Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015

    Fiat 500 Multiair Turbo - czym różni się od Abartha

    Witam

    Mogę nabyć fiata 500 1,4T ale nie Abarth. I czym to się od Abarha różni. Ma magiczny przycisk SPORT. Ale taki sam mam w zwykłej wersji 1,4 wolnossący Automat. Czy to poza szybszą reakcją na gaz jeszcze coś zmienia ?
    Ostatnio edytowane przez Karwoś ; 07-10-2017 o 22:35



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Abarth to nie Fiat ,a jego nadworny tuner. Może być inne zawieszenie,może lekki tuning wałka rozrządu ,inne sterowanie silnikiem (program komputera itd),ale to ciągle Fiat,choć szanując użytkowników Abartha nie wolno mówić o ich autach "Fiat" .

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    A to Sorry - ale z drugiej strony ja mogę nabyć fiata Turbo ale nie Abartha

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    50
    Postów
    178
    Auto
    Fiat 500X 1.6
    Rocznik
    2017
    Przede wszystkim różnica to wygląd auta. Abarth wyróżnia się na drodze, 1,4 t-jet to zwykły samochodzik, jest też mnóstwo różnic mechanicznych.

    Wysłane z mojego GT-I9515 przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    No to Finalnie żona będzie jeździć 500e - ten też ma mnóstwo różnic mechanicznych

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 grudzień 2018
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    1
    Auto
    ABARTH 500
    Rocznik
    2013
    I jak sie sprawuje wersja elektryczna ?

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    01 październik 2017
    Skąd
    Podlasie
    Wiek
    43
    Postów
    35
    Auto
    Fiat 500
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał LipekMX Zobacz post
    I jak sie sprawuje wersja elektryczna ?
    Od praktycznie 3 lat użytkowany - spalanie zerowe prąd ok 90zł miesięcznie za garaż - ale w tym jest też prąd do hybrydy plug-in. Konsumpcja prądu ok 15-18kW na 100km czyli w taryfie nocnej ok 5-6zł. Ładowanie od zera do 100% ładowarką 16A - 8h. Przyspieszenie do 60 - w zasadzie nie ma w okolicy samochodu który przyspiesza lepiej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    18 czerwiec 2019
    Skąd
    Opole
    Postów
    30
    Auto
    Fiat 124 Spider
    Rocznik
    2018
    Nieźle to wygląda, ale wersja elektryk droga, co? Kupiłeś eu czy z usa?

  10. #9
    Essie
    Guest
    Abarth w wersji USA, czyli silnikiem MultiAir to generalnie zupelnie co innego niz wersja europejska MultiJet. Pomijam roznice w mocy silnika, to wersja USA ma podlokietnik kierowcy, dzielone lewe lusterko, wydech przelotowy bez tlumika koncowego, brak wneki na kolo zapasowe, inne zwrotnice przod, inna belka tylna, w innym miejscu wlew paliwa, inne wahacze przednie, inne ramiona wycieraczek przod, inne lampy przod (wystepowaly albo zwykle lampy na zarowki H4 lub soczewki- w europie nie bylo takich lamp, dopiero polift dostal soczewki ale wygladaja zupelnie inaczej) etc. Silnik ma zastosowany modul elektryczno-hydrauliczny do sterowania fazami ssania (modul MultiAir). Co do guziak SPORT: daje on duzo, zmienia reakcje na gaz, zmienia krzywa momentu.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 czerwiec 2013
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    4
    Auto
    panda
    Rocznik
    2006
    [QUOTE=Essie;386051]Abarth w wersji USA, czyli silnikiem MultiAir to generalnie zupelnie co innego niz wersja europejska MultiJet. Pomijam roznice w mocy silnika, to wersja USA ma podlokietnik kierowcy, dzielone lewe lusterko, wydech przelotowy bez tlumika koncowego, brak wneki na kolo zapasowe, inne zwrotnice przod,
    ( pasują od JTD 25 zębów )
    inna belka tylna,(
    tak to problem niestety a może pasuje od Pandy III ? ktoś porównywał ?)
    w innym miejscu wlew paliwa,
    ( i inna klapka )
    inne wahacze przednie,
    ( tu oświecenie pasują idealnie od fiat 500L - sprawdzone ! )
    inne ramiona wycieraczek przod,
    ( można adoptować od Fiat 500 EU - trzeba poszerezyć otwory i wieloklin pilniczkiem iglakiem i działają )
    inne lampy przod (wystepowaly albo zwykle lampy na zarowki H4 lub soczewki- w europie nie bylo takich lamp, dopiero polift dostal soczewki ale wygladaja zupelnie inaczej)
    ( i trzeba przerobić odrobinę instalację nic trudnego )
    etc. Silnik ma zastosowany modul elektryczno-hydrauliczny do sterowania fazami ssania (modul MultiAir).
    ( zgadza się trzeba stosować olej AMERYKAŃSKI !!! nie próbujcie wlewać Selenii bo zatrze moduł Multiair - sprawdzone niestety ,
    Co do guziak SPORT: daje on duzo, zmienia reakcje na gaz, zmienia krzywa momentu.
    ( i 180 km/h macie szybciej niż byście się spodziewali a możecie osiągnąć dużo więcej ale to i tak przekroczenie przepisów o prędkości w Naszym Pięknym Kraju.)

    Kupujcie z USA bo oni zaczynają w Abartah od 160 KM. Jak dobrze traficie ( bo lubią przerabiać ) to i więcej koni do Was przyjedzie . Czy to przystoi prawdziwemu Polskiemu męszczyźnie jeździć czymś innym niż wytwór Niemców ( przepraszam Panie za męszczyzn - jako użytkowników tych małych ale jakże szykownych autek które mają fanów , bo Panie wiodą prym w prowadzeniu tych autek.
    Ogólnie nie jest tak źle z zaadoptowaniem Abarta z USA jest to bardzo łatwe.
    Ostatnio edytowane przez tyija ; 09-08-2020 o 00:53

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    12 kwiecień 2018
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    45
    Postów
    126
    Auto
    Fiat 500 Aniversario 1.2 ; Abarth 595
    Rocznik
    2017 ; 2018
    A czemu twierdzisz, że trzeba lać amerykański olej do Multiair skoro to europejski silnik i Selenia ma olej przewidziany do tego silnika? Nawiasem mówiąc ja bym Abartha z US raczej nie kupił. Może i cena będzie niższa niż EU ale te auta są zazwyczaj po mniejszych lub większych dzwonach i ciężko też potem takie auto sprzedać, a poza tym dla mnie osobiście zaletą wersji EU jest to, że ma T-jeta a nie Multiair bo to motor zdecydowanie prostszy i mniej problematyczny. Jest praktycznie nie do zajechania.
    Pisząc że kobiety wiodą prym wśród użytkowników miałeś chyba na myśli zwykłą 500 bo za kierownicą Abartha jeszcze żadnej nie widziałem Akurat Abarth nie jest chyba dedykowany dla kobiet chociaż pewnie znajdą się takie którym będzie bardzo pasował ( z benzyną we krwi )


 

Podobne tematy

  1. fiat bravo 1.4 multiair błedy
    Napisany przez Mastodnot na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 24-09-2017, 09:37
  2. Fiat Punto Evo ENERGY 3D 1.4 Turbo MultiAir 135kM - salon Polska
    Napisany przez Murzyn147 na forum Sprzedam samochód
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 23-04-2017, 15:12
  3. Problem z mocą 1.4 turbo multiair 135KM
    Napisany przez dover na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 21-04-2017, 21:08
  4. Fiat szykuje automatyczną skrzynię dla Abartha 500
    Napisany przez ciril na forum Nowości & Portal
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-04-2013, 20:32
  5. Punto Evo 1.4 Turbo multiair 135KM - jaki akumulator?
    Napisany przez MarcinP. na forum Punto Evo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 29-01-2013, 21:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plabarth-500-510fiat-500-multiair-turbo-czym-rozni-sie-od-abartha-38769

fiat bravo multiair site:fiatklubpolska.pl

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl