Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Question Środek do konserwacji i ochrony podwozia/nadkoli

    W weekend zabieram się za zakładanie plastikowych nadkoli w aucie, być może będę też ściągał zderzak (tylni i tylne nadkola). Chciałbym wszystko zakonserwować jak trzeba i teraz pytanie w jakie środki muszę się zaopatrzyć? Po oczyszczeniu metalu i odtłuszczeniu chyba jakiś podkład, a na to coś ala bitex itp.. A i jeszcze jakiś środek do likwidacji ognisk korozji.

    Był też ostatnio temat poruszany gdzieś, ale nie mogę tego znaleźć..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt jak oczyścisz z rdzy i dasz podkład to pomaluj jeszcze jakims hammeritem czy inna farbą penetrującą. i dopiero potem konserwacja gumą. najlepiej kup sobie taka co sie ja podgrzewa wtedy puszka na palnik w kuchence gazowej lekkie podgrzanie i pendzlujesz.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Właśnie trochę czytałem i hamerait to podobno nic ciekawego do auta.. Tu na forum nawet na to ludzie marudzili (z tego co pamiętam kolega od Toyoty Cariny). Tak więc tylko podkład i myślałem o środku impregnującym firmy BOOL. Bez przesady z tym smołowaniem podwozia
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja w punto mialem takie cos jak smoła (nie chodzi żeby to było zagotowane lecz podgrzane w celu polepszenia plastyczności nakładania) i w corsie u dziewczyny tak robiłem i bylo super

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Kupiłem wczoraj taki środek (fotkę dodałem w innym dziale > Link): http://fiatklubpolska.pl/moje-auto-4...22/3#post82134
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    no na gołą blachę tego nie kładź. a jak go się rozprowadza?? jest cos o podgrzaniu czy to taki na zimno??

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Na zimno.. Też wydaje mi się że na gołą się tego dawać nie powinno ale pytałem chyba ze 3x gościa w sklepie w farbami (mieszalnia lakierów, rozpuszczalników i produktów lakierskich do samochodów więc chyba się znają) i powiedział że to przylega doskonale do wszystkiego więc nie trzeba żadnego podkładu.. Też mi się wydawało że lepiej coś dać.. W nadkolach gołej blachy to ja nie mam ale pod zderzakiem to nie wiem co jest..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    wiesz to co oni to tylko sprzedają zapytaj jakiegoś lakiernika/blacharza który to robi. wtedy będzie to wiarygodne. ja dalej uważam że należy dac podkład, to jak zakładanie zima kurtki lecz pod nią nie masz nic

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nie mówię że mają 100% racji bo mi też wydawało się że musi być pod to jakiś podkład. Wydaje mi się jednak że mogą być całkiem obcykani w temacie. To nie drogeria z działem farb i rozpuszczalników do miniremontów mieszkań tylko mieszalnia lakierów samochodowych - tam się ciągle przewija masa ludzi z branży lakiernictwa i blacharstwa, sklep jest stosunkowo duży tak więc doświadczenie mimo wszystko mogę mieć.. Gadałem wczoraj z kolegą który tego typu naprawy robił parokrotnie w autach i on również mówi że bez problemu mogę na blachę kłaść.. Muszę poczytać w necie o tym
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ja ma porównanie jesli chodzi o mieszalnie lakierów i farb do mieszkań i parkietów. więc dlatego śmiem twierdzić że choćby nie wiem jaka wiedzę mieli to jednak ktoś kto praktykuje z tym wie najlepiej ale może oni faktycznie wiedzę czerpią od lakierników choć jakoś tak dla mnie jak jest podkład to nie zaszkodzi a jednak guma jak ci się gdzieś złuszczy to jest jeszcze coś co zabezpiecza. no nie wiem dziwny temat trzeba popytać. ja jeszcze u siebie może zapytam lakiernika ciekawe co powie. a moze być jeszcze tak że co szkola to inny patent na to

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał seth Zobacz post
    co szkola to inny patent
    No i tak myślę właśnie jest.. Gość mnie jeszcze pytał gdzie ja chcę tym malować, jak powiedziałem że nadkola powiedział że w żadnym samochodzie gołej blachy na nadkola nie dają bo od razu kamienie by to wszystko zniszczyły i by zgniło. Tak więc są one już fabrycznie czymś pokryte - to nie jest goła blacha.. I o ile potwierdził że na goła blachę podkład jak najbardziej to na to mówi nie. I chyba skubany ma racię.. Kupię najwyżej małą puszczeczkę jakiegoś gruntu anty-rdzewnego i tam gdzie się ew. doskrobie do metalu tam pomaluje najpierw tym. Myślę też kupić taką masę uszczelniającą ala to: MOTIP PRESTO MASA USZCZELNIAJĄCA czarna co by ew. nieszczelności na łączeniu blach usunąć (w końcu którędyś to mi cieknie). Mam nadzieję że po zdjęciu zderzaka nie ujrzę czegoś czego widzieć nie chcę - auto wydaje się bardzo zdrowe - rdzy to ja tam nie widzę.. Oby tak pozostało
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja w Temprze używałem takiego środka, prawie jak smoła. Używane to było do konserwacji aut ciężarowych. Brudziło niemiłosiernie, konsystencja smoły. Trzeba było trochę pomieszać lub minimalnie podgrzać aby nabrało płynności. Jak już złapało to trzymało ok. Zaś w progi puszczaliśmy środek bardzo płynny, coś jak fluid. Wtedy "wchodzi" to w wszystkie miejsca gdzie normalnie gęsta maź by nie weszła.

    Dobrze oczyść nadkola, a nawet dobrze abyś zdjął zderzak. Masę brudu zbiera się też tutaj między błotnikiem a pasem tylnym. Tutaj też dobrze zakonserwować jest. Zwłaszcza miejsca połączeń (styków).
    Ostatnio edytowane przez miszko ; 09-03-2012 o 10:01
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Czytałem o bitexie i komentują go tak, że jest z czasów PRL gdzie ludzie ładowali tego tonami i potem był tylko z tym problem. Podobno jest fajny przez jakiś czas, potem twardnieje i odpęka.. To jest właśnie ten środek co go podgrzewać trzeba.. Na szczęście tego co kupiłem ja nawet polecają
    Jutro podjadę jeszcze do tego sklepu i jakiś podkład penetrująco/gruntujący no i tą masę uszczelniającą kupie.
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    37
    Postów
    8,254
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    byrrt czekamy na wrażenia po robocie

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,642
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To w temacie bravo
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

guma do konserwacji podwozia

czym zakonserwowac nadkola

srodki do konserwacji nadkoli

konserwacja nadkolaguma do konserwacji srodek do konserwacji nadkolijaki srodek do konserwacji podwoziafiat panda konserwacjakonserwacja podwozia fiat pandaguma do nadkolifarba do konserwacji podwoziajak zakonserwowac nadkola

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl