Witamy na Fiat Klub Polska
-
Nowy klubowicz
Dodatki do oleju napędowego
Dopiero od niedawna posiadam diesla i sporo się naczytałem o dodawaniu oleju 2T, żeby poprawić smarność paliwa. Trochę się boję takich eksperymentów, więc zadzwoniłem do znajomego mechanika, do którego jeżdżę od lat. On odradził mi dolewanie oleju 2T i aby nie przesadzać z dodatkami do paliwa. Jeśli już to jakieś sprawdzone, markowe dodatki np. LIQUI MOLY. Można je też dodać w ilości mniejszej niż zalecana, dla profilaktyki i polepszenia właściwości paliwa. Powiedział, że to bezpieczniejsze niż olej 2T. A te dodatki są różne, są na przykład specjalnie po to, żeby poprawić smarność paliwa, które ma niską zawartość siarki.
DODATEK SMARUJĄCY Diesel-Schmier Additiv
Środek do smarowania dieslowego systemu wtrysku. Chroni rozdzielcze pompy paliwowej przed zużyciem. Po wprowadzeniu ubogiego w siarkę oleju napędowego pojawiły się problemy z odpowiednim smarowaniem. Dodatek ten wydłuża żywotność delikatnych części układu wtryskowego.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/DODATEK-SMARUJACY/149
Dodatek do oleju napędowego Super DieselAdditiv
Wielofunkcyjny dodatek do oleju napędowego. Przeznaczony jest do paliwa z małą zawartością siarki. Gwarantuje czystość silnika i zapobiega powstawaniu osadów w systemie paliwowym. Zabezpiecza wtryskiwacze przed zatarciem oraz przed wczesnym zużyciem.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Doda...-napedowego/19
Dodatek do Common Rail Diesel-Systempflege
Środek do ochrony systemu paliwowego. Właściwości smarne oleju napędowego maleją wraz z ograniczaniem zawartości siarki. Ponadto w układzie wtryskowym tworzą się osady, które znacząco obniżają jego żywotność. Diesel System Pflege chroni cały układ paliwowy Common Rail oraz pompo-wtryskiwacze przed osadami, korozją i zużyciem. Podwyższa niezawodność i zapewnia lepsze smarowanie.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Doda...Common-Rail/20
Co o tym sądzicie ?
Którego z tych używać profilaktycznie jako stały dodatek do paliwa, żeby było lepsze smarowanie. Myślę, że to bezpieczniejsze, niż stosowanie oleju 2T.
-
Chcesz dołączyć do nas?
Zarejestruj się!
-
Nowy klubowicz
Jeszcze taki dodatek znalazłem.
Modyfikator paliwa Diesel Diesel-Zusatz
Wielozadaniowy dodatek uszlachetniający paliwo, do zastosowania w silnikach typu Diesel. Do oczyszczania i smarowania wtryskiwaczy, zaworów i tłoków.
Zapewnia doskonałe smarowanie precyzyjnych elementów układu paliwowego, rozpuszcza i zmywa osady w pompie paliwowej, na wtryskiwaczach, usuwa sadze i nagary w komorze spalania silnika. Poprawia proces spalania oleju napędowego i polepsza zdolności rozruchu silnika, gwarantując jego cichą i regularną pracę.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Mody...liwa-Diesel/22
-
Master
Temat stosowania 2T jest znany . Sam miałem diesla z DPF i stosowałem to i gdybym miał diesla dłużej ,to stosowałbym dalej. Dlaczego ?Otóż pomierzone zostały korekcje przed i po stosowaniu 2T i po zastosowaniu i zrobieniu 2-3 tyś km korekcje się zjechały na constans ,więc ok . DPF wypalał się w moich warunkach jazdy 2 razy rzadziej . Po porannym odpaleniu już zimą tak nie klekotał ,był miększy w dźwięku -ale to subiektywne . Ważne aby stosować olej max półsyntetyczny (nie wolno syntetycznego) ,bardzo nisko popiołowy ze względu na DPF . Używałem wedle parametrów jakie znalazłem na forach + bezpopiołowy . Co ciekawe kupując go sam sprzedawca nie zauważył ,że sprzedał mi olej do motocykla zamiast do skutera (to było ważne ze względy na parametry ) . Olej ma np. mieć temperaturę zapłonu bliską zapłonowi ropy pod ciśnieniem aby się spalał w cylindrze itd itd -temat rzeka ,a ile ludzi tyle prawd i teorii. U mnie się sprawdziło ,a wlewałem tyle ile wedle doświadczenia podają ci co leją ten dodatek .
Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 11-08-2020 o 19:07
-
Nowy klubowicz
Podobno najlepiej spala się mixol, bo jest mineralny i ma niższą temperaturę spalania niż półsyntetyk. Ale mnie mechanik odradzał tej metody, dlatego szukam takich sprawdzonych środków. Przynajmniej na razie. No i z tymi środkami też trzeba ostrożnie, lepiej mniej na początek. Bo ktoś pisał, że taki środek do czyszczenia wtrysków rozpuścił mu wszystkie osady z baku, przez co zapchał się filtr paliwa, a potem wtryski i miał wtryski do wymiany.
-
Master
Mixol ma dużą zawartość popiołu . Znajdziesz na wujku google jakie oleje polecają i dlaczego .
-
Nowy klubowicz
Kupiłem taki dodatek:
Dodatek do oleju napędowego Super DieselAdditiv
Wielofunkcyjny dodatek do oleju napędowego. Przeznaczony jest do paliwa z małą zawartością siarki. Gwarantuje czystość silnika i zapobiega powstawaniu osadów w systemie paliwowym. Zabezpiecza wtryskiwacze przed zatarciem oraz przed wczesnym zużyciem.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/Doda...-napedowego/19
Wydaje mi się, że silnik lepiej pracuje, bardziej miękko się wkręca i lepiej ciągnie.
Kupiłem w butelce litrowej, dolalem 100ml, czyli 4 nakretki (nakrętka ma 25 ml) i to na troszkę ponad połowę baku. Za butelkę 1l zapłaciłem w intercars u siebie 80 zł. Nie jest to tak dużo, bo starczy na 300 litrów paliwa. To wychodzi tylko 26 gr na litrze paliwa. To tak jakbym kupował premium, zamiast zwykłego. A ja wole kupić zwykłe i samemu dolać dodatek, który znam i wiem jak działa.
-
Panowie. Od wielu lat do mojego Peugeota leję olej czerwony semisynthetic 2T z Orlenu. Ten najzwyklejszy za ok 24 zł na cpn w proporcji 1 : 250. Na formum Peugeota i Toyoty jest tego zatrzęsienie są testy tych olei, fakultety na temat DPF itd itd.. Co widzę po sobie. Przed zastosowaniem 2t (nic na ten temat jeszcze nie wiedziałem)w Peugeocie przy wymianie filtra paliwa na dnie puszki zauważyłem złote opiłki. Dopiero zacząłem wgłębiać temat, suche paliwo, ekologia zacierająca się pompa wysokiego ciśnienia. Zacząłem dodawać 2T z Orlenu. Po ok 50 tys km wymiana filtra - opiłków brak. Niech sobie teraz każdy uświadomi jak to działa. Korekty wtrysków wszystkie plusy i minusy równe 0 czyli w starym aucie dobijającym do prawie 300 tys rewelacja. Spalanie bardzo małe powtarzalne. Teraz 2 mce temu kupiłem Cromę.. Średnie wypalanie DPF 607 km. Zalałem czerwonego 2T Orlenowskiego w proporcjach 1 : 250. Przejechałem już ponad 800 wypalania DPF jeszcze nie było... Te czerwone cholerstwo robi robotę. Zgadza się, że Mixol daje radę i ma najbliższą temperaturę spalania do ON ale do DPF lejcie czerwony semisynthetic z Orlenu on ma temperaturę nieco wyższą, ale nic złego się nie dzieje. Nie bójcie się to nie zaszkodzi. Druga sprawa silnik pracuje ciszej, i kulturalniej. Trzecia sprawa już na przykładzie Cromy zauważyłem, że spalanie zmalało o ok 0.7l ale to jeszcze do potwierdzenia przy powiedzmy 3 kolejnych tankowaniach. Czwarta sprawa zero problemów z ropą zimą... Zawsze odpalał od pierwszego.
Ostatnio edytowane przez franekbp ; 13-08-2020 o 10:25
-
Nowy klubowicz
A dlaczego nie lepiej lać sprawdzone dodatki specjalnie do diesla i dobrej firmy, na przykład Liqui Moly.
Typowo do smarowania jest taki środek:
DODATEK SMARUJĄCY Diesel-Schmier Additiv
Środek do smarowania dieslowego systemu wtrysku. Chroni rozdzielcze pompy paliwowej przed zużyciem. Po wprowadzeniu ubogiego w siarkę oleju napędowego pojawiły się problemy z odpowiednim smarowaniem. Dodatek ten wydłuża żywotność delikatnych części układu wtryskowego.
https://liquimoly.sklep.pl/pl/p/DODATEK-SMARUJACY/149
I to jest pewniejsze niż 2T, i nie zostawia nagarów jak olej 2T. Jeden, który jeździ starym mercedesem, mówił, że efekt w pracy silnika podobny do jazdy na oleju 2T.
To jest właśnie specjalnie stworzone do benzyny z niską zawartością siarki, a przy okazji nie zostawia nagarów.
-
A kto powiedział, że nie lepiej? Lej co chcesz, próbuj i wyciągaj wnioski. Ja już odnalazłem swoją drogę i leję 2T. Moje argumenty masz powyżej. 
Tapatalknięte z Hujaweja
-
Master
Coś mi mówi ,że ktoś tu handluje dodatkami znanej firmy LM . Tak ,olej 2T z LM jest jednym z opisywanych jakie można dolewać ,ale nie jest najlepszym choć jednym z droższych . Ten czerwony klasyczny Orlena za 12-16 zł był opisywany gdy szukałem na forach jako bdb ,z tym ,że ma wysoką wartość popiołu o odradzano go do DPF . Odkopałem posty z forum gdy miałem diesla :
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2392644.html
-
Nowy klubowicz
Nie chodziło mi o firmę. Tylko o to, że to jest specjalny dodatek smarujący do diesla, nie pozostawia nagarów. A olej 2T nie jest typowo do diesla, tylko do smarowania silników dwusuwowych.
-
Master
Viagra też miała być lekiem na serce ,a była na inne problemy
. Oczywiście marketingowcy zauważyli pewien ruch na rynku w temacie dodatków ,ubrali to w swój bełkot ,dodali szczyptę reklamy ,podkręcili "technicznymi" informacjami ,dali za "darmo" do przetestowania ,a wiadomym jest ,że darmo jest lepsze niż płatne i produkt gotowy
. Nie neguję ,że taki dodatek może być OK ,ale skoro od dawna dobrze dobrany olej 2T się sprawdza ,to po co przepłacać ?
-

Napisał
Balance
Nie chodziło mi o firmę. Tylko o to, że to jest specjalny dodatek smarujący do diesla, nie pozostawia nagarów. A olej 2T nie jest typowo do diesla, tylko do smarowania silników dwusuwowych.
Balance nie rozumiem dlaczego jesteś tak "anty" lub może "nie pewny" 2T skoro chyba raczej nie masz z tym doświadczenia. Jak widzę z LM też nie masz raczej doświadczeń tylko podpierasz się tym co jest na etykiecie. LM firma super na pewno to działa ale są alternatywy tańsze, nie gorsze i bardziej sprawdzone.
Poczytaj tu:
https://www.forum.alfaholicy.org/for..._pigulce_.html
I tu - chyba najbardziej rozwinięty temat 2T.. Nie wiem co jeszcze można by tam dodać..
https://peugeotklub.pl/showthread.ph...wo-i-odpalanie
Zwróć uwagę na porównania użytkowników (nie piarowców napędzających sprzedaż), na ich doświadczenia. Tam jest prawda na temat jazdy z dolewaniem 2T.
No ja od siebie nie dodam już nic więcej. To jest tylko Twoja sprawa co i w ogóle czy będziesz coś dodawał.
Miłej lektury
Podobne tematy
-
Napisany przez Tattooator na forum Grande Punto
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 29-04-2017, 22:44
-
Napisany przez govva na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 05-01-2014, 15:43
-
Napisany przez govva na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 0
Ostatni post: 25-03-2013, 18:18
-
Napisany przez govva na forum Sprzedam
Odpowiedzi: 3
Ostatni post: 10-01-2013, 21:42
-
Napisany przez alogator na forum Punto II
Odpowiedzi: 1
Ostatni post: 29-01-2010, 10:06
Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci
Tagi dla tego tematu
Powered by vBulletin, Copyright © 2021 vBulletin Solutions, Inc.
FiatKlubPolska.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Fiat.
FiatKlubPolska.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Fiat.
Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli
i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 14:36.
W sieci od 2007 roku.