Zobacz pełną wersję : Diagnostyka przepływomierza powietrza - jak wykonać samemu?
Witam, temat pewnie nie jest nowy i powtarza się w wielu samochodach, nieszczęsny przepływomierz powietrza. Jak go sprawdzić, zdiagnozować w domowych warunkach mając do dyspozycji miernik prądu, napięcia i oporu.
Problem dotyczy Fiata Croma 1,9 150KM. Silnik popularny w Oplach i Saabach. Poczytałem trochę i piszą o pomiarze oporności pomiędzy pinami. Czy przeprowadzać pomiar przy wpiętej kostce od "tyłu" czy podać napięcie z pinu zasilającego tylko i oczekiwać wyników?
Proszę o pomoc, cena nowej przepływki w serwisie wywołuje migotanie lewej komory (1267PLN) - tylko dla odważnych. Kupowanie używki trochę ryzykowne i chyba zakończę na zamienniku jeśli będzie taka konieczność. Ale najpierw chciałbym wiedzieć co wymieniać. A i ważne po podłączeniu do kompa nie ma żadnych błędów i elektryk trochę cwaniakuje wiec coś prostego w diagnozie moim zdaniem.
Nie wiem jak to jest w Cromie, ale w bbm wystarczy ją odłączyć i przejechać się samochodem. Co do zamienników to ich nie polecam, gdyż użytkownicy narzekają na nie.
Rezystancję mierzy się na odpiętej wtyczce. Odpinasz, dokładasz multimetr z ustawionym mierzeniem rezystancji.
Dzięki za podpowiedzi.
Odpięcie przepływomierza nie pomogło. Pomogło natomiast płukanie przepływomierza (info z sieci). Silnik pracuje znacznie lepiej ale nie mogę odnieść się do pracy z nowym przepływomierzem, ciągle nie posiadam (prawie orginał Bosch 500PLN). Zgodnie z sugestią przeprowadzę jeszcze pomiary rezystancji i przedstawię wyniki.
Taka naszła mnie refleksja związana z czyszczeniem przepływomierza i poprawą pracy silnika. Wymiany filtra powietrza co 30tys zgodnie z zaleceniami instrukcji przy takim nasyceniu silnika czujnikami to trochę nie najlepszy pomysł. Myślę że 15tys to wartość graniczna. Jest też zalecenie nie dłużej niż 12 miesięcy ale... Miałem wcześniej zagazowaną Siene, wymieniałem co 10tys wszystkie filtry (olej, gaz, powietrze) + olej (lotos semi) i nie było żadnego problemu. Śmiga do dzisiaj, ma pod 200tys i wszystko jak zegarek, oleju nie bierze. Czyli jak dbasz tak masz.
Ja nie ma przepływki w swoim motorze, a wymieniam filtry wszystkie co 10 tys. km. U rodziców w Temprze też tak jest. Filtry nie są super drogie, warto je wymieniać częściej.
A przy przepływce to nawet bym się nie zastanawiał. Filtr powietrza to podstawa przy nim. Nie jest też drogi (oczywiście wiadomo - zależy gdzie kupujemy).
ziemia21
21-02-2013, 11:36
witam,
odnawiam wątek ponieważ nurtuje mnie jena kwestia. Mam cromę od zaledwie kilku miesięcy i już problem mianowicie słaba na niskich obrotach czasem nawet gaśnie na skrzyżowaniach. Komputer nie wykazał nic więc mechanik stwierdził że to na 80% przepływomierz. Pytanie jak sprawdzić, gdzie odpiąć kabel i co ma się wtedy pokazać? Jakie mają być symptomy że to to lub jakich ma nie być. Proszę o podpowiedź:) Ps jestem strasznym laikiem więc proszę prostą instrukcję:)
gdzie odpiąć kabel i co ma się wtedy pokazać?
Odpiąć kabel od tejże przepływki i się gaznąć.. Komputer pokaże błąd ale załapie ustawienia domyślne i jak będzie śmigał lepiej to znaczy że przepływka kaput..
ziemia21
21-02-2013, 13:48
Komputer pokaże błąd
ale czy musze potem jechać na kasowanie błędu?? i czy można samemu wymienić przepływomierz czy lepiej poszukać mechanika bo potrzebny jest jakiś super sprzęt??
Błąd zapali lampkę, po podłączeniu ponownym przepływki lampka zgaśnie a błąd będzie zapamiętany w kompie tylko.. Można tak jeździć nic się nie stanie. Wymień sam bo żadnej w tym filozofii.
ziemia21
21-02-2013, 15:32
Właśnie testowałam na uliczkach niby lepiej jedzie ale żaden błąd się nie pokazał, to chyba też źle? ponadto zauważyłam że po przekręceniu kluczyka na blacie pokazuje się check a po odpaleniu znika. W książce serwisowej pisało że nie powinno się tak dziać, więc czy to może być też jakiś problem czy ten tym tak ma?
ziemia21
22-02-2013, 18:22
Pomocy to jednak nie to:( kupiliśmy nowy przepływomierz i dupa nic się nie zmieniło na wolnych obrotach dusi się więc pomóżcie.....
Taki trochę inne pytanie, jak dolot, filtr ich stan.
Odłącz przepływomierz ten nowy i zobacz czy jest różnica.
ziemia21
22-02-2013, 19:39
Przy zakupie wszystkie filtry były wymienione a po podłączeniu nowego przepływomierza bez zmian, a dziś po odłaczeniu go to trochę gorzej niż wczoraj po odłączeniu...litości co to może być przypomnę że błąd się nie pojawił. A co do dolotu to nie wiem o czym mówisz?? Podkreślam jestem laikiem a mój mechanik niewiele wie:(
Dolot czy jest szczelny.
mój mechanik niewiele wieTO chyba trzeba zmienić mechanika.
Sprawdźcie jeszcze EGR - wyczyśćcie
ziemia21
22-02-2013, 20:12
Ale po podłączeniu do komputera nie pokazywał błedu egr. A jak się go czyści jakiś link czy podpowiedź?
Wykręcić i wyczyścić, możesz wymoczyć w benzynie.
Było o tym na forum wiele razy.
ziemia21
23-02-2013, 12:07
Właśnie wróciłam z serwisu Fiata, panowie stwierdzili przepływomierz gdy powiedziałam że to jest nowy rozłożyli ręce. A auto jak nie jeździło tak nie jeździ. Może jakieś pomysły? Dodam że nie chce jechać na niskich obrotach gdy włącza się turbo to jedzie aż miło. Obroty mu nie skaczą a sam silnik pracuje równomiernie. Więc co to może być?
A ten egr sparwdzales i odlaczyles ten nowy przeplywomierz
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
ziemia21
23-02-2013, 12:25
Przepływomierz odłączyłam i już żadnych zmian nie ma w mocy jak było tak jest, a co do tego egr-u to wygląda tak:
7155
ta mała czarna niby kulka trzymała się tylko na odklejonym zielonym plasterku. Co teraz czy to jest tego wina czy może trzeba nowy egr a i czy ta blaszka to zaślepka? tzn że poprzedni właściciel zaślepił egr?
Tak to zaslepka egr.
Wyczysc go porzadnie zamontuj zaslepke na nowa i jedz na test.
Nie widze na telefonie tego zdjecia w dobrej rozdzielczości wiec za duzo nie powiem. Jak wyczyscic i zaslepisz w odpowiednim miejscu to nie będzie to mialo znaczenia
Wysyłane z mojego GT-N7100 za pomocą Tapatalk 2
ziemia21
23-02-2013, 21:44
Tak mam a i jeszcze jedno na tym zdjęciu słabo widać ale ta czarna kuleczka jak ją opisałam to chyba element trzpienia elektro magnetycznego więc nie ma sensu czyścić bo to po prostu popsuty element. Poprzedni właściciel zaślepił egr i usuną soft z kompa dlatego nie łapie błędów więc dlaczego nie mam mocy???
Fajna fotorelacja jest tu o czyszczeniu tej częsci (to tak na przyszłośc dla innych) AutoKącik.PL: EGR (http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=285233155&page=0&vc=1#Post285233155)
Kiedy miałeś ostatnie wypalanie DPF-u?, cały proces miałeś czy przerwałeś?
Możliwe że przyczyna tkwi w zapchanym DPF-ie
ziemia21
04-03-2013, 22:55
Nie wiem kiedy był wypalany...myślałam że on sam co jakiś czas się wypala ponadto kupiłam nowy egr i już lepiej aczkolwiek nie odzyskał dawnej siły i szarpie przy odpalaniu:(
Co do sprawdzania przepływki jak się nie chce bawic samemu: znajomy mechanik (ew sklep) to jest jakies rozwiązanie. Oni mają dostęp do nowych częsci i można podmienic na probę. I będzie pewnosc czy to to. Za częsc trzeba będzie założyc ale w sumie to swiece czy filtry nie są i po probie będzie można zwrocic.
Co do mechanika - podstawa to przejechac się autem i przeanalizowac pracę przepływomierza, wartosci jakie podaje. Ew. własnie podmianka. Jesli mechanik ograniczył się do sprawdzenia błędow to przepraszam ale faktycznie lepiej warsztat zmienic.
ziemia21
05-03-2013, 09:40
Kupiłam już przepływomierz i sprawdziłam-klapa to nie to. Ponadto w niemczech prawo jest takie że elementy elektronicznie nie podlegają zwrotowi więc mam na stanie jedną sztukę przepływki choć może uda się ją wcisnąć znajomemu...ps mam jeszcze na stanie żarówki H7 (OSRAM NIGHTBREAKER +90) jak ktoś chce za 15E sprzedam:) haha już z przesyłką:)haha
Mam podobny problem z Fiatem Croma. Jak u Ciebie skończyła się ta przygoda? Co było przyczyną?
KrzychuB
22-05-2013, 13:28
I ja się podepne. U mnie był problem że była dziura w obrotach około 2700. Po zaślepieniu EGR pomogło ale teraz dziura jest przy 3200 oraz tak jak przed zaślepieniem, mam za wysokie spalanie. Mowa o Fiat Brava 1.9 JTD cf3 r. 01 Czy to by wskazywało na przepływomierz ?? Odpiąć go tak jak pisaliście wcześniej ?? Dużo więcej wtedy łyka ropki ?? Na jak długo odpiąć w razie w ??
Na jak długo odpiąć w razie w ??
Na tyle abyś mógł stwierdzić czy z odpiętym jest lepiej ;) Łyka koło litra więcej..
KrzychuB
22-05-2013, 13:53
Ok czyli nie dużo więcej niż normalnie :) Czyli jeśli ta dziura na 3200 zniknie to znaczy że przepływka won tak ??
Czyli jeśli ta dziura na 3200 zniknie to znaczy że przepływka won tak ??
Tak - teoretycznie tak, chociaż ja specem od diseli nie jestem.. Czytałem również czasem historie że wszystko wskazywało na przepływkę, bez niej auto szło a po jej wymianie dalej to samo.. Poczekaj na zdanie kogoś od disel'a - np. niech się Lukq wypowie.
Można podłączyć do kompa i sprawdzić jak wygląda "oczekiwana masa powietrza" - zapotrzebowanie na powietrze w danym momencie w stosunku do "zmierzona masa powietrza" - czyli tego co podaje przepływomierz.
Tu przykład odczytu na biegu jałowym:
ODCZYT PARAMETRÓW:
Zmierzona masa powietrza: 273,5 mg/w
Oczekiwana masa powietrza: 274,5 mg/w
Najlepiej podłączyć do kompa i przejechać się rejestrując wynik na wykresie.
pzdr
KrzychuB (http://fiatklubpolska.pl/klubowicz/krzychub-12127/) zdemontuj czujnika doładowania (mapsensor) wymyj go dokładnie w benzynie ekstrakcyjnej i wyczyść też otwór w którym jest zamontowany.
KrzychuB
27-05-2013, 18:41
gdzie ten czujnik jest w 1.9 jtd cf3 ? bo poradnik oglądałem i tam tylko jest dla 2.4 jtd i inaczej to jest.... :(
Map sensor jest w kolektorze ssącym od strony grodzi przykręcony na jedną śrubkę M6.
9254
KrzychuB
12-06-2013, 13:35
Panowie chce odpiąć przepływkę ale nie mam za bardzo chyba jak, popatrzcie na poniższe foto wtyczki. Boję sięto ruszyć żeby nie urwać czegoś...
9535
wyjmij obejmy i jak obrócisz całą tą plastikową rurkę to z tyłu na wtyczce jest taki klips naciskasz i wtyczka sama wchodzi, wyciągasz całą tą rurkę gdzie jest przepływomierz kupujesz preparat do czyszczenia hamulców (oczyszczacz szybki) w myjesz razem z tą rurą plastikową
witam,
pozwole sie podpiac pod temat Wink
mam 2003r. stilo jtd.
EGR czyszczony i zaslepiony rok temu pelna blaszka.
Ostatnio samochod oslabl w zakresie do 2000 i chodzi mulowato.
Odpiecie przeplywki dodaje mu dosc troche mocy, auto sie zbiera ladnie, choc nie jest to co bylo rok temu.
Co mozecie doradzic? Wymieniac przeplywke czy wrocic do warsztatu co czyscil i zaslepial egr?
Objawy mulenia sa bardzo podobne do zasyfionego egr, ale skoro jest zaslepiony?
2. po odpietu przeplywki nie mam zadnego komunikatu na desce. Tak powinno byc?
hulkster
16-09-2014, 22:40
Objawy mialem takie same.
Spalanie wzrosło, szarpanie przy odpalaniu potem przed turbo (ponizek 2000rpm)
samochod nie jechal
Przeplywomierz wymieniony,egr wyczyszczony,map sensor tez...pozostalo ostatecznie...
...Na diagnozie okazuje sie ze wtryski sa jedna noga w grobie
Zobaczymy, po wykreceniu jak beda pluly ropą, przez kompa boscha na razie slabo to wyglada
witam,
pozwole sie podpiac pod temat Wink
mam 2003r. stilo jtd.
EGR czyszczony i zaslepiony rok temu pelna blaszka.
Ostatnio samochod oslabl w zakresie do 2000 i chodzi mulowato.
Odpiecie przeplywki dodaje mu dosc troche mocy, auto sie zbiera ladnie, choc nie jest to co bylo rok temu.
Co mozecie doradzic? Wymieniac przeplywke czy wrocic do warsztatu co czyscil i zaslepial egr?
Objawy mulenia sa bardzo podobne do zasyfionego egr, ale skoro jest zaslepiony?
2. po odpietu przeplywki nie mam zadnego komunikatu na desce. Tak powinno byc?
uzupelnie mój post - aktualnie nic z ww. problemem nie robilem, bo wyszlo, ze tylnie hamulce się blokują - stare gumy- wymieniłem, auto już nie hamuje (wcześniej tego nie dostrzegałem), zbiera się tak w miare, a odpięcie przeplywki to chyba "pomagalo" bo się hamulce studzily :)
odpukać na ta chwile nic nie grzebie, choć przyspieszenie jest wg mnie dość srednie, nie to co kiedyś - zastanawiam się co by trzeba było najpierw sprwdzic, przeczyscic - czujnik doładowania?
podlaczalem sam pod komputer i tam nic nie ma z bledow, a parametry nie wiem jakie sledzic
ad 2. odpięcie przeplywki na desce nie jest widoczne, pojawia się za to blad w komputerze, drugi miałem od EGR - ale to prawidłowe, bo jest zaslepiony
Skoro po odpięciu wtyczki od przepływki dynamika się poprawiła to mamy winowajcę. A że auto po odpięciu nie zbiera się tak jak dawniej - po prostu komp przyjmuje domyślne wartości sygnału z przepływomierza, a nie takie jakie są w danej chwili.
Skoro nic z tym nie robiłeś to na początek wyciągnij przepływkę (sam wkład) i obejrzyj sobie druciki pomiarowe. Jak kolor będzie inny od miedzianego spróbuj przeczyścić. Np. czymś takim: CRC CARBURETTOR CLEANER SPRAY DO EGR, GAŹNIKÓW (4593124163) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. (http://allegro.pl/crc-carburettor-cleaner-spray-do-egr-gaznikow-i4593124163.html) (Ważne: nie dotykać drucików niczym). Pryskasz, suszysz i po problemie. Jak nie - pozostaje wymiana.
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.