PDA

Zobacz pełną wersję : Ducato 2.3 MJ 2007 Przepustnica .



AndreCh
06-08-2011, 11:02
Koledzy , ktora to czesc ta przepustnica bo mi pada i chcialem ja wymontowac i przeczyscic .
Czy tu chodzi o EGR a moze o przeplywomierz czy to jeszcze inna czesc ?
Fajnie by bylo zeby ktos wrzucil fotke z jej umiejscowieniem i krotko podpowiedzial jak ja wymontowac .

Auto ma 93000km i w serwisie powiedzieli ze to ona pada .
Auto jest mulowate raz ma moc a raz wogule , dodatkowo kopci przy kazdym dodaniu gazu .

Gdyby ktos podpowiedzial to bylbym bardzo wdzieczny bo jeszcze dzisiaj bym to ogarnal .

AndreCh
06-08-2011, 22:43
OK . Poszukałem na allegro i ebay tej przepustnicy i znalazłem , oglądnąłem ja i zlokalizowałem ja w samochodzie , następnie demontaż i co ?
Okazuje się ze u mnie na 90% problemem nie jest sama przepustnica tylko nieszczelne podszybie przez które wali woda do komory silnika a następnie na przepustnice i oto rezultat:

904 .

Jest to elektrozawór sterujący przepustnica i nadaje się tylko na złom .
Mnóstwo nagaru:
905 .
Wiec zle zaprojektowane podszybie i klient musi wymieniać skorodowane części .
W moim przypadku auto ma 3 i pol roku i ma 93000km , misa olejowa tez zgniła i metalowe części dwóch wtrysków ...
A facet w salonie jak zamawiałem auto powiedział " Fiat chce udowodnić ze produkuje maszyny wojny " No i udowadnia .

Nawet nie chce mi się pisać ile mój brat miał przygód ze swoim fiatem a ile usterek jeszcze ja mam ...

Sprawdźcie panowie u siebie to podszybie , u mnie leje centralnie na środku .

miszko
07-08-2011, 12:58
Dobry temat dla potomnych. A na czym polega błąd, źle zaprojektowane uszczelki, przeciekające, odstające?

AndreCh
07-08-2011, 13:53
Na zlaczu srodkowym jest zastosowany jakis przeciekajacy filc zamiast uszczelki i woda wlewa sie do komory silnika , powoli ale skutecznie uszkadza czesci .
Dodatkowo kazda rynna odplywowa na swiecie powinna miec spadek w strone odplywu centralnego a tutaj tak nie jest , jest poziom . I ostatnia rzecz , woda powinna splywac z jednego plastiku na drogi w ktorym jest odplyw a ten drogi powinien byc od spodu czyli pierwszy powinien byc zalozony na drogi a tutaj jest odwrotnie i plynaca woda wbija sie pod ten drogi plastik w ktorym jest odpyw ...
Nie wiem jak w tych nowszych modelach od 2008 ale w tych z pierwszych lat produkcji czyli koniec 2006 i 2007 ta usterka wystepuje prawie we wszystkich autach .
Czesto tez psuje sie silnik od wycieraczek .
Kiedy zapytalem w Fiacie czy juz maja jakies rozwiazanie to mi powiedzieli ze akurat na ten przypadek nie ale na zaciekajace reflektory przednie juz maja . HAHA .
W tygodniu rozbiore podszybie i uszczelnie tradycyjna metoda : SYLIKONEM ...
Puki co przepustnice przeczyscilem i zaloze ja na probe aby zobaczyc czy cos pomoglo .

Dodam tez ze nie jestem mechanikiem z zawodu ale amatorsko sie bawie i z moich doswiadczen wynika ze ta cala przepustnica to jest to zawor recyrkulacji spalin czyli EGR sterowany elektryka a nie podcisnieniem .

Znajduje sie on z przodu silnika zaraz za wiatrakiem od klimy , jest troche zabawy aby odkrecic jedna srube ale dla upartych jest to wykonalne bez demointazu innych czesci ...

lukq
09-08-2011, 16:50
EGR bardziej występowałby przy kolektorze.

chroszcz
26-09-2011, 16:56
Dodam tez ze nie jestem mechanikiem z zawodu ale amatorsko sie bawie i z moich doswiadczen wynika ze ta cala przepustnica to jest to zawor recyrkulacji spalin czyli EGR sterowany elektryka a nie podcisnieniem .

zawór egr a przepustnica to dwie różne częśći
np. egr ZAWR EGR DUCATO 3.0JTD : Auto - Land sprzeda czci samochodowych: czci Iveco, czci Ducato, czci Peugeot J-5, czci Boxer, Citroen C-25, Jumper, Ducato czci, Ducato czesci, Iveco czci, Iveco czesci,ALTERNATOR DUCATO 2.8JTD, FILTR PALIWA EUROCARGO, POMPA (http://www.auto-land.com.pl/product_info.php?products_id=1150)

np. przepustnica Silnik i osprzęt - Przepustnica DUCATO, BOXER, JUMPER 3.0 JTD, HDI 160KM Nowy Typ - FIAT (http://www.sklep.amicar.com.pl/przepustnica-ducato-boxer-jumper-23-jtd-hdi-120km-nowy-typ-p-338.html)

SzymonO
14-10-2011, 15:46
Witam!
Właśnie kupiłem Ducato z końca 2007 roku i po przejechaniu 200 km zaświeciła mi się kontrolka "check engine". Jutro jadę do mechanika zobaczyć jaki będzie komunikat, ale póki co spojrzałem pod maskę i oczywiście podszybie na łączeniu cieknie. Nie mam niestety gdzie schować samochodu także muszę poczekać na zmianę pogody i też potraktuję to silikonem, sadzę nawet że bez rozbierania podszybia da się to uszczelnić.
Patrząc z góry przepustnicy nie zlokalizowałem.
@ AndreCh : I jak, pomogło wyczyszczenie przepustnicy?

SzymonO
15-10-2011, 13:52
Byłem dzisiaj podpiąć komputer i wyskoczył błąd : P0638. Obwód nastawnika przepustnicy (blok cyl.1) zakres lub funkcjonowanie.
Miał może ktoś już z tym do czynienia i z sukcesem rozwiązał problem?

AndreCh
23-10-2011, 13:57
@ AndreCh : I jak, pomogło wyczyszczenie przepustnicy?

Witam .
U mnie podczas gwaltowniejszego przyspieszania auto prawie gaslo i przerywalo ze praktycznie nie dalo sie jechac .
W odpowiedzi na twoje pytanie stwierdzam ze tak , pomoglo czyszczenie i jezdze na tej przepustnicy do dzisiaj , chociaz nie jestem pewien czy jest w 100% sprawna bo kiedy wciskam gaz do podlogi to dosyc mocno kopci na czarno ale spalanie mam w normie i moc rowniez wiec narazie tak jezdze ...

Maciej 2
01-09-2015, 21:06
Wymiana przepustnicy może rozwiązać problem ,ale osobiście jeżdziłem ze zgniłą przepustnicą 4 lata , ale trzeba otworzyć przepustnicę na max i zdjąć wypiąć wtyczkę , zawiesić zabezpieczyć i autko śmiga z najmniejszych obrotów, zero kopcenia i pełno mocy. A jak nadal falują obroty to wypnij wtyczkę z przepływomierza , wejdzie na sterowanie serwisowe i równo pracuje , tylko na tablicy świeć na żółto błądzik. I spalanie spadnie , przynajmniej u mnie do 7,5-8 litrów .