Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
  1. #1
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016

    Stuki zawieszenia , ukł kierowniczego przód ?

    Kiedyś miałem wrażenie, że wsiadając do auta trzeszczy coś ,ale bujałem autem i nic . Teraz pogłębiło się się coś takiego, że kręcę kierownicą prawo lewo na pograniczu wybierania centralnego luzu i stuka jakby coś po lewej str auta . Sprężyna ? Łożysko amorka ? Magiel ? Przebieg 91 tyś km , na dziurach nie ma nic słychać . Dam to sprawdzić na dniach , ale może ktoś ma pomysły ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Sprawdź końcówkę drążka, tego elementu na liście nie wpisałeś.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Wiem ,ale liczyłem ,że końcówka by wyszła na dziurach ,a ostatnio zwłaszcza często po nich (kocie łby ) mam okazję jeździć ,a zmyla mnie może to trzeszczenie które opisałem na początku . No auto idzie i tak do doktora ,więc tak sam dla siebie szukam opcji . Macie na przyszłość nr sprężyn i jakieś opcje dla potomnych co kupić gdyby komuś zaszła potrzeba ? W IC znalazłem zamiennik ,ale w sumie go tam nie ma (niedostępny ,jakiś z nazwy szwedzki ) .

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Sprezyna to to chyba nie bedzie.

    91k km - masz od nowosci? Robiles juz cos w zawieszeniu/ukl. kierowniczym? Masz zawias twardy jak "decha" czy ten taki przecietnie komfortowy?

    Te szwedzkie sprezyny sa dostepne na Allegro i w innych sklepach moto...
    Wymienial juz ktos amortyzatory? Kto robi na pierwszy montaz? Magneti Marelli?

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Auto od nowości ,nic nigdy nie robiłem w zawieszeniu . Zawias klasyczny - koła 17 fabryczne . Te Szwedzkie mnie ciekawią bo cena nieduża gdyby coś. Chyba Magneti daje na 1 montaż bo łożysko amorka też produkuje . No zobaczymy co powie doktor w temacie .

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Niekonieczne MM na pierwszy montaż. To, że produkują nie przesądza. Równie dobrze mogą być Delphi, swoją drogą były na pierwszy montaż w GP.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 listopad 2010
    Skąd
    jasło
    Postów
    7
    Auto
    500X
    Rocznik
    2018
    Witam u mnie też tak stukało i zostało wymienione łącznik stabilizatora w tamtym tygodniu.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał marcel Zobacz post
    Niekonieczne MM na pierwszy montaż. To, że produkują nie przesądza. Równie dobrze mogą być Delphi
    Denso i Delphi nie maja amortyzatorow w katalogach (sprawdzalem katalogi EU i USA, 500x i Renegade). Tylko Magneti. Jaka inna marka moglaby to jeszcze byc?
    Chcialbym kupic OEM. Dlaczego, wyjasniam ponizej...

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Auto od nowości ,nic nigdy nie robiłem w zawieszeniu .
    To niezly wynik. W Pandzie II wystarczylo 3Xk km

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Zawias klasyczny - koła 17 fabryczne
    Musze wyjasnic, o co mi chodzi. 500X i Renegade maja takie same sprezyny, ale inne amortyzatory. Renegade ma amortyzatory gazowe, te same co 500X MultiJet. Teoria glosi, ze olejowe sa komfortowe, gazowe twardsze, ale w tym przypadku to sie raczej nie sprawdza.
    Zrobilem male sledztwo i przedliftowe zawieszenia OE mozna podzielic wedlug tej mojej wiedzy na dwie grupy:
    I twarde, niekomfortowe, zero miekkosci, normalna decha - 500X 1.4T, 2.4
    II przecietne - Renegade, 500X 1.6MJ, 2.0MJ, 1.4T
    (1.6 nie wiem)
    Jak oceniasz swoj zawias?

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Te Szwedzkie mnie ciekawią bo cena nieduża gdyby coś.
    To nie jest zla marka, nie mialbym oporow.
    Ze sprezynami jest jednak taki problem, ze jak sie kupi zamiennik, to nigdy nie wiadomo, jakiej twardosci jest sprezyna i czy nie "siadzie" po jakims czasie.
    Sprezyny nadaja pewnej stabilnosci i przede wszystkim wysokosci. Do FWD sa krotsze niz do AWD, Renegade Trailhawk ma najwyzsze i dodatkowo inne amortyzatory.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mnie się wydaje ,że auto jest dość twarde -zimą na wyższych zimowych przyjemniej . Z tego co pamiętam części w zawieszeniu powinno się wymieniać parami ? Np drążki itd mimo , że np druga strona jest wizualnie OK ? Geometria wymagana ,czy mechanik policzy zwoje lub inne magiczne sztuczki ?

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2020
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    216
    Auto
    500X Trekking Plus 2.4 Tigershark MultiAir2 AWD
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Mnie się wydaje ,że auto jest dość twarde -zimą na wyższych zimowych przyjemniej .
    Opony/kola swoja droga. Ja mam 215/55R18 XL, wiec wiem co to znaczy, ale w tym zawieszeniu na drobnych/krotkich nierownosciach nie ma nic miekkosci - wszystko przenosi sie na nadwozie.

    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Z tego co pamiętam części w zawieszeniu powinno się wymieniać parami ? Np drążki itd mimo , że np druga strona jest wizualnie OK ? Geometria wymagana ,czy mechanik policzy zwoje lub inne magiczne sztuczki ?
    Tylko parami zawias i hamulce. Co to znaczy wizualnie OK?
    To juz mechanik bedzie (powinien) wiedziec najlepiej. Zwojow nikt nie bedzie liczyl, po demontazu kolumny MacPhersona geometria wskazana.

    Oryginalnych nowych sprezyn nie znalazlem w Europie, nawet europejski sklep Mopara nie ma. Zostaje ASO Kto to robi, nie wiem. Byloby ciezko kupic jakis sensowny zamiennik, jesli to ma trzymac minimalny przeswit i najlepiej byc bardziej miekkie.

    Wyglada no to, ze wszystkie amortyzatory idace na pierwszy montaz do Xa/Renegade robi w Polsce COFAP (wlasnosc Magneti Marelli). Ciekawostka: COFAP robi nawet amortyzatory do poliftow w technologii FSD (patent KONI). Oczywiscie KONI w swoich katalogach nie ma nic do Xa/Renegade

  12. #11
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nastało chłodniej i przestało chrobotać . Ale mechanik uparł się i już nic nie działo się i nagle gdy od spodu kołami lewo-prawo ruszał coś dało znak . Przyłożył klucz na drążek (ten plastykowy) i kazał mi samemu lakko nim poruszać . Klucz przyłożony do czego co niedomaga przenosi fajnie sygnał na palce dłoni ,cała dłoń może wytłumić i nie poczujesz póki nie jest w stanie agonalnym . Stuka ,trzeszczy tylko gdy auto sekundę postoi w poz X i niejako zrywam skrętem kół od tego pkt . Zostawiłem na wymianę ,a przy okazji szykować się na wymianę tarcz i klocków przód ,bo ranty ,a po zdjęciu mięsa (toczenie) tarcza na długo nie wystarczy . Tylne klocki trzeba poprzez kompa teoretycznie ,ale wedle info mechanicy kabelkami obracają sterowanie i hamulce pozwalają się wymienić bez kompa

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    147
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Mechanicy też często po prostu odkręcają silniczek od hamulca ręcznego i TORXem cofają tłoczek. To jest w ogóle bezpieczne?

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    To nie mechanicy tylko papraki. Hamulec po wymianie klocków musi przejść procedurę kalibracji (wyjście z trybu serwisowego w MES - chyba robi, nie miałem okazji sprawdzić, w AlfaOBD jest dedykowana opcja). Elektronika jest dla nich jak świeża lawa. Nie potrafią w trybie serwisowym to niech się nie zabierają. No tak, kompa trzeba kupić, interfejs, oprogramowanie... Taniej wychodzi młot, kabelek,...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 23-06-2021 o 21:12

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Nie wnikam ,nie znam się -nie od dziś robią auta i radzą sobie . Będzie potrzeba to sam z ciekawości obadam temat . Tryb serwisowy może być szumną i marketingową nazwą prostego wycofania tłoczków (robić to można poprzez kompa lub manualnie jak widać )

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    24 marzec 2020
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    147
    Auto
    500X Lounge 1.4 MultiAir
    Rocznik
    2015
    Przecież, hamulec się ustawi sam automatycznie, będzie słyszalny dłuższy dźwięk silniczka. Sam nie jestem fanem takiego kombinowania, ale skoro ma działać, przede wszystkich bezpiecznie, to można korzystać.

    https://youtu.be/GdEo8hCBTRQ
    Ostatnio edytowane przez PiotrekJ ; 24-06-2021 o 02:48


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Stuki z zawieszenia 500
    Napisany przez Pawcio90 na forum 500
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-05-2019, 17:23
  2. Stuki z zawieszenia
    Napisany przez radomir na forum Croma
    Odpowiedzi: 52
    Ostatni post: 01-09-2018, 20:00
  3. stuki zawieszenia przód
    Napisany przez paki na forum Tipo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 03-06-2018, 12:05
  4. Stuki zawieszenia
    Napisany przez Iceman31 na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 19-02-2013, 08:41
  5. [zawieszenie] metaliczne stuki z zawieszenia lub układu kierowniczego
    Napisany przez florek2010 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-06-2011, 08:47

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533stuki-zawieszenia-ukl-kierowniczego-przod-48954

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl