT BRAVA BRAVO MAREA - 4830084296 - oficjalne archiwum allegro (http://archiwum.allegro.pl/oferta/silnik-krokowy-alfa-145-fiat-brava-bravo-marea-i4830084296.html)
w moim przypadku po takich objawach jak Twoje problem znikł w 100%:smile::smile::smile: jak wyczysciłęm przepustnice wymieniłęm czujnik wałka rozrządu i krokowy ten co podałem link z allegro
czasem sie zapala marchewka od czujnika wałka faz rozrządu ale nie gaśnie pali normalnie wiec nie ruszam tego z lenistwa bo nie chce mi się rozbierać rozrządu :P.

bydlak
26-04-2015, 22:11
Cenna porada z tym, że przepustnica była czyszczona, a silnik krokowy jest w mojej wersji z nią zintegrowany. Jeśli chodzi o wolne obroty auto chodzi aż miło, mój problem występuję przy hamowaniu, wysprzęglaniu dlatego nie wiem czy w tym wypadku miałby wpływ czujnik położenia wału.

boch
26-04-2015, 23:48
Wydaje mi się, że wszystkie potencjalne przyczyny takiego zachowania silnika zostały już w tym temacie wymienione. Pozostaje zatem wymieniać po kolei aż do skutku ;-)

bydlak
27-04-2015, 07:54
Byle bym tylko nie wywalił kasy do skutku hehe ale wziąść się za to muszę . W każdym razie dziękuję za cenne podpowiedzi.

bydlak
28-04-2015, 16:54
Dzisiaj drodzy koledzy brava przeszła sama siebie, mianowicie jechałem sobie i nagle zapaliła się kontrolka wtrysku, a samochód zaczął chodzić jakby na 2 gary i bez mocy. Po zgaszeniu i uruchomieniu po jakimś czasie wróciło wszystko do normy. Podejrzewam że ma to jakiś związek z awarią o której była wcześniej mowa.

bydlak
28-04-2015, 19:38
Przepraszam, że trzeci post pod rząd ale nie bardzo do się edytować poprzedni :) Będę wdzięczny jeżeli napiszecie mi co to za elementy na zamieszczonym obrazku. Jak widać jeden wężyk się poci :) Czy przy wyciąganiu kopułki ze świecy, kiedy jej wewnętrzny element zostaje na niej może świadczyć o złym stanie przewodów wysokiego napięcia?



19809

lutkolba2
31-05-2015, 21:14
W bravo,Marea,Palio,Siena 1,6 sterownik (IAW1AFxx i IAW49F)w serwisie rozpoczynało się od podłączenia Egzaminera.(zamiast egzaminera można już teraz diagnozować innym sprzętem)W zależności czy były błędy czy nie.Jak były błędy to naprowadzało na usterki jeśli nie było usterek to trzeba było się przyjrzeć parametrom podczas pracy silnika.Najważniejsze parametry wyselekcjonowane to obroty(ok 800),pozycja przepustnicy(0,0-0,67),napięcie sondy(0,2v-0,8v przy rozgrzanym silniku).Temat jest obszerny więc opisze tu jeden przypadek auta z gazem przy żle ustawionym sterowniku gazowym.Auto ze sterownikiem IAW1AFxx na gazie miało nierówne obroty a na benzynie problem z uruchomieniem i gaśnięcie silnika na benzynie pozycja przepustnicy zbyt duża(przy instalacji gazowej potrafi dojść nawet do 10 stopni) należy rozłączyć akumulator na kilkanaście sekund i ponownie podłączyć i sprawdzić ponownie kąt(kąt zazwyczaj wraca do normy)Jeśli silnik nadal żle funkcjonuje pozostaje nam reset ustawień egzaminer robi to przez kolejne 3 fazy.Po resecie zazwyczaj wszystko wraca do normy.Zeby nie powtórzyła się znowu ta sytuacja należy prawidłowo ustawić sterownik gazu ja ustawiałem w instalacjach montowanych w serwisie Fiata Tartarini TEC97-sonda rozłączona.Po jakimś czasie te centralki zapisują błąd sondy na stałe ale nie przeszkadza to w pracy silnika.Jeśli po jakimś czasie znowu zwiększa się kąt przepustnicy to należy rozłączyć akumulator na chwile i zrobić baypas masy patencjometru kąta przepustnicy(mój pomysł w 100% skuteczny).Kawałek przewodu podłączamy do przewodu minus patencjometru a drugi koniec do wiązki mas na silniku np. w Palio 1,6(Testowane do tej pory na moim samochodzie) dekielek wałków rozrządu.Robiłem wiele tych usprawnien i kąt zawsze był prawidłowy usterka nie powracała.Jeśli nie mamy czym zrobić resetu ustawień centralki(egzaminer) to musimy przez jakiś czas pojeżdzić na benzynie centralka powinna się sama zadoptować i silnik powinen prawidłowo pracować na benzynie,pod warunkiem że mamy sprawną sondę lambda.Zdarzało się ze te centralki IAW1AFx ulegały uszkodzeniu pamięci(podobno się zapychały i nie adoptowały się) i było to powodem gaśnięcia i falowania czasami trzeba było wysyłać do naprawy lub wymienić.Warto co jakiś czas sprawdzić i ew. oczyścić przepustnice.Po oczyszczeniu może się zmienić kąt zawsze odłączamy akumulator na chwile w ten sposób resetujemy ustawienia pozycji przepustnicy w tych sterownikach.Jestem tu nowy i nie czytałem postów w tych tematach być może ten problem już ktoś rozwiazał jeśli tak to niech moderator to skasuje żeby nie zaśmiecać forum.

Artysta
29-06-2015, 22:34
Kolego bydlak czy udało się rozwiązać problem z gaśnięciem silnika? Dodam że posiadam ten sam problem, ale nie posiadam instalacji LPG więc to chyba masz okej. Tak samo faluje jak u Ciebie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania 500-1500 i czasem zgaśnie a czasem nie. Czasami na ciepłym zgaśnie zaraz po odpaleniu. Co udało mi się sprawdzić:
-wymiana świec (zero poprawy, może trochę więcej mocy)
-wymiana przewodów zapłonowych (nic)
-wymiana czujnika spalania stukowego (miałem taki błąd ale to inna bajka)
-na czas testu podmieniona cała przepustnica (też nic nie dało)
Więc nie wiem gdzie szukać przyczyny gdyż komputer błędów nie pokazuje. Podejrzewam czujnik obrotów wału korbowego. Z góry dzięki za każdą odpowiedź

maciek_remi
02-07-2015, 21:07
Kolego sugeruję wymienić czujnik położenia wału korbowego bo to prawdopodobnie przyczyna Twoich problemów mi błędu nie dawał a po wymianie i dokładnym ustawieniu szczeliny miedzy kołem pasowym a czujnikiem problem znikł, oczywiście trzeba wyczyścić przepustnice do tego jakiś spray sobie kup i ja wypłucz bez rozbierania jak opisywałem to w poście powyżej.

Artysta
02-07-2015, 22:22
Każda sugestia jest ważna i dopowiem że przepustnicę czyściłem kilkukrotnie wraz z jej adaptacją ale problem dalej występował. Posiadam interfejs diagnostyczny ale nie pokazuje nic o obrotach silnika :P Spróbuję podmienić ten czujnik i zobaczę czy da rezultat. Jeden gościu w tym temacie pisał że to komputer, ale mam nadzieję że w moim przypadku to będzie tylko jakiś czujnik :)

Artysta
10-07-2015, 09:13
Podmieniłem czujnik położenia wału korbowego, map sensora i problem nie ustąpił. Dalej gaśnie, mam jeszcze do podmiany sondę lambda a jak nie to no to już chyba tylko komputer do wymiany jak czytałem kilka stron wcześniej.

tomeczek842008
20-07-2015, 08:52
Kolego beowolfp jak poradziles sobie z falowaniem obrotow bo ja niemoge sobie z tym poradzic zmienilem juz : silniczek krokowy, czujnik polorzenia przepustnicy , czujnik temp powietrza i nic obroty dalej faluja .chetnie posluchalby rady kogos kto mial taki problem i sie juz z nim skutecznie uporal

Artysta
24-07-2015, 10:30
Sonda Lambda podmieniona. Falowanie nadal występuje no i czasami może zgasnąć. Teraz wiem na 90 % że to problem z komputerem więc szukam dawcy :)

bydlak
24-07-2015, 11:18
Witam ponownie, ja natomiast wymieniłem przepustnice i nic nie pomogło, podpiąłem pod komputer nie wykazało żadnego błędu :) a obroty jak skakały tak skaczą nadal :(

boch
24-07-2015, 21:43
Sonda Lambda podmieniona. Falowanie nadal występuje no i czasami może zgasnąć. Teraz wiem na 90 % że to problem z komputerem więc szukam dawcy :)

a co z wiązką elektryczną pomiędzy ECU, a przepustnicą i czujnikami? ;)

Artysta
25-07-2015, 11:17
Pomiędzy przepustnicą (krokowiec i potencjometr gazu) przewody sprawdzone od czujnika do kompa miernikiem. Przejście jest cały czas nawet gdy ruszałem całą wiązką więc chociaż te dwa połaczenia są dobre. Reszty nie sprawdzałem. A lambda poprzednia poprostu nie pracowała poprawnie gdyż podłaczałem samochód pod kompa i napięcie na niej nie skakało prawidłowo. Po wymianie na nową, używaną jest ok.

boch
25-07-2015, 12:42
Zaoferowałbym Ci sterownik, który nabyłem do prób na swoim aucie, ale on jest do wersji przedliftowej, a do tego o mocy 90KM. także raczej się nie nada. po lifcie jest inna przepustnica i czujnik spalania stukowego. Zanim jednak zaczniesz wydawać pieniądze na nietrafione diagnozy poszukaj speca od diagnostyki, który wsiądzie z tobą do auta, podłączy się programem diagnostycznym i po odczytach parametrów podczas wysprzęglania dojdzie do przyczyny problemu. ja niestety takiego speca u siebie nie znalazłem. był jeden, ale jak usłyszał, że w aucie jest gaz to odmówił współpracy ;)

Artysta
25-07-2015, 14:24
Czujniki które sprawdzałem posiadałem od wujka z marei z tym samym silnikiem co ja mam po zerwaniu paska rozrządu więc nic mnie nie kosztowały a wiem że to nie ich wina wadliwej pracy silnika. Co do diagnosty szukałem już ale nikogo konkretnego nie znalazłem w mojej okolicy. Sam kupiłem sobie interfejs ale nie mam z kim porównać wyników które zczytałem z Fesa. Piszę o sterowniku gdyż w pobliżu mam szrot na którym mogę wziąć część na tydzień i jeżeli nie przyniesie poprawy mogę zwrócić.

maciek_remi
30-07-2015, 19:33
Kolego moim zdaniem to nie tu masz błąd, wyczyść czujnik wałka rozrządu kiepski dostęp bez zdjęcia kółka na ssącej stronie ale spróbuj wypsikać jakimś czyścikiem do sprzęgieł może akurat wypłucze syf i pomoże najtańsza opcja

Artysta
30-07-2015, 21:40
Kolego moim zdaniem to nie tu masz błąd, wyczyść czujnik wałka rozrządu kiepski dostęp bez zdjęcia kółka na ssącej stronie ale spróbuj wypsikać jakimś czyścikiem do sprzęgieł może akurat wypłucze syf i pomoże najtańsza opcja
maciek_remi czy miałeś taki objaw że stawiasz na czujnik wałka rozrządu ? Zaznaczam że praktycznie wszystkie czujniki wymieniłem oprócz czujnika temp. wody i czujnika wałka rozrządu. Dziś przyznam się do porażki gdyż wymieniłem sterownik i obroty dalej czasami falują między 500-1500 obrotów.

Artysta
02-08-2015, 22:58
Dopiszę że takiego czujnika w mojej wersji silnika (plastikowy kolektor) nie ma więc to odpada. Został tylko czujnik temp. silnika i doszedł pochłaniacz par paliwa, bo sporo dziś o tym poczytałem w temacie. Nie wiem tylko czy coś to da. Jak kolega boch napisał wyżej możliwe że jest to wiązka elektryczna pomiędzy ECU a czujnikami.

Artysta
12-08-2015, 20:09
Wiązka elektryczna między czujnikami a Ecu sprawdzona na blacie w warsztacie. Wymieniłem parę łaczeń fabrycznych (dokładnie 3) + sprawdzenie każdego kabla z kolei miernikiem (są okej). Nic to nie dało, falowanie między (500-1500) nadal występuje.

harper01
15-08-2015, 17:58
Witam wszystkich ! U mnie bravka gasła po odłączeniu aku, nie był przeprowadzany żaden proces adaptacji, problem zniknął gdzieś po ok. 2-3 dniach (zakładam, że komputer przez ten czas sam sobie dobrał ustawienia). Natomiast samochód potrafi zgasnąć (w momencie puszczenia sprzęgła) przy zwalnianiu i wrzucaniu 2 biegu, z jazdą na 2 biegu nie ma problemu, gaśnięcie samochodu także nie jest regułą. Jak ma dobry humor to i przez 2-3 dni nie ma problemu. Spotkał się może ktoś z czymś takim ?

Artysta
19-08-2015, 20:32
Może najpierw zacznij od przeczyszczenia przepustnicy wraz z silniczkiem krokowym a jeśli to nie pomoże (najłatwiejsze rozwiązanie) to można zacząć szukać.

tunek
27-08-2015, 16:32
Drodzy koledzy. Po czyszczeniu wszystkiego, sprawdzeniu wszystkiego i łączenia masy jak najlepiej dziś zamieniłem komputer IAW 1AF.13 iiii .... RĘKĄ ODJĄŁ!!!!! Komputer z allegro od Pana z Kielc, czyszczony. Bez problemu zaakceptował immobilizer, obroty trzyma pięknie.

kamil110
11-09-2015, 00:40
Dołączę się do tematu bo sam mam ten sam problem z silnikiem 1.6 po lifcie.
Auto mam od nowości, pierwszy raz auto zgasło zaraz po wyjeździe z salonu :mad: i wtedy zaczęła się walka z ASO
Powiem tak, również w moim przypadku to na 100% była wina centralki.
W ASO jeszcze na gwarancji podmienili dosłownie wszystko niestety bez skutku. Dopiero wymiana centralki razem z IMMO przy 20 000 km rozwiązała problem.
Oficjalnie nam powiedziano, że problem dotyczył pewnych sterowników i FAP zaleciło wymianę, szczegółów nie pamiętam, to było 16 lat temu :lol
Problem rozwiązany został na kilka ladnych lat z drobnymi epizodami w międzyczasie, niestety pożniej problem pojawil się od nowa.
Auto nadal posiadam, auto gaśnie niemal codziennie, zdążyłem się już do tego przyzwyczaić.

Artysta
18-09-2015, 18:32
Ja miałem tak że wymieniłem sterownik dość nie dawno i tylko 10 km było fajnie. Zapewne też miał w sobie tę wadę, ale zastanawiam się czy szukać drugi.

bydlak
07-01-2016, 09:00
Ja natomiast wymieniłem przepustnice ze zintegrowanym silniczkiem krokowym, czujnik temperatury cieczy, niedawno nawet i akumulator i nic dalej obroty skaczą i gaśnie. Raz częściej raz rzadziej. Auto podpinane pod komputer 0 błędów. Można dostać pier***** już :-)

Artysta
11-02-2016, 20:04
W zasadzie to tylko i wyłacznie sterownik silnika do wymiany :)

beowolfpl
19-09-2016, 10:02
Witam wszystkich.
Widzę, że temat nie ginie....
No i jak tam Wasze fiaciki?

boch
19-09-2016, 10:05
Temat nie ginie bo jest "podwieszony" ;-)

bydlak
27-09-2016, 10:52
Dalej lipa, muszę podjechać do elektryka żeby posprawdzał kable :-(

beowolfpl
03-10-2016, 13:50
"podwiesić" to można by te nasze stare fiaty....mój cierpi na coraz więcej drobnych bolączek...ostatnio zepsuła mi się dwuletnia cewka, potem pękł pasek alternatora, a od dłuższego czasu nasilają się drgania całej budy. Dzisiaj jadę po poduszki silnika i skrzyni i w środę je wymieniam. A dopiero 19 lat ma.....
A rok temu kupiłem żonie toyote yaris I. Kurde....fajne autko....

boch
03-10-2016, 14:19
No niestety, te auta to już powoli zabytki. Opchnąłem swojego póki ktoś go jeszcze chciał wziąć za cenę wyższą niż w skupie złomu. Ale miło go wspominam. Zaliczył ze mną niejeden raz góry i czeską Pragę. Ostatnio spotkałem go na drodze, wciąż jeździ :-)

beowolfpl
04-10-2016, 08:28
Właśnie mi żal go sprzedawać. Tyle już człowiek w niego włożył....i pracy i pieniędzy. Przynajmniej części zamienne ma tanie

Mloody16
27-12-2016, 17:39
Mi przy gazie gasła na mrozie, wystarczyło wtryski wyregulować i zregenerować reduktor i juz ani razu nie zgasła, prócz tego polecam reset parametrów sprawdzić czy coś daje

monument22
02-01-2017, 21:52
witam, podepnę się do tematu
Posiadam fiat marea 1,6 16V, 103Km 96r. Pb+LPG. Gaz na mikserze, zamontowane gwizdki w kolektorze. Problem jest na Pb jak i LPG
Problem jak w temacie falowanie obrotów co powoduje gaśnięcie samochodu po wrzuceniu na luz. Dodam że dzieje się to sporadycznie. Na ssaniu się tak nie dzieje.
Drugi objaw : podczas jazdy ciągłej mam obroty np 3tyś , wskazówka obrotomierza nagle skacze na 0 i znowu na 3tyś. Dzieje się tak około 1na 3min.Jak się tak dzieje samochód jedzie normalnie.
Nie wiem czy problemy są powiązane.

Co zrobiłem:
-Na włączonym silniku szarpałem kablami by wykluczyć jakieś uszkodzenia kabli/słabą masę.
-Wymieniłem silniczek krokowy+adaptacja
-Wymieniłem czujnik położenia przepustnicy
-Wyczyściłem przepustnice
-Sprawdziłem szczelność połączeń/gwizdków przy użyciu Plaka do desek rozdzielczych by wykluczyć lewe powietrze
-Wymieniłem świece
-Sprawdziłem rezystancje kabli
-Sprawdziłem rezystancje uzwojeń cewek zapłonowych
-Sprawdziłem rezystancję czujnika temperatury powietrza dolotowego
-Wymieniłem filtr paliwa, pompę paliwa i wężyk podciśnienia od czujnika ciśnienia paliwa.


Chyba nic nie pominołem:/

lukas256
04-01-2017, 06:29
Odlacz mapsensor kwadratowa wtyczka obok krokowca , padniety powoduje problemy z obrotami czasem nawet ciezko odpalic

monument22
05-01-2017, 14:45
Dzięki. U mnie ten czujnik jest koło podszybia pod taką plastikowa obudową jak dobrze rozumiem.

boch
05-01-2017, 14:58
U mnie wymiana mapsensora na inny nic nie dała.

lukas256
06-01-2017, 06:57
Nie wiem jaki masz kolektor ale czy plastik czy alu to chyba to samo patrzac od strony przepustnicy czyli od lewej do prawej masz przepustnice, silnik krokowy z wtykiem 4 pin a zaraz za nim mapsensor kwadratowa kostka z 2 pinami

monument22
10-01-2017, 21:54
Jak odpiołem mapsensor zapaliła się marchewka. Przeczyslilem styki cantaktorem.Nadal gaśnie ale jak by m jej. Ale za to teraz cały czas mi tyka elektrozawór od recyrkulacji par paliwa (chyba). A tego nie było.

boch
10-01-2017, 21:55
On terkoli jak jest zimno. Taka jego uroda.

monument22
11-01-2017, 06:05
Ten samochód to cud techniki, cud że jeździ. Ale terkotanie pojawiło się dopiero teraz, od czegoś to musi zależeć. Umowie się jeszcze na diagnostyke zobaczymy czy coś więcej wyjdzie

bydlak
13-01-2017, 08:55
Hehe dobry komentarz :-D W moim cudzie podczas jazdy na LPG pokazuje błąd mapsensora, a na benzynie już nie. Dodam że na benzynie obroty również skaczą, a map sensor był podmieniony na nowy i też błąd był.

monument22
03-02-2017, 15:02
Panowie a jak zachowuje się u Was regulator cisnienia paliwa. Czy to normalne że po odpięciu wężyka od podciśnienia ,z regulatora sączy się paliwo?

monument22
06-02-2017, 14:51
Po wymianie regulatora objawy trochę ustały ale okazało się po dłuższych jazdach. Na pewno pomogło jeśli chodzi o odpalanie, teraz bez problemu a wcześniej było trzeba długo łechtać.

bydlak
10-02-2017, 11:06
Zauważyłem że podczas wciskania hamulca szczególnie jak zimno to syczy najprawdopodobniej z serva. Czy to podcisnienie może mieć wpływ na skakanie obrotów przy hamowaniu? Dodam że przy LPG wywala błąd mapsensora.

Kasjan170
23-04-2017, 11:11
Na początku chciałbym się przywitać, gdyż jestem nowy. Chciałbym również przeprosić że podpinam się pod czyjś post ale nie miałem pojęcia gdzie to napisać.

Mam problem ze swoim fiatem Marea 1.9 JTD (105km).
Fiacika kupiłem od chandlarza. Pomijając fakt że tulejki tylnie były do wymiany to było oki. Problem polega na tym że rozrusznik długo kręci za nim odpali, następnie kiedy zaczynam przyspieszać zaczyna się świecić marchewka i traci moc, gdy wrzucę bieg jałowy silnik gaśnie. Proszę pomóżcie mi. Nie jestem jakimś super mechanikiem..

marcinDzn
14-03-2018, 11:08
Z gasnącym silnikiem podczas jazdy miałem styczność i była to wina przepustnicy, po jej lekkim wyczyszczeniu problem minał. Zaznaczę jednak że problem wystepował jedynie po perzełączeniu na gaz, podczas pracy na benzynie problem nie wystepował.
Pozdrawiam