Felgi stalowe czy aluminiowe na zimę do 500X

Temat: Felgi stalowe czy aluminiowe na zimę do 500X

  1. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Passion500X Zobacz post
    Po pierwsze nie napisałem , że montuje się czujniki w oponach tylko czujniki ciśnienia w oponach ...
    Cytat Napisał Passion500X Zobacz post
    A jeszcze jedno ... bo mam czujniki ciśnienia w oponie
    Napisałeś, innymi słowy

    Cytat Napisał Passion500X Zobacz post
    Po drugie też nie napisałem nic o TMPS , bo nawet nie wiem co to jest ... ostatnio wyskoczył mi komunikat o zmniejszonym ciśnieniu w kołach i dlatego pomyślałem o czujnikach jakichkolwiek ...
    Jeżeli nie wiesz, to zmień proszę ton wypowiedzi, a następnie przeczytaj instrukcję obsługi auta Wtedy dowiesz się co to TPMS i iTPMS oraz co trzeba zrobić po zmianie kół/zmianie ciśnienia/podpompowaniu - a nie tylko wsiadać i jechać.


    Cytat Napisał Passion500X Zobacz post
    więc teraz wnioskuję , że z tym ciśnieniem to raczej metoda obliczeniowa powiązana z ABS
    Podpowiem, to zwie się iTPMS.
     

  2. Pawcio90 napisał:
    Panowie mam pytanie do osób, które mają alufelgi na lato, a na zimę komplet kół na feldze stalowej. Mam wersję Pop Star więc alu są 16 i stalowe także. Czy śruby z alufelg są inne niż te do stalowek? Wczoraj przyszedł mi komplet stalowek (opony kupiłem wcześniej) oraz śruby. Na 1 rzut oka są bardzo podobne jak te z alufelg.
    Dzięki za odpowiedź.
     
  3. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    Panowie mam pytanie do osób, które mają alufelgi na lato, a na zimę komplet kół na feldze stalowej. Mam wersję Pop Star więc alu są 16 i stalowe także. Czy śruby z alufelg są inne niż te do stalowek? Wczoraj przyszedł mi komplet stalowek (opony kupiłem wcześniej) oraz śruby. Na 1 rzut oka są bardzo podobne jak te z alufelg.
    Dzięki za odpowiedź.
    Źle zacząłeś. To, że w 500X mam dwa komplety alu (a co za tym idzie drugi komplet śrub, bo jest inna odległość osadzenia śrub w gnieździe alufelgi "zimowej") od razu skreśla mnie z możliwości udzielenie odpowiedzi? Z kolei do GP mam alu na lato i stalówki na zimę (to był "rdzawy" błąd, który naprawiłem w pincecie).
    W przypadku FIAT-a i alufelg fabrycznych śruby do stalowych są takie same (znormalizowany stożek). Do stalowego koła zapasowego nie dostaje się dodatkowego kompletu śrub.

    Co do zimy, to proponuje jednak używać drugiego zestawu śrub - sól wpłynie na ich wygląd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 21-11-2018 o 08:51
     
  4. Pawcio90 napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Źle zacząłeś. To, że w 500X mam dwa komplety alu (a co za tym idzie drugi komplet śrub, bo jest inna odległość osadzenia śrub w gnieździe alufelgi "zimowej") od razu skreśla mnie z możliwości udzielenie odpowiedzi? Z kolei do GP mam alu na lato i stalówki na zimę (to był "rdzawy" błąd, który naprawiłem w pincecie).
    W przypadku FIAT-a i alufelg fabrycznych śruby do stalowych są takie same (znormalizowany stożek). Do stalowego koła zapasowego nie dostaje się dodatkowego kompletu śrub.

    Co do zimy, to proponuje jednak używać drugiego zestawu śrub - sól wpłynie na ich wygląd.
    Dziękuję za odpowiedź i przepraszam za to błędne założenie 😉 Wiesz myślałem nad alu, ale chciałem kupić na przyszły sezon natomiast przy próbie wymiany samych opon mój zaufany mechanik w serwisie ASO Fiat, który serwisowal mi zawsze Bravo i siostry 500 zawalił sprawę. Mianowicie doszło do porysowana jednej alufelgi na maszynie 😐 3 kół nawet nie sciagalismy w tej sytuacji z auta. Kupiłem nowe stalowki firmy Alcar. Dzus będzie złożenie zestawu a alufelge mają naprawić... A myślisz że śruby zabezpieczające, które mam do alufelg (kupione w ASO) używać do tych stalowek?
     
  5. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    A myślisz że śruby zabezpieczające, które mam do alufelg (kupione w ASO) używać do tych stalowek?
    Trudno mi powiedzieć. Kiedyś w PF 126P rodzice używali, ale to był okres, gdy na potęgę kradli koła - ze 30 lat temu to było, tym maluchem jeszcze miałem okazję jeździć.
    W GP i 500X nawet nie myślałem, żeby to zakładać. Zależy jak ucierpi Twoje samopoczucie, gdy tych śrub nie założysz. Sam wybierz dla siebie lepszą opcję Nie wiem jak w Twojej okolicy z popytem na zdejmowanie cudzych kół sprawa wygląda, jednak jeśli ktoś chce coś ukraść, to i tak to ukradnie, najwyżej będzie przygotowany na kolejny raz.

    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    przepraszam za to błędne założenie
    Nie ma za co przepraszać
     
  6. Pawcio90 napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Trudno mi powiedzieć. Kiedyś w PF 126P rodzice używali, ale to był okres, gdy na potęgę kradli koła - ze 30 lat temu to było, tym maluchem jeszcze miałem okazję jeździć.
    W GP i 500X nawet nie myślałem, żeby to zakładać. Zależy jak ucierpi Twoje samopoczucie, gdy tych śrub nie założysz. Sam wybierz dla siebie lepszą opcję Nie wiem jak w Twojej okolicy z popytem na zdejmowanie cudzych kół sprawa wygląda, jednak jeśli ktoś chce coś ukraść, to i tak to ukradnie, najwyżej będzie przygotowany na kolejny raz.


    Nie ma za co przepraszać
    Już po wymianie kół. Założyłem śruby, bo miałem zamówione także na Oponeo takowe. Tak więc osobny zestaw śrub do alufelg i osobny do stalowych. Kiedyś były przypadki kradzieży, dziś raczej nie, ale dla spokoju...
    PS pali trochę ten 1.4 Multi Air. Może mi się ułoży jeszcze, bo mam niecałe 2900 km przebiegu od końca kwietnia 😁
     
  7. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał Pawcio90 Zobacz post
    PS pali trochę ten 1.4 Multi Air. Może mi się ułoży jeszcze, bo mam niecałe 2900 km przebiegu od końca kwietnia ��
    Wszystko zależy od stylu jazdy. Ten silnik potrafi i wychlać, i być oszczędnym.
     
  8. Pawcio90 napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wszystko zależy od stylu jazdy. Ten silnik potrafi i wychlać, i być oszczędnym.
    Mi na razie 12 pokazuje komputer... Jeżdżę łagodnie wydaję mi się. W Bravo miałem 1.4 tjet 120 KM i przy takiej jeździe spalanie miałem 7.8/8.
     
  9. Avatar vonski

    vonski napisał:
    Zimą 12 w mieście to norma...
     
  10. Avatar 500X

    500X napisał:
    Ja zdecydowałem się na felgi stalowe i zdecydowanie nie chodziło mi o oszczędność. Kupując felgi używane, oryginalne aluminiowe na alledrogo, cena jest podobna do nowych stalowych. W mojej ocenie na zimę felgi stalowe są bardziej praktyczne. W przypadku poślizgu i "dotknięcia" krawężnika, felga stalowa jest bardziej odporna/mocniejsza i nie wymaga naprawy, a aluminiowa zawsze tak, choćby ze względów estetycznych. Co do pojawiającej się korozji, to wystarczy raz na 3 - 4 lata dać do lakiernika i odmalować za łączną kwotę 200zł. Felgi aluminiowe również "marnieją" w zimę i jeśli dbamy o estetykę to po 4 latach wymagają przynajmniej malowania, a najczęściej jakiejś regeneracji po drobnych uszkodzeniach. W tym przypadku koszt jest wielokrotnie większy.
    Osobiście kupiłem felgi stalowe oryginalne i nie potrzebuję dodatkowych śrub. Taką informację otrzymałem przy zakupie w serwisie.

    Mi zimą samochód w mieście pali średnio do 9L / 100km.
    Obecnie mam przebieg całkowity 19 tys km. Od nowości nie kasuję "licznika B" i komputer wskazuje zużycie 7,6 l / 100km.
    Weryfikując zużycie paliwa przy tankowaniu względem "licznika A" (resetowanego przy każdym tankowaniu), stwierdzam przekłamanie na poziomie 0,5l in plus
     
  11. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Felgi aluminiowe również "marnieją" w zimę i jeśli dbamy o estetykę to po 4 latach wymagają przynajmniej malowania, a najczęściej jakiejś regeneracji po drobnych uszkodzeniach.
    Moje "zimowe" alu przejechały dwie zimy i jak na razie nie wymagają żadnych napraw, od soboty rozpoczęły trzeci sezon. Nie ma żadnych ubytków w lakierze itp. Z kolei stalowe po pierwszej zimie wyglądały już nieciekawie, szczególnie w miejscach styku z kołpakami (oryginalnymi). Latem też można aluminiowe felgi zajechać o krawężniki, co prawda nie w wyniku poślizgu, ale można. Przy niskim profilu sytuację ratują opony z rantami ochronnymi (mam przy 18" profil 45, jak i przy 17" profil 55).


    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Co do pojawiającej się korozji, to wystarczy raz na 3 - 4 lata dać do lakiernika i odmalować za łączną kwotę 200zł.
    Bez piaskowania to lakierowanie można sobie darować.
     
  12. Avatar 500X

    500X napisał:
    Oczywiście każdy ma swoje doświadczenia i wnioski.
    Co do uszkadzania felg, oczywiście można je uszkodzić w każdej porze roku, ale zimą szansa jest dużo większa i bezspornie felga stalowa jest bardziej "odporna" na pomniejsze zdarzenia i wymaga mniej interwencji pod tym względem od felgi aluminiowej. Moim Fiatem jeździ głównie żona i tak mi wychodzi statystyka - na stali jest mniej problematycznie.
    Jeśli chodzi o felgi aluminiowe zimą to jeszcze zależy jaką mamy powierzchnię, forma czysta, czy malowana.

    W malowanie felg stalowych nie wnikam, mój lakiernik robi to na tyle dobrze, że na 3-4 lata mam spokój. Jest to malowanie dużo trwalsze od fabrycznego.
     
  13. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Cytat Napisał 500X Zobacz post
    Jeśli chodzi o felgi aluminiowe zimą to jeszcze zależy jaką mamy powierzchnię, forma czysta, czy malowana.
    Felgi muszą być dostosowane, czyli lakierowane, w tym bezbarwnym. Polerowane bez zabezpieczeń z oczywistych względów odpadają.
     
  14. Pawcio90 napisał:
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Wszystko zależy od stylu jazdy. Ten silnik potrafi i wychlać, i być oszczędnym.
    Witam. Napiszę w tym miejscu, bo dyskutowaliśmy o spalaniu w 500X z silnikiem 1.4 MA. Dziś się przyjrzałem wskazaniom komputera i on mi pokazuje 11,9, ale km na litr.
    Tak więc nim większa wartość tym lepiej. W Bravo miałem dane tradycyjne spalanie na 100 km. Pytanie, czy tylko w ten sposób wskazuje komputer, czy gdzieś jest opcja zmiany na wartość spalania na "setkę"? Przejrzałem komputer i takiej opcji nie widzę.

    Z góry dziękuję za odpowiedź.
     
  15. Avatar krowka1978

    krowka1978 napisał:
    Słabo kolega szukał, oj słabo. Przycisk ustawienia w radiu, potem opcja jednostki. Od razu proponuję wybrać "metryczne". Tam będziesz widział również jednostki spalania. Tak wygląda to w U6,5". W Bravo też słabo patrzyłeś, bo można również zmienić jednostki na km/l.
    Przypomnę, że ustawień "z kierownicy" jest dość mało, wszystko poprzez radio.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 04-12-2018 o 17:39
     
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.