Zobacz pełną wersję : [akumulator] Jaki akumulator do Brava 1.4
colakcynia
23-01-2011, 17:06
Witam ... Akumulator padł. tzn.nie trzyma 2 cela od +...Nie wytrzymuje nocy. I rano nie mogę odpalić auta.
I teraz moje pytanie mam akumulator 45 Ah. Gość w sklepie powiedział mi ,że do Brava 1.4 12V +lpg. powinien być 55 Ah. To jaki aku mam kupić 45Ah czy 55 Ah ???
A i jeszcze jedno dlaczego rano tak ciężko odpalić(bardzo długo trzeba kręcić) samochód czy powodem może być to , że ten akumulator nie trzyma prądu i to , że jest 45Ah???
Najlepiej taki jak zaleca instrukcja (40Ah), ewentualnie 45Ah. Nie ma sensu brać większego.
Kup taki jak zaleca instrukcja. Czyli to co napisał Madaw,
luca89cn
23-01-2011, 17:26
40ah, ewentualnie 45, ale ja bym wzial 40.
http://fiatforum.com.pl/imgshack/_t/t_0001278.jpg (http://fiatforum.com.pl/imgshack/_f/f_0001278.jpg)
colakcynia
23-01-2011, 17:40
Jutro kupię 45Ah .Dziękuję za podpowiedzi.
A jeszcze jedno pytanko .
Dlaczego tak ciężko odpalić go z rana jak zimny jest silnik???(bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem)(Nieraz też zanim załapie to strzeli z wydechu).Na rozgrzanym niema problemu.
strzeli bo zalewasz silnik, a nie ma mocy bo masz słaby prąd uderzeniowy oraz jak piszesz jest uszkodzony.
colakcynia
23-01-2011, 17:51
Ok dzięki . Jutro kupię nowy i napisze czy odpala lepiej .Jeszcze raz dzięki wszystkim za podpowiedzi
Bierz coś bliżej 50Ah byle takich samych wymiarów czyli, żeby się mieścił bez przeróbek, taka różnica pojemności absolutnie nie wpłynie niekorzystnie na to jakoby miał być rzekomo "niedoładowany" z powodu większej pojemności, a zapewni lepszy zapas pojemności przy rozruchach w niskich temperaturach :)
Dla tych co powtarzają mity autoświata chciałem tylko powiedzieć, że jeśli z pełnego wiadra wody 15l wylejesz 2l i z 10l wiadra wody pełnego wylejesz 2l to do obydwu wiader musisz dolać 2l wody...
Rozrusznik niezależnie od akumulatora potrzebuje tyle samo ENERGII do rozruchu i tyle samo musi wrócić do akumulatora, różnica jest jedynie taka, że ten mniejszej pojemności będzie pobierał troszkę mniejszy prąd przy doładowywaniu się niż ten o większej pojemności, jednak alternator ma na tyle dużo zapasu wydajności prądowej, że to absolutnie NIE wpłynie niekorzystnie i oba będą tak samo doładowane :dlon:
Tym bardziej, że nikt nigdy nie jeździ z załączonymi kompletnie WSZYSTKIMI odbiornikami energii więc zapas wydajności prądowej alternatora jest spory i absolutnie wystarczający aby móc bez problemu zastosować akumulator o np. 10Ah większy, a zapas ten daje dłuższy czas kręcenia rozrusznikiem na mrozie w razie draki oraz zapewnia większy zapas energii podczas słuchania radia na postoju itp.... :supz:
Także zanim ktoś się wypowie, że coś NIE ma sensu opierając się tylko na tym co wyczytał gdzieś w instrukcji albo w autoświecie powielając jakiś mit to niech najpierw ugryzie troszkę elektrotechniki ogólnej, poogląda trochę charakterystyk akumulatora i alternatora, zrobi kilka pomiarów i obliczeń i jeśli nawet mi nie chcę wierzyć bo nie musi bo co ja tam mogę wiedzieć, to jeśli się zagłębi w temat to sam stwierdzi, że akumulator 10Ah większy będzie tak samo doładowany, a zapewnia większy komfort użytkowania szczególnie w przypadku bogatej instalacji elektrycznej...
Oczywiście nie ma sensu przesadzać i należy montować taki akumulator jaki się mieści gabarytowo bez przeróbek o największej pojemności bo warto jeśli komuś nie szkoda 50zł więcej raz na 4 lata.
Polecam też przeczytać na czym polega klasyfikacja Boscha S3, S4, S5 pod spodem link możecie sobie poczytać to powinno także dać do myślenia dlaczego taki producent jak Bosch dopuszcza i zaleca zastosowanie akumulatorów o większej pojemności niż standardowe w tych samych gabarytach i jakie to ma zalety - więcej odbiorników elektrycznych, większe pobory na wyłączonym silniku korzystanie z radia, elektrycznych szyb tu przydaje się ten zapas pojemności :happy:
Opis Boscha (http://www.akumulatorybosch.pl/optymalnie_dopasowany.asp)
Producent stosował 40Ah z prostej przyczyny bo taki akumulator zapewnia wystarczające minimum pojemności i prądu rozruchowego, a jest tańszy niż np. 50Ah, a przy produkcji samochodu każdy grosz się liczy i oszczędności czyni się wszędzie więc oni nie dadzą nawet 1Ah zapasu jeśli nie potrzeba. Taki aku owszem wystarczy do normalnej eksploatacji, ale aku np. 10Ah większy zapewni lepszy zapas energii przy bardzo niskich temperaturach oraz zapewni większy komfort korzystania z elektryki samochodu na postoju przy wyłączonym silniku bez obawy o zbyt łatwe rozładowanie akumulatora np. słuchaniem radia.
Także ja polecam np. Bosch S4 52Ah będzie optymalny, albo Centra 47Ah albo coś z innej firmy podobnej pojemności raczej bliżej 50Ah jedyna wada wyższej pojemności to ciut wyższa cena akumulatora w tym przypadku 8)
większej pojemności, a zapewni lepszy zapas pojemności przy rozruchach w niskich temperaturach a nie jest za to odpowiedzialny czasem prąd rozruchowy akumulatora?
p.s
nie dałeś linka
Nie Lukq chodzi o to, że pojemność akumulatora jest silnie zależna od temperatury ! Pojemność aku jest podawana przy ok. 25st C przy -15 masz już tylko powiedzmy 1/2 pojemności stąd dużo krócej możesz kręcić, a i sam prąd rozruchowy spada bo prąd rozruchowy jest częściowo w pewnym stopniu związany z pojemnością :supz:
Inna sprawa, że pojemność to tylko rzecz umowna bo pojemność jest funkcją prądu rozładowania i temperatury.
Pojemność podana na obudowie akumulator to najczęściej pojemność przy znamionowym prądzie rozładowania, który najczęściej określa się jako np. 0,1 C (tzw. 10 godzinny prąd rozładowania) i przy określonej temperaturze ok. 25st C.
Gdzie C - pojemność akumulatora.
Przy prądzie rozładowania np. równym pojemności (dla aku 40 Ah to 40 A) i innej temperaturze pojemność akumulatora jest inna, im większy prąd rozładowania tym mniejsza pojemność i im niższa temperatura tym mniejsza pojemność, dlatego przy rozruchu kiedy płynie duży prąd i w dodatku jest niska temperatura pojemność drastycznie spada... Stąd przydaje się zapas pojemności.
Prąd rozruchowy też oczywiście ma znaczenie, ale większa pojemność = większy prąd rozruchowy w tej samej klasie gabarytowej akumulatora u tego samego producenta czyli np. Bosch S3 kontra Bosch S4 o tych samych wymiarach ;D
Prąd rozruchowy i pojemność są ze sobą w pewien sposób powiązane i nigdy nie zmieniają się całkowicie niezależnie i obydwa te parametry są istotne, prąd rozruchowy ma bardzo duże znaczenie przy rozruchu natomiast aktualnie oferowane akumulatory w 90% przypadków jeśli wybierzemy odpowiednią pojemność to również prąd rozruchowy będzie spełniał minimalne wymagania stawiane przez producenta samochodu :happy:
Ja bym brał jednak 52Ah i tylko i wyłącznie jakiejś dobrej marki : Centra ( nie FUTURA!!! - badziew) , warta itp. żadnych NO-NAME. Ja w sienie z silnikiem 1.2 8v miałem właśnie Centre 52AH i bez problemu Była doładowywana - rok temu w zime przy temperaturze -27 stopni odpalała od pierwszego strzału. Więc skoro ja w sienie z mniejszym motorem miałem taki akumulator to dlaczego w Bravo by sie nie sprawdził ? Bierz 52Ah no chyba że szkoda Tobie dopłacać te 50 zł więcej ale Pamiętaj że WARTO!!!
Gabarytowo to wejdzie i 75Ah tylko trzeba sobie odpowiedzieć na jedno jedwabiście ważne pytanie..... po co?
Ja mam 44Ah Centrę Standard z prądem rozruchowym 360A przy -18*C, do wszystkiego w zupełności wystarcza.
A zamiast pakować kasę w pojemność lepiej kupić aku żelowy.
75Ah nie wejdzie bez zmiany/przeróbki/wymiany podstawy więc bez przesady i nikt tu nie pisze o przesiadkach na takie skrajne pojemności, tylko w granicach wymiarów FABRYCZNEGO akumulatora i tam jest sens mieć 10Ah więcej i tu różnica w cenie nie zabija i IMHO warto bo aku się kupuje na min. 3-4 lata więc ta różnica w cenie rozłożona na lata jest znikoma :roll:
Oczywiście zmiana akumulatora na jakiś dużo większy i rzeźbienie, żeby go wsadzić faktycznie nie ma sensu :supz:
No dobra przesadziłem trochę z tym 75Ah, ale ja i tak uważam że do komarka 1.4 nie ma sensu pakować większego aku jak 44Ah.
Niby zapas, ale jak przymrozi -30*C, a auto postoi bez odpalania 24h to i 60Ah akumulator będzie miał problem z ruszeniem tego silnika.
Oczywiście autor postu zrobi jak uważa, my tu tylko dyskutujemy :)
Dlaczego tak ciężko odpalić go z rana jak zimny jest silnik???(bardzo długo trzeba kręcić rozrusznikiem)(Nieraz też zanim załapie to strzeli z wydechu).Na rozgrzanym niema problemu.
eLPiDżi może zalewa silnik, czyli reduktor do regeneracji.
Auto garażowane czy garażowane pod chmurką?
colakcynia
24-01-2011, 16:24
Auto garażowane. Aku kupie do 50 Ah(Bosch-a nie będę żałował 50 czy 100zł więcej) i zobaczymy co będzie się działo . Już mi też mówili,że może reduktor(instalacja jest 2 letnia) jest do regeneracji.Najpierw kupie aku i zobaczę. Jak będzie ciężko palił z rana to zawiozę do jakiegoś gazownika niech wtedy zobaczy do tego reduktora.Dziękuję wszystkim za podpowiedzi...
colakcynia to daj znać jak autko bedzie odpalać po wymianie akku. A co do reduktora to może przepuszczać gaz i faktycznie może mieć problem z odpalaniem ale pogadamy o tym jak wymiana akku nie pomoże...
colakcynia
26-01-2011, 21:17
Witam...
Właśnie dziś kupiłem nowy Akumulator Centra Standard CC502 50Ah 510A .W sklepie powiedział , że niby starczy taki(że nawet za duży).Pojeżdzę trochę i napisze czy lepiej odpala rano. A jak nie to wycieczka do gazownika.Pozdrawiam...
rosearcana
27-01-2011, 12:18
Nigdy nie kupuj większego akumulatora niż ten, który zalecany jest przez producenta. Zakładając większy akumulator uzyskasz efekt odwrotny od zamierzonego: alternator nie będzie go w stanie naładować na krótkich odcinkach drogi (np. jazda w mieście). W efekcie akumulator o większej pojemności będzie NOTORYCZNIE niedoładowany (mniejszy prąd rozruchu, szybsze zużycie, szybsze rozładowanie).
luca89cn
27-01-2011, 17:45
Nigdy nie kupuj większego akumulatora niż ten, który zalecany jest przez producenta. Zakładając większy akumulator uzyskasz efekt odwrotny od zamierzonego: alternator nie będzie go w stanie naładować na krótkich odcinkach drogi (np. jazda w mieście). W efekcie akumulator o większej pojemności będzie NOTORYCZNIE niedoładowany (mniejszy prąd rozruchu, szybsze zużycie, szybsze rozładowanie).
Czytales temat od poczatku? a dokladniej to co Spajdi napisal? Ja elektrykiem nie jestem ale aku o kilka Ah wiekszy na pewno nie zaszkodzi.
...Centra ( nie FUTURA!!! - badziew)...
Ja tam nie narzekam na Future :D
Centra ( nie FUTURA!!! - badziew)
też nie narzekam. Reszta już chyba wszystko było napisane.
Powiem Tak , nie używałem nigdy Centry Futury tylko Centre Standard i byłem z niej bardzo zadowolony. Napisałem że Futura to badziew ponieważ z tego co pamiętam na naszym forum był gdzieś poruszany temat dotyczący tego modelu i dużo osób narzekało na niego po roku użytkowania ( problemy z odpalaniem auta itp. ) Wszystkich urażonych Przepraszam :)
Od jakiś 2 lat się kręci i mimo kilkukrotnego rozładowania nie mogę narzekać.
no właśnie "mimo kilkukrotnego rozładowania nie mogę narzekać." Umm ja jakbym miał nowy akumulator (1-2 roczny) i by mi się parę rozładował to chodziłbym wkurzony no chyba że z mojego powodu sie rozładował - zostawione włączone światła , radio itp. Centra Standard którą kupiłem do Sienki przez rok użytkowania nie przy stworzyła mi żadnych problemów , autko odpalało przy temperaturze -25 stopni i dodam że często jeździłem autkiem do pracy zaledwie 3 km wiec akku nie miał kiedy się doładować.
No właśnie z mojego powodu, a dokładniej z powodu uszkodzonego alternatora.
aha no chyba że tak :) Swoją opinie na Temat Centry Futyra oparłem na spostrzeżeniach kilku naszych forumowiczów a nie swoich więc sorki :)
luca89cn
27-01-2011, 21:16
...dużo osób narzekało na niego po roku użytkowania ( problemy z odpalaniem auta itp. )
W zeszlym roku przy -26* za pierwszym razem odpalila mojego diesla, tej zimy narazie -19/20* tez, nizszej temp. u mnie nie bylo, sam osobiscie znam przypadek co narzekal na aku ze badziew, szajs itp zamiast pomyslec i sprawdzic czy cos mu pradu nie zżera, jak sie pozniej okazalo mine mial pod samym nosem ale nie bede juz pisal co to bylo ;)
Wszystkich urażonych Przepraszam :)
Futura pewnie juz strzelila focha :D
colakcynia
31-01-2011, 10:52
No jak na razie odpala bez problemu. Przeraża mnie tylko spalanie te 13 litrów to trochę dużo...Czeka mnie chyba wizyta u gazownika na regulację...
colakcynia co do spalania Twojego autka to już był poruszany temat na naszym forum właśnie bravy\bravo z silnikiem 1.4 12v i użytkownicy pisali że autko z tym motorem przy takich temperaturach pali 12-13 litrów LPG a w lato 10-11l LPG więc nie masz co sie przejmować a jak chcesz to zawsze możesz podjechać do gazownika na wymianę filtra gazu i regulację ale raczej za dużo to nie pomorze .
colakcynia
31-01-2011, 12:50
Dobra co do spalania to OK.Ale czy tak powinno dymić z wydechu.Tylko jak jest auto na chodzie to przypominają mi się WSK i komarki jak za dużo oleju się wlało do benzyny.Czy tak powinien dymić (białe spaliny)??? :roll:
Auta na gaz w chłodne dni bardziej kopcą niż inne więc się tym również nie przejmuj bo to jest normalny objaw. No chyba że ze zbiorniczka wyrównawczego znika Tobie płyn i autko kopci na biało to wtedy może być uszkodzona uszczelka pod głowicą (UPG) - płyn chłodniczy dostaje się do cylindrów i jest spalany z paliwem.
rosearcana
31-01-2011, 15:09
Czytales temat od poczatku? a dokladniej to co Spajdi napisal? Ja elektrykiem nie jestem ale aku o kilka Ah wiekszy na pewno nie zaszkodzi.
ilu Polaków tyle opinii... a wracając do większej pojemności aku: lepsze jest wrogiem dobrego :D przemyśl to...
luca89cn
31-01-2011, 17:52
lepsze jest wrogiem dobrego :D przemyśl to...
sory ale nie przemysle :D ja wole sie miec lepiej niz dobrze, to jest moje zdanie. sam mam taki aku jak podaje instrukcja ale te 4-5 Ah zapasu mozna miec..
rosearcana
01-02-2011, 10:25
sory ale nie przemysle :D ja wole sie miec lepiej niz dobrze, to jest moje zdanie. sam mam taki aku jak podaje instrukcja ale te 4-5 Ah zapasu mozna miec..
to zrób sobie jeszcze lepiej i zamontuj: spojler, alu felgi (rozmiar 20" lub większy), dzienne LEDy, ksenony i koniecznie obniż zawieszenie :D nie zapomnij o audio i muzyce typu „umc, umc”... Furą z tunigiem a’la „wieś tańczy i śpiewa” z pewnością zrobisz sobie jeszcze lepiej :D
luca89cn
01-02-2011, 16:37
to zrób sobie jeszcze lepiej i zamontuj: spojler, alu felgi (rozmiar 20" lub większy), dzienne LEDy, ksenony i koniecznie obniż zawieszenie :D nie zapomnij o audio i muzyce typu „umc, umc”... Furą z tunigiem a’la „wieś tańczy i śpiewa” z pewnością zrobisz sobie jeszcze lepiej :D
nie mierz mnie swoja miara, popadasz z jednej skrajnosci w druga i nie rob OT. A alu mam 15'' :D
Panowie! Autor postu zadał pytanie... Każdy wyraża swoją opinię, możemy się nie zgodzić z kimś, podać swoje argumenty, ale nie na zasadzie "moja, moja, mojsza!" Bez sensu przekomarzać się na 2 strony...
U siebie mam 50 Ah, pali w mroźne poranki zimowe.... I nawet w lecie pali ;]
rosearcana
02-02-2011, 12:19
nie mierz mnie swoja miara
jestem zwolennikiem dobrego a nie tak jak ty lepszego :D BTW. naucz się pisać poprawnie (czytaj: po polsku) bo w co drugim słowie napisanym przez ciebie jest błąd ortograficzny :D
[ Dodano: 2011-02-02, 11:25 ]
I nawet w lecie pali ;] mogę tylko pogratulować, bo to naprawdę niespotykane;-)
luca89cn
02-02-2011, 16:59
naucz się pisać poprawnie (czytaj: po polsku) bo w co drugim słowie napisanym przez ciebie jest błąd ortograficzny :D
Przepraszam waćpanie. Oddając cześć zacnemu panu całuję w czubki butów oddalając się w pokorze :D (juz z PL znakami ;) ) Sory za OT :uklony:
Proszę o spokój i nie robienie OT w temacie, jeśli macie się do podzielenia czymś między sobą, zapraszam do załatwienia tego na PW. Wasze posty nie wnoszą nic do tematu.
nie chcę zakładać nowego tematu więc podłączę się do tego. Moje pytanie brzmi. Czy do sienki z motorem 1.6 16v można włożyć akku 47 Ah ? Oczywiście wiem że powinien być 50Ah ale taki lekko używany mogę mieć za darmo a mojemu szwagrowi jego Akku zdechł totalnie i potrzebuje czegoś na teraz. Ahh i Czy nie będzie jakiś konsekwencji używania takiego akumulatorka ?
rosearcana
03-02-2011, 09:52
juz z PL znakami ;) ) Sory za :uklony: łaskawie wybaczam ale "już" z kropką wygląda lepiej ;-) natomiast wyraz "sorry" zaczerpnięty z j.angielskiego pisze się przez dwa "r" :D Przepraszam za OT i pozdrawiam.
nie chcę zakładać nowego tematu więc podłączę się do tego. Moje pytanie brzmi. Czy do sienki z motorem 1.6 16v można włożyć akku 47 Ah ? Oczywiście wiem że powinien być 50Ah ale taki lekko używany mogę mieć za darmo a mojemu szwagrowi jego Akku zdechł totalnie i potrzebuje czegoś na teraz. Ahh i Czy nie będzie jakiś konsekwencji używania takiego akumulatorka ? na krótką metę powinien być oka. W ciepłe dni na pewno sobie poradzi, gorzej przy przymrozkach, ale że idzie wiosna ;-) wiadomo.
szwagier włożył go do autka i jak na razie odpala bez problemu. Za jakiś czas na pewno kupi lepszy . Dzięki lukq za odpowiedź :)
Powered by vBulletin™ Version 4.2.5 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.