Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 23
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010

    Kilka pytań - 500x 2.4 Multiair

    Cześć wszystkim!

    Zostalem posiadaczem 500x z silnikiem 2.4 multiair z USA, w związku z tym mam kilka pytań do użytkowników tych aut:

    1. Czy ktoś robi diagnostykę Multiscsanem? Chciałbym kupić zestaw do samodzielnej obsługi i sprawdzić co auto ma w systemie (błędy itp), w dodatku nam jeszcze Giuliette to może będą pasować te same przejściówki…

    2. Jest problem z radiem - radio zmienia częstotliwość co 0.2 i tylko wyszukuje stacji nieparzystych tzn. W moim rejonie RMF FM ma częstotliwość 100.2 a wyszuka albo 100.1 albo 100.3. O co tu chodzi i czy da się to jakoś zaktualizować/zaprogramować?

    3. Auto na 140 tys przebiegu i pora na wymianę oleju w automacie. Jaki tył oleju polecacie ile go wchodzi oraz czy jest zalecana wymiana statyczna czy dynamiczna?

    4. Poprzedni właściciel uprzedził mnie ze w tych modelach psują się termostaty i wymienia ja profilaktycznie co 2 wymiany oleju w silniku, jak to jest u Was?

    5. Silnik 2.4 Multiair spala olej to już pewne, ile dolewacie od wymiany do wymiany żebym widział ile kupić

    6. Niestety przy zamykaniu zamków do drzwi nie zostaje zamykana klapka od wlewu paliwa… chciałem to rozwiązać poprzez dokupienie korka na kluczyk ale w ASO powiedzieli mi ze to nie możliwe. Czy ktoś z Was mial podobny problem i go rozwiązał?

    Z góry bardzo dziękuje za wszystkie odpowiedzi. Bardzo pozdrawiam wszystkich forumowiczów
    Ostatnio edytowane przez gciuruk ; 21-02-2024 o 09:22 Powód: Zapomniałem czegoś dodać



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    13 grudzień 2012
    Skąd
    Lub
    Wiek
    38
    Postów
    223
    Auto
    Ar
    6. Tam nie wsadzisz żadnego korka, taki system bezdotykowy. Nie ma blokady z centralnego zamka. Tzn. klapka i wlew jest stale następny

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    Dzięki za odpowiedz, to samo powiedzieli mi w aso… trochę słabe rozwiązanie, zawsze ktoś może coś wsadzić do baku.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    2,024
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Diagnostyke zrobisz Mes-em i alfąobd, oba auta.Ja smigam na sprzecie od Pmfactory. Bramkę SGW ,tez ogarnąlem. wszystkie moduly w aucie ,mozna podejrzec i "pokrecic" serwisy, kalibracje, bledy , etc.Dokupisz adaptery i masz full serwis.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Ad.2 Wymiana radia na europejską wersje.
    Ad.3 Wymieniłem statycznie przy 70 tyś. Kolejną planuję przy 120 tyś
    Ad.4 Wymieniłem trzy lata temu. Na razie wszystko w porządku.
    Ad.5 Od wymiany do wymiany starcza litrowa butelka na dolewki.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    Czy mógłbyś w skrócie opisać jak robiłeś wymianę oleju w skrzyni? Przy wymianie statycznej chyba nie ma żadnej filozofii… ile tam oleju wchodzi do tej skrzyni? Bagnet do kontroli ilości jest na gorze? Na dole dostrzegłem tylko sam korek spustowy.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Jak pamiętam - dolnym spuściłem a górnym nalałem. Wlałem tyle co spuściłem Później kontrola stanu przez górny korek. Potrzebujesz do tego miarki/bagnetu. Można kupić gotowy lub zrobić sobie samemu
    fig3fluid.png
    Wybrałem drugą opcję. Mierzysz poziom oleju na w/w miarce, odczytujesz temperaturę oleju skrzyni biegów w MES i porównujesz z wykresem
    Bez nazwy.png
    Pomiar na pracującym silniku i dźwignia w pozycji P. Olej MOPAR 8&9 Speed ATF (kupiłem 6 litrów).
    Ostatnio edytowane przez koszyk24 ; 27-02-2024 o 17:24 Powód: Uzupełnienie

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    Dzięki za odpowiedź, niestety te linki nie działają, mógłbyś wrzucić to w inny sposób może skreeny? Powiedz jaki olej kupowałeś.
    Ostatnio edytowane przez gciuruk ; 26-02-2024 o 22:50 Powód: Niepełna treść

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    koszyk24, bardzo Ci dziękuje

    Niedługo zabieram się za wymianę.
    Walczę z radiem żeby go przestawić na Europę... znalazłem ciekawy post na forum XDA Uconnect, ludzie walczą z tym, ale żadnych konkretów jak to rozwiązać. Jakby ktoś się znalazł kto to robił to bardzo proszę o podpowiedź.
    Pozdrawiam.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    Kolejny problem napotkany tym razem z Multiecuscan....
    Kupiłem zestaw z przejściówkami do diagnostyki z oprogramowaniem 4.5.
    Zainstalowałem wszystko bez problemu, natomiast w menu interfejsu mam tylko 4 fiat 500, natomiast brak fiata 500x, a już nie mówiąc o silniku 2.4

    Czy ktoś miał podobny problem? Albo czy ktoś wie jakiej wersji multiecscana użyć?
    Pozdrawiam

  12. #11
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał gciuruk Zobacz post
    Albo czy ktoś wie jakiej wersji multiecscana użyć?
    Na stronie MES podają jakie silniki są obsługiwane, nie ma 2.4. Generalnie najnowszy z licencją, nie pirat. Pozostaje AlfaOBD - to w moim przypadku jest nieprzydatne, bo wybiera zły sterownik silnika (zamiast 1.4MA wybiera 1.6 E-Torq), ale może z 2.4 zadziała.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Dokładnie. Zostaje tylko AlfaOBD lub Appcar DiagFCA. Oba obsługują silniki 2.4

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 październik 2020
    Skąd
    Białystok
    Postów
    8
    Auto
    Giulietta 2.0 mJTD
    Rocznik
    2010
    Czyli pospieszyłem się z kupnem Multiscana… chyba ze AlfaOBD będzie kompatybilna z wtyczkami od Multiscana?

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    13 maj 2015
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    35
    Auto
    500X 2.4 Multiair
    Rocznik
    2016
    Cytat Napisał gciuruk Zobacz post
    Czyli pospieszyłem się z kupnem Multiscana… chyba ze AlfaOBD będzie kompatybilna z wtyczkami od Multiscana?
    Jeżeli masz na myśli kolorowe przejściówki - to działają

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    5,158
    Auto
    AR Giulietta 1.4Tjet 120KM+LPG
    Rocznik
    2014
    To jak z tym poborem oleju? Wg niektórych źródeł powodem brania oleju są:

    - wadliwe pierścienie (w USA wymieniano w ramach akcji serwisowej blok silnika)
    - specyfikacja oleju (0W20)
    - strategia pracy modułu MA - konieczna aktualizacja softu

    Pozew zbiorowy w USA zakończył się akcją serwisową, na którą wzywani są użytkownicy, którzy zauważyli u siebie nadzwyczajny pobór oleju. Procedura serwisowa polegała na testach potwierdzających usterkę, a w konsekwencji wymianę całego bloku silnika. W większości przypadków autoryzowane serwisy takiej usterki nie potwierdzały. Ktoś opisał sytuację, w której pomogła zmiana softu ECU silnika, który to soft odpowiedzialny był za moduł Multiair. W skrócie - w pewnym zakresie pracy silnika podciśnienie które się w nim wytwarzało mogło powodować ubytki oleju. Szczegółów nie znam, ale tak opisano to na amerykańskim forum. Inna sposób na walkę z poborem oleju to zmiana jego specyfikacji z 0W20 na 5W30. Oczywiście mogło to mieć negatywny wpływ na pracę modułu MA na zimnym.
    Italians Do It Better


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 30-10-2023, 12:24
  2. 500X 1.2 MultiAir z LPG
    Napisany przez Seba1976 na forum 500X
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-06-2021, 15:57
  3. 500X Multiair 1,4 spalanie ???
    Napisany przez Karol.Ostrow na forum 500X
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post: 22-11-2019, 00:45
  4. Skrzynia biegów pcc635 - kilka pytań (1.4 multiair)
    Napisany przez tomaszesz na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 08-04-2017, 21:05
  5. Kilka usterek kilka pytań ???
    Napisany przez wwlbravo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 16-04-2012, 12:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533kilka-pytan-500x-2-4-multiair-53575

https:fiatklubpolska.pl500x-533kilka-pytan-500x-2-4-multiair-535752

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl