PDA

Zobacz pełną wersję : Brak oświetlenia wnętrza i bagażnika



LexusHPC
25-10-2011, 09:23
Witam,

Wczoraj wziąłem się za wymianę oświetlenia wnętrza na białe. Zdemontowałem lampkę w podsufitce, zmieniłem żarówkę od strony pasażera (działa), zmieniłem żarówkę od strony kierowcy i przy próbie sprawdzenia czy działa przestało nagle świecić całe oświetlenie wnętrza, czyli schowek, lampka nad tylną kanapą i w bagażniku. Od wczoraj szukam w internecie, który bezpiecznik odpowiada za podświetlanie, ale wg. schematu -
1521
takiego bezpiecznika nie ma. Dla pewności sprawdziłem, czy działają wszystkie światła, elektryka szyb, dmuchawa, czy mogę odpalić samochód - jak coś by z tego nie działało, to bym wiedział przynajmniej o który bezpiecznik chodzi, a niestety wciąż nie wiem nic. Czy to faktycznie nie jest wina bezpiecznika? Coś innego się mogło stać? Z góry dzięki za odpowiedź, dość pilnie jej potrzebuje.

seth
25-10-2011, 09:34
bezpiecznik na bank skoro ci całe oświetlenie padło. najlepiej po kolei wyciągaj bezpieczniki za zastępuj nowym jak to nie to to wkładasz stary i lecisz dalej to chyba najprostszy sposób. kolejny to bierzesz próbnik napięcia (12V taki samochodowy) i lecisz bezpieczniki w ten sposób że dotykasz każdy bezpiecznik w 2 miejscach (po obu jego stronach wystają blaszki jeśli na obu blaszkach jest prąd to bezpiecznik jest dobry)
1517

LexusHPC
25-10-2011, 09:38
Chodzi o normalny woltomierz prądu stałego? Powiedz mi jeszcze, mam dotknąć jednocześnie obie blaszki czy jedna blaszka + masa, później druga blaszka + masa? Przepraszam za tak głupie pytanie, ale w elektryce nie jestem super zorientowany, a w samochodowej to już w ogóle ;)

seth
25-10-2011, 09:41
1518
bierzesz go w rączkę na górze masz metalową zakrętkę i to jest jego masa. kciukiem dotykasz masy i przykładasz do jednego bolca na bezpieczniku i powiedzmy masz prąd, więc dotykasz na drugiej stronie bolca i powiedzmy też masz prąd czyli jest przejście i bezpiecznik jest dobry. kolejny bezpiecznik 1 bolec jest prąd drugi nie ma czuli bezpiecznik siadł. kolejny bezpiecznik nie masz prądu z jednej strony a jest z drugiej czyli bezpiecznik siadł. następny nie ma na żadnym prądy więc albo to wolny bezpiecznik albo siadła instalacja

LexusHPC
25-10-2011, 09:47
Dzięki za błyskawiczną odpowiedź, po pracy podejdę na parking i postaram się ogarnąć to ustrojstwo. Wolałbym, żeby to był bezpiecznik, a nie instalacja - mniej zachodu ;)

seth
25-10-2011, 09:48
no pewnie robi ci zwarcie tamta lampka skoro po włożeniu żarówki padło wszystko. zobacz sobie w instrukcji obsługi który to bezpiecznik

miszko
25-10-2011, 09:48
Bezpiecznik masz 10A w skrzynce bezpieczników DOLNEJ.
1520

LexusHPC
25-10-2011, 10:13
Dzięki! Doczytałem w instrukcji (Fiat Bravo-Brava pdf - Instrukcja.pl (http://instrukcja.pl/i/fiat_bravobrava/pdf/10924)) obsługi że to bezpiecznik nr 12.

seth
25-10-2011, 10:15
napisz co wyszło

LexusHPC
25-10-2011, 12:27
Wyciągnąłem bezpiecznik 10A z pozycji 12, włożyłem nowy bezpiecznik. Podpiąłem diodę LED SV8,5/36mm 12V 6xLED biala zestawy do montażu, głośniki tvm, głośnik tesla, przewody LgY, rozgałęźniki antenowe, zasilacz stabilizowany, tranzystor, reduktor napięcia, tyrystor, triak (http://www.aphelektra.com/p/pl/2277/led+sv8-536mm+12v+6xled+biala.html) zaświeciła się na 5s i ponownie wywaliło bezpiecznik. Czy ktoś się orientuje czemu tak się dzieje?

seth
25-10-2011, 13:02
masz gdzies zwarcie. musisz szukać gdzie

miszko
25-10-2011, 13:13
A jak włożysz zwykłą żarówkę to też pali się bezpiecznik?

LexusHPC
25-10-2011, 15:07
Usiądę nad tym porządnie po 15. Włożyłem jedną diodową żarówkę i było ok, dotknąłem dla sprawdzenia w którą stronę mam włożyć drugą i też działało. Wsadziłem w oprawkę i znów strzelił bezpiecznik. U mnie wygląda jakby to był jakiś ciężki homemade. Do podświetlanie dochodzi kostka i dodatkowo do blaszek od żarówki jakiś nieprzylutowane, przeciągnięte tylko przez oczka kabelki, które pewnie powodują zwarcie.

seth
25-10-2011, 15:09
jeśli stało się to podczas wkładania to zobacz dodatkowo izolacje na przewodach

Jelcyn
25-10-2011, 15:12
Albo czy nie przestawiłeś elementów przez które płynie prąd i nie powodujesz tym zwarcia.

seth
25-10-2011, 15:14
w lampkach raczej nie ma co poprzestawiać żeby zwarcie robiło

Jelcyn
25-10-2011, 15:18
Różnie z tym bywa, mnie się np udało :D

seth
25-10-2011, 15:19
no nie wierze że to możliwe. ale skoro tak mówisz to pelen szacun dla ciebie :D

Jelcyn
25-10-2011, 15:22
nom, tylko w temprze, tam jest odrobinę inaczej rozwiązane.

LexusHPC
25-10-2011, 18:16
Dobra, zakończyłem boje. Ostatecznie została jedna żarówka diodowa biała i jedna zwykła C5W. Druga diodowa przy montowaniu zaczęła iskrzyć i się kopcić przez co ojciec ucierpiał bo szybko ją wyjmował a była rozgrzana do czerwoności. Olewam temat, działa tak jak jest teraz.

PS: Wiem, że to nie ten temat ale wiecie gdzie można nabyć styki do ogrzewania tylnej szyby - chodzi mi o te przykręcane do zderzaka bo na Allegro są ale chyba nie takie jak potrzeba

lukq
25-10-2011, 21:20
Są na allegro, a jak nie możesz znaleźć to na szrocie na pewno dostanaiesz

arek409
21-02-2013, 00:04
Hej. mam pytanie. Kupiłem wczoraj Bravo II w wersji Sport i nie mam oświetlenia wewnątrz auta. Bagażnik i schowek się świeci. Myslicie ze to bezpiecznik?
I Pytanie drugie z przodu w klamkach są diody które je podświetlają. Czy z tyłu też ma być taki efekt? Bo jeżeli tak to z tyłu też mi to nie świeci na drzwiach. Pomoże mi ktoś?:) nie bardzo sie na tym znam a nie chce narobić tam dziadostwa:)

mazitechnoboy
21-02-2013, 00:23
Drodzy koledzy przerabiałem ten temat z ciągłym zwarciem po wymianie oświetlenia w podsufitce na ledy. Sytuacja wygląda tak, że żarówka ledowa rurkowa ma jakby dłuższe te końcówki metalowe co za tym idzie zwiera plus zasilania z masa, jak to się dzieje?? mianowicie odbłyśniki wewnątrz lampy są wykonane z aluminiowej blaszki która tak na prawdę jest przedłużeniem blaszki masowej :P ja poprostu wyciąłem odbłyśniki, gdyż i tak nie ma on zastosowania gdy założymy żarówkę LED bo ona świeci zazwyczaj kierunkowo w dół więc żadne odbłyśniki nad żarówkami nie są potrzebne, jednocześnie usuwając tą nieszczęsna blaszkę pamietajmy aby zrobić to dosyć sprytnie i nie wyciąć za wiele, gdyż pełni ona również funkcje mocowania /stabilizatora. Mam nadzieje że coś z tego zrozumiecie :Dco nabazgroliłem

byrrt
21-02-2013, 09:43
Sytuacja wygląda tak, że żarówka ledowa rurkowa ma jakby dłuższe te końcówki metalowe
Coś Ty za żarówki kupił? ;) Jest parę długości tych żarówek (dotyczy to szklanych i ledowych), może po prostu złe kupiłeś..

mazitechnoboy
21-02-2013, 14:33
Nie dobre kupiłem poprostu tak jest jak widać kolega założyciel postu ma podobnie (ps wiem że są różne długości bo w bravo trzeba zastosować właśnie 2 różne rozmiary jeśli chcemy wymienić całe oświetlenie ). Jeśli ma taki rant metalowy zachodzący na szklaną część jak na tych http://allegro.pl/dioda-led-rurka-c5w-c10w-31mm-36mm-42mm-rurki-12v-i2969451796.html to będą robić zwarcie.