Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 54
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015

    głośna praca silnik 1,4 multiair

    Witam Wszystkich.
    Mam problem z moim 500x. Jak spadła temperatura, rano około -3C zauważyłem głośna pracę silnika. Rozumiem że troszkę zimno i może to być normalne ale żeby aż tak. Najgorsze w tym wszystkim to że drgania przechodzą na kierownicę, fotel ( funkcja masażu gratis), nawet plastyk który stuka w lusterku prawym zaczął strasznie drgać. Oczywiście zadzwoniłem do fiata i opisuje im zaistniałą sytuacje ale oczywiście serwis ma mnie za wariata że czepiam się i szukam dziury w całym. Po dodaniu gazu drgania się nasilają. Wszystko mija jak wskaźnik temperatury osiągnie połowę skali. co mam zrobić z tym problemem. Jestem umówiony do serwisu za klika dni ale może macie podobne doświadczenie. Wspomnę że poziom oleju sprawdziłem i jest ok. W Bravo 1,4tjet było w porównaniu do 500x cisza.
    dziękuje i pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Moim zdaniem na tym serwisie jak pojedziesz będą chcieli cię mieć z głowy i cię spławią, samochód sprawdzą (po prostu zrobią jazdę próbną) jak przyjedziesz będzie zagrzany i po trasie dlatego jak myślę powiedzą że oni tam nic nie widzą. Ja przyjechał bym wcześniej i zostawił na placu żeby ostygł i był zimny następnie niech sobie go mechanik odpali i wtedy będzie wiedział o co chodzi. Powinien chodzić gładko i cicho bez takich drgań, wiadomo że jak zimny to może trochę klepać zanim olej nie dotrze wszędzie ale nie w taki sposób. Ja osobiście przyjrzał bym się wtryskom czy czasami jeden z nich nie jest uszkodzony, bo jak kolega podał opis taki to chodzi jakby któryś z wtrysków nie domagał i chodzi jak stary traktor i o mało silnik nie chce wyskoczyć z komory. To tylko moje zdanie tak coś mnie tknęło żeby tam zajrzeć w tym kierunku.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Objawy uszkodzonej prawej poduszki silnika. W moim dodatkowo trzeszczała. Po wymianie cisza, brak drgań/wibracji.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 10-12-2016 o 14:21

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    O i tu kolega kurna felek mnie zastrzelił też myślałem o tych poduszkach silnika ale jakoś moje komórki mózgowe odrzuciły aby to napisać też jak najbardziej zgadzam się z kolegą krowka1978, też należy to wszystko sprawdzić tylko niech zrobią to porządnie nie po łebkach. Niech kolega każe sprawdzić najpierw w pierwszej kolejności te poduszki silnika a potem można dalej zobaczyć.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015

    dzięki

    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Objawy uszkodzonej prawej poduszki silnika. W moim dodatkowo trzeszczała. Po wymianie cisza, brak drgań/wibracji.
    Dzięki za rade, mam nadzieje ze to tylko poduszka
    jakbyś mógł wysłać skan z serwisu co wymieniono, ułatwiło bi mi to sprawę i przedstawił to w serwisie Fiata

  7. #6
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Wpisano: "niesprawna poduszka silnika-wymiana", brak numeru części. Poduchę widać, jest to spora łapa uwadzona do silnika i podłużnicy, jest pod puszką filtra powietrza. Jest jeszcze od skrzynią, ale to raczej ta sprawia problemy - w Renegade też już komuś wymieniali, wcześniej myśleli, że amortyzator.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015
    Witam odświeżam temat
    W środę po południu oddałem samochód do ASO.
    W czwartek spece zabrali się do roboty. Po telefonie do serwisu około 14tej, serwis przyznał mi racje po wykonaniu jazdy testowej "coś" jest nie tak. Ciąg dalszy prac w dniu następnym.
    Po kolejnym telefonie (drugiego dnia) serwis rozłożył ręce i zamówił poduszkę silnika ( przeczuwają że to może być to). termin 3-4 dni robocze. Więc odebrałem samochód i czekam.
    Nie głosiłem problemu "pustego" i "głuchego" dźwięku powyżej 80 km/h dochodzącego z okolic silnika ( może jakaś osłona) - serwis pewnie rozłoży ręce, ale cały czas mnie to irytuje i wracałem z ASO nieźle wkur.... słuchąjąć tego głuchego dźwięku.
    pozdrawiam

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2016
    Skąd
    myszków
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    500x
    Rocznik
    2015
    Z nieba mi spadasz kolego - ten sam wóz identyczny problem .... Już w zeszłym roku próbowałem to reklamować , stwierdzono brak usterek - inna sprawa że bez niskiej temperatury trudno to udowodnić objawy zgadzają się w 100%.. Bardzo proszę o maila w sprawie lub opis na forum co dalej dzieje się z autem ...W którym ASO pan to zostawił?? Może wreszcie uda się to naprawić nowe auto a szału można dostać na mrozie...

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015
    witam
    auto zostawiłem w Żorach ale jak już wspomniałem serwis nie doszukał się przyczyny ale za sprawą mojej sugestii zamówiono poduszkę silnika prawą, czekam na dostawę i wymianę. Wymiana na miejscu czas około 2 godz. Więc po wymianie napisze czy dało to jakiś efekt.
    Wspomniałem w poprzednim poście cyt:
    Nie głosiłem problemu "pustego" i "głuchego" dźwięku powyżej 80 km/h dochodzącego z okolic silnika ( może jakaś osłona) - serwis pewnie rozłoży ręce, ale cały czas mnie to irytuje i wracałem z ASO nieźle wkur.... słuchąjąć tego głuchego dźwięku.

    Czytaj więcej: http://fiatklubpolska.pl/500x-533/gl...#ixzz4TB1HH0bc
    sprawę rozwiązałem sam.
    Po ściągnięciu wygłuszenia klapy silnika zauważyłem luźnie przewody spryskiwaczy przedniej szyby20161217_115259.jpg20161217_132224.jpg
    silikon rozwiązał sprawę.
    Tak samo zrobiłem z lewym lusterkiem, po ściągnięciu lakierowanej osłony plastykowy element lusterka montowany na zatrzaskach przy zamykaniu drzwi strasznie trzaskał i znowu z pomocą przyszedł silikon
    Bravo JA
    serwis pewnie by szukał przyczyny kilka dni i dlatego sam się tym zająłem
    teraz zostały denerwujące trzaski w środkowym słupku , ale czekam na lepszą pogodę.
    pozdrawiam

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2016
    Skąd
    myszków
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    500x
    Rocznik
    2015
    Dziękuję za odpowiedz.. W poniedziałek rano nie omieszkam zadzwonić do ASO(Katowice) i umówić się na wymianę - zasugeruję tę poduszke

    Ale jeśli już tak dobrze idzie to jeszcze

    1. Zamarza przycisk centralnego zamka w klapie bagażnika - wystarczy jakikolwiek minus - problem zgłoszony nie naprawiono
    2. kierownica nie jest idealnie na wprost , nawet całkiem sporo jej do tego brakuje, ASO naprawiało efektu brak..
    3. Coś stuka w okolicy środkowego słupka pasażera, niby nic ale wkurza..
    4. Podobne stuki słychać z tylnego prawego zawieszenia - naprawiono j.w

    I wisienka na torcie - fiacik zimny strasznie strzela w tłumik, odbieralem 500xsa jako auto zastepcze i robił dokładnie to samo, stąd oczywista sugestia serwisu -chyba tak ma być, no nie wiem czy paliwo powinno spalać się w wydechu, poza tym czemu mam się przyzwyczajać to dziwnych zachowań w nowych nietanim przecież wozie ...

    Piszcie może ktoś coś

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015
    Ad 1 użyj środka smarującego coś w stylu WD 40
    Ad 2 nie mam pojęcia jak pomóc
    Ad 3 mi tez trzeszczy - będę sam to naprawiał. Pewnie użyje silikonu
    Ad 4 na szczęście nie mam takich objawów
    może się spotkamy i porównamy dwa fiaciki
    Myszków to nie daleko wiec zapraszam do Rydułtów
    pozdrawiam

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    1. Jak to nie naprawiono? Mają zrobić i tyle, a nie spuszczać na drzewo.
    2. Geometria do poprawy, niech znajdą mechanika, który potrafi to zrobić. Kierownica ma być ustawiona w punkcie 0 na podstawie wskazań czujnika skrętu - podłączenie do komputera, ustawione ciśnienie w kołach itd. Możliwa usterka zawieszenia - stuki, o czym napisano.
    3. Sprawdź, czy klamra pasa nie stuka o słupek, wystarczy podnieść ogranicznik
    W Grande Punto stukały zamki - owiń ucho zamka taśmą izolacyjną, może pomoże.
    4. Sprawdź, czy coś nie lata w bagażniku, tudzież ucho zamka Ewentualnie usterka zawieszenia, stąd przekrzywiona kierownica.

    Silnik nie ma prawa prychać w tłumik - rada? Zmień ASO, bo z powyższego wnioskuję, ze są tam sami partacze. Mój nie strzela w tłumik, na mrozie nie ma żadnych, ale to żadnych problemów.

    PS. WD40 nie jest środkiem smarującym Silikon - tylko o utwardzaniu neutralnym
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-12-2016 o 20:22

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 grudzień 2016
    Skąd
    Rydułtowy
    Wiek
    44
    Postów
    33
    Auto
    500x 1,4 multiair
    Rocznik
    2015
    Z tym słupkiem to nie stuka, ale trzeszczy ( masz mnie za idiotę wiem że klamra od pasów może stukać)
    to trzeszczy wiec nie poprawny montaż lub plastyk do bani

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał magazyn111 Zobacz post
    Z tym słupkiem to nie stuka, ale trzeszczy ( masz mnie za idiotę wiem że klamra od pasów może stukać)
    to trzeszczy wiec nie poprawny montaż lub plastyk do bani
    Tobie nie odpowiadałem, więc z fochem ostrożniej.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 18-12-2016 o 23:41

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 grudzień 2016
    Skąd
    myszków
    Wiek
    49
    Postów
    6
    Auto
    500x
    Rocznik
    2015
    spokojnie panowie ... na razie przyjrzałem się klamrze od pasów.. może coś w tym jest


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Silnik Twinair i Multiair
    Napisany przez slow na forum Rozmowy o technice
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-11-2015, 01:15
  2. [silnik] Nierówna Praca Silnika
    Napisany przez PictBridge na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 25-07-2010, 14:31
  3. [silnik] chwilowa nierówna praca 1.6
    Napisany przez maciekt8 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 15-05-2010, 19:48
  4. [silnik] głośna praca
    Napisany przez slawek 73 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-11-2009, 23:10
  5. [silnik] CC 700. Dziwna praca silnika
    Napisany przez ainuin1 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-04-2009, 11:52

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.pl500x-533glosna-praca-silnik-1-4-multiair-34670

glosny silnik 1.4 turbo multiair

objawy multiair

nierowna praca na zimnym multiair

multiair brzeczy

abarth multiair objawy

multiair glosny wydech

multiair na mrozie

multiair glosny

multiair jakie objawy

poduszka silnika 1 4 multiair

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl