PDA

Zobacz pełną wersję : [ukł. hamulcowy] Zestaw tarcz i hamulców - Magneti Mareli to



byrrt
09-01-2011, 20:24
Witam!

Rozglądam się za zestawem hamulców do mojego Bravo 1.8. Znalazłem taką aukcję: link (http://allegro.pl/tarcze-wentylowane-klocki-marea-brava-bravo-i1398948725.html) i mam pytanie - czy warto? Cena jest kusząca jak za zestaw.. Z tego co czytałem to na forum dobre zdanie jest o tarczach Mikoda i klockach ATE ale taki zestaw to minimum 300zl. Właściwie tu mamy cały zestaw w cenie tylko tarcz.. A MM to firma, która bardzo dużo podzespołów robi do pierwszego montażu.. Klocki podobno jakiejś francuskiej firmy SPS.. heh..

saper
10-01-2011, 15:03
Jeśli nie szalejesz autem i szybko nie jeździsz to możesz to kupić, ale jeśli lubisz podeptać ostro pohamować to nie polecam, poza tym klocki magneti nie mają podkładek przeciw piszczeniu. Lepiej odłóż trochę grosza i zainwestuj w bezpieczeństwo.

Pozdrawiam

byrrt
10-01-2011, 15:24
Klocki to jak napisałem szajs innej firmy - "francuskiej SPS". Chyba dojadę te klocki jeszcze (zostało mi jakieś 5mm) i wymienię za te parę miesięcy klocki ATE + tarcze Mikody. Ogólnie to autem nie szaleję raczej..

lukq
10-01-2011, 16:57
kup zestaw ATE, bądź jak już chcesz tarcze Mikody, ale nie nawiercane, bo podobno pękają. Do tego kup klocki Ferodo, bo nie ścierają się tak szybko, są twardsze.

byrrt
10-01-2011, 20:16
Czytałem gdzieś opinie kogoś kto kupił tarcze i klocki ATE i napisał że nie był to dobry wybór, o Mikodzie kilka opinii przeczytałem pozytywnych stąd ten wybór.. Oczywiście myślałem o nienawiercanych bo i po co mi to.. Klocki Ferodo powiadasz? Twardsze nie oznacza częstszych zmian tarcz? Wolałbym nie zmieniać tarcz przy każdych klockach ;) Myślałem też o Lucas/TRW..

saper
10-01-2011, 23:41
Wiec tak co do mikody to znajomy miał to w Cinquecento niestety jedna pękła.
Maiłem kiedyś w swoim cienkim klocki ferrodo i tarcze brembo nacinane, klocki jadło niemiłosiernie. Później po zestawie z fiata uno turbo i klockach TRW jak i tarczach zapomniałem o problemach.

lukq
11-01-2011, 03:34
Wiec tak co do mikody to znajomy miał to w Cinquecento niestety jedna pękła. to właśnie się dzieję jeśli są nawiercane.
Podobno przypadają 2 kpl Klocków ja 1 kpl tarcz. ja trzymam się tego i do tego stosuje. Jeśli chodzi o tarcze możesz kupić jeszcze TRW, choć uważam że ATE także są dobre.

byrrt
11-01-2011, 09:23
Ale mi chłopaki namieszaliście ;) To za czym się w końcu oglądać? Za Mikodą, za ATE czy za TRW a może za Ferodo / Bremo? ;) One cenowo aż tak strasznie się nie różnią ale naprawdę nie mam pojęcia na ile to się różni i czym no i szukam pomocy ;) Chce kupić raczej tarcze gładkie takie aby na minimum 2 zmiany klocków starczyły.

Spajdi
11-01-2011, 13:28
Bravo to nie jest ciężki samochód Mikody w zupełności wystarczą, są tanie i szybka dostawa kurierem kupując bezpośrednie u producenta ja montowałem 2 komplety gładkich do Mondeo 1.8 benzyna i 1.8 TD i bezproblemowo śmigają, a fury ciężkie szczególnie wersja z wysokoprężnym silnikiem, kumpel montował do Punto I też już ma na nich spory nalot i są OK nic się nie powyginało, a zużycie w normie :)

lukq
11-01-2011, 14:04
byrrt, Jeśli Mikody to tylko gładkie i do tego klocki Ferodo. Jeśli nie to ATE ;-) Koniec kropka.

rosearcana
11-01-2011, 14:56
byrrt (...) do tego klocki Ferodo. Jeśli nie to ATE ;-) Koniec kropka.
a ja sobie chwalę kocki TRW :D i tyle w temacie

luca89cn
11-01-2011, 17:23
Mechanik z dostawca wlozyli mi do auta klocki TRW i tarcze wentylowane gladkie Protechniki, komplet pierwsza klasa i b.dobrze hamuje, a na asfalacie kol mi jeszcze nie zablokowalo. Troche sie balem tarcz z protechniki, ale jestem zadowolony a cena cos kolo Mikody.

waho.
12-01-2011, 18:06
Od siebie polecam:
Tarcze - ATE lub MIKODA nacinana, tanio i na wysokim poziomie.
Klocki - ATE lub FERRODO, reszta to piszczący szmelc.

Sm0kus
13-01-2011, 22:11
Tarcze Mikoda (gdzies o uszy obily mi sie informacje, ze Mikoda jest podwykonawca dla Brembo, we Wloszech tylko nabija sie im numerki na pudelka, wiec po co przeplacac), skoro i tak sa podwojne wentylowane (kazdy moze miec odmienne zdanie, HiPo o ile pamietam ma w Maryscie wszystkie 4 ciete i wiercone), to nie widze potrzeb zeby byly nawiercane/frezowane.
Klocki tak jak pisza koledzy: TRW/ATE, ja teraz uzywam BOSHa i musze przyznac ze sa calkiem fajne. Zobaczymy ile wytrzymaja (tylko tarcze juz mam krzywe i trochu bija przy hamowaniu).

waho.
13-01-2011, 22:30
A ja Boscha nie polecam, miałem na przodzie i piekielnie piszczały na nacinanych tarczach.
Duży plus nacinanych tarcz to taki, że przy dohamowywaniu siła hamowania jest taka sama jak za pierwszym razem, frez pięknie usuwa pyłek.

byrrt
13-01-2011, 23:11
Na razie jak już wspomniałem planuję dojechać te tarcze/klocki co mam. Ciężko wyrobić sobie opinie jaką kolwiek bo prócz kilku ostatnich komentarzy to większość (przepraszam, ale) nic nie wnosi. Ktoś pisze, że mam wziąć np. ATE, ale słowa dlaczego już nie napisze.. Doceniam pomoc, żeby nie było ale zdanie, że nie mam brać takich bo piszczą jest o wiele bardziej znaczące dla mnie niż "bierze takie" ;)

Na dziś dzień myślę raczej że wezmę tarcze Mikody ze względu na cenę i chyba w miarę dobre opinie. Myślę cały czas o tarczach gładkich - nie jeżdżę jak wariat, nie hamuję ze 180 do zera codziennie ;)

Klocki też na dziś dzień to albo ATE albo Ferrodo, TRW też wchodzą w grę.. O Bosch'u już nie raz złyszałem mieszane opinie i choć nie tak bardzo negatywne to wolę te które wybiera większość i chwali.
Dziękuję ogólnie za pomoc ;)

lukq
14-01-2011, 09:46
Jak pisałem wyżej, podobno najlepszymi klockami są klocki Ferrodo.Mają najlepsze właściwości ścierne do tych tarcz ;-) [opinia znajomych użytkowników]. Możesz wziąć tarcze nacinane, lecz jak pisałem strzeż się wentylowanych [nawiercanych] gdyż podobno lubią pękać.

Spajdi
14-01-2011, 11:57
lecz jak pisałem strzeż się wentylowanych [nawiercanych] gdyż podobno lubią pęka

Nie czepiam się, ale tak tylko dla formalności uściślę, żeby nie mylić tarcz nawiercanych z wentylowanymi :)

Tarcze wentylowane to są te tarcze które są tak jakby złożone z 2 "tarcz" i w środku są "żebra" łączące obie części tarczy pomiędzy którymi jest sporo wolnego miejsca w celu właśnie poprawy chłodzenia tarczy, te tarcze są znacząco szersze niż tarcze hamulcowe lite czyli takie jak występują w większości wersji Bravo/Brava czyli 1.2, 1.4 i 1.6, natomiast w pozostałych wersjach silnikowych czyli akurat 1.8, 2.0 i 1.9JTD występują tarcze wentylowane. Tarcze lite stosuje się do lżejszych samochodów o niezbyt dużej mocy, a wentylowane do cięższych lub mocniejszych wersji silnikowych.

Także tarcza może być :

wentylowana - gładka
wentylowana - nawiercana i nacinana/frezowana

lita - gładka
lita - nawiercana i nacinana/frezowana

Pozdrawiam :partyman:

lukq
14-01-2011, 14:55
1.8, 2.0 i 1.9JTD występują tarcze wentylowane dodałbym jeszcze 2.4 ;-)

Reszta zależy od stylu jazdy i oczekiwań.

byrrt
14-01-2011, 16:51
JTD chyba faktycznie ma wentylowane ale już zwykły TD 1.9 chyba nie.. Wiem wiem ja to rozróżniam ;) Zależnie też od silnika są różne średnice tarcz - w końcu większa masa silnika, większa jego moc i prędkość maksymalna auta = większe i skuteczniejsze hamulce..

luca89cn
15-01-2011, 15:18
... ale już zwykły TD 1.9 chyba nie..

W TD sa wentylowane, przynajmniej 100 konnym.