PDA

Zobacz pełną wersję : Raport po podłączeniu pod komputer w ASO.



zozo1
27-12-2010, 18:31
Czy może mi ktoś powiedzieć o co chodzi z tym raportem i czy wszystko jest w porządku?

Parametry:
Lampka świec Zgaszona
Przekażnik świc zaworowych Nie aktywny
Lampka awaryjna Zgaszona
Spreż.klimatyzatora Dezaktywowany
Bieg jal. szybki Nie aktywny
Wymaga uruch.klimat. Nie aktywny
Obroty silnika 0 obr./min
Wyprzedzenie wtrysku. -10 Sopn./kata
Korekta wyprzedz.wtrysku 0 stopn./kata
Otwarcie zaworu EGR 0%
Temperatura wody 16.75stop.celsj.
Temperatura powietrza 11.80 stop.celsj.
Poz.ped.przyszpieszn. 10%
Przepływomierz powietrza 18.61 kg/h
Ciśnienie atmosferyczne 994 mBar
Zasilanie czujnków 2.50 Wolt
Napięcie akumulatora 11.85 Wolt
Błędy wskazane przez Centralke:
Napięcie akumulatora Przerywany
Lampka awaryjna Przerywany
Wtrysk oprzyrzadow. Przerywany
Przepływomierz Przerywany

Spajdi
27-12-2010, 21:00
Z tego to zbyt wiele nie można wywnioskować poza tym, że strasznie niskie napięcie aku, ale może to tzw. "bug" oprogramowania niestety tym urządzeniom nie można wierzyć w 100%. Żadnych konkretnych kodów błędów ani nic tu nie ma, żadnych wykresów nie ma co wnioskować za bardzo ;D Napisz może o co chodziło z autkiem, że znalazł się pod kompem i co aso stwierdziło to może jakoś się do tego ustosunkujemy :)

zozo1
27-12-2010, 22:50
Autko wylądowało w ASO z powodu Ze jak jest duży mróz to odpala normalnie ale za to po odpaleniu chodzi pare sekund nie równo tak jak by na wszystkie gary nie palił.Świece nówki boscha wyieniłem i dalej to samo a ASO postawiło diagnoze sprawdzenie pompy,sprawdzenie wtryskiwaczy i luzy na zaworach.Byłem w servisie boscha ale nie mieli czasu ale jak oglądał te parametry to mi coś mówił że mu nie pasuje ten kąt wyprzedzenia wtrysku że jest -10. Ale on jest pewny bo nie wie ile powinno być.Wiem że napięcie jest słabe ale jakoś przy -25 sopniach pali na dotyk tak samo jak sprawdzali mi ładowanie na odpalonym to miałem jak się nie myle okło 16.Akumulator ma 2 lata.

Spajdi
27-12-2010, 23:48
Niestety na dieslu się na tyle nie znam, ale kąt wtrysku to parametr analogiczny do kąta wyprzedzenia zapłonu w benzynie i 10 stopni wydaje się względnie rozsądne, ale może się mylę. W każdym razie wydaje mi się, że problem tkwi w czymś inny niestety absolutnie nie mam pomysłu w czym :roll: Jaki to silnik dokładnie ? TD100 ?

zozo1
28-12-2010, 11:34
Tak to jest 1.9 td 100km. Bo najbardziej mi chodzi o te że zaczął mi bardzo głośno klekotać aż mnie na cały parking słychać a parking jest spory.

lukq
28-12-2010, 16:44
jak się nie myle okło 1 jeśli masz taki to za duże, maksymalne to 14,4 ;-) kolejna rzeczą, to czy palą Ci się jakieś dodatkowe kontrolki, które mogą informować o błędzie, czy kopci Ci, czy zauważyłeś jakiś spadek mocy.

[ Dodano: 2010-12-28, 15:47 ]
ciśnienie otwarcia nowego wtryskiwacza 12,4...13,1 MPa
używanego 11,6...12,3 MPa

zozo1
28-12-2010, 23:54
Ale te parametry co podałeś to jest wszystko na plusie czy na minusie. co do kopcenia to nie ma tragedii a czy spadła moć tego nie wiem wydaje mi się że ma kopa takiego jak go kupiłem tylk nie wiem czy już go czasem nie kupiłem z tą usterką akontrolki żadne się nie palą.

luca89cn
29-12-2010, 00:04
zozo1, z tego co piszesz to masz ten sam problem co ja, tzn nie wiem jak czesto to u ciebie wystepuje bo u mnie raczej rzadko, ale to nie ma chyba roznicy, przekrecam kluczyk, kontrolki wtrysku i swiec gasna, odpalam. sporadycznie sie zdarzy ze nim potrzesie kilka sekund i wszystko jest ok, nie ma pozniej zadnych problemow, ani w czasie jazdy ani na postoju, ale... no wlasnie jest jedno ALE... chyba ze dwa razy w ciagu kilku miesiecy, raz w lecie, przy duzych upalach, raz teraz przy ~-13* zaraz po odpaleniu skakaly mi obroty 800-1100, trzy cztery skoki i spokoj, swiece sa ok, podejrzewalem jeszcze wtryski czy kable WN ale madrzejsze glowy zaprzeczaly, ktos podpowiadal wymiane filtra paliwa, ale ów filtr byl wymieniany przed zeszla zima. Teraz mysle nad pompa wtryskowa, ale to by byly chyba tez problemy podczas jazdy, przyspieszania czy cus... Sam juz nie wiem czego szukac w tej prostej jednostce. Moze faktycznie mieszanka nie ta.
Kopcenie w normie, moment nawet troche wczesniej niz ksiazkowo, bo przy 2000-2100 rpm.

lukq
29-12-2010, 03:37
Ale te parametry co podałeś to jest wszystko na plusie czy na minusie Rozumiem, że chodziło Ci o klemy? z tego co jest mi wiadomo to podłącza się pod obie klemy i dokonuje pomiaru prądu ładowania akumulatora. Prawidłowe to 13,8-14,4 V.


Trochę martwi mnie ten kąt wyprzedzenia. Kąt tak owy ustawia się na pompie, więc stanwiam na coś z pompą, pompę jaką posiadasz to chyba LUCAS FT09. Spr takiej pompy dokonuje się VAG-iem.