Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Posty od 16 do 22 z 22
  1. #16
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Tryb serwisowy może być szumną i marketingową nazwą prostego wycofania tłoczków (robić to można poprzez kompa lub manualnie jak widać )
    Co szybciej zrobisz? Podłączysz kompa i wycofasz, czy będziesz rozkręcał przy zaciskach, tudzież wyciągał wtyczkę i kombinował z kablami?

    Tak, tryb serwisowy jest szumną nazwą wycofania tłoczków. Gdy będę wymieniał klocki/tarcze z tyłu nie zawaham się go użyć, nie lubię sobie pod górkę robić. Nie po to mam interfejs i soft, żeby jakąś druciarnię wytwarzać i roboty sobie dokładać.


    Cytat Napisał PiotrekJ Zobacz post
    Przecież, hamulec się ustawi sam automatycznie, będzie słyszalny dłuższy dźwięk silniczka. Sam nie jestem fanem takiego kombinowania, ale skoro ma działać, przede wszystkich bezpiecznie, to można korzystać.

    https://youtu.be/GdEo8hCBTRQ
    Po co to rozbierać bez potrzeby, skoro chwilę zajmuje podłączenie kompa/telefonu i wycofanie w sposób cywilizowany? Dla mnie to żenada.

    Podoba mi się komentarz (w amerykanach pewnie widzą tę opcję, w AlfaOBD jest możliwość odblokowania w europejskich)
    There is a setting in your radio that will retract the emergency brake. Read your owners manual please.
    To tyle w temacie mechaników kowali.

    Odkręcać to można, gdy siłownik padnie i nie będzie można jechać - wtedy to ma sens. Oczywiście trzeba wtedy odpiąć wtykę itd., tak w razie czego, żeby ponownie kibel do czasu wymiany się nie zrobił.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-06-2021 o 08:11



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Co szybciej zrobisz? Podłączysz kompa i wycofasz, czy będziesz rozkręcał przy zaciskach, tudzież wyciągał wtyczkę i kombinował z kablami?
    to samo pytanie zadałem he he ,i ..szybciej odpina wtyczkę . Zastrzegł , że najczęściej są 2 pinowe i nie ma problemu, rzadko zdarzają się więcej pinowe . Mechanik decyduje co dla niego jest pod górkę . Temat rzeka- ale sam opisałeś , że nie robiłeś tego jeszcze u siebie ,więc skąd wiesz lepiej niż ktoś kto zawodowo przerabia dziesiątki takich pojazdów miesięcznie ?
    Oczywiście -najprościej przez kompa ,ale dobrze wiesz ,że nie wszyscy mechanicy mają kompy do wszystkich aut obsługujące wszystkie protokoły . Można poszukać takiego co zainwestował tysiące aby mieć wszystko dla wszystkich ,ale taki chce szybkiego zwrotu inwestycji i zapłacisz za usługę X więcej dla zasady ,chyba, że mieszkasz w mieście sporym takie coś mu się zwraca samoczynnie. W małych miastach inaczej działa obsługa , możliwości itd . Wrzucanie wszystkich do jednego worka jest błędne i do niczego nie prowadzi.
    Ostatnio edytowane przez rajtkezjusz ; 24-06-2021 o 10:37

  4. #18
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Temat rzeka- ale sam opisałeś , że nie robiłeś tego jeszcze u siebie ,więc skąd wiesz lepiej niż ktoś kto zawodowo przerabia dziesiątki takich pojazdów miesięcznie ?
    W tym przypadku wiem lepiej, bo szanuję jednak czas - nie od parady jest odpowiednia opcja. Dziś dla zabawy ze stoperem zmierzę ile mi czasu zajmie wycofanie, łącznie z podłączeniem interfejsu i kompa Co więcej opcja robi od razu 2 siłowniki, brak ewentualnie ukręconych śrub, same minusy


    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    ,że nie wszyscy mechanicy mają kompy do wszystkich aut obsługujące wszystkie protokoły .
    Dodam jeszcze, ze nie wszyscy mechanicy potrafią posadowić na swoim miejscu poprawnie akumulator... Widziałem takie cudo, gdybym był właścicielem tego auta, to "mechanik" przynosiłby w zębach przecięty pas mocujący - fartem nowy akumulator nie był uszkodzony - z jednej strony siedział na klamrze mocującej, czyli środek w powietrzu, walając się bez żadnej kontroli.
    Ale czego wymagać. Jako mechanik winien mieć przedłużkę do końcówki nasadowej 12-13. Nie miał, więc stary akumulator wyrwał z mocowania, pas mocujący jeszcze przeszkadzał, więc przeciął

    To jedź do takiego na wymianę paska rozrządu Zrobi i bez blokad - bo po co gadżety do wielu aut, i bez odpowiedniej operacji w ECU, może będzie jeździć

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Można poszukać takiego co zainwestował tysiące aby mieć wszystko dla wszystkich ,ale taki chce szybkiego zwrotu inwestycji i zapłacisz za usługę X więcej dla zasady
    Wychodzę z założenia, że jeżeli ktoś się podejmuje, to ma odpowiednie umiejętności i sprzęt - za to się w końcu płaci. Nie bez powodu w ASO podłączenie kompa to 120zł (i tak zawyżona, ale to pominę), wystarczy sprawdzić ile kosztuje licencja na Witecha 2 na rok. Nikt charytatywnie nie będzie tego robił.

    Dlatego też mam swój interfejs i soft, żeby profesjonalnie samemu w aucie zrobić co trzeba.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-06-2021 o 12:11

  5. #19
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Sprawdziłem, zebranie interfejsu z półki i adaptera nr 6, włączenie kompa i podłączenie, do tego wyłączenie ręczne postojowego (przy włączonym nie pozwoli), wejście w tryb serwisowy, wyjście z trybu serwisowego, skasowanie błędu wyłączonego EPB zajęło 2 minuty
    Cofające siłowniki słychać kilka sekund, znacznie dłużej niż normalnie, przy wyłączeniu serwisowego robi z automatu kalibrację. Dociąga do końca, po czym lekko odpuszcza, jest słyszalna różnica w długości pracy siłowników, czy to przy wejściu w tryb serwisowy, czy odwrotnie.
    Przy okazji, do czasu wyjścia z serwisówki EPB nie działa, więc nie ma żadnego ryzyka z wypchnięciem tłoczka.

    To tyle z mojego pierwszego razu

    Teraz odkręć oba siłowniki i wykręcaj w obu tłoczkach mieszcząc się w dwóch minutach z ponownym montażem Ale co kto lubi.

    Przy okazji nie w tym dziale, ale to normalne na tym forum, napisałem wskazówki z mojego pierwszego razu z EPB Maintenance Mode Tym bardziej po tym miłym i ekscytującym doświadczeniu nie widzę żadnego sensu robienia sobie pod górę, skoro można prościej, szybciej i bezproblemowo, a w przypadku odblokowania opcji w menu Uconnect to kwestia sekund (zapewne wtedy pozostanie ślad po błędzie wyłączonego hamulca).
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 24-06-2021 o 13:19

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2018
    Skąd
    Opole
    Wiek
    54
    Postów
    36
    Auto
    Fiat 500X Cross 1.4MA DDCT
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Sprawdziłem, zebranie interfejsu z półki i adaptera nr 6, włączenie kompa i podłączenie, do tego wyłączenie ręczne postojowego (przy włączonym nie pozwoli), wejście w tryb serwisowy, wyjście z trybu serwisowego, skasowanie błędu wyłączonego EPB zajęło 2 minuty
    czynności przeprowadzałeś poprzez MES czy AlfaOBD ?

  7. #21
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał tomacias Zobacz post
    czynności przeprowadzałeś poprzez mes czy alfaobd ?
    MES 4.7R3 (najnowszy).

  8. #22
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Każdy robi co uważa . Wracając do clou ciekawostka . Zakupiono plastykowe łączniki drążków stabilizatora i ...trzeszczały tak samo jak te zdemontowane . Oddano i zakupiono metalowe wzmacniane MEYLE i nastała cisza .


 
Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12

Podobne tematy

  1. Stuki z zawieszenia 500
    Napisany przez Pawcio90 na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-05-2019, 17:23
  2. Stuki z zawieszenia
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 01-09-2018, 20:00
  3. stuki zawieszenia przód
    Napisany przez paki na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 03-06-2018, 12:05
  4. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Iceman31 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-02-2013, 08:41
  5. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 08:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533stuki-zawieszenia-ukl-kierowniczego-przod-48954

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl