Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 76
Like Tree3lubi to!

Temat: Rozrząd  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015

    Rozrząd

    500x 1.4 Multi Air mojej żony ma przejechane 70kkm i równo 5 lat eksploatacji. Przy okazji przeglądu chcę wymienić rozrząd. Robić z pompą wody czy bez? Jakie doświadczenia?
    Na co jeszcze zwrócić uwagę?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2020
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat 500 1,3 Multijet Lounge/Sport
    Rocznik
    2008
    rozrząd tylko kompletny, bardzo często rozciekają się pompy wody w 1,4 16V. Czy to MA czy T-Jet czy nawet zwykła 16V wolnossąca. Dodatkowo mechanik jak będzie zmieniał rozrząd niech popatrzy dokładnie czy z broka silnika (zaślepek bloku) nie cieknie płyn - to też często się zdarza...
    mehau lubi to.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał mehau Zobacz post
    500x 1.4 Multi Air mojej żony ma przejechane 70kkm i równo 5 lat eksploatacji.
    W instrukcji jest co 6, gdy eksploatacja nie jest uciążliwa - ja czekam do 6.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mehau Zobacz post
    Robić z pompą wody czy bez?
    Zawsze z pompą.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał mehau Zobacz post
    Na co jeszcze zwrócić uwagę?
    Filtr MultiAir przy okazji wymienić.
    mehau lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Ja nie lubię czekać z rozrządem do granicy przewidzianej przez producenta zwłaszcza, że auto mamy od września. Nie wiem jak było eksploatowane przez pierwszego właściciela. Wolę dmuchać na zimne

    Wysłane z mojego SM-G970F przy użyciu Tapatalka

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Po wymianie rozrządu - o ile poza ASO - trzeba zrobić zdaje się pewną czynność w oprogramowaniu ,tak jak przy wymianie oleju .

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2019
    Skąd
    Vava Town
    Wiek
    39
    Postów
    40
    Auto
    500X 1.4 MA 2015 | Nuova 500F 1971
    Rocznik
    2015
    Do ASO się nie wybieram. Ktoś poleca sprawdzony serwis w Wawie?

  8. #7
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Po wymianie rozrządu - o ile poza ASO - trzeba zrobić zdaje się pewną czynność w oprogramowaniu ,tak jak przy wymianie oleju .
    Zgadza się, trzeba ustawić flagę wymiany paska rozrządu.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2020
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat 500 1,3 Multijet Lounge/Sport
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zgadza się, trzeba ustawić flagę wymiany paska rozrządu.
    co zrobić? pytam z ciekawości, bo nie przypominam sobie takiej czynności w witech'u ani egzaminerze
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Filtr MultiAir przy okazji wymienić.
    to akurat polecam czyścić co wymianę - to jest w procedurze wymiany oleju w aso oraz kasowanie inspekcji oleju wraz resetem parametrów i adaptacją.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    co zrobić? pytam z ciekawości, bo nie przypominam sobie takiej czynności w witech'u ani egzaminerze
    Do 500X należy używać Witecha 2 według serwisówki. W instrukcji serwisowej jest dokładnie opisana nazwa opcji w W2, którą należy wybrać. W Multiecuscan jest obecna, wprost flagą nie nazwana. W każdym razie w MES siakaś adaptacja.


    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    to akurat polecam czyścić co wymianę - to jest w procedurze wymiany oleju w aso oraz kasowanie inspekcji oleju wraz resetem parametrów i adaptacją.
    Ciekawe, bo w instrukcji serwisowej czarno na białym jest, że wykręconego filtra drugi raz nie wkręcać, zapewne ze względu na oring, który jako oddzielna cześć nie występuje - o instrukcji jeszcze dalej, bo ciekawostką jest.
    Kasowanie inspekcji oleju, a raczej ustawienie wymiany, w procedurze powiadasz? To dlaczego w ASO musiałem się prosić o ustawienie flagi "Oil change"? Za każdym razem słyszałem, że tego w MA się nie robi! Gdy nalegałem, to nagle w Witechu 2 opcja się znalazła. Co więcej sama flaga wymiany oleju robi co trzeba, nie robi się żadnej adaptacji. W serwisówce dla 500X ani słowa nie ma o "Oil change".
    Następna sprawa. Nie ma procedury w serwisowce ani na filtr turbiny, ani na filtr MA! Co więcej z dokumentacji 500X wywalili informację o filtrze MA. Żeby poznać moment dokręcenia, to trzeba zajrzeć do instrukcji MA w Punto Evo...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 26-02-2020 o 23:57

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    A ile to może wynosić ten moment ?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    A ile to może wynosić ten moment ?
    24-30Nm.
    rajtkezjusz lubi to.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2020
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat 500 1,3 Multijet Lounge/Sport
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Do 500X należy używać Witecha 2 według serwisówki. W instrukcji serwisowej jest dokładnie opisana nazwa opcji w W2, którą należy wybrać. W Multiecuscan jest obecna, wprost flagą nie nazwana. W każdym razie w MES siakaś adaptacja.
    aktualnie, po zamontowaniu SGW, tak, tylko witech2. Przechwytywanie.JPG
    Wg procedury 1032B10 - PASEK ZĘBATY NAPĘDU ROZRZĄDU - W/Z DLA USTAWIENIA FAZY ROZRZĄDU LUB DLA WYMIANY nie ma słowa o podłączaniu nawet komputera oczywiście ASO robi reset parametrów przyswojonych.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Ciekawe, bo w instrukcji serwisowej czarno na białym jest, że wykręconego filtra drugi raz nie wkręcać, zapewne ze względu na oring, który jako oddzielna cześć nie występuje
    Nie powinno się a robią, na sitku są często zanieczyszczenia.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Kasowanie inspekcji oleju, a raczej ustawienie wymiany, w procedurze powiadasz? To dlaczego w ASO musiałem się prosić o ustawienie flagi "Oil change"?
    źle się wyraziłem, przy przeglądzie z wymianą oleju kasuje się "kluczyk", czyli informację o wykonaniu przeglądu, jak tylko natrafię na 500x lub renegade z 1,4MA to sprawdzę czy jest opcja w ECU wymiany oleju, na pewno w IPC jest kasowanie przeglądu.
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie ma procedury w serwisowce ani na filtr turbiny, ani na filtr MA! Co więcej z dokumentacji 500X wywalili informację o filtrze MA. Żeby poznać moment dokręcenia, to trzeba zajrzeć do instrukcji MA w Punto Evo...
    Najlepszy opis akurat do układu uniair jest dla alfy romeo gulietta. Z tego co pamiętam moduł multiair występował w dwóch odmianach, były starsze i nowsze moduły.

  14. #13
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    , jak tylko natrafię na 500x lub renegade z 1,4MA to sprawdzę czy jest opcja w ECU wymiany oleju,
    Jest na 100%, bo ECU ma "czujnik" zużycia oleju. Jest w Witechu 2, jak i w MES, AlfaOBD. Osobiście 2 razy widziałem w Witechu 2 i raz robiłem w moim MES-em. Drugi raz będę robił jutro przy okazji wymiany oleju. Z innej beczki. Wkur..a mnie to, że w ASO nie jest używany klucz dynamometryczny! Dziś wykręcane świece, oczywiście dokręcone mocniej niż 20Nm


    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    aktualnie, po zamontowaniu SGW, tak, tylko
    Do 500X od początku każą używać Witecha 2, czyli bez SGW również. W ASO gdy podłączyli się innym softem, nie pamiętam co to było (pierwszy przegląd), to nie widzieli aktualizacji. Dopiero w Witechu 2 pokazało.

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2020
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    34
    Postów
    14
    Auto
    Fiat 500 1,3 Multijet Lounge/Sport
    Rocznik
    2008
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Do 500X od początku każą używać Witecha 2, czyli bez SGW również. W ASO gdy podłączyli się innym softem, nie pamiętam co to było (pierwszy przegląd), to nie widzieli aktualizacji. Dopiero w Witechu 2 pokazało.
    ma 3 szyny can. Dlatego obsługują go tylko micropodem i systemem witech (offline) i witech2 (online). Starą sondą VCIpod nie podłączą się (niewłaściwy protokół). Tak samo dzieje się z renegade, tipo, chyba też compass. Nie pamiętam wszystkich za to starą sondą podłączysz się spokojnie offline witechem do nowego grand cherokee
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Osobiście 2 razy widziałem w Witechu 2 i raz robiłem w moim MES-em. Drugi raz będę robił jutro przy okazji wymiany oleju.
    Zrób proszę screena, dość ciekawa informacja. Co do czujnika degradacji oleju, jest to wyliczane przez sterownik a nie z czujnika w silniku, nie kojarzę takiego czujnika ale mogę się mylić
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wkur..a mnie to, że w ASO nie jest używany klucz dynamometryczny! Dziś wykręcane świece, oczywiście dokręcone mocniej niż 20Nm
    Niestety wiele rzeczy tak wygląda, są ludzie i ludzie, jedni mają wyczucie i rozum a inni to typowi wymieniacze, niestety!

  16. #15
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    Co do czujnika degradacji oleju, jest to wyliczane przez sterownik a nie z czujnika
    Dlatego napisałem"czujnik"

    Cytat Napisał Greku500 Zobacz post
    Zrób proszę screena, dość ciekawa informacja.
    Jutro wrzucę z MES, gdy będę to robił. Co ciekawe w MES przy kasowaniu Service w zegarach jest informacja, że trzeba jeszcze zrobić "Oil change" w ECU, ale tylko dla MJ. Od lat w MES nie uzupełnili opisu o MultiAir.


 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. rozrząd
    Napisany przez belzebubb na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 28-08-2019, 22:08
  2. Osłona rozrządu BBM 1.8
    Napisany przez byrrt na forum Kupię
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2015, 23:43
  3. Czujnik położenia wałka rozrządu (fazy rozrządu)
    Napisany przez Artysta na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-08-2015, 23:25
  4. Luźny pasek rozrządu, awaria, koło zębate rozrządu
    Napisany przez kloonej na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 18-10-2014, 16:16
  5. Rozrząd
    Napisany przez DrV na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-09-2009, 16:56

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533rozrzad-46386

fiat 500x jaki rozrzad

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl