Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 19
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    03 sierpień 2016
    Skąd
    Katowice
    Postów
    266
    Auto
    Fiat 500X Lounge 1.6 E-Torq
    Rocznik
    2015

    Czy kto śmiał do czynienia z HDI z oc sprawcy

    Uderzył we mnie renault laguna na autostradzie w tył pojazdu wsunął sie pod koła tyknie dwa tygodnie temu.
    OC sprawcy w HDI i sa problemy
    W fiacie powiedzieli mi ze trochę z nimi przeżyje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Najlepiej robić ze swojego AC z regresem z OC sprawcy - tym zajmuje się już własny ubezpieczyciel. Szkoda, że wcześniej nie podpytałeś.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Postów
    1,799
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Jeśli miał AC .Jeśli nie ,a twoja firma obsługuje BLS (bezpośrednia likwidacja szkód) ,to zgłaszasz do swojej firmy i ona musi sama to załatwić ze sprawcą. Nie każda firma działa w BLS i tutaj kłania się kupowanie najtańszych polis OC .

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał rajtkezjusz Zobacz post
    Jeśli miał AC
    Przy tej wartości auta nie zakładam braku AC

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał lukasz.zst Zobacz post
    Uderzył we mnie renault laguna na autostradzie w tył pojazdu wsunął sie pod koła tyknie dwa tygodnie temu.
    OC sprawcy w HDI i sa problemy
    Może gdybyś pochwalił się tymi problemami, to znalazło by się rozwiązanie. Nie napisałeś, czy ubezpieczyciel dokonał wyceny szkody, czy przyjął odpowiedzialność za szkodę, czy ujęto w wycenie wszystkie uszkodzenia, czy zastosowano zamienniki, czy w wycenie nie ma niedozwolonych korekt? Likwidacja szkód to bardzo obszerne zagadnienie i chętnie pomogę, podpowiem, jednak bez podstawowych informacji o zdarzeniu, musiałbym tu napisać epopeję.
    "W fiacie powiedzieli mi ze trochę z nimi przeżyje" Co to za serwis, który problemy z ubezpieczycielem zrzuca na klienta? Szanujący się warsztat przyjmuje zlecenie naprawy z rozliczeniem bezgotówkowym, udostępnia klientowi auto zastępcze i bierze się za robotę, przejmując na swoje barki przepychanki z ubezpieczycielem (o ile w zdarzeniu nie było współwiny).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    28 styczeń 2017
    Skąd
    Katowice
    Postów
    165
    Auto
    500X 1.4 140KM
    Rocznik
    2015
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    "W fiacie powiedzieli mi ze trochę z nimi przeżyje" Co to za serwis, który problemy z ubezpieczycielem zrzuca na klienta? Szanujący się warsztat przyjmuje zlecenie naprawy z rozliczeniem bezgotówkowym, udostępnia klientowi auto zastępcze i bierze się za robotę, przejmując na swoje barki przepychanki z ubezpieczycielem (o ile w zdarzeniu nie było współwiny).
    Dokładnie. Jest szkoda, jest AC, auto do serwisu, dostajesz zastępcze i czekasz, aż zrobią. Zupełnie tego nie rozumie "W fiacie powiedzieli mi ze trochę z nimi przeżyje"

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    Kilka szkód załatwiałem i tylko raz zdarzyło się, że zakres prac (a to jest najważniejsze przed naprawą), a nie sam kosztorys, był zbyt obszerny w porównaniu z przedstawionym przez ubezpieczyciela. Zajęło to Ok 2 tyg zanim ASO i ubezpieczyciel spotkali się w połowie drogi i uzgodnili co i jak. Jesli masz w miarę nowe auto i serwisujesz w ASO to nikt nie podważy kosztorysu ASO i ubezpieczyciel zapłaci ale zakres prac musi się zgadzać z zatwierdzonym wczesniej przez ubezpieczyciela. Stawki w Warszawie to 130/130 zł i ubezpieczyciele zawsze tyle płacili. Wpierw oczywiście wyceniali na 75/75zł ale to jest nierealna stawka. Jesli jednak Twoje ASO stosuje rekomendowaną przez Fiata stawkę 222zł (info zobaczone na ściśnie w Carserwisie) to raczej nie liczyłbym, aby tyle zapłacili. Możesz spróbować sprawdzić z jakimi ASO Fiat współpracuje HDI i tam wycenić szkodę. Masz też prawo do naprawy na częściach oryginalnych. Ja kilkukrotnie chciałem, wziąć kasę, a nie naprawiać, bo szkody były niewielkie. Jednak zakresprac duży. Oczekiwalem ok70-80% ceny naprawy. Ubezpieczyciele oferowali przeważnie 40%, więc zawsze naprawiłem, co im się nie opłacało, bo jeszcze dochodził samochód zastępczy. Ubezpieczyciele wolą rozliczyć się z Tobą bezgotówkowo niż wpłacać kasę na Twoje konto. Ot, taka polityka. Powodzenia.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Co to za serwis, który problemy z ubezpieczycielem zrzuca na klienta? Szanujący się warsztat przyjmuje zlecenie naprawy z rozliczeniem bezgotówkowym, udostępnia klientowi auto zastępcze i bierze się za robotę, przejmując na swoje barki przepychanki z ubezpieczycielem (o ile w zdarzeniu nie było współwiny).
    Warsztat jest tylko wykonawcą pracy zleconej przez klienta i ubezpieczyciela.

  9. #8
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Jesli masz w miarę nowe auto i serwisujesz w ASO to nikt nie podważy kosztorysu ASO i ubezpieczyciel zapłaci ale zakres prac musi się zgadzać z zatwierdzonym wczesniej przez ubezpieczyciela.
    Dokładnie, wszystko musi się zgadzać. Jeśli czegoś nie ma w zakresie prac, a będzie to zrobione, to zaplaci za to wlasciciel auta - warsztat kłócił się wtedy nie będzie z ubezpieczycielem.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał Siks Zobacz post
    Napisał hak64
    Co to za serwis, który problemy z ubezpieczycielem zrzuca na klienta? Szanujący się warsztat przyjmuje zlecenie naprawy z rozliczeniem bezgotówkowym, udostępnia klientowi auto zastępcze i bierze się za robotę, przejmując na swoje barki przepychanki z ubezpieczycielem (o ile w zdarzeniu nie było współwiny).
    Warsztat jest tylko wykonawcą pracy zleconej przez klienta i ubezpieczyciela.
    Tak, ale profesjonalny warsztat sam uzgadnia z ubezpieczycielem zakres prac, jeśli trzeba go rozszerzyć, bo rzeczoznawca ubezpieczyciela czegoś nie zauważył.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    Tak, ale profesjonalny warsztat sam uzgadnia z ubezpieczycielem zakres prac, jeśli trzeba go rozszerzyć, bo rzeczoznawca ubezpieczyciela czegoś nie zauważył.
    A co w przypadku, kiedy ubezpieczyciel w nowym aucie nie chce wymienić przedniego blotnika złamanego w przetloczeniach technologicznych i każe szpachlować? Ile ja się nawojowałem 10 lat temu... Niezauważone sprawy to inna sytuacja, sposób naprawy też należy brać pod uwagę, a ASO powie, że szpachlę można ładować i co? Wchodzi się wtedy na drogę prawną...
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-05-2018 o 13:25

  12. #11
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    ASO powie, że szpachlę można ładować i co?
    ASo tego nie potwierdzi, bo w nowym aucie szpachlowanie błotnika (do tego przedniego) jest niedopuszczalne, bo nie spełnia wymogu przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia (wcześniej szpachli nie było).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    ASo tego nie potwierdzi, bo w nowym aucie szpachlowanie błotnika (do tego przedniego) jest niedopuszczalne, bo nie spełnia wymogu przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia (wcześniej szpachli nie było).
    Skąd ta pewność? W moim przypadku potwierdzili, że producent to dopuszcza. Było to 10 lat temu, walczyłem z PTU i Profibiz (likwidator szkody z ramienia PTU). Co więcej nie zwrócili dobrowolnie kasy za auto zastępcze... Z sufitu przykładu nie wziąłem. Nie przyjęli również opinii rzeczoznawcy PZMOT (na jej podstawie ostatecznie naprawiane było auto, różnicę w kosztach musialem opłacić sam, a zwrot kwoty nakazał sąd).
    Na szczęście nie wiem jak jest teraz i wiedzieć nie chcę. Wiem tylko, że po doświadczeniu z wymienionymi firmami w sprawie odszkodowań OC, najlepiej załatwiać to ze swoim ubezpieczycielem - tak załatwiałem ostatnią szkodę 9 lat temu, naprawa z mojego AC, potem regres... Zero problemów, rzetelna opinia itd.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 06-05-2018 o 22:05

  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,292
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    W moim przypadku potwierdzili, że producent to dopuszcza.
    A czy przypadkiem nie odstawiłeś auta do serwisu wskazanego przez ubezpieczyciela. Są tzw warsztaty partnerskie uprawiające politykę wzajemnej adoracji. Inna rzecz, że może w tych chodzić o tzw grę słów. Producent może twierdzić że technologia napraw dopuszcza szpachlowanie i będzie to prawdą. Jednak w przypadku nowego i bezwypadkowego samochodu takie działanie nie spełnia wymogu przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia. Stanowisko to potwierdza orzecznictwo sądów.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  15. #14
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał hak64 Zobacz post
    A czy przypadkiem nie odstawiłeś auta do serwisu wskazanego przez ubezpieczyciela. Są tzw warsztaty partnerskie uprawiające politykę wzajemnej adoracji. Inna rzecz, że może w tych chodzić o tzw grę słów. Producent może twierdzić że technologia napraw dopuszcza szpachlowanie i będzie to prawdą. Jednak w przypadku nowego i bezwypadkowego samochodu takie działanie nie spełnia wymogu przywrócenia do stanu sprzed zdarzenia. Stanowisko to potwierdza orzecznictwo sądów.
    Odstawiłem do przez siebie wybranego ASO. Od ubezpieczyciela żądałem wymiany błotnika na nowy zgodnie z przysługującym mi prawem, szły odwołania itd. Opinię rzeczoznawcy PZ-MOT odrzucili z powodu nazwy modelu auta - dokładniej, że było wpisane Punto, a nie Grande Punto... Nr modelu 199 oraz VIN - wszystko się zgadzało. W dowodzie rejestracyjnym też jest Punto. Ustawę o OC wtedy znałem praktycznie na pamięć, trochę mnie nerwów i czasu kosztowała zabawa. Ostatecznie finansowo wyszło na 0, ale bez sądu się nie obyło.

    Z ciekawostek, wówczas firma Profibiz była również likwidatorem szkód dla Benefii, więc z wzajemną adoracją mogło coś być na rzeczy, ale nie musiało. Dowiedziałem się o tym podczas sprawdzania co to za firemka.
    Z tego też powodu zrezygnowałem wtedy z ubezpieczenia w Benefii i przy zakupie nowego auta nawet nie brałem tej firmy pod uwagę.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 07-05-2018 o 09:48

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    26 listopad 2017
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    162
    Auto
    Fiat 500L
    Rocznik
    2017
    W ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3x zderzak. Za każdym razem był pęknięty lub wgnieciony (raz nawet tylko 2-4cm miało pęknięcie) to proces technologiczny jest teraz taki, że zderzak wymienia się cały. Ciekawe, bo w niektórych firmach przychodzą oryginalnie polakierowane z fabryki. Ciekawe czy ubezpieczyciel płaci wtedy za kolejne lakierowanie pod kolor karoserii. Nigdy nie naprawialem w warsztacie wskazanym przez ubezpieczyciela tylko w wybranym przez sobie ASO. Zawsze płacili i nigdy nie musiałem dopłacać do naprawy.


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Miał ktoś już do czynienia z takim radiem
    Napisany przez iryda22 na forum Car Audio
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 19-10-2014, 11:44
  2. [Śląskie] Naprawa z OC sprawcy (jak to jest z tymi oryginalnymi częściami??)
    Napisany przez Tomasz Iskiernik na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 06-06-2014, 21:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

HDI warsztaty PARTNERSKIE

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl