Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 24 z 24
  1. #16
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Spodziewaj się niespodziewanego



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Byleby nie na siłę!

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Zawsze myślałem ,ze jest jakaś maszyna do tego
    Bo jest. Najlepszą metodą jest ciśnieniowa, sprzęt produkuje np. TRW. Nakręcasz na zbiornik nakrętkę z wężem podłączonym do sprzętu, ustawiasz ciśnienie i sam w pojedynkę robisz nie martwiąc się o stan płynu w zbiorniku, który to jest uzupełniany w trakcie upuszczania.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    nie wiedziałem że poszli tak po bandzie , odpowietrznik na przewodzie -lub raczej na plastikowej mufie
    Już dawno to zrobili, o 500X jeszcze wtedy nie myśleli.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Jak odpowietrznik nie będzie współpracował ze mną to sobie daruje i tylko w hamulcach zmienię, ale może jakoś!
    Dasz radę. Ja miałem gorzej, bo przecierałem szlak, swoją drogą w opisie serwisowym jest poważny błąd - każą podciągnąć blokadę, a to powoduje jej rozgięcie, miałem przez to zabawę, łącznie z wystrzelonym przewodem podczas testu sprzęgła. Na szczęście drut dał się naprostować i wszystko trzyma, przy czym oring uszczelniający nie ucierpiał. Oczywiście od razu płukałem opryskane płynem miejsca.

    Instrukcję chyba przeklepali z wcześniejszej wersji.
    Powtarzając się, naciskamy, blokadę nie ciągniemy. Wężyk trzeba wyciągnąć z umiarem, bo inaczej powietrze wciągnie.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-03-2021 o 07:07

  5. #19
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Już dawno to zrobili, o 500X jeszcze wtedy nie myśleli.
    nie widziałem wcześniej wysprzęglika centralnego tu zastosowanego - pomysł i zastosowanie znam z innej marki -tyle, że tam zastosowano 2 wężyki; jednym doprowadzony jest płyn, drugi wyprowadzony nad obudowę skrzyni zakończony odpowietrznikiem ( który z czasem tracił szczelność ), czyli ...do wymiany z zestawem

    tu w X-sie zmiana płynu w pompie i przewodzie sprzęgła wg mnie prawie bezcelowa, w siłowniku i tak zostanie stary płyn jak podejrzewałem ,
    syfu z tego nie ma jak usunąć (tylko z wysprzeglikiem) - raczej przy wymianie w ramach kompletu sprzęgła ,
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 31-03-2021 o 20:38

  6. #20
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    tu w X-sie zmiana płynu w pompie i przewodzie sprzęgła wg mnie prawie bezcelowa,
    W takim razie po Twoim toku rozumowania i w GP z zewnętrznym wysprzęglikiem w C514 wymiana płynu jest bezcelowa, bo odpowietrznik też jest wcześniej. Tak, odpowietrznik nie jest na końcu układu, jest tuż przed tłokiem. Lepiej jeździć z nawodnionym płynem hamulcowym w układzie sprzęgła. Przy przepompowaniu widać jak zmienia się barwa płynu.
    Wysprzęglik centralny stosowano już w GP z kilkoma wersjami silnikowymi.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 31-03-2021 o 23:15

  7. #21
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    zmiana płynu w pompie i przewodzie sprzęgła wg mnie prawie bezcelowa
    zakładając, że wymiana sprzęgła( z siłownikiem centraln.) co 120-150tkm -dla niektórych 4-5 lat - czyli wymiana płynu zamiast co 2-3lata zmiana na 4-5 lat,
    przy siłowniku/wysprzegliku zewnętrznym -przy otwartym odpowietrzniku popychaczem tłoka można wypchnąć sporo płynu z wnętrza wysprzęglika,
    jak pamiętam dla Rovera, LR(Freelander I), być może też dla innych marek, robiono zestawy pompa-przewód pólsztywny -siłownikw ogóle bez odpowietrznika komplet zalany z płynem - starcza na dobrych kilka lat
    a rzadko kto umiał odpowietrzyć ten układ poza producentem
    pompy i wysprzęgliki sprzęgła robione są od lat z tworzywa( wcześnie metalowe co innego) -więc nawet jak minimalnie się nawodni to auta nagle nie ...zatrzyma -
    to nie hamulce , ... chyba że ktoś wybiera się na Nordschleife
    Ostatnio edytowane przez sympatyk ; 01-04-2021 o 00:41

  8. #22
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,521
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał sympatyk Zobacz post
    zakładając, że wymiana sprzęgła( z siłownikiem centraln.) co 120-150tkm -dla niektórych 4-5 lat
    Co prawda w GP centralnego wysprzęglika nie mam, ale sprzęgło jest fabryczne (2007), nalatane 230tyś.km i sprzęgło ma się bardzo dobrze. Nie jestem aż tak negatywnie nastawiony do tego, że w pincecie wcześniej sprzęgło będę robił.

  9. #23
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    138
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    120tys. km i koniec sprzęgła? Trochę szybko w mojej opinii. Mam taki przebieg i większych oznak zużycia nie odczuwam, gdyby sprzęgło było na wykończeniu to już bez sensu bawić się w wymiany tego płynu.

  10. #24
    Klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2014
    Skąd
    na skraju grodu
    Postów
    229
    Auto
    Ulysse2.0 ; 500L 1,4 ; GrC4Picasso 1,6HDi
    Rocznik
    500L 12.12, Picasso 12/09
    Cieszcie się Koledzy i śmigajcie dalej szczęśliwie ,
    niestety ja tracę zaufanie do producentów markowych części, miesiąc temu widziałem pękniętą sprężynę .. Germany po 3 latach od zamontowania i 15tyskm -na kartonie naklejka 10 lat gwarancji,
    sprzęgło w dużym Fiacie(Ulysse) wymieniane oryg. Valeo po 125 tkm, potem koło 250tkm umarło SACHSa -owszem troche jazd po mieście było ;
    w Idei musiałem wymieniać bo szarpało w wilgotne dni ok 80 tyskm- teraz miodzio mięciutkie, w Picassie 1,6HDI fabrycznie bez dwumasy przy 70 tyskm piski łożyska oporowego, że wstyd oryginał fabryczny od Sachsa (twarde), zamontowany nowy zestaw po 30 tyskm znów ćwierka -auto prawie po mieście nie jeździ , przyczepy nie ciągnęło a nie mam zwyczaju trzymać pedału nogą ,
    kiedyś Volvo 360 ukł. transaxle do 180tyskm problemów nie było ze sprzęgłem
    tak dobre czasy już były, komuś to przeszkadzało


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Sprzęgło przewód-wysprzęglika
    Napisany przez mirej na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-07-2020, 14:52
  2. Rurka odpowietrznika odmy olejowej
    Napisany przez kamil9999 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 15-08-2019, 10:09
  3. Nr wysprzęglika centralnego
    Napisany przez herbu na forum Croma
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-10-2017, 08:37
  4. Brava 1.2 01r. Wymiana wysprzęglika.
    Napisany przez SirBielu88 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2016, 22:39
  5. Objawy uszkodzenia wysprzęglika
    Napisany przez sting na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 10-03-2012, 14:50

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533umiejscowienie-odpowietrznika-wysprzeglika-486052

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl