PDA

Zobacz pełną wersję : Gdzie szukać przyczyny ??



sur-gard
15-08-2011, 08:47
Witam.
Sprawdzałem ostatnio centralkę ecuscanem, i cały czas mam taki komunikat:
"OA-EGR/ Solenoid Valve/ Zwarcie do +V bat/ Przejściowy/Obecny/65"
Jak sam rozumiem chodzi tu o zawór elektromagnetyczny ze zwarciem + bieguna.
Domyślam się że chodzi tu o zawór podciśnienia, a może nie...
Gdzie szukać tego zwarcia, o który zawór chodzi?
Obmacałem obszukałem... nic nie wykryłem.
Dziękuję za wszelkie podpowiedzi.

byrrt
15-08-2011, 14:23
EGR to zawód recyrkulacji spalin czyli jest gdzieś pomiędzy kolektorek wydechowym a dolotowym.. Szukać gdzie idą kable do niego i sprawdzić czy któryś nie jest gdzieś przecięty i zwarty (z tego co rozumiem do dodatniego bieguna zasilającego czyli do + akumulatora).

sur-gard
15-08-2011, 16:51
EGR sam w sobie nie jest sterowany elektrycznie, a podciśnieniem z elektrozaworu będącego tuż obok filtru paliwa. Obmacałem ten zawór, obejrzałem dokładnie przewody, oczyściłem styki - wazelina techniczna dla pewności że styki nie zaśniedzieją etc... etc... i nic. :( Komunikat jak siedział tak siedzi, skasować się nie pozwala. Dla wyjaśnienia: nic nie udało mi się przy okazji zepsuć styki siedzą pewnie, brak przetarć na izolacji, żadnych załamań z widocznym przewodem. Dręczy mnie tylko jedno, co to do choroby znaczy ten - przejściowy/obecny 65 ??
Na mój głupi technicznie wykształcony łeb nic nie umiem wykombinować sensownego z tej części komunikatu.
EGR po poprzednim właścicielu był zaślepiony - nie umiem skumać po kie licho. Odślepiłem, umyłem zawór w benzynie ekstrakcyjnej, suszonko, sprawdzenie mębranki, konserwacja specyfikiem do gumy. Nowa podkładka pod zaworek, i złożone. Autko śmiga bez zarzutu, jak na swoje lata 150 km/h poszła grzecznie bez kilometrowego rozpędzania. Paliwo przy jeździe 90% w mieście to 6,3 L oleju na 100 km.
Więc zaraz Ktoś powie to co ci przeszkadza ten komunikat z egr-em?? Kurczę nie lubię jak coś jest czego nie powinno być nawet w autku co ma 12 lat.

byrrt
15-08-2011, 17:11
Generalnie EGR'u często nie da się naprawić stąd zaślepianie - jest to najtańsze i najszybsze. Autko ma też zawsze świeże powietrze a nie wciąga swoich smrodów ;) Wychodzi tu moja niewiedza bo wydawało mi się, że EGR to mimo wszystko sterowany elektrycznie zawór, nawet testy tego zaworu są po podpięciu do kompa :/. Nie wiele więcej pomogę - ew. z interpretacją tego "przejściowy/obecny 65". Chodzi o to, że błąd nie występuje zawsze tylko czasami i w tej chwili jest obecny. 65 to najprawdopodobniej licznik błędu czyli informacja ile razy błąd został zarejestrowany. Ale różnie z tym bywa - podejrzewam, że korzystasz z FES'a a tam te liczby czasem oznaczają jedno, czasem 2gie itp..

sur-gard
15-08-2011, 17:43
Też sądziłem że EGR jest uszkodzony, po umyciu sprawdziłem go pompką delikatne naciśniecie - mębranka pracuje.
Rozumiem "ulepszaczy" ale skoro w Fiacie ktoś to wymyślił i zastosował, to nie rozumiem sensu zaślepiania, no chyba że zaślepiał ktoś z Ferrari - sorrki to moja taka dygresja.
Generalnie OK to zaślepianie, tylko że po mojej analizie dlaczego zaślepiać od strony turbiny ?? a nie np. za zaworem tuż przy kolektorze dolotowym?? Wtedy ma silniczek czysty tlen a EGR pracuje a jak jest rypnięty to nawet jego "brak pracy" nie ma wpływu na to że spalinki podbiera z turbinki....
Ok, ale zostawmy w spokoju sam EGR, działa i niech działa, tylko te zwarcie... byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
Kabelek z allegro od "mari007" z przejściówką OBD 2 na 3 pin, działa bez zarzutu. Program Fiat ECUScam 3.0.4. fakt że 20 minutówka ale sobie radzę.
Wszystko działa problemy z COM 1 usunięte... wykrywa wszystko.
No chyba że coś ten programik przemilczy w tej wersji okrojonej czasowym działaniem...
Polecisz jakiś inny pod ten kabelek ??

byrrt
15-08-2011, 17:58
byrrt piszesz że korzystam z FES'a a kie to licho ????
FES > FiatEcuScan ;) Nie znam innego softu pod ten kabel..

sur-gard
15-08-2011, 18:06
Chylę czoło, skrótu nie skumałem. Chyba przez tą depresję... z Marysią. :(
W piątek mam urlop chyba zajrzę do Marysi pod "spódnicę" i "przelecę" jej wszystkie kabelki związane z tym elektrozaworem podciśnienia... jeszcze raz.
Albo polegnę i dam spokój. ale chyba nie dam... rozbiorę na części aż dojdę co mi nie gra...

tomasz_
16-08-2011, 15:59
a weź kolego potrzymaj gaz w stałej pozycji przez chwile i w tym samym czasie poproś kogoś żeby zdjął przewód ciśnienia z egr i sprawdź czy daje ciśnienie. wg mnie tylko tak można sprawdzić czy elektrozawór działa.